Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3347609 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #450 Dátum: 2006.12.12 13:52:46 »
Nofene, nem hangzik rosszul!
És azt vajon hogy oldják meg, hogy ne egyszerre adja le a töltését a kondi?

A Csaszi

  • Vendég
Beszélgessünk...
« Válasz #451 Dátum: 2006.12.12 14:01:43 »
Ugyan tökre nem értek hozzá, de gondolom marad akksi is csak kisebb, s gyün a kondenzátor melléje. Vót vmi cikk, hogy ez miért is jó, csak most hirtelen nem találom. De az rémlik, hogy a dolog jó 5let% :nagymosoly:

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #452 Dátum: 2006.12.12 15:06:53 »
Idézetet írta: "squiddy"
Nofene, nem hangzik rosszul!
És azt vajon hogy oldják meg, hogy ne egyszerre adja le a töltését a kondi?


Vannak akkumulátorként viselkedõ kondik, és többet már vezérelni kell, ügyes japán mérnököm biztos megoldják.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #453 Dátum: 2006.12.12 19:31:21 »
Idézetet írta: "Ear"
Na most hallottam egy új hírt. (Na jó pletykát, de elég tûzközelbõl.  :ordog: ) Szóval a következõ Priusban már nem akkuk lesznek, hanem kondenzátorok! Végrehurrá! Gondolom Panasonicok, melyek igen jók, és a Toyota bevásárolta magát a cégbe is.


Ööö , ez nekem sajnos tök idegen , el tudod/tudjátok pár szóban magyarázni a lényeget ? Egy ilyen kondenzátor mit csinál ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Beszélgessünk...
« Válasz #454 Dátum: 2006.12.12 21:23:42 »
Igazából 1 nagyon nagy kapacitású kondi képes annyi töltést tárolni, mint 1 aksi, és azt sokkal gyorsabban le tudja adni, ha kell, illetve gyorsabban tudja újra felvenni, szal nagyon nagy elõnye, hogy gyors, tehát kedvez pl az indítózásnál, bár ez a Priusnál nincs. Az egyedüli baj a kapacitás nagysága, 100Farádos kondiról tudok, de az még kb 1 robogóhoz elég csak. Ja és ugye van benne vezetõ lemez, meg szigetelés. A vezetõ felületét elvékonyítják, a szigetelést nagyon jó értékre csinálják, ekkor lesz jó a kapacitás. Az egymással szemben levõ un. fegyverzetek területe 1 ilyen kondinál akár elérhetik a föld szárazföldjének területét is  :!:
Laco 73 :D

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #455 Dátum: 2006.12.12 22:35:29 »
Idézetet írta: "KLaco"
A vezetõ felületét elvékonyítják, a szigetelést nagyon jó értékre csinálják, ekkor lesz jó a kapacitás. Az egymással szemben levõ un. fegyverzetek területe 1 ilyen kondinál akár elérhetik a föld szárazföldjének területét is  :!:



Pont ez a gond, hogy igazándiból egy akkora kondenzátor melynek elég nagy lenne/lesz a teljesítménye az nagyon nagy is lesz, tehát ezzel igazándiból helyet nem csak súlyt tudnak majd nyerni a Priusnál szvsz.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #456 Dátum: 2006.12.13 23:26:32 »
Elég sok minden történt a kondenzátortechnológiában az elmúlt években, és ez irányba is elég sokat kutattak. De ha a kondik által elfoglalt térfogat nem is lesz kisebb, mint amit az akkuk foglalnak el az azonos kapacitás melett, a súly biztosan kisebb lesz, és már ez is nagy elõrelépés, és szerintem a feszültséget is könyebben lehet emelni. Nemsokára jön a kocsi, meglátjuk.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #457 Dátum: 2006.12.14 10:09:06 »
A nemsokára mit jelent?

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Beszélgessünk...
« Válasz #458 Dátum: 2006.12.14 13:36:40 »
Valahol azt is olvastam, hogy 2008-ra lesz hibrid Avensis is, nemtom milyen néven.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #459 Dátum: 2006.12.14 15:02:03 »
Idézetet írta: "music"
Valahol azt is olvastam, hogy 2008-ra lesz hibrid Avensis is, nemtom milyen néven.


Logikus lenne ; a technológia bevált , lassan kiforrottnak tekinthetõ , és biztosan lesz rá igény is , ha megfelelõ áron kínálják . Fõleg a dízelt elutasító és ugyanakkor takarékosságra törekvõ vevõknek lehet komoly alternatíva . Bár arról tényleg nem vagyok meggyõzõdve , hogy hosszú távon elterjed-e ez széles körben .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #460 Dátum: 2006.12.14 15:51:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Fõleg a dízelt elutasító és ugyanakkor takarékosságra törekvõ vevõknek lehet komoly alternatíva . Bár arról tényleg nem vagyok meggyõzõdve , hogy hosszú távon elterjed-e ez széles körben .


Pedig a példa azt mutatja, hogy a németek is erre mennek...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #461 Dátum: 2006.12.14 17:57:32 »
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Fõleg a dízelt elutasító és ugyanakkor takarékosságra törekvõ vevõknek lehet komoly alternatíva . Bár arról tényleg nem vagyok meggyõzõdve , hogy hosszú távon elterjed-e ez széles körben .


Pedig a példa azt mutatja, hogy a németek is erre mennek...


"Hosszú táv" meg "széles kör" alatt én most azt értettem , hogy mondjuk azt látjuk-e majd , hogy 20 év múlva minden harmadik autó hibrid lesz ... ilyen nagyságrendekre gondoltam . Errõl nem vagyok meggyõzõdve , hogy így lesz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #462 Dátum: 2006.12.14 23:34:12 »
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Fõleg a dízelt elutasító és ugyanakkor takarékosságra törekvõ vevõknek lehet komoly alternatíva . Bár arról tényleg nem vagyok meggyõzõdve , hogy hosszú távon elterjed-e ez széles körben .


Pedig a példa azt mutatja, hogy a németek is erre mennek...


Nem hinném, hogy a németek azért mennének errefelé, mert ez jó. Sokkal inkább arról van szó, hogy Amerika még mindig oriási piac és mivel minden ottani elõírás szigorúbb, mint ideát, ezért pl. a dieseleket nemigen veszik odakint bár az sem igaz, hogy nincsen kint. Magam láttam nem egy nem kettõ Passat TDI-t, S klasse-t 400 CDI-vel stb. De lányeg az, hogy nem szeretnének kiahgyni ezt a nem túl nagy tortaszeletet, de azért mégis. :kacsint:  Ami a széles körben való elterjedését illeti szerintem az szinte kizárt.  :nana:

Több dolog miatt is:
1. nagyon nem tudjuk még tárolni a villamosenergiát, még csak kb. lövésünk sincsen még, hogy hogyan lehetne jobban, fõleg úgy, hogy az a valami ne   legyen nehéz, ami eltárolja

2. igencsak drága technológia maga az egész hibridség

3. pont mivel nem tudjuk eltárolni kis helyen a villamos kraftot, ezért nézzétek meg, hogy egy bizonyos méreten alatt nem gyártanak hibridet, ezért pl. európában eleve off, mert itt nagyon sok kisautót adnak el és abba ez túl nehéz lenne.

Amerikában meg még egy ideig nõni fog a hibridek eladása de egy bizonyos mennyiségen túl nem, mert nem az a kisebb mennyiségû igényesebb vásárló aki konkrétan nem szarik bele, hogy mennyit eszik a kocsija de a többség akit ez nem különösebben érdekel és fõleg nem áldoz ezért 30-40%-al magasabb összeget, az nem fogja megvenni.

Összeségében szerintem egy nagyon jó dolog a hibridkocsi, mert egy nagyon jó kisérletiegér de nem érzem átütõ igazi sikernek, mintahogy nem is az szvsz.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #463 Dátum: 2006.12.15 08:57:14 »
Azért a Toyota egy kicsit másképp gondolja. Terv, hogy 5-7 éven belül minden méretosztályban kínáljon hibrid autót. Talán nem véletlenül fektettek be több cégbe ahol kondenzátorokat, elektromos áram tárolására alkalmas dolgokat fejlesztenek, gyártanak. Nem a Panasonic az egyetlen. Azon kívül az akkuknak is van még egy-két dobása. A hibrid technológia drága, de akkor mit mondjunk a BMW bénázására a hidrogénnel, meg nagyjából az egész autóiparéra az üzemanyacellákkal? 100 millió euróért egy évtized alatt kihozták a hidrogén hajtotta nagybömöst, ami, praktikusan használhatatlan ezzel a hajtóanyaggal. A Toyota hibrid technológiája viszont már pénzt termel, és nem csak azért, mert Kaliforniában szigorúak a környezetvédelmi elõírások.  :ordog:

A 30-40% felárat én nem látom a hibrid autók árában, ahol az állam támogatja ezeket, ott végképp, ahol meg nem, például itthon, nos itt se nagyon. A GS 450h például kifejezetten olcsó a vetélytársaihoz képest.

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #464 Dátum: 2006.12.15 10:47:59 »
Idézetet írta: "Ear"
Azért a Toyota egy kicsit másképp gondolja. Terv, hogy 5-7 éven belül minden méretosztályban kínáljon hibrid autót. Talán nem véletlenül fektettek be több cégbe ahol kondenzátorokat, elektromos áram tárolására alkalmas dolgokat fejlesztenek, gyártanak. Nem a Panasonic az egyetlen. Azon kívül az akkuknak is van még egy-két dobása. A hibrid technológia drága, de akkor mit mondjunk a BMW bénázására a hidrogénnel, meg nagyjából az egész autóiparéra az üzemanyacellákkal? 100 millió euróért egy évtized alatt kihozták a hidrogén hajtotta nagybömöst, ami, praktikusan használhatatlan ezzel a hajtóanyaggal. A Toyota hibrid technológiája viszont már pénzt termel, és nem csak azért, mert Kaliforniában szigorúak a környezetvédelmi elõírások.  :ordog:

A 30-40% felárat én nem látom a hibrid autók árában, ahol az állam támogatja ezeket, ott végképp, ahol meg nem, például itthon, nos itt se nagyon. A GS 450h például kifejezetten olcsó a vetélytársaihoz képest.


Meglehet a 30-40%-al kicsit túloztam. De árkülönbség akkor is van és pl. pont idehaza leshetjük, hogy az állam mikor fogja ezt támogatni, amior más fontosabb környezetvédelmi dolgokat sem támogatnak. Az meg, hogy van egy-két dobása az akksiknak az szép és jó csak per pillanat nem tudjuk még hogy hogyan. Nagyjából 20 éve azonos szinten állunk ebben ez viszont nem túlzás. A hidrogénnel kapcsoltban pedig csak annyit, hogy bár a BMW-nél csak egy modelben létezik asz alap gond mégiscsak a biztonságos tárolása a többi viszonylag ok. De még mindig könyebb a hidrogént biztonságosan tárolni, mint csak tárolni az áramot. Ja és mégvalami, míg a hibrid kocsi azért nem károsanyagmentes, addig a hidrogénmeghajtású kautó szinte gyakorlatilag az, feltéve, hogy a a keletkezõ vízgõz nem környezetszennyezõ. :kacsint: Emelett a hidrogén gyakorlatilag korlátlan mennyiségben rendelkezésre áll,  biomasszából vagy a Nap, a szél vagy a víz energiáját felhasználva kinyerhetõ bármikor.  És azért nem csak a BMW foglalkozik ezzel, hanem ot van még a Fiat pl. a Pandával de még sokan mások is. Nem mondom persze, hogy aversenyben azonos szinten állnak a hibridek meg a hidrogénes kocsik, persze nem. Viszont európában még akkor sem látszik a hibrid trend. Amerikában meg túlazon, hogy még bõven van olaj és jódarabig lesz is már most gyártanak egyébb üzemanyagokat pl. kukoricából. Minthogy Amerika hatalmas termõföldjük van bõven. Kukoricát meg lehet termelni anyit, mint a szemét. Példának okáért minimális a cukorrépából származó cukorfelhasználásuk, mert a sok kukorica révén mindenbe azt a bizonyos "high fructose corn syrup"-ot teszik (csokoládék, üdítõk, minden). ezekerõl több helyen is olvastam odakint és tényleg kezdenek elmenni errefelé, hogy mást nem mondjak Egész Dél-Amerikában már többségi arányban van az alkohol használata szintén különbözõ növények feldologzásából. Nem vítatom a Toyotának ez nagy üzlet  ez tény de igazi nagy térhódítás ebbõl szerintem sosem lesz. Azért van még egy két okos autógyár akik azért valami miatt ezt anyira nem forszírozzák, pedig pénzük lenne rá bõven.  Én inkább aztmondanám, hogy még rengeteg dolog van, amit nem próbáltunk ki. Nem biztos, hogy mindig az ajó, amit jónak gondolnak a mérnökök pár évig. Egy példa a számítástechnikából: Beharangozták kb. két éve, hogy a 64 bites processzorok így meg úgy, páran meg is vették de drága is volt rendesen. Aztán mostanra meg kiderült, hogy nem is annyira jó, mert mennyivel jobb az, hogy Dual Core és akkor 2 proci egyidõben dolgozhat akár 32 bittel többnyire (létezik persze itt is 64 bites) de gyorsabban. LEhet, hogy ahybrid jó de az ára és az, hogy túl sok dologra kell figyelni nagyon megbonyolítja. Míg pl. egy hidrogénhajtásnál csak fel ennyi dologra kell figyelni. Nem kell ilyen bonyolult elektronikai rendszer sem csak a hajtás miatt és nem kell bele ezermillió akkumulátor sem.

Nagy jó ez a cik különben ezzel kapcsolatban: http://www.formula.hu/?lap=cikk&id=9452

Mindenesetre én nem hinném, hogy  a BMW-nél ne tudnák, hogy mi nekik a jó és mi nem. Van pénzük persze ilyesmire, de nem hobbyból foglalkoznak ezzel nem is hiném, hogy psuztán presztízsbõl, az van már nekik szerintem elég. Én mindenestre komolyan állítóm, hogy a hibiridtechnológia bármilyen szép is aneve és bármennyire megy is most nem lesz piaci túlerõben soha ebben a formában és európában sem fog ettõl egy autógyár sem különösebben meggazdagondi szvsz. Bocsi, hogy ilyen hosszú voltam de unatkoztam.  :nagymosoly:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/