Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Prius - hibák, hibajelenségek  (Megtekintve 564319 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Bai790401

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
  • Autó: Prius 2
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2595 Dátum: 2021.06.05 22:36:44 »
Ja akkumulátor csere kinek mikor volt, milyen akksit vegyek?

tomahawk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 491
  • Autó: Toyota Prius PHV 2013; (Volt: Toyota Carina E 1.6 XLi 1995)
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2596 Dátum: 2021.06.06 10:18:09 »
Ja akkumulátor csere kinek mikor volt, milyen akksit vegyek?


Szia, ha en hosszutavra terveznek az autoval, akkor AGM rendszerut vennek, kevesebbszer kell cserelni. Ha jol tudom a hagyomanyos akksik kb. ket evig birjak az Prius-ban.
 #akkumulator #agm #prius
Lehettem volna halasz ...

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 118
  • Autó: Toyota Prius II.
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2597 Dátum: 2021.06.06 17:09:26 »
Szia!


Gondolom a kis akkumulátor, merült le.
Sima akkumulátor töltővel lehet tölteni.  (4-6 órát kell tölteni)
Mondjuk bikázásra el kellene indulnia. A kis akkumulátornak addig van szerepe, amig a CPU beindul, és a nagy akkumulátor reléi behúznak.
Utána a kis akkumulátort akár ki is lehet szedni, akkor sem szabadna megállnia. (mondjuk hibakódot biztos dobna rá)

Érdemes lenne elvinni az akksit egy akkumulátoroshoz,  az műszerrel rá tud mérni, hogy használható e még vagy kuka. (lehet akár zárlatos is)
Ha baja van a kis akkumulátornak azt a kocsi is jelzi, a képernyőn megjelenik egy akkumulátor ikon.
Ha 2-3 éves akkor lehet, hogy újat kell venni, a hagyományos akisik 3 évnél ritkán bírják tovább.  Ebbe igazából nem sima olomsavas kellene, hanem valami spéci, de az nagyon drága és kevés helyen lehet kapni. (az 5 évig is bírja, ha szerencséd van. de pont annyival drágább amennyivel tovább bírja, szóval azzal sem vagy előrébb)
 

Bai790401

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
  • Autó: Prius 2
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2598 Dátum: 2021.06.07 07:27:13 »
A ratyi akksi miatt nem indul a benzinmotor?
Karácsonyfa a műszerfal!
Nèzzek szèt a biztosîtèkok között is?
Bicikliszállîtó bekötèse folyt....nem történt semmi kiugró....
Először csak a ködlámpa ment ,majd canbus csere után ami a Thule volt minden ment csak az index nem!
Bizti cserèvel az index megoldódott, viszont a szerelès alatt a nyitott ajtó lámpa teszt stb lemerült a kis akksi!
Csak az N állás megY az autó nem indul a benzines nem röffen be!

Bai790401

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
  • Autó: Prius 2
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2599 Dátum: 2021.06.07 07:45:58 »
Bikázásra a fesèlzeti felèledt azonban a benyás motor nem indult!!!

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 118
  • Autó: Toyota Prius II.
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2600 Dátum: 2021.06.07 08:11:41 »
Szia!


Erre igy nehéz mit írni, ezer oka lehet, nállam pl, ugyanezt csinálta, azért mert kifogyott a benzin.
De hasonló tüneteket produkált az, hogy a pillangószelep megszorult.   Még a hibakódok között is volt egyforma, mivel az autó nem tudja 100% ig, biztosra, hogy mi okozza a hibát.
Olvastass ki egy hibakódot, és az alapján el lehet indulni.  Anélkül maximum találgatni lehet.
Sajnos az sem ad 100% osan biztos infot, de legalább lehet tudni merre kell keresni, és a hibaforrást le lehet szűkíteni, 2-3 komponensre.

Az hogy nem indul a benzinmotor, ezer féle oka lehet, senki nem fogja ennyiből megmondani, hogy ez a baja. (max találgatni lehet, aztán vagy bejön vagy nem, de ennyi erőből lottózni is elkezdhetsz.)

Akár biztosítékkal is lehet gond, bár annak azért kisebb az esélye. Én a kis akkumulátorra tippelnék 70% ot, az a baj, ha a bikázás nem megfelelő, pl, a másik autó akkumulátora is gyenge, vagy rossz az érintkezés, akkor ahhoz kevés az áram, hogy a nagyfeszültségű relék is behúzzanak.  (de ez is csak egy tipp)

Csak hogy lásd milyen apróságokon múlhat a dolog. A lexusomat elvittem szervízbe, de mivel LPG rendszer van benne, mondták, hogy hatástalanítani kell a rendszert.
A hatástalanítás, az LPG áramellátásának a kiiktatásból állt (biztosíték eltávolítás), + a mágnesszelep kiiktatásából.
Állok ki a szerviz udvarából, a kocsi leáll, akku sarut leveszem, visszarakom, a folyamat megismétlődik. Kénytelen voltam a kocsit otthagyni a szervízben.
A gondot az okozta, hogy az akkumulátort lekötötték, ez beleírt egy hibát a CPU ba, amitől az autó leállt.
De a hibát nem lehetett törölni. A szervízben 2 óra munka után (legalábbis ennyit számláztak) rájöttek arra, hogy az LPG rendszer biztosítékát vissza kell tenni.
Ez után ki lehetett törlni a hibakódot a rendszerből, és az autó azóta is hiba nélkül üzemel.


Nem lehet, hogy a nagy akkunak a főkapcsolóját lekapcsolták, és nincs rendesen visszakapcsolva?

tomahawk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 491
  • Autó: Toyota Prius PHV 2013; (Volt: Toyota Carina E 1.6 XLi 1995)
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2601 Dátum: 2021.06.07 11:57:56 »
.....
Ha 2-3 éves akkor lehet, hogy újat kell venni, a hagyományos akisik 3 évnél ritkán bírják tovább.  Ebbe igazából nem sima olomsavas kellene, hanem valami spéci, de az nagyon drága és kevés helyen lehet kapni. (az 5 évig is bírja, ha szerencséd van. de pont annyival drágább amennyivel tovább bírja, szóval azzal sem vagy előrébb)

 Az AGM akksi arban valoban nincs elorebb, de biztonsag tekinteteben nemileg igen. Mivel a kis akkumulator lenyegeben az utasterben van,  biztonsagi szempontbol nem tul szerencses hagyomanyos savasra cserelni . Bar dragabb, en AGM-et vennek ami nem savas.
 Ahogy tudom a hagyomanyos akksik rovidebb eletuek a Prius-okban a sajatos akksi menedzseles/toltes miatt. Pontosan nem tudom miert, talan nagyobb a toltoaram.  Na ebben is jobb az AGM
 .... javitsatok ki ha tevednek.

Lehettem volna halasz ...

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 118
  • Autó: Toyota Prius II.
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2602 Dátum: 2021.06.07 15:14:22 »
Az hogy az utastérben van, és hagyományosat rak be az ember, annak szerintem nincs komoly biztonsági kockázata. maximum baleset esetén.
Ezek már nem olyanok mint a régiek, hogy párolognak.

A töltő arám nem magasabb.

Az AGM (felitatott üvegszálas avagy Absorbed Glass Mat), a savas és zselés rendszerű akkumulátorok egy-egy altípusa az ólom akkumulátoroknak.
A savas akkukból kétféle változat létezik, a gondozásmentes és a gondozást igénylő, és ezekben elektrolit folyadék található.
A zselés és AGM akkumulátorok jóval drágábbak a savas akkuknál, azonban ahová ilyen akkumulátor ajánlott, oda célszerű ilyet tenni, mert hosszú távon megéri. Ezek az akkuk kevésbé szulfátosodnak és jobb a tároló képességük is a savas akkukénál. Továbbá nem folyik ki belőlük folyadék, ezért akár fektethetőek is. Érdemes odafigyelni arra is, hogy ezen típusok speciális töltést igényelnek, így ha külön töltőt használunk, akkor meg kell bizonyosodni róla, hogy az a töltő tudja e az ilyen akkumulátorokat tölteni. Általános felhasználási területeik: lakókocsik és lakóautók, csónakmotor meghajtás, szünetmentes áramellátás, szélerőművek és napelemes rendszerek, valamint sok más egyéb hasonló terület. Ezen akkumulátorokat célszerű akkor is tölteni és némileg meríteni, ha használaton kívül kerülnek, az állásban ugyanis drasztikusan csökken az élettartamuk. Fontos megemlíteni még, hogy a zselés akkumulátorok már eléggé kiszorultak a piacról, azonban a köznyelv sajnos (tévesen) az összes ilyen zárt rendszerű akkumulátort zselésnek nevezi, tetézik ezt a webshopok is, ahol az ilyen akkukat szintén zselésnek tüntetik fel, mert így jobban eladhatóak. Ez nem összekeverendő, hivatalosan a ma piacon lévő akkuk szinte mindegyike nem zselés, hanem AGM akkumulátor. Utóbbit nevezik még gyakran zárt biztonsági szelepes, száraz cellás (dry cell) vagy kifolyásmentes (non-spillable) akkuknak is.

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
  • Autó: Corolla verso 1,8 vvti
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2603 Dátum: 2021.06.28 18:39:56 »
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni hogy adott egy 2009 és prius 2 aminek a csomag tér ajtó nyitó fülén szétmálott a gumi. Lehet ezt külön kapni? Mert a toyotanal csak egyben a kapcsoló Vál van és nem olcsó! Valakinek volt már ilyen problémája? Köszönöm. Üdv mindenkinek,

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 388
  • Autó: Prius 1.8 HSD Sol 2010 | Prius 1.5 HSD 2007
Re:Prius - hibák, hibajelenségek
« Válasz #2604 Dátum: 2021.06.28 19:39:46 »
https://www.aliexpress.com/item/4001112995347.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.79702204311SiS&algo_pvid=069620b0-ec31-4f1b-be9f-ae504ea38181&algo_exp_id=069620b0-ec31-4f1b-be9f-ae504ea38181-35


A cserénél készülj arra, hogy a szerelési idő 95%-a a régi szétmállott gumi kitakarítása lesz a kapcsolóból (pro tipp: lopd el asszony körömlakklemosoját és fülpuciját, azzal a legkönnyebb  :)  )