Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3395380 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Beszélgessünk...
« Válasz #525 Dátum: 2006.12.24 20:25:16 »
1. Beszállhatnék én is ebbe a lottós buliba? (Elég lesz egy Ave 2.0 D4D)

2. Amennyire tudom Ear az AMS csapatot erõsíti, bár alkalmanként írt a Totáléknál is.

3. A hidrogénes 7es BMW-nek semmi köze az üzemanyagcellás technikához. (na jó, mindkettõ hidrogénbõl nyeri az energiát) "Egyszerûen" csak elégeti a folyékony hidrogént, oszt viszlát. No és annak a vezetésébe tényleg beleszól a tartály súlya, mérete, stb.
Gabe 254.

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #526 Dátum: 2006.12.24 21:36:23 »
Én ezeken, a lapokon olyan emberekkel szeretnék beszélgetni, akik maguk is birtokolnak és használnak hibrid autókat.

E-helyett vehemensen támadó dízel BMW-sek mondják a véleményüket olyan technikáról, amivel egyetlen métert sem tettek meg.

Véleményt formálnak olyan fejlesztésekrõl, amik több mint 30 éve folynak, és napjainkban csúcstechnikát képviselnek.

Hogy mért csúcs?
Hát a motorban például: félbetörik a hajtókar és az ebbõl kiálló rúd megy a forgattyús házba.
Atkinson motor. Tele világújdonságokkal, mint a furcsa gyertyák és adagoló. 2005–ben az év motorja díjat nyeri. Senki nem épített ilyesmit még autóba.
Villanymotor.: Állandó mágneses háromfázisú villanymotor, a Toyota saját fejlesztése és szabadalma. Azért kényszerültek erre, mert nem találtak gyártót a világon sehol.
A váltó 5 sebességes elektronikus, szimulált fokozatmentes váltó. Izgi kis dolog. És Pazar.
Az akkumlátor a Panasonik saját spicc technikája, ami mindössze 38 kg és 6Ah- 500 Volton.
A fék az E-Mercedes után másodiknak teljesen elektromos, és generátor csak ez ellentétben a Merciével még jó is!
A fûtés hõszivattyúval van megoldva, a kormány elektroservó, az ajtók és indítás kulcs nélküli, a telefon ki hangosító bluhtooth ,………. navigáció Európára, …hangvezérlés vagy 150 parancsra,…. JBL hifi, ami elképesztõen gyönyörûen és hangosan szól,…..kormányon, érintõ képernyõn minden,…. még a zöldkártyám lejárta is.
Szerintetek ez a configuráció napjaink autójában természetes!

„összekötni egy benzines motorral egy elektrómotort (és ebbe semmi ûrtechnológia nincsen, mindkét motortípus létezik már vagy 100 éve)”
…. Nem mondod vazaeg ! .. Mert a hidrogénhajtás meg az üzemanyag cella, csak alig 50 éves.
A baj, az hogy sehol sem, tart egyik se! Vagy te tudsz ilyen autókat venni?
A BMW hidrogén autója is, csak kis szériában pár száz darab készült célzott vevõknek. Ez még nem piaci nyitás.
Én ezekre mondom azt , hogy fércmunka, az az parasztvakítás ! Ezektõl a jól beharangozott akcióktól harsogja a világ lassan 30 éve, gyermekkoromtól kezdve, hogy jön az üzemanyag cella, pedig valójában folyamatosan tíz évre vagyunk tõle! Semmi jelét nem látom hogy, ebbõl az én életembe még lesz valami. Valami olyasmi ez, mint az M6-os autópálya, sohasem készül el! De ha meg is lesz, nem olyan lesz, mint amilyennek vártuk!

Ostoba dolog a hibrid jövõét vitatni, hiszen már jelene és múltja is van. Naná, hogy van jövõje is!
Dicséret, hála, és elismerés, na meg a pénzem a TOYOTÁNAK!

Biztos, hogy valamilyen szinten elfogult vagyok a hibridtechnikával, de nekem erre jó okom van. Természetesen semmit nem fizet a Toyota!
De kit dicsérjek haladó, bátor, kockáztató, konfliktust vállaló, felelõs, környezetbarát, mûszaki kultúráért, és piaci magatartásért mikor egyedül van vele.
Hidrogén ködbe veszõ BMW……Dízel hibrid mutogató, de nem gyártó Mercedes…. Kísérleti stádiumban lévõ WV….Vagy etanolos Saab….. (Még talán õk vitték a legtöbbre)
dv : Kari666

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #527 Dátum: 2006.12.24 22:42:30 »
Idézetet írta: "kari666"
Én ezeken, a lapokon olyan emberekkel szeretnék beszélgetni, akik maguk is birtokolnak és használnak hibrid autókat.

E-helyett vehemensen támadó dízel BMW-sek mondják a véleményüket olyan technikáról, amivel egyetlen métert sem tettek meg.


Idõközben béke van  :) ... amúgy egyikünk sem dízel BMW-s . Priust valóban nem vezettem , de utánaolvastam , viszont nem tudok mit kezdeni azzal , hogy te a neked nem tetszõ , a te tapasztalataiddal nem egyezõ adatot közlõ forrást automatikusan hazugnak minõsíted , anélkül hogy olvastad volna a szóban forgó cikket (amely egyébként összességében nagyon is dicsérte a Priust) . Mindegy ... ahogy mondtam béke van , karácsony meg minden , nyugodjanak le a felajzott kedélyek  :pofa: ... kiváló autód van , amit nem is vitatott senki , szerintem hagyjuk ezt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #528 Dátum: 2006.12.25 00:07:51 »
Idézetet írta: "kari666"
Ikonak !

Gratulálok az autódhoz, ezt a lépésedet soha sem fogod megbánni!


Köszi, remélem! :-)

Idézetet írta: "kari666"
A telefonszámokat semmilyen formában nem írja ki, illetve ha kiírja, úgy Magyarországon nem lehet hívni. Ez a rendszer sajnos ázsiai... Más gond viszont nincs vele supi.


Akkor nem kínlódom vele tovább, nekem PDA-telefonom van, amivel mindig gond a kihangosítás, eddig ez az elsõ kihangosítóm, ami nem viszhangzik, csak a számokat nem írja ki, nem nagy gond, ha úgyis a PDA lesz a navi.

Idézetet írta: "kari666"
Az EV gombot ne sajnáld, semmilyen megtakarítás nem érhetõ el vele, mert felülbírálja a számítógép. Ráadásul 40Km /óra felett ki is kapcsol.  Egy jó játék. Elvarázsolja a „hallgatókat”! ( Ha még is meg akarod csinálni, tudok segíteni. PÜ)


Köszi, lehet, hogy megkereslek. Még egy módosítással tartoznak az amerikai - európai átállítás miatt, most nem látszik rendesen a kilométeróra, ha õk megcsinálják, akkor rájuk bízom, küldtem kapcsolási rajzot, ha nem, megcsinálom magam, de elõbb konzultálok majd veled.

Idézetet írta: "kari666"
Ha takarékoskodni akarsz, akkor gondolkodj! De tényleg! Nem feltétlenül a szutyogás a megoldás.
Az autó energia számláját kell csökkenteni. Pl: Fûtés nagyon drága. Vedd vissza 21 fokra.
100km-en legalább 8dl megtakarítás.
Klímát hanyagolni. Lámpákat lekapcsolni. Lendületet nem veszíteni.
Kerülni a hidegindításokat. Fûtött garázs, ha teheted. Ha hideg az autó, rendõrlámpánál kapcsold ki a fûtést, leáll a motor. Hidegmotornál úgy sem fût.
 Max seb 128 km/h .   130 nál már fogyaszt, ezt érezni a gázpedálon is.
Kerülni a tempómat, használatát. Csak nagyon vízszintes úton jó.
Tanulj meg csak villanymotorral gyorsítani, fõleg városban. Ne rugdosd a gázt, hanem nagyon okosan adagold a nyomatékot. Gondolkodni! Felejtsd el amit a stiftes autóknál tanultál.
Akkor teszed jól, ha a motorhang szinte teljesen egyenletes. Kicsit türelmesebben, több idõt adva a számítógépnek, de nem szuttyogva. Elõbb nyomni a gázt és késõbb elvenni. Egyenletesen!!!  „Mozdonyos” legyen a karakterisztika.
Ja, és szép hosszúakat fékezni.


Igyekszem, érdekes gondolat, hogy fûtsem a garázst, hogy kevesebbet fogyasszon az autó, majd meggondolom. A hidegindítás tényleg probléma, pont, mikor megérkezem valahova, akkor kezd rendesen le/fel kapcsolgatni a motor. Így is 5,7 liter az átlagom. Ezt nem gondolom rossznak. Eddig akkor örültem, ha az autóm fogyasztása 15 liter alá ment. :-)

Még egy kérdés:
Hova kell vinni az autót szervizelni? Eddig csak Renault-m volt, ott kerülni kellett a márkaszervizeket. Itt mi a helyzet?

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #529 Dátum: 2006.12.25 00:19:24 »
Nem tudom milyen km óra állással veszed az autót, de nyugodt szívvel viheted bárhová, az összes szervíz fel van készítve a fogadásukra, és értenek is hozzá. Bár az autó olyan tökéletes hogy nem igen van mit.

Most így télen nem szabad elkeseredni az 5,7 -tõl sem. Azért ez még nem dráma. Egyszerûen túl rövid távokat teszünk meg. Majd nyáron lesz ez 4,2 is. A meleget szereti.
dv : Kari666

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #530 Dátum: 2006.12.25 10:04:01 »
Idézetet írta: "kari666"
Én ezeken, a lapokon olyan emberekkel szeretnék beszélgetni, akik maguk is birtokolnak és használnak hibrid autókat.

E-helyett vehemensen támadó dízel BMW-sek mondják a véleményüket olyan technikáról, amivel egyetlen métert sem tettek meg.

Véleményt formálnak olyan fejlesztésekrõl, amik több mint 30 éve folynak, és napjainkban csúcstechnikát képviselnek.

Hogy mért csúcs?
Hát a motorban például: félbetörik a hajtókar és az ebbõl kiálló rúd megy a forgattyús házba.
Atkinson motor. Tele világújdonságokkal, mint a furcsa gyertyák és adagoló. 2005–ben az év motorja díjat nyeri. Senki nem épített ilyesmit még autóba.
Villanymotor.: Állandó mágneses háromfázisú villanymotor, a Toyota saját fejlesztése és szabadalma. Azért kényszerültek erre, mert nem találtak gyártót a világon sehol.
A váltó 5 sebességes elektronikus, szimulált fokozatmentes váltó. Izgi kis dolog. És Pazar.
Az akkumlátor a Panasonik saját spicc technikája, ami mindössze 38 kg és 6Ah- 500 Volton.
A fék az E-Mercedes után másodiknak teljesen elektromos, és generátor csak ez ellentétben a Merciével még jó is!
A fûtés hõszivattyúval van megoldva, a kormány elektroservó, az ajtók és indítás kulcs nélküli, a telefon ki hangosító bluhtooth ,………. navigáció Európára, …hangvezérlés vagy 150 parancsra,…. JBL hifi, ami elképesztõen gyönyörûen és hangosan szól,…..kormányon, érintõ képernyõn minden,…. még a zöldkártyám lejárta is.
Szerintetek ez a configuráció napjaink autójában természetes!

„összekötni egy benzines motorral egy elektrómotort (és ebbe semmi ûrtechnológia nincsen, mindkét motortípus létezik már vagy 100 éve)”
…. Nem mondod vazaeg ! .. Mert a hidrogénhajtás meg az üzemanyag cella, csak alig 50 éves.
A baj, az hogy sehol sem, tart egyik se! Vagy te tudsz ilyen autókat venni?
A BMW hidrogén autója is, csak kis szériában pár száz darab készült célzott vevõknek. Ez még nem piaci nyitás.
Én ezekre mondom azt , hogy fércmunka, az az parasztvakítás ! Ezektõl a jól beharangozott akcióktól harsogja a világ lassan 30 éve, gyermekkoromtól kezdve, hogy jön az üzemanyag cella, pedig valójában folyamatosan tíz évre vagyunk tõle! Semmi jelét nem látom hogy, ebbõl az én életembe még lesz valami. Valami olyasmi ez, mint az M6-os autópálya, sohasem készül el! De ha meg is lesz, nem olyan lesz, mint amilyennek vártuk!

Ostoba dolog a hibrid jövõét vitatni, hiszen már jelene és múltja is van. Naná, hogy van jövõje is!
Dicséret, hála, és elismerés, na meg a pénzem a TOYOTÁNAK!

Biztos, hogy valamilyen szinten elfogult vagyok a hibridtechnikával, de nekem erre jó okom van. Természetesen semmit nem fizet a Toyota!
De kit dicsérjek haladó, bátor, kockáztató, konfliktust vállaló, felelõs, környezetbarát, mûszaki kultúráért, és piaci magatartásért mikor egyedül van vele.
Hidrogén ködbe veszõ BMW……Dízel hibrid mutogató, de nem gyártó Mercedes…. Kísérleti stádiumban lévõ WV….Vagy etanolos Saab….. (Még talán õk vitték a legtöbbre)



Az akarat az egy szép dolog...Én is sokmindent szívesen tennék, szeretnék... Pl. de jó is lenne ha nem lenne elvakultság de van.A szólásszabadság meg sokszor jó és sokszor rossz de az is van ezt tudomásul kell venni.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #531 Dátum: 2006.12.25 19:48:38 »
Rájöttem nem foglamazok én, mert idõ megy el vele és más már megtették helyettem sokszor, sokan tökéletesen összefoglalva az aggályaimat.


http://cars.uk.msn.com/greenmotoring/article.aspx?cp-documentid=1612340

kicsit csemegézek azért:

Driven: Toyota Prius
There’s no doubt at all that it’s clean: with a carbon dioxide output of 104g/km, it’s the cleanest car on sale in the UK, just ahead of the 1.0-litre Toyota Aygo. But with prices starting at just over £17,000, it’s out of many people’s reach – especially when you can get a Ford Focus 1.6 diesel that will do 59mpg – just 6mpg short of the Prius - for a little over £13,000. This is point number one: hybrids are too expensive to save the planet, even if they could.

Fuelling the debate
And that brings me on to point number two, fuel economy. The Prius aside, most hybrids aren’t that fuel efficient. Take the Lexus GS450h, as an example. It does about 36mpg on the combined cycle, which is certainly impressive for a car that can outgun most V8 saloons, but these aren’t planet-saving stats. The fact remains that if you really wanted to help the environment you’d be better off in something that didn’t drink so much fuel. Like a BMW 520d. With 48mpg, 158g/km and a list price of £26,000, the Beemer makes the GS look unclean with 186g/km, fuel economy that is worse by 10mpg and a £38,000 price tag.


a többihez jó szorakozást, nem linkelem be az egészet... Ha van rá igény lefordítom az egész cikket.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #532 Dátum: 2006.12.25 20:32:36 »
Ehhez csak annyit tennék hozzá , hogy elhibázott dolognak tartom , amikor eltérõ teljesítmény-kategóriákba tartozó autókat hasonlítanak össze - lásd 520d vs. GS 450h . Tessék a GS 450h-t azokhoz a V8-as benzinesekhez hasonlítani , amelyekrõl õ is elismeri , hogy az autó "outgunnolja" õket ; az akkor egy fair összevetés lesz , mert az 520d-vel szembeni nem az ; illetve csak akkor az , ha kizárólag környezetvédelmi aspektusból nézzük a kérdést , de egy autóválasztás azért ennél csöppet bonyolultabb dolog .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #533 Dátum: 2006.12.25 20:47:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ehhez csak annyit tennék hozzá , hogy elhibázott dolognak tartom , amikor eltérõ teljesítmény-kategóriákba tartozó autókat hasonlítanak össze - lásd 520d vs. GS 450h . Tessék a GS 450h-t azokhoz a V8-as benzinesekhez hasonlítani , amelyekrõl õ is elismeri , hogy az autó "outgunnolja" õket ; az akkor egy fair összevetés lesz , mert az 520d-vel szembeni nem az ; illetve csak akkor az , ha kizárólag környezetvédelmi aspektusból nézzük a kérdést , de egy autóválasztás azért ennél csöppet bonyolultabb dolog .



Akik eddig védték a hybridet azok szinte kizárólag a környezetvédelemrõl beszéltek. Ami engem illet én eldöntöm, hogy védem vagy nem. Ha védem akkor a legjobb megoldást választom és az a cikk szerint sem a hybrid. Ha meg eldöntöm, hogy leszarom az egészet, végülis miért ne akkor meg kimegyek és Amerikában veszek egy 6L-es Truckot és égetek annyi benzint, amennyi jólesik, mert leszarom. Ennyi. Ja ha meg abból az aspektusból nézem a dolgot, hogy az átlag ember miért nem fog hybriddel járni, arra is választ ad a cikk. Kicsit hozzál fel többet Palaczk annál, hogy azonos menetteljesítmények. A méretkategória a hasonlatban egy volt. 200 km/h-t a BMW is megy, hétköznapokban tökéletesen elégségesen gyorsul, tud mindent és kevesebbet fogyaszt sokkal, és olcsóbb sokkal! Az átlagembernek ennél többet soha nem fog érni, ezt mindketten tudjuk. Sem most sem 10 sem 20 év múlva. Bizonyos értékek idõben változatlanok maradnak.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #534 Dátum: 2006.12.25 21:44:49 »
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ehhez csak annyit tennék hozzá , hogy elhibázott dolognak tartom , amikor eltérõ teljesítmény-kategóriákba tartozó autókat hasonlítanak össze - lásd 520d vs. GS 450h . Tessék a GS 450h-t azokhoz a V8-as benzinesekhez hasonlítani , amelyekrõl õ is elismeri , hogy az autó "outgunnolja" õket ; az akkor egy fair összevetés lesz , mert az 520d-vel szembeni nem az ; illetve csak akkor az , ha kizárólag környezetvédelmi aspektusból nézzük a kérdést , de egy autóválasztás azért ennél csöppet bonyolultabb dolog .


Akik eddig védték a hybridet azok szinte kizárólag a környezetvédelemrõl beszéltek. Ami engem illet én eldöntöm, hogy védem vagy nem. Ha védem akkor a legjobb megoldást választom és az a cikk szerint sem a hybrid. Ha meg eldöntöm, hogy leszarom az egészet, végülis miért ne akkor meg kimegyek és Amerikában veszek egy 6L-es Truckot és égetek annyi benzint, amennyi jólesik, mert leszarom. Ennyi. Ja ha meg abból az aspektusból nézem a dolgot, hogy az átlag ember miért nem fog hybriddel járni, arra is választ ad a cikk. Kicsit hozzál fel többet Palaczk annál, hogy azonos menetteljesítmények. A méretkategória a hasonlatban egy volt. 200 km/h-t a BMW is megy, hétköznapokban tökéletesen elégségesen gyorsul, tud mindent és kevesebbet fogyaszt sokkal, és olcsóbb sokkal! Az átlagembernek ennél többet soha nem fog érni, ezt mindketten tudjuk. Sem most sem 10 sem 20 év múlva. Bizonyos értékek idõben változatlanok maradnak.


Nem stimmel , mert a hibrid legfõbb elõnye abban rejlik , hogy a kategóriájához képest rendkívül jó átlagfogyasztás/menetteljesítmény/környezetvédelem kombinációt nyújt , a konkurrenseihez képest . Két autót akkor hasonlítunk össze , ha a tudásuk azonos ; ez olyan alap dolog , amit , gondolom , nem vitatunk . Vagy szerinted fair , értelmes lenne összehasonlítani egy 90 lovas alap dízel Corollát egy 250 lovas R32-es Golffal , pusztán azon az alapon , hogy azonos méretûek ? Lótúrót , autókat nem csak a méret alapján hasonlítunk össze (ha stimmelne az érvelésed , senki nem venne 5-ös BMW-bõl a 2.0 dízenél nagyobbat) . És engem nem vádolhatsz azzal , hogy szinte kizárólag a környezetvédelemrõl beszéltem . Fogyasztásról , menetteljesítményekrõl , zajszintrõl ÉS károsanyag-kibocsátásról beszéltem . Nézd , nagyjából azonos alapállásról indultunk , én sem tartom a jövõ kizárólagos megoldásának a hibridet , de ez nem jelenti azt , hogy elfogadom érvként , ha valami idióta 520-as dízel BMW-t hasonlít össze a Lexus GS 450h-val , és azt sem fogadom el , ha valaki bagatellizálni akarja azt a technikai bravúrt , amit a Toyota részérõl ennek a technikának a kifejlesztése és megbízható sorozatgyártása jelent . Nem tudom mit vársz , de ha azt , hogy kimondjam hogy a hibrid xar , és hogy a Toyota részérõl ez nem volt nagy dobás , akkor biztosíthatlak , hogy ezt hiába várod . Mert ez ugyanúgy nem igaz , mint amikor Kari Cartárs kõkorszakinak titulálja a Mercedes és a BMW technikáját . A hibrid egy nagyon jó átmeneti megoldás , ami a hibrid autó gazdájának és a környezetének egyaránt jó . Azt hittem , ebben már tegnap megegyezésre jutottunk ; nem tudom miért kell ezt még folytatni  :|
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #535 Dátum: 2006.12.25 23:23:36 »
Idézetet írta: "Kgabe"


2. Amennyire tudom Ear az AMS csapatot erõsíti, bár alkalmanként írt a Totáléknál is.


Nemnem.  :nene:

Motorpresse Lapkiadó BP. Autógazin, Autópiac, Top Tuning, Lastauto Omnibus

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #536 Dátum: 2006.12.25 23:46:53 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Kgabe"


2. Amennyire tudom Ear az AMS csapatot erõsíti, bár alkalmanként írt a Totáléknál is.


Nemnem.  :nene:

Motorpresse Lapkiadó BP. Autógazin, Autópiac, Top Tuning, Lastauto Omnibus


A Totalcarra is írsz autohifis cikkeket, nem?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Beszélgessünk...
« Válasz #537 Dátum: 2006.12.26 00:12:46 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Kgabe"


2. Amennyire tudom Ear az AMS csapatot erõsíti, bár alkalmanként írt a Totáléknál is.


Nemnem.  :nene:

Motorpresse Lapkiadó BP. Autógazin, Autópiac, Top Tuning, Lastauto Omnibus

Az AutóMAGAZIN nem az AMS magyar leánya? :hmm:
Bocsi...
Gabe 254.

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #538 Dátum: 2006.12.26 10:34:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ehhez csak annyit tennék hozzá , hogy elhibázott dolognak tartom , amikor eltérõ teljesítmény-kategóriákba tartozó autókat hasonlítanak össze - lásd 520d vs. GS 450h . Tessék a GS 450h-t azokhoz a V8-as benzinesekhez hasonlítani , amelyekrõl õ is elismeri , hogy az autó "outgunnolja" õket ; az akkor egy fair összevetés lesz , mert az 520d-vel szembeni nem az ; illetve csak akkor az , ha kizárólag környezetvédelmi aspektusból nézzük a kérdést , de egy autóválasztás azért ennél csöppet bonyolultabb dolog .


Akik eddig védték a hybridet azok szinte kizárólag a környezetvédelemrõl beszéltek. Ami engem illet én eldöntöm, hogy védem vagy nem. Ha védem akkor a legjobb megoldást választom és az a cikk szerint sem a hybrid. Ha meg eldöntöm, hogy leszarom az egészet, végülis miért ne akkor meg kimegyek és Amerikában veszek egy 6L-es Truckot és égetek annyi benzint, amennyi jólesik, mert leszarom. Ennyi. Ja ha meg abból az aspektusból nézem a dolgot, hogy az átlag ember miért nem fog hybriddel járni, arra is választ ad a cikk. Kicsit hozzál fel többet Palaczk annál, hogy azonos menetteljesítmények. A méretkategória a hasonlatban egy volt. 200 km/h-t a BMW is megy, hétköznapokban tökéletesen elégségesen gyorsul, tud mindent és kevesebbet fogyaszt sokkal, és olcsóbb sokkal! Az átlagembernek ennél többet soha nem fog érni, ezt mindketten tudjuk. Sem most sem 10 sem 20 év múlva. Bizonyos értékek idõben változatlanok maradnak.


Nem stimmel , mert a hibrid legfõbb elõnye abban rejlik , hogy a kategóriájához képest rendkívül jó átlagfogyasztás/menetteljesítmény/környezetvédelem kombinációt nyújt , a konkurrenseihez képest . Két autót akkor hasonlítunk össze , ha a tudásuk azonos ; ez olyan alap dolog , amit , gondolom , nem vitatunk . Vagy szerinted fair , értelmes lenne összehasonlítani egy 90 lovas alap dízel Corollát egy 250 lovas R32-es Golffal , pusztán azon az alapon , hogy azonos méretûek ? Lótúrót , autókat nem csak a méret alapján hasonlítunk össze (ha stimmelne az érvelésed , senki nem venne 5-ös BMW-bõl a 2.0 dízenél nagyobbat) . És engem nem vádolhatsz azzal , hogy szinte kizárólag a környezetvédelemrõl beszéltem . Fogyasztásról , menetteljesítményekrõl , zajszintrõl ÉS károsanyag-kibocsátásról beszéltem . Nézd , nagyjából azonos alapállásról indultunk , én sem tartom a jövõ kizárólagos megoldásának a hibridet , de ez nem jelenti azt , hogy elfogadom érvként , ha valami idióta 520-as dízel BMW-t hasonlít össze a Lexus GS 450h-val , és azt sem fogadom el , ha valaki bagatellizálni akarja azt a technikai bravúrt , amit a Toyota részérõl ennek a technikának a kifejlesztése és megbízható sorozatgyártása jelent . Nem tudom mit vársz , de ha azt , hogy kimondjam hogy a hibrid xar , és hogy a Toyota részérõl ez nem volt nagy dobás , akkor biztosíthatlak , hogy ezt hiába várod . Mert ez ugyanúgy nem igaz , mint amikor Kari Cartárs kõkorszakinak titulálja a Mercedes és a BMW technikáját . A hibrid egy nagyon jó átmeneti megoldás , ami a hibrid autó gazdájának és a környezetének egyaránt jó . Azt hittem , ebben már tegnap megegyezésre jutottunk ; nem tudom miért kell ezt még folytatni  :|


Én meg még ennél tovább megyek, nem, hogy nem tartom a jövõ kizárólagos megoldásának a hybridet de értelmetlennek tartom. Fölösleges hülyeség. Olyan, mintha aztmondanák, hogy márpedig a disznózsír az egészségtelen és ha esszük, akkor meghalunk, ezért holnaptól csak fele annyi disznózsírt eszek és fele olaj lesz. Ettõl még meghalok csak kevesebb a zsír. Na ilyen a hybrid és kész. Csak a zsír helyett az olaj legalább alternatíva, mert nem drágább. Sajnos a hybrid nem. Sem dieselnek sem benzinesnek különösen úgy, hogy pl. egy 520d BMW az átlag ember igényeit bõven kielégíti, ami kb. az emberek 80%-a.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #539 Dátum: 2006.12.26 10:49:08 »
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Kgabe"


2. Amennyire tudom Ear az AMS csapatot erõsíti, bár alkalmanként írt a Totáléknál is.


Nemnem.  :nene:

Motorpresse Lapkiadó BP. Autógazin, Autópiac, Top Tuning, Lastauto Omnibus


A Totalcarra is írsz autohifis cikkeket, nem?


Igen, szoktam, de nem ott állok alkalmazásban, a testületi vélemény nem onnan származik, miszerint a Toyota hibrid rendszere egy bõdületesen nagy alkotás, és a Lexus GS 450 Hybrid pedig az egyik legnagyobb élményt nyújtó autó.