Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132731 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3450 Dátum: 2008.09.18 21:16:54 »
...hamarabb fog bemelegedni, az pedig jó dolog  :yes:

Meg jobb a kenés is, mint alapjárat közeli ford.számon :flowers:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3451 Dátum: 2008.09.18 21:21:04 »
Én kizárólag kemény mínuszokban szoktam várni az indulás előtt legfeljebb 15-20 mp-t alapjáraton (!) járó motorral, hogy a kenés "felépüljön" - de ennyi és nem több.
Megmondom őszintén, amíg az előző Cori csillaggarázsban parkolt és kemény fagyok voltak, én biza járattam, míg a jeget kapartam elől-hátul-körbe. Most, hogy garázs van... :whistling: Bár a céges kint pihen. Hej, lehet majd megint kaparni... :wacko:
Gabe 254.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3452 Dátum: 2008.09.18 21:25:28 »
Apum,aki már elég idős, na ő sajos nem igazán jól csinálja, pedig rágom miatta a fülit. De itt nálunk pont van egy emelkedő, aztán ő hidegen is el szokta húzatni 3ezerig, pedig nem az a kihúzatós típus. Én szoktam húzatni de ált. üzemmelegen, itt viszont nekem is kell a 2500as fordulatig elmennem, hogy normálisan elmenjen. Szar ügy ez az emelkedő.

Tényleg üzemmelegen a tiltás, mennyire árt a kocsinak? végülis pont azért van, hogy ne károsodjon, nem!? akkor nyugodtan lehet csinálni :D
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3453 Dátum: 2008.09.18 22:03:19 »
Apum,aki már elég idős, na ő sajos nem igazán jól csinálja, pedig rágom miatta a fülit. De itt nálunk pont van egy emelkedő, aztán ő hidegen is el szokta húzatni 3ezerig, pedig nem az a kihúzatós típus. Én szoktam húzatni de ált. üzemmelegen, itt viszont nekem is kell a 2500as fordulatig elmennem, hogy normálisan elmenjen. Szar ügy ez az emelkedő.

Tényleg üzemmelegen a tiltás, mennyire árt a kocsinak? végülis pont azért van, hogy ne károsodjon, nem!? akkor nyugodtan lehet csinálni :D

Lehet csinálni, de ha teszem azt egy autót naponta sokszor tiltásig tekernek, az biztosan hamarabb fog megdögleni, mint egy kíméletesebben vezetett másik. Ugye a kopás a fordulatszámmal növekszik, méghozzá ha jól emlékszem, hatványozottan. Gyorsabban mozognak az alkatrészek, nagyobb erők lépnek föl. Tehát tiltás lehetőleg csak, ha muszáj. Én nagyon szoktam vigyázni arra, hogy idáig ne menjek el, hanem picivel még a piros tartomány előtt elváltsak akkor is, ha nagyon sietős a dolgom. Szal teszem azt ha 6200-tól piros, akkor 6000-nél. De eddig is csak akkor, ha tényleg rohanni kell.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3454 Dátum: 2008.09.18 22:06:21 »
:D Jó dolog a tiltás, én is szeretem a hangját, de tény, hogy tiltástól tiltásig gyorsulni lassabb, mint ahogy a kolléga is mondta, elváltani 6000-nél. De gondolom a tiltást Ő is csak hallani szereti olykor...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3455 Dátum: 2008.09.18 22:17:13 »
Benzinest énis eltoltam tiltásig ha siettem, vagy előztem, de a mostanit 4000-nél elváltom - ha 4200- ig eltolom, nem gyorsul úgy, mintha váltottam volna. - és 4500 fölött tilt - állítólag
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3456 Dátum: 2008.09.19 08:57:33 »
Én azt vettem észre hogy a cori 6200nál letilt mindig. Pont ott kezdődik amúgy a piros. Szóval nem is enged bele. Anno a régi nissan almerával (hangsúlyozom a régi -n15ös-, ezek igen jó kocsik) 7200ig el tudtam forgani tovább (6500től piros) nem mertem mert csúnya hangja volt már, üresben meg akkor valamiért nem akartam. De ez már régen volt. Szóval az nem is tudom hol szabályzott, mert nem próbáltam ki, de 7200ig még engedett :D nameg annak normális gázreakciója volt, a cori elektromos gázt meg lehet szokni, de szeretni nem igazán tudom.
                                                                                                                                                   

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3457 Dátum: 2008.09.19 09:07:36 »
Én azt vettem észre hogy a cori 6200nál letilt mindig. Pont ott kezdődik amúgy a piros. Szóval nem is enged bele. Anno a régi nissan almerával (hangsúlyozom a régi -n15ös-, ezek igen jó kocsik) 7200ig el tudtam forgani tovább (6500től piros) nem mertem mert csúnya hangja volt már, üresben meg akkor valamiért nem akartam. De ez már régen volt. Szóval az nem is tudom hol szabályzott, mert nem próbáltam ki, de 7200ig még engedett :D nameg annak normális gázreakciója volt, a cori elektromos gázt meg lehet szokni, de szeretni nem igazán tudom.

-ott valami gubanc van, 6500-nál tilt alapesetben. - vagy pontatlan a fordulatszámmérőd, vagy nemtudom.

-valami inteligencia van a tiltás vezérlésénél, mert kb 3000km volt a corollában, amikor előzéskor 6200-nál tiltott, később viszont 6500-6600 között volt a határ meleg motornál ( hidegen meg sose  nyúztam).
-Ha jó olaj van a gépben, akkor 3500-tól ( az 1,4 inkább 4200-tól) egyenletesen húz 6200- 6300-ig, ott érdemes váltani. -A sürübb olajokkal a magas fordulat tartományban érezhetően hamarabb csökken a nyomaték
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3458 Dátum: 2008.09.19 09:24:12 »
Hát nemtudom, mert annak az almerának nem volt másik tulajdonosa, mi voltunk az elsők. Ennek fényében a fordulatszámmérő tuti nem volt megbuherálva, annak jónak kellett lenni. De mondom már olyan hangja volt, hogy én nem mertem tovább :) Corinál nincs ilyen gáz, mert tiltásnál sincs olyan erős hangja, egész kis szolid.
                                                                                                                                                   

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3459 Dátum: 2008.09.19 09:32:54 »
Nekem meg nem jart 3600 folott a fordulatszam merom, pedig tulvagyunk 16ezer kilometeren   :innocent: Nah jo, talan egyszer 3700 volt  :devil:
De sajnos ha elindulok a kocsival, rogton hegynek megyek  :no: Ilyenkor muszaj tartanom 2000 korul a fordulatot, mert a Dolomitok nem nyiregyhazi adottsagokkal bir  :no:  :wacko:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3460 Dátum: 2008.09.19 14:54:16 »
Hát nemtudom, mert annak az almerának nem volt másik tulajdonosa, mi voltunk az elsők. Ennek fényében a fordulatszámmérő tuti nem volt megbuherálva, annak jónak kellett lenni. De mondom már olyan hangja volt, hogy én nem mertem tovább :) Corinál nincs ilyen gáz, mert tiltásnál sincs olyan erős hangja, egész kis szolid.

Nem az Almeráról írt Tamás, hanem a Corolláról! Azt írta, hogy szerinte korai, hogy 6200-nál tilt. Nem olvastad ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3461 Dátum: 2008.09.19 18:39:25 »
3 ezres fordulat is túlzott egy hideg motornak? 2 ezer gondolom még okés.

Én úgy tartom, hogy igen. Dieselnél max 2000 rpm, a benzinesnél 2500 rpm max. Én ehhez tartom magamat. És üzemmeleg (hőfokmérő) hűtőközegnél még nem üzemmeleg a motorolaj. A tapasztalat szerint a kisebb benzineseknél +5-8 perc, a nagyobb motorolaj-űrtartalmú benzinmotoroknál és a dieseleknél 8-12 perc. Erősen gondolkodom az SC-ben egy utólagos olajhőfokmérőn. :cool2:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3462 Dátum: 2008.09.19 22:46:18 »
3 ezres fordulat is túlzott egy hideg motornak? 2 ezer gondolom még okés.

Én úgy tartom, hogy igen. Dieselnél max 2000 rpm, a benzinesnél 2500 rpm max. Én ehhez tartom magamat. És üzemmeleg (hőfokmérő) hűtőközegnél még nem üzemmeleg a motorolaj. A tapasztalat szerint a kisebb benzineseknél +5-8 perc, a nagyobb motorolaj-űrtartalmú benzinmotoroknál és a dieseleknél 8-12 perc. Erősen gondolkodom az SC-ben egy utólagos olajhőfokmérőn. :cool2:

Ezen én is agyalok már egy ideje, a Camrybe. Na nem mintha túlpörgetném  :wub: ... de mégis informatív lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3463 Dátum: 2008.09.22 21:35:46 »
Az olajtúltöltés megoldódott. 3500km alatt leette a felesleget, most épp max jelnél áll az olaj. Szeretném, ha ott is maradna.  :whistling:
Most a Castrol Edge 0W-30 van benne. Azelőtt a gyári 5W-30 volt (az melyik márka lehet, mindenki mást mond), abból nem evett semmit. (legalábbis a nívón nem észrevehető).
Ma azon gondolkodtam, hogy számításaim szerint évente kétszer járok szervízbe. Kora ősz és késő tavasz, véletlenül pont így jött ki.
Annak van e értelme, ha a hidegebb időszakhoz (tél) a 0W-30-at kapná, míg a melegebb időszakhoz (nyár) az 5W-30-at?
Persze csak akkor, ha továbbra is eszi majd a 0W-30-at, mert ha nem, akkor az marad mindig.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3464 Dátum: 2008.09.22 21:54:09 »
Az olajtúltöltés megoldódott. 3500km alatt leette a felesleget, most épp max jelnél áll az olaj. Szeretném, ha ott is maradna.  :whistling:
Most a Castrol Edge 0W-30 van benne. Azelőtt a gyári 5W-30 volt (az melyik márka lehet, mindenki mást mond), abból nem evett semmit. (legalábbis a nívón nem észrevehető).
Ma azon gondolkodtam, hogy számításaim szerint évente kétszer járok szervízbe. Kora ősz és késő tavasz, véletlenül pont így jött ki.
Annak van e értelme, ha a hidegebb időszakhoz (tél) a 0W-30-at kapná, míg a melegebb időszakhoz (nyár) az 5W-30-at?
Persze csak akkor, ha továbbra is eszi majd a 0W-30-at, mert ha nem, akkor az marad mindig.

Szerintem nincs értelme évszakonként cserélni, plusz 20-30 fokban sem mindegy a motornak, hogy milyen olaj van benne. Sőt, üzemi hőmérsékleten is mások a jellemzői egy 0 W 30-nak, mint egy 5 W 30-nak!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )