Csodára azért még a Prius sem képes, bármennyire szeretnéd ezt elhitetni velünk! Az autópályán (mondjuk állandó 2/3 gázzal történõ) folyamatos haladásnál nem tudsz spórólni. Ott csak a benzinmotor dolgozik, ilyenkor nincs hulladék energia, amit össze lehetne szedni, az akkuk pedig hosszabb táv esetén már nem tudnak energiát biztosítani.
Az persze elképzelhetõ, hogy haladás közben tölti az akkukat, de akkor ez plussz teljesítmény-leadást jelent a benzinmotor számára, ami többlet fogyasztást is eredményez. Amikor ezután a villanymotor is hajt kevesebb teljesítmény szükséges a motortól, de a fogyasztás átlaga nem lehet alacsonyabb mint villanymotor nélkül. Ellenkezõ esetben feltaláltad a perpétum mobilét!
Na ez a fizikázás, amirõl beszéltem!
Újra megkapom, hogy nincs spanyolviasz, de amikor beülsz az autóba, és naponta használod, rá kell, döbbened, hogy még is csak van.
E fenti gondolkodásban az a hiba, hogy a hibrid annyival takarékosabb, hogy nincs értelme egy hagyományos benzinmotorhoz hasonlítgatni. A két vas között 30 év innovációs különbség van. Hiába gondolod, hogy egy mai benzines 100 km-en 10 liter benzint eszek, akkor a hibridnek is ennyit kell ennie. Erre az energia megmaradás törvényét szeretnéd alkalmazni. Csak hogy itt még véletlenül sem errõl van szó.
Hanem hatásfokról. Ebben jobb a hibrid. Nincs is értelme hasonlítgatni semmihez. Ez a vas nem úgy müxik ahogy megszoktad.
Igen, én, mint tulajdonos a mai napig megdöbbenek a technikán.
PL: Megyek, mint állat és a fogyi 4,8. Az utánam jövõ haverok (WV póló 1,4 dízel) átlaga a kompi szerint 5,2. Erre megnézi az enyémet és az 4,8.
Az autó jóval nagyobb, mint az övé, és tartja a tempót a kis, egyáltalán nem gyönge chiptuningolt pólóval.
Na ezeket, az arcokat kellene látnotok! Higgyétek el, nem azért kardoskodok itt, mert én vagyok az okos tojás, hanem azért mert ez tényleg sokkal több annál, mint amit az elsõ körben vársz tõle. Ezt ki kell próbálnotok.
Pü ment Palack.
Erre utal Iko véleménye is, ami csak most formálódik. Egy hónap kell még, ahhoz hogy Iko is ráébredjen, arra hogy a világ legkorszerûbb technikáját birtokolja. Ez nem a leggyorsabb, legsportosabb, leghangosabb, legvagányabb, technika. Ez nem egy Porsche.
Ez maga a döbbenet. Hogy ezt tudd, ehhez birtokolni kell.
Nem elég olvasni errõl, és pláne nem elég spekulálgatni.
Na és ez a kezdet.
A prius II ma már 8 éves innováció. Az új Prius sokkal több lesz még ennél is. Igaz: egy ilyen autó megvásárlása nem a legracionálisabb gazdasági tevékenység. De hatalmas élmény.! Nem is akarok mást!
Ugyan mit is kapnák helyette? Automata, csendes, tiszta, pazar, tágas, intelligens, szuper minõségû, megbízható, takarékos, de gyors, és szép. Mondj egy hasonlót, ennyi pénzért!