Én ezeken, a lapokon olyan emberekkel szeretnék beszélgetni, akik maguk is birtokolnak és használnak hibrid autókat.
E-helyett vehemensen támadó dízel BMW-sek mondják a véleményüket olyan technikáról, amivel egyetlen métert sem tettek meg.
Véleményt formálnak olyan fejlesztésekrõl, amik több mint 30 éve folynak, és napjainkban csúcstechnikát képviselnek.
Hogy mért csúcs?
Hát a motorban például: félbetörik a hajtókar és az ebbõl kiálló rúd megy a forgattyús házba.
Atkinson motor. Tele világújdonságokkal, mint a furcsa gyertyák és adagoló. 2005–ben az év motorja díjat nyeri. Senki nem épített ilyesmit még autóba.
Villanymotor.: Állandó mágneses háromfázisú villanymotor, a Toyota saját fejlesztése és szabadalma. Azért kényszerültek erre, mert nem találtak gyártót a világon sehol.
A váltó 5 sebességes elektronikus, szimulált fokozatmentes váltó. Izgi kis dolog. És Pazar.
Az akkumlátor a Panasonik saját spicc technikája, ami mindössze 38 kg és 6Ah- 500 Volton.
A fék az E-Mercedes után másodiknak teljesen elektromos, és generátor csak ez ellentétben a Merciével még jó is!
A fûtés hõszivattyúval van megoldva, a kormány elektroservó, az ajtók és indítás kulcs nélküli, a telefon ki hangosító bluhtooth ,………. navigáció Európára, …hangvezérlés vagy 150 parancsra,…. JBL hifi, ami elképesztõen gyönyörûen és hangosan szól,…..kormányon, érintõ képernyõn minden,…. még a zöldkártyám lejárta is.
Szerintetek ez a configuráció napjaink autójában természetes!
„összekötni egy benzines motorral egy elektrómotort (és ebbe semmi ûrtechnológia nincsen, mindkét motortípus létezik már vagy 100 éve)”
…. Nem mondod vazaeg ! .. Mert a hidrogénhajtás meg az üzemanyag cella, csak alig 50 éves.
A baj, az hogy sehol sem, tart egyik se! Vagy te tudsz ilyen autókat venni?
A BMW hidrogén autója is, csak kis szériában pár száz darab készült célzott vevõknek. Ez még nem piaci nyitás.
Én ezekre mondom azt , hogy fércmunka, az az parasztvakítás ! Ezektõl a jól beharangozott akcióktól harsogja a világ lassan 30 éve, gyermekkoromtól kezdve, hogy jön az üzemanyag cella, pedig valójában folyamatosan tíz évre vagyunk tõle! Semmi jelét nem látom hogy, ebbõl az én életembe még lesz valami. Valami olyasmi ez, mint az M6-os autópálya, sohasem készül el! De ha meg is lesz, nem olyan lesz, mint amilyennek vártuk!
Ostoba dolog a hibrid jövõét vitatni, hiszen már jelene és múltja is van. Naná, hogy van jövõje is!
Dicséret, hála, és elismerés, na meg a pénzem a TOYOTÁNAK!
Biztos, hogy valamilyen szinten elfogult vagyok a hibridtechnikával, de nekem erre jó okom van. Természetesen semmit nem fizet a Toyota!
De kit dicsérjek haladó, bátor, kockáztató, konfliktust vállaló, felelõs, környezetbarát, mûszaki kultúráért, és piaci magatartásért mikor egyedül van vele.
Hidrogén ködbe veszõ BMW……Dízel hibrid mutogató, de nem gyártó Mercedes…. Kísérleti stádiumban lévõ WV….Vagy etanolos Saab….. (Még talán õk vitték a legtöbbre)