Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3438035 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #540 Dátum: 2006.12.26 12:52:26 »
Idézetet írta: "OK fine"
Én meg még ennél tovább megyek, nem, hogy nem tartom a jövõ kizárólagos megoldásának a hybridet de értelmetlennek tartom. Fölösleges hülyeség. Olyan, mintha aztmondanák, hogy márpedig a disznózsír az egészségtelen és ha esszük, akkor meghalunk, ezért holnaptól csak fele annyi disznózsírt eszek és fele olaj lesz. Ettõl még meghalok csak kevesebb a zsír. Na ilyen a hybrid és kész. Csak az zsír helyett olaj legalább alternatíva, mert nem anyival drágább. Sajnos a hybrid nem. Sem dieselnek sem benzinesnek különösen úgy, hogy pl. egy 520d BMW az átlag ember, ami kb. 80% igényeit bõven kielégíti.


OK , ez a te véleményed , rendben . Nem tudom , VELEM szemben miért használsz provokatív megfogalmazásokat , de mindegy . Szerintem most már tényleg hagyjuk .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #541 Dátum: 2006.12.27 14:08:25 »
ok fine
Még szerencse hogy a te véleményed sem mérvadó sehol.
Különben 10 éven bellül megfuladnánk a dízelfüstõl.
De mielõtt ilyen elvakult "szakértelemmel" nyilatkoznál bele a nagyvilágba, legalább bróbáld ki !
Úgy gondolom, ez minden vélemény alkótótól elvárható, minimális követelmény! Addig ne bas.... !
off fine
dv : Kari666

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #542 Dátum: 2006.12.27 18:30:35 »
Idézetet írta: "kari666"
ok fine
Még szerencse hogy a te véleményed sem mérvadó sehol.
Különben 10 éven bellül megfuladnánk a dízelfüstõl.
De mielõtt ilyen elvakult "szakértelemmel" nyilatkoznál bele a nagyvilágba, legalább bróbáld ki !
Úgy gondolom, ez minden vélemény alkótótól elvárható, minimális követelmény! Addig ne bas.... !
off fine


A te álláspontod a skála másik végét képviseli , mondjuk így tényleg nem szerencsés vitatkozni . Egy ideje már csak arról szól a dolog , hogy egymás agyát húzzátok . Ez a "10 éven belül megfulladnánk a dízelfüsttõl" legalább olyan jó , mint hogy a hibrid "értelmetlen hülyeség" . Így ennek tényleg semmi értelme .

Ami a dízeleket illeti , az új technológiáknak , mint pl. a Toyota D-CAT-ja , vagy a Mercedes Bluetecje , köszönhetõen a károsanyag-kibocsátás problémája megoldódni látszik . Fogyasztásban a hibrid csak városban van elõnyben (egy kicsit , és nem is mindegyik , mert pl. a Lexus RX 400h nem eszik kevesebbet , mint pl. a LandCruiser 3.0 dízel) , országúton egálban vannak , autópályán minél gyorsabban mész , annál inkább elõnyben van a dízel , ezt mellesleg te is alátámasztottad az Iko-nak írt tanácsaidban . Úgyhogy nem kéne a dízeleket leírni , Európában abszolút teljes értékû alternatívái a benzines hibrideknek . Ez a helyzet csak akkor fog megváltozni , ha megjelennek és elterjednek a dízel hibridek (amelyen pl. a Mercedes dolgozik) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #543 Dátum: 2006.12.27 18:49:19 »
Szép szép ez a tiszta dízel, de a korommal mi lesz? Én a Merci leírásaiban nem találtam utalást rá.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #544 Dátum: 2006.12.27 19:24:43 »
Idézetet írta: "Ear"
Szép szép ez a tiszta dízel, de a korommal mi lesz? Én a Merci leírásaiban nem találtam utalást rá.


Azt megoldja a részecskeszûrõ .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Beszélgessünk...
« Válasz #545 Dátum: 2006.12.27 20:03:05 »
Jut eszembe, részecskeszûrõ... Amikor regenerálják magukat (magasabb hõmérsékletû kipufogógázzal kiégeti magát) akkor tulajdonképpen a tárolt anyagot kilöki, nem? :hmm:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #546 Dátum: 2006.12.27 20:18:22 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Jut eszembe, részecskeszûrõ... Amikor regenerálják magukat (magasabb hõmérsékletû kipufogógázzal kiégeti magát) akkor tulajdonképpen a tárolt anyagot kilöki, nem? :hmm:


Nem löki ki , úgy nem sok értelme lenne . Elégeti , ami után csak minimális mennyiségû hamu keletkezik , ami ott marad a katalizátorban . Erre különféle eljárások vannak , pl. a wikipedián utána tudsz nézni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Beszélgessünk...
« Válasz #547 Dátum: 2006.12.28 11:11:10 »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Beszélgessünk...
« Válasz #548 Dátum: 2006.12.30 20:33:29 »
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézet
Arról volt csak szó, hogy nincsen semmi olyan, amit a Toyota megcsinál és a VW nemtudna ha akarna. Fordítva van.


 :kacag:  :rohog:  :nagymosoly:



  :crazy:  :rohog:  :rohog:  :rohog:  :kacag:  :vag2:


Ne aggódj Xanyi...  én is elkezdtem írni egy hosszabb lélegzetû hozzászólást de azután rájöttem, hogy teljesen felesleges és értelmetlen lenne :kacsint:
Végigolvasva jókat mulattam az elmúlt néhány hozzászóláson, de a fenti idézetnél könnyesre röhögtem magam...azt hiszem eddig a fórum életében ez jelenti a csúcsot :rohog:


vmi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Beszélgessünk...
« Válasz #549 Dátum: 2007.01.02 11:49:32 »
Elkepeszto ez a vita....
picit keverednek a dolgok, leirok par gondolatot a reszemrol.


1. a prius aksija 38 kg! (miert beszelunk tobb szaz kilo aksirol?)

2. 2 fele ember van. a. vki el akar jutni valahova a leheto legkenyelmesebben - neki jo a prius v. vagy mas automatizalt auto, en is ilyen vagyok, nem latom benne oromomet, hogy gepeszkedjek a 21. szazadban.
b. "elmenyvezetesre" vagyo ember. neki kell a palcika kozepen, meg a 3 pedal, meg a hang, meg gozmozdony,
nincs annal szebb, mikor az ember bekurblizza elol a jarganyt, beszall, es elkezdi lapatolni a szenet
a szenes kocsibol, meg megall vizet felvenni stb...  aztan allitgatja a szivatot, a benzin-levego kevereket...
ez is egy eleterzes. nekem mas hobbim van.

3. automata valtos autotol, ami 11 sec alatt van szazon egyaltalan nem rossz ez a fogyasztas amit a prius produkal!

4. a prius fogyasztasa valoban erzekeny a kulso fogyasztok, kenyelmi berendezesek (futes, legkondi) bekapcsolasara.
igen, valoban, a gepjarmu felfutese energiaba kerul. A prius ebben valasztast ad. bekapcsolhatod, automatara
teheted, vagy kikapcsolhatod. attol fuggoen, mit akarsz.

A diesel jarganyok hideginditaskor kevesebbet fogyiznak, mint a prius, de nem is futenek. es ekkor jon az ulesfutes stb... dieselben nem valaszthatod, hogy akkor most kerek +2l/100km fogyit, viszont meleget is hozza az utasterben.
A prius kb. fel percen belul futi az utasteret 0 fok alatt is!

5. a prius valoban nem hatekony 130 felett. nem is erre talaltak ki. En 100.000 km-bol kb. 3-4000 km-t teszek meg
130 feletti tempoban, mivel kulkereskedo vagyok es sokat jarok nemetorszagba.

6. a priust a megfelelo felszereltseggel osszehasonlitva azonos kategoriaju autokkal egy arban van!
Ezt par oldallal ezelott levezettem. Ha valaki ertekeli az automata valtot lsd 2. pont, akkor egyedul
a ford focus kinal olcsobb autot ezzel a felszereltseggel. De hol van abban az erintokepernyo es az ezer
apro extra ami a priusban benne van...

7. a lexus GS450h-ban nem a fogyasztas az erdekes. kerlek mutass nekem masik olyan autot, ami
5.2 sec gyorsulast kinal 15 Millio alatt.
15 Millios autoval pedig nem koltozkodok, es nem hordok ezer borondot.

8. a hibrid valoban egy atmenet. a lenyeg, hogy van egy olyan technologi sorozatgyartasban,
amirol mar csak le kell dobni az oreg benzinmotort (vagy lehet cserebelni dieselre, hidrogenesre, etanolosra stb..)
es kesz az eletromos jovojarmu.

9. meghogy nincs aksi hozza... hahaha. uraim neten lehet rendelni cellankent 350 dolcsiert olyan Lithium Polymer
(nem Lithium Ion!!) aksikat amibol 100 db elegendo egy kozepkategorias auto 400 km-re valo eljuttatasanak.
1 ora alatt fel lehet tolteni. De valjuk be, rendkivul kevesen vannak akik ennel tobbet tesznek meg 1 huzamban.
De arra az esetre akar lehet berelni egy dieselt)

Uraim, ebreszto!!!!

Ime az aksi:

The Electric Imp is now powered by Kokam Lithium Polymer batteries.
We are running the SLPB 60460330.

Each cell is 18 " by 12 5/8" by about 1/4". The tabs stick out 1 3/8" and are 4 " wide.
Each cell weighs about 4.3 lbs.




The nominal voltage is 3.7 volts.
They charge up to 4.2 volts and Kokam recommended discharge level is 3.5 volts.
Impressive test results

The cell is rated to deliver 70 amp/ hours at a 1 C rate.
We have tested all 96 cells that we have received and each has delivered 70 amps for over an hour.

Kokam states the cells can deliver 5 C (350 amps) continuously and 10 C (700 amps) peak.
We have tested a single cell at around 10 C continuous (700 amps) and got 58 amp/hrs.
That is an impressive 82% of capacity.

Battery price can be calculated using this equation: 1.4*amp/hrs*3.7 volts. Example 1.4*70*3.7= $362.60 for each SLPB 60460330.

Kokam offers a variety of sizes: 5 amp/hr, 7.5 amp/hr, 11 amp/hr, 31 amp/hr, 40 amp/hr, 70 amp/hr and 100 amp/hr cells.



A lenyeg ebbol 100 db. kb. 200 kilo. ara 4-6 M Ft. most meg. kb. ennyi kell egy kozepkategorias autohoz
400 km hatotavra es 200 km vegsebesseghez:



apropor 200 kg -> viszont nem kell 40-80 l ill. kg. uzemanyag, valto, kuplung, tobbezer kobcentis motor.

Szoval igen, megvan a technologia, lehet tarolni az elektromos aramot. En egyebkent hasznalom ugyan ezt
a technologiat taviranyitos repulomodellezeshez!!! Itt van a lakasomban!
LiPo aksi, elektronikus szabalyzo, 3 fazisu brushless (kefe nelkuli) elektromotor.


Es lehet is mar kapni teljesen elektromos autot:

http://www.teslamotors.com

sajnos mar csak 2008-ra tudjak leszallitani ha megrendelem es kifizetem a felet. (mivel a 2007-es keszletek
mar mind elfogytak!)
Viszont 4 sec alatt 100km/h, 400 km hatotav, 200 km/h vegsebesseg.

Megrendelheted te is a neten!

Mirol beszelunk???

ja igen, nem brummog :) hahahaha meg nem zakatol, mint a gozmozdony. hat igen. akkor szar.

Egyebkent pedig ime az eletromos verseny auto:
http://www.proev.com/

tovabbi kellemest, udv


vmi
2006 Toyota Prius

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Beszélgessünk...
« Válasz #550 Dátum: 2007.01.02 12:14:59 »
csak 2 megjegyzés (apró):
1. GS450h gyári adat szerint van 5.9 alatt százon, és az autoMagazin mérései szerint 6s felett van a 0-100 gyorsulás.
2. sajna már az alapár is 15230000 (executive csomag: 510, metál: 250)
Mindettõl függetlenül: ha 7 millió körül lenne új autóra, akkor egy jól felszerelt dízel Ave mellett erõsen gondolkodnék Priuson is.
15 millás magasságban pedig egyértelmûen jönne egy 450h. Ja, és nem szállítmányoznék vele, lenne mellé egy Ave dízel cuccolásra.
Gabe 254.

England

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Beszélgessünk...
« Válasz #551 Dátum: 2007.01.02 12:51:12 »
igy van mindenki ugy válasszon autót hogy mire szeretné használni. sajnos nálunk még mindig a presztizs és a megjelenés számit,nem a praktikum és a környezet védelem.

Peti

  • Vendég
Beszélgessünk...
« Válasz #552 Dátum: 2007.01.02 19:07:33 »
Idézetet írta: "vmi"
..."elmenyvezetesre" vagyo ember. neki kell a palcika kozepen, meg a 3 pedal, meg a hang, meg gozmozdony,
nincs annal szebb, mikor az ember bekurblizza elol a jarganyt, beszall, es elkezdi lapatolni a szenet
a szenes kocsibol, meg megall vizet felvenni stb...  aztan allitgatja a szivatot, a benzin-levego kevereket...
ez is egy eleterzes. nekem mas hobbim van.


 :szemforgat:

vmi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Beszélgessünk...
« Válasz #553 Dátum: 2007.01.02 22:56:29 »
Idézetet írta: "Kgabe"
csak 2 megjegyzés (apró):

Mindettõl függetlenül: ha 7 millió körül lenne új autóra, akkor egy jól felszerelt dízel Ave mellett erõsen gondolkodnék Priuson is.



Diesel aveban nincs automata valtos valtozat. pont.
Az automata valtos benzines ave meg dragabb mint a prius. ennyi.

Ha nem szempont az automata valtos auto, akkor itt europaban rengeteg mas lehetoseg van a priuson
kivul, rengeteg fele olcso kezivaltos autot lehet venni sokkal olcsobban.


udv

vmi

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #554 Dátum: 2007.01.03 10:39:01 »
Iko:
Elérulod nekünk mennyibe fájt (anyagilag és utánajárásilag) a behozatal?