Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 247003 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Autó: Toyota Prius 1.8 HSD '12, Nissan Leaf '12
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2190 Dátum: 2018.06.01 20:56:21 »
Sziasztok,

III-as Priusomon egyszer csak kigyulladt a Check Hybrid System felirat, azóta nem megy a hibrid rendszer. Az autó egyébként működik - érdekes, hogy egyedül a tempomat nem megy extraként. 11 hónapja - 27.000 km-el ezelőtt - csináltak egy teljes felmérést a hibrid rendszerre, minden tökéletes volt. Viszont sajnos a friss garija már nem érvényes. Nem merem szakszervízbe vinni, mert félek a költségektől. Valakinek van ötlete/javaslata hova vihetem? Kit kereshetek vele?
Annyit tettem meg, hogy az összes biztosítékot leellenőriztem, sőt lekötöttem az akksit is, sajnos semmi eredmény.
Tudom, hogy ez sok mindent jelenthet, de valakinek volt már ilyen?
Plusz info: a motorjel és a felkiáltójel is világít, de sárgán.
Köszi a segítséget.

Egyszer én is beszartam, mert rádió beépítés után csinálta, de kiderült hogy csak a kapcsolópanelt hiányolja. Visszadugtam, kétszer újra indítottam és megszűnt a hibajelzés.

Ha neked a tempomat nem működik, lehet az a kapcsoló hibásodott meg. E-bayen lehet kapni.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Autó: Toyota Prius 1.8 HSD '12, Nissan Leaf '12
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2191 Dátum: 2018.06.01 21:06:55 »
Kedves Urak! A kérdésem az akku mélylélektanban jártas szakikhoz szól: Egy OFF Fiat 500E (amerikai) akkupack teljes felülete felett van egy fűtőpanel, egy szigetelő fóliák közötti fém ellenállás háló, mely 230 VAC/ 150-200W. Ez egy ponton kiégett és így kuka.
Első kérdésem: ez miért van? kutakodásaim szerint a LI-xx akku töltése egy bizonyos hőfok alatt le van tiltva ????  vélemény?

Prius-nál létezik ilyen az akkupack belében? Köszönöm  az infókat.

Priusban, többnyire nikkel akku van ami nem érzékeny a hidegre.
Igen, jól tudod, hideget nem szeretik a lítium akkuk. Nem tudok róla hogy ne lehetne tölteni, de adott hőfok alatt károsodik.
Asszem Horváth András mondta egyszer, hogy nagy hidegben akár az akkuból vett energiával is fűti magát, hogy ne fagyjon szét, tehát spontán tud hidegben merülni egy elektromos autó, bár azért ezek ha állnak többnyire töltőn vannak, ott meg ez nem olyan nagy gond, menetközben meg az utasteret úgy is fűteni kell annyira amennyi az akkunak kell.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Autó: Toyota Prius 1.8 HSD '12, Nissan Leaf '12
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2192 Dátum: 2018.06.01 21:56:50 »
Közben utána néztem. Leaf doksija azt írja, hogy az akku melegítő -20fok alatt kapcsol be, és -10 fok felett kikapcsol.
Ha 30% alatt van a töltés akkor meg károsodhat az akku, mert nem tudja fűteni magát.

Blue79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Prius
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2193 Dátum: 2018.06.04 17:37:43 »
Üdv,

Új vagyok itt és eléggé kétségbeesett!
Két éve vettünk egy P3-at. Elvileg olyan 170ezer km-rel, de mostanra rájöttünk, hogy ez csak eléggé elvileg :(
Na de mindegy, jó volt az autó, ahhoz pedig hozzá van szokva az ember, hogy tekergetik az órákat.
Viszont egy év után kezdtek előjönni a problémák:
Motorhiba jelzés, kettes henger hiba. Jelenség, hogy az autó kicsi gázadáskor remeg, ha nagyon nyomom akkor nincs baj, de általában kicsi gázzal megy az ember. Új már minden, de se az injektor, se a gyertya, se a trafó nem oldja meg. Egy EGR tisztítás végül segít.
Kb 10ezer km telt azóta, ismét elkezd az autó remegni, de ellentétben a korábbi problémával, amikor meleg motornál jött elő a hiba, ezúttal inkább elindulás után jelentkezik egyből a probléma. Aztán egy szép napon feleségem egyszer csak mondja, hogy a víz lámpa világított 1-2 mp-re. Gyorsan megnézem, hát a hűtővíz elfolyt. Töltöm, majd másnap nézem, néhány deci ismét elfolyt. És ez így megy lényegében nap mint nap. Ráadásul a remegés is egyre erősebb. Természetesen most, hogy a héten már lesz időm, viszem a kocsit szervizbe, de vajon mi lehet a probléma? Ezúttal még a motorhiba jelző lámpa sem világít.
Köszönöm előre is ha valaki esetleg tud segíteni! (Legalább valami jó tanáccsal)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13311
  • Autó: T27 1.6
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2194 Dátum: 2018.06.04 17:49:15 »
Új vagyok itt és eléggé kétségbeesett!
Két éve vettünk egy P3-at. Elvileg olyan 170ezer km-rel, de mostanra rájöttünk, hogy ez csak eléggé elvileg :(
Na de mindegy, jó volt az autó, ahhoz pedig hozzá van szokva az ember, hogy tekergetik az órákat.
Viszont egy év után kezdtek előjönni a problémák:
Szia!
a) az itthoni Priusok 90%-a tekert, sok 6-700 ezer km-ről, kiépített rendszer van rá sajnos
b) Prius Club Hungary FB-on
c) látok esélyt a hengerfej gondra, nem ismeretlen sajnos, főleg ilyen előéletű autónál.

SOS Prius szaki kéne a fórum után.
         

szecsitamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
  • Autó: Toyota Prius 3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2195 Dátum: 2018.06.06 15:14:29 »
Ha valakinek esetleg szintén problémája akadna a kormányban található spirálkábellel Prius 3-ban, akkor a következő linken található bagatell összegért passzol bele:
https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.9042647.6.2.6bc64c4dPAIFIA&orderId=91809507974427&productId=32696386922

Nekem multikormányos, azzal is teljesen jó!
Csak, hogy másnak ne kelljen szívni a kompatibilitás miatt és keresgetni.

mokus123

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Prius 2007
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2196 Dátum: 2018.06.06 16:50:56 »
Ma beálltam tankolni és utána mikor bekapcsoltam, nem akart váltani. Csak a P jelet nézegettem. Nem indul el. Mi lehet a probléma?  Gondolom az automataváltó feladta. Mi lehet a megoldás?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21890
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2197 Dátum: 2018.06.08 10:52:46 »
Ma beálltam tankolni és utána mikor bekapcsoltam, nem akart váltani. Csak a P jelet nézegettem. Nem indul el. Mi lehet a probléma?  Gondolom az automataváltó feladta. Mi lehet a megoldás?

Nincsen benne automataváltó. Nyomtad a féket, amikor "váltottál"?
Sors bona nihil aliud

tibikee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Prius 2007 1.5 hybrid
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2198 Dátum: 2018.06.09 14:31:46 »
Sziasztok,

Elég sok válasz érkezett ide.. Érdeklődni szeretnék hogy találkoztatok e már az alábbi hibával:

C1310
Világít a Piros háromszög, a kézifék jelzőhöz hasonlító piktogram világító sárga, a VSC és a CHECK ENGINE.

nagyon sok oldalt megnéztem már, de konkrétat nem találtam, az autószerelők akikhez járok nem nagyon foglalkoznak hibrid autókkal, így nem tudtak ők sem konkrétat mondani, kiütötték a hibát, azt mondták hogy az inverter lehet a rossz mert egy idő után felmelegszik és nem tudja tovább tölteni az akkumulátort és azért jelennek meg a hibák.

Fontos lenne tudnom hogy mi lehet a probléma, mert kölcsön van az autó és nálam jelentkezett a hiba. Márka szervízbe meg kb. 1hét múlva tudnak fogadni addig meg megőrülök!

Előre is köszönöm a válaszotokat.
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.09 14:34:50 írta tibikee »

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
  • Autó: Prius III 2010
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2199 Dátum: 2018.06.12 11:08:39 »
Sziasztok,

Elég sok válasz érkezett ide.. Érdeklődni szeretnék hogy találkoztatok e már az alábbi hibával:

C1310
Világít a Piros háromszög, a kézifék jelzőhöz hasonlító piktogram világító sárga, a VSC és a CHECK ENGINE.

nagyon sok oldalt megnéztem már, de konkrétat nem találtam, az autószerelők akikhez járok nem nagyon foglalkoznak hibrid autókkal, így nem tudtak ők sem konkrétat mondani, kiütötték a hibát, azt mondták hogy az inverter lehet a rossz mert egy idő után felmelegszik és nem tudja tovább tölteni az akkumulátort és azért jelennek meg a hibák.

Fontos lenne tudnom hogy mi lehet a probléma, mert kölcsön van az autó és nálam jelentkezett a hiba. Márka szervízbe meg kb. 1hét múlva tudnak fogadni addig meg megőrülök!

Előre is köszönöm a válaszotokat.
Sokminden lehet, egy rövid guglizás nekem az alábbiakat adta:
- inverteri hűtőrendszer pumpa
- üzemanyagellátás (szűrő, AC pumpa)
- itt a megoldás valószínűleg csak annyi volt, hogy kicserélte a teljes tank benzint frissre

Első körben megnézném, hogy az inverter hűtőben kering-e a víz. Tedd ready-be és vedd le az inverter hűtő túlfolyó tartályának fedelét és figyeld, hogy mozog-e benne a hűtővíz.

dzsano50

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
  • Autó: Toyota Prius 3
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2200 Dátum: 2018.07.10 22:26:37 »
Sziasztok!
Milyen első fékbetétet és tárcsát ajánltok ami nem nyikorog és árban nem vészes?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3164
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2201 Dátum: 2018.07.14 21:37:28 »
Sziasztok!
Milyen első fékbetétet és tárcsát ajánltok ami nem nyikorog és árban nem vészes?
Toyota nem jó? 61500 forint az első betét tárcsával, beszereléssel együtt és hibrid lévén igen hosszú életű lesz.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
  • Autó: Auris Hybrid TTS Executive
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2202 Dátum: 2018.07.14 22:51:57 »
Üdv srácok .


Láttam tavaly vagy itt vagy az Auris topikban egy nagyon jópofa szemléltető képet, Hibryd kontra benzines autóról, két oszlopban felsorolva érvek és ellenérvek. De most nem találom sehol. Tudna valaki segíteni esetleg?

Köszönöm  ;)

Ui. Kék színű volt

varju istvan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • Autó: Prius 2 2004
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2203 Dátum: 2018.07.24 16:16:13 »
Sziasztok!

Rövid keresztbordákon, úthibákon csattogó, zörgő hang jön előröl. Felemeltem, körbenéztem az autót, megrángattam, óvatosan pajszerrel feszegettem. Nem látok semmi hibát. Arra gondoltam, hogy esetleg nem a futóműből jön a zaj hanem lelazult valami a motortérben.  Valami ötlet?