Azért a Toyota egy kicsit másképp gondolja. Terv, hogy 5-7 éven belül minden méretosztályban kínáljon hibrid autót. Talán nem véletlenül fektettek be több cégbe ahol kondenzátorokat, elektromos áram tárolására alkalmas dolgokat fejlesztenek, gyártanak. Nem a Panasonic az egyetlen. Azon kívül az akkuknak is van még egy-két dobása. A hibrid technológia drága, de akkor mit mondjunk a BMW bénázására a hidrogénnel, meg nagyjából az egész autóiparéra az üzemanyacellákkal? 100 millió euróért egy évtized alatt kihozták a hidrogén hajtotta nagybömöst, ami, praktikusan használhatatlan ezzel a hajtóanyaggal. A Toyota hibrid technológiája viszont már pénzt termel, és nem csak azért, mert Kaliforniában szigorúak a környezetvédelmi elõírások. :ordog:
A 30-40% felárat én nem látom a hibrid autók árában, ahol az állam támogatja ezeket, ott végképp, ahol meg nem, például itthon, nos itt se nagyon. A GS 450h például kifejezetten olcsó a vetélytársaihoz képest.
Meglehet a 30-40%-al kicsit túloztam. De árkülönbség akkor is van és pl. pont idehaza leshetjük, hogy az állam mikor fogja ezt támogatni, amior más fontosabb környezetvédelmi dolgokat sem támogatnak. Az meg, hogy van egy-két dobása az akksiknak az szép és jó csak per pillanat nem tudjuk még hogy hogyan. Nagyjából 20 éve azonos szinten állunk ebben ez viszont nem túlzás. A hidrogénnel kapcsoltban pedig csak annyit, hogy bár a BMW-nél csak egy modelben létezik asz alap gond mégiscsak a biztonságos tárolása a többi viszonylag ok. De még mindig könyebb a hidrogént biztonságosan tárolni, mint csak tárolni az áramot. Ja és mégvalami, míg a hibrid kocsi azért nem károsanyagmentes, addig a hidrogénmeghajtású kautó szinte gyakorlatilag az, feltéve, hogy a a keletkezõ vízgõz nem környezetszennyezõ. :kacsint: Emelett a hidrogén gyakorlatilag korlátlan mennyiségben rendelkezésre áll, biomasszából vagy a Nap, a szél vagy a víz energiáját felhasználva kinyerhetõ bármikor. És azért nem csak a BMW foglalkozik ezzel, hanem ot van még a Fiat pl. a Pandával de még sokan mások is. Nem mondom persze, hogy aversenyben azonos szinten állnak a hibridek meg a hidrogénes kocsik, persze nem. Viszont európában még akkor sem látszik a hibrid trend. Amerikában meg túlazon, hogy még bõven van olaj és jódarabig lesz is már most gyártanak egyébb üzemanyagokat pl. kukoricából. Minthogy Amerika hatalmas termõföldjük van bõven. Kukoricát meg lehet termelni anyit, mint a szemét. Példának okáért minimális a cukorrépából származó cukorfelhasználásuk, mert a sok kukorica révén mindenbe azt a bizonyos "high fructose corn syrup"-ot teszik (csokoládék, üdítõk, minden). ezekerõl több helyen is olvastam odakint és tényleg kezdenek elmenni errefelé, hogy mást nem mondjak Egész Dél-Amerikában már többségi arányban van az alkohol használata szintén különbözõ növények feldologzásából. Nem vítatom a Toyotának ez nagy üzlet ez tény de igazi nagy térhódítás ebbõl szerintem sosem lesz. Azért van még egy két okos autógyár akik azért valami miatt ezt anyira nem forszírozzák, pedig pénzük lenne rá bõven. Én inkább aztmondanám, hogy még rengeteg dolog van, amit nem próbáltunk ki. Nem biztos, hogy mindig az ajó, amit jónak gondolnak a mérnökök pár évig. Egy példa a számítástechnikából: Beharangozták kb. két éve, hogy a 64 bites processzorok így meg úgy, páran meg is vették de drága is volt rendesen. Aztán mostanra meg kiderült, hogy nem is annyira jó, mert mennyivel jobb az, hogy Dual Core és akkor 2 proci egyidõben dolgozhat akár 32 bittel többnyire (létezik persze itt is 64 bites) de gyorsabban. LEhet, hogy ahybrid jó de az ára és az, hogy túl sok dologra kell figyelni nagyon megbonyolítja. Míg pl. egy hidrogénhajtásnál csak fel ennyi dologra kell figyelni. Nem kell ilyen bonyolult elektronikai rendszer sem csak a hajtás miatt és nem kell bele ezermillió akkumulátor sem.
Nagy jó ez a cik különben ezzel kapcsolatban:
http://www.formula.hu/?lap=cikk&id=9452Mindenesetre én nem hinném, hogy a BMW-nél ne tudnák, hogy mi nekik a jó és mi nem. Van pénzük persze ilyesmire, de nem hobbyból foglalkoznak ezzel nem is hiném, hogy psuztán presztízsbõl, az van már nekik szerintem elég. Én mindenestre komolyan állítóm, hogy a hibiridtechnológia bármilyen szép is aneve és bármennyire megy is most nem lesz piaci túlerõben soha ebben a formában és európában sem fog ettõl egy autógyár sem különösebben meggazdagondi szvsz. Bocsi, hogy ilyen hosszú voltam de unatkoztam. :nagymosoly: