Elkepeszto ez a vita....
picit keverednek a dolgok, leirok par gondolatot a reszemrol.
1. a prius aksija 38 kg! (miert beszelunk tobb szaz kilo aksirol?)
2. 2 fele ember van. a. vki el akar jutni valahova a leheto legkenyelmesebben - neki jo a prius v. vagy mas automatizalt auto, en is ilyen vagyok, nem latom benne oromomet, hogy gepeszkedjek a 21. szazadban.
b. "elmenyvezetesre" vagyo ember. neki kell a palcika kozepen, meg a 3 pedal, meg a hang, meg gozmozdony,
nincs annal szebb, mikor az ember bekurblizza elol a jarganyt, beszall, es elkezdi lapatolni a szenet
a szenes kocsibol, meg megall vizet felvenni stb... aztan allitgatja a szivatot, a benzin-levego kevereket...
ez is egy eleterzes. nekem mas hobbim van.
3. automata valtos autotol, ami 11 sec alatt van szazon egyaltalan nem rossz ez a fogyasztas amit a prius produkal!
4. a prius fogyasztasa valoban erzekeny a kulso fogyasztok, kenyelmi berendezesek (futes, legkondi) bekapcsolasara.
igen, valoban, a gepjarmu felfutese energiaba kerul. A prius ebben valasztast ad. bekapcsolhatod, automatara
teheted, vagy kikapcsolhatod. attol fuggoen, mit akarsz.
A diesel jarganyok hideginditaskor kevesebbet fogyiznak, mint a prius, de nem is futenek. es ekkor jon az ulesfutes stb... dieselben nem valaszthatod, hogy akkor most kerek +2l/100km fogyit, viszont meleget is hozza az utasterben.
A prius kb. fel percen belul futi az utasteret 0 fok alatt is!
5. a prius valoban nem hatekony 130 felett. nem is erre talaltak ki. En 100.000 km-bol kb. 3-4000 km-t teszek meg
130 feletti tempoban, mivel kulkereskedo vagyok es sokat jarok nemetorszagba.
6. a priust a megfelelo felszereltseggel osszehasonlitva azonos kategoriaju autokkal egy arban van!
Ezt par oldallal ezelott levezettem. Ha valaki ertekeli az automata valtot lsd 2. pont, akkor egyedul
a ford focus kinal olcsobb autot ezzel a felszereltseggel. De hol van abban az erintokepernyo es az ezer
apro extra ami a priusban benne van...
7. a lexus GS450h-ban nem a fogyasztas az erdekes. kerlek mutass nekem masik olyan autot, ami
5.2 sec gyorsulast kinal 15 Millio alatt.
15 Millios autoval pedig nem koltozkodok, es nem hordok ezer borondot.
8. a hibrid valoban egy atmenet. a lenyeg, hogy van egy olyan technologi sorozatgyartasban,
amirol mar csak le kell dobni az oreg benzinmotort (vagy lehet cserebelni dieselre, hidrogenesre, etanolosra stb..)
es kesz az eletromos jovojarmu.
9. meghogy nincs aksi hozza... hahaha. uraim neten lehet rendelni cellankent 350 dolcsiert olyan Lithium Polymer
(nem Lithium Ion!!) aksikat amibol 100 db elegendo egy kozepkategorias auto 400 km-re valo eljuttatasanak.
1 ora alatt fel lehet tolteni. De valjuk be, rendkivul kevesen vannak akik ennel tobbet tesznek meg 1 huzamban.
De arra az esetre akar lehet berelni egy dieselt)
Uraim, ebreszto!!!!
Ime az aksi:
The Electric Imp is now powered by Kokam Lithium Polymer batteries.
We are running the SLPB 60460330.
Each cell is 18 " by 12 5/8" by about 1/4". The tabs stick out 1 3/8" and are 4 " wide.
Each cell weighs about 4.3 lbs.
The nominal voltage is 3.7 volts.
They charge up to 4.2 volts and Kokam recommended discharge level is 3.5 volts.
Impressive test results
The cell is rated to deliver 70 amp/ hours at a 1 C rate.
We have tested all 96 cells that we have received and each has delivered 70 amps for over an hour.
Kokam states the cells can deliver 5 C (350 amps) continuously and 10 C (700 amps) peak.
We have tested a single cell at around 10 C continuous (700 amps) and got 58 amp/hrs.
That is an impressive 82% of capacity.
Battery price can be calculated using this equation: 1.4*amp/hrs*3.7 volts. Example 1.4*70*3.7= $362.60 for each SLPB 60460330.
Kokam offers a variety of sizes: 5 amp/hr, 7.5 amp/hr, 11 amp/hr, 31 amp/hr, 40 amp/hr, 70 amp/hr and 100 amp/hr cells.
A lenyeg ebbol 100 db. kb. 200 kilo. ara 4-6 M Ft. most meg. kb. ennyi kell egy kozepkategorias autohoz
400 km hatotavra es 200 km vegsebesseghez:
apropor 200 kg -> viszont nem kell 40-80 l ill. kg. uzemanyag, valto, kuplung, tobbezer kobcentis motor.
Szoval igen, megvan a technologia, lehet tarolni az elektromos aramot. En egyebkent hasznalom ugyan ezt
a technologiat taviranyitos repulomodellezeshez!!! Itt van a lakasomban!
LiPo aksi, elektronikus szabalyzo, 3 fazisu brushless (kefe nelkuli) elektromotor.
Es lehet is mar kapni teljesen elektromos autot:
http://www.teslamotors.comsajnos mar csak 2008-ra tudjak leszallitani ha megrendelem es kifizetem a felet. (mivel a 2007-es keszletek
mar mind elfogytak!)
Viszont 4 sec alatt 100km/h, 400 km hatotav, 200 km/h vegsebesseg.
Megrendelheted te is a neten!
Mirol beszelunk???
ja igen, nem brummog
hahahaha meg nem zakatol, mint a gozmozdony. hat igen. akkor szar.
Egyebkent pedig ime az eletromos verseny auto:
http://www.proev.com/tovabbi kellemest, udv
vmi
2006 Toyota Prius