Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3436453 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #600 Dátum: 2007.01.09 11:10:04 »
A Prius nekem nagyon bejön technikailag, de megmondom õszintén egy Avensis látványa jóval kedvesebb a szemeimnek. Egyszerûen jobban tetszik kívülrõl és kész. Azonban szerintem meggyõzhetõ lennék, ha ~4,5 m körül kellene használt Toyotát néznem. Bár nekem a jól pakolható, 5. ajtóval ellátott nagy csomagtér elég fontos tényezõ.
Ezért nem kell Lexust vennem :\

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #601 Dátum: 2007.01.09 11:13:04 »
Idézetet írta: "Kgabe"
PL zaj: addig, amíg mûszeres méréssel, vagy személyes próbával közvetlen egymás után  ki nem próbáljuk a két járgányt, addig szinte biztos, hogy nem fogunk hinni a másiknak. És hozzáteszem, tul.képpen nincs is értelme egy S-osztály-Prius összehasonlításon rágódni, hiszen a két autót egy világ választja el. (fõleg árban)


Az S-Klasse vs. Prius összevetést tényleg hagyjuk . Viszont vannak a Priusnak , ugye , árban nagyjából megfelelõ konkurrensei - a középkategóriás autók , mint pl. az Avensis . Most kíváncsi lettem , elõ fogok ásni errõl teszt-adatokat . Abban ugye úgy mérnek , hogy egyenletes haladás x sebességgel , jellemzõen 50 kmh-val , 100 kmh-val  meg 130 kmh-val . Mert hogy városban a Prius az elektromotor gyakori (sõt néha kizárólagos) mûködése miatt nagyon halk , az tiszta sor . Viszont nagyobb sebességekkel , egyenletesen haladva ugye folyamatosan megy a benzinmotor (is) . Ilyen esetben , kíváncsi vagyok hogy hogyan viszonyul a zajszint , mondjuk , a szintén meglehetõsen halk Avensishez . Majd utánanézek és megírom .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #602 Dátum: 2007.01.09 11:28:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Kgabe"
PL zaj: addig, amíg mûszeres méréssel, vagy személyes próbával közvetlen egymás után  ki nem próbáljuk a két járgányt, addig szinte biztos, hogy nem fogunk hinni a másiknak. És hozzáteszem, tul.képpen nincs is értelme egy S-osztály-Prius összehasonlításon rágódni, hiszen a két autót egy világ választja el. (fõleg árban)


Az S-Klasse vs. Prius összevetést tényleg hagyjuk . Viszont vannak a Priusnak , ugye , árban nagyjából megfelelõ konkurrensei - a középkategóriás autók , mint pl. az Avensis . Most kíváncsi lettem , elõ fogok ásni errõl teszt-adatokat . Abban ugye úgy mérnek , hogy egyenletes haladás x sebességgel , jellemzõen 50 kmh-val , 100 kmh-val  meg 130 kmh-val . Mert hogy városban a Prius az elektromotor gyakori (sõt néha kizárólagos) mûködése miatt nagyon halk , az tiszta sor . Viszont nagyobb sebességekkel , egyenletesen haladva ugye folyamatosan megy a benzinmotor (is) . Ilyen esetben , kíváncsi vagyok hogy hogyan viszonyul a zajszint , mondjuk , a szintén meglehetõsen halk Avensishez . Majd utánanézek és megírom .


Nyugodtan, de mindegy hogy mit mértek - nem lesz igaz.  :kacsint:  Egy teljes zajspektrum analízise meglehetõsen nehéz, és az értékelése meglehetõsen egyéni. Mindannyian más személyes hallásgörbével rendelkezünk, más és más tartományra vagyunk érzékenyek.  Ja igen, és a mérõmikrofon néhány centis emlozdítása már más zajtérképet ad. Nem véletlen, hogy a Toyota akusztikai tervezést is bevet a kocsi kialakításánál - ha ezt pótolni lehetne pár egyszerû méréssel, akkor nem alkalmaznának ilyen, meglehetõsen drága specialistákat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #603 Dátum: 2007.01.09 13:51:52 »
Idézetet írta: "Ear"
Nyugodtan, de mindegy hogy mit mértek - nem lesz igaz.  :kacsint:  Egy teljes zajspektrum analízise meglehetõsen nehéz, és az értékelése meglehetõsen egyéni. Mindannyian más személyes hallásgörbével rendelkezünk, más és más tartományra vagyunk érzékenyek.  Ja igen, és a mérõmikrofon néhány centis emlozdítása már más zajtérképet ad. Nem véletlen, hogy a Toyota akusztikai tervezést is bevet a kocsi kialakításánál - ha ezt pótolni lehetne pár egyszerû méréssel, akkor nem alkalmaznának ilyen, meglehetõsen drága specialistákat.


Részben elhiszem neked , mert ebben a témában nem vagyok otthon . Néha maguk a tesztek is említik , hogy egy , a mérés szerint hangosabb autó szubjektíve halkabbnak tûnik . Tehát biztos van ilyen . Ezzel együtt , mindez csak ad valamiféle objektív összevetési alapot . Úgy értem : az rendben van , hogy ha mondjuk két autó mért zajszintje között csak minimális az eltérés , akkor ez nem igazán mérvadó , és lesz olyan , aki a halkabbnak mért autót ítéli majd hangosabbnak , pl. mert abban lehet hogy más kicsit a zaj frekvenciája - gondolom . De komolyabb eltérés esetén nyilván van már relevanciája a mérésnek , kijelenthetõ , hogy a hangosabbnak mért autót valóban hangosabbnak is fogja érzékelni , mondjuk , a nagy többség - minél nagyobb a mért különbség , annál nagyobb többség , egy ponton túl pedig mindenki . Mert azért általában megfigyelhetõ , hogy elég direkt összefüggés van a mért érték és a szubjektív megítélés között - hogy mondjak néhány példát házon belül : a mérés szerint rekord halk Lexus LS-t valóban nagyon halknak is találja mindenki , ugyanez igaz a szintén igen halknak mért Avensisre is , stb . Tehát összefüggés azért nyilvánvalóan van , ezt -gondolom- te sem vitatod .

Egyébként az ilyen méréseknél a mikrofon elhelyezése standard : ha jól emlékszem , a két elsõ ülés között , fejmagasságban , középen , egyvonalban a fejtámlákkal . Természetesen az ülések pozíciója is rögzített .

Akusztikai tervezést pedig persze nem csak a Toyota alkalmaz , hanem más gyártók is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #604 Dátum: 2007.01.09 14:40:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Részben elhiszem neked , mert ebben a témában nem vagyok otthon . Néha maguk a tesztek is említik , hogy egy , a mérés szerint hangosabb autó szubjektíve halkabbnak tûnik . Tehát biztos van ilyen . Ezzel együtt , mindez csak ad valamiféle objektív összevetési alapot . Úgy értem : az rendben van , hogy ha mondjuk két autó mért zajszintje között csak minimális az eltérés , akkor ez nem igazán mérvadó , és lesz olyan , aki a halkabbnak mért autót ítéli majd hangosabbnak , pl. mert abban lehet hogy más kicsit a zaj frekvenciája - gondolom . De komolyabb eltérés esetén nyilván van már relevanciája a mérésnek , kijelenthetõ , hogy a hangosabbnak mért autót valóban hangosabbnak is fogja érzékelni , mondjuk , a nagy többség - minél nagyobb a mért különbség , annál nagyobb többség , egy ponton túl pedig mindenki . Mert azért általában megfigyelhetõ , hogy elég direkt összefüggés van a mért érték és a szubjektív megítélés között - hogy mondjak néhány példát házon belül : a mérés szerint rekord halk Lexus LS-t valóban nagyon halknak is találja mindenki , ugyanez igaz a szintén igen halknak mért Avensisre is , stb . Tehát összefüggés azért nyilvánvalóan van , ezt -gondolom- te sem vitatod .

Egyébként az ilyen méréseknél a mikrofon elhelyezése standard : ha jól emlékszem , a két elsõ ülés között , fejmagasságban , középen , egyvonalban a fejtámlákkal . Természetesen az ülések pozíciója is rögzített .


Na ez rögtön rossz pozíció. De legalább definiálható. Mi az autóhifi versenyeken használunk mérõmûszert egy egyszerû frekvenciagörbe felvételére. De hosszú évek munnkájával sikerült ezt megfúrni. Elsõ lépésben pedig remek ötlet, de az a baj, hogy gyakorlatilag megismételhetetlen - vagyis képtelenség kétszer azonos görbét mérni.

A gond az, hogy a hibrid hajtás, és a hagyományos elrendezés zajspektruma alapvetõen más. Egy statikus mérés eredménye ez esetben nehezen értelmezhetõ. Már a fogyasztás mérés is három részre oszlik, egyre finomodnak a szabványok, változnak a mérési ciklusok, mégse egyeznek pontosan a napi használatban mért értékekkel. Az emberi sokszínûséget nem nagyon lehet szabványosítani.

Persze a mérés ad támpontot, de végsõ választ nem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #605 Dátum: 2007.01.09 15:34:17 »
Idézetet írta: "Ear"
A gond az, hogy a hibrid hajtás, és a hagyományos elrendezés zajspektruma alapvetõen más. Egy statikus mérés eredménye ez esetben nehezen értelmezhetõ.


Kimondottan azokban a sebességtartományokban végzett mérésekre gondoltam (100 kmh és még inkább 130 kmh) , amelyekben a benzinmotor viszi az autót . Ezekben az esetekben a kocsi gyakorlatilag nem különbözik bármelyik másik , belsõ égésû motor hajtotta autótól - zajszintben sem különbözhet . Hogy lejtõn lekapcsol a benzinmotor , az más kérdés - olyankor egyértelmû , hogy igen halk lesz az autó . De én az egyenletes haladásra gondoltam , amikor a kocsit a benzinmotor mozgatja .

Mondjuk , a többi hidrid tulajdonságai alapján egy dolog mindenképpen borítékolható : hogy a nyáron megjelenõ Lexus LS 600h nagy valószínûséggel csakugyan a világ legalacsonyabb belsõ zajszintû sorozatgyártású autója lesz .

Idézetet írta: "Ear"
Persze a mérés ad támpontot, de végsõ választ nem.
Ez így van , én sem gondolok többre . Hozzávetõleges összehasonlítást tesz lehetõvé , nem egzaktot .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #606 Dátum: 2007.01.09 15:53:42 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Kimondottan azokban a sebességtartományokban végzett mérésekre gondoltam (100 kmh és még inkább 130 kmh) , amelyekben a benzinmotor viszi az autót . Ezekben az esetekben a kocsi gyakorlatilag nem különbözik bármelyik másik , belsõ égésû motor hajtotta autótól - zajszintben sem különbözhet . Hogy lejtõn lekapcsol a benzinmotor , az más kérdés - olyankor egyértelmû , hogy igen halk lesz az autó . De én az egyenletes haladásra gondoltam , amikor a kocsit a benzinmotor mozgatja .


A villanymotor sosem pihen, egyenletes haladásnál együtt dolgozik a benzin motorrral, így halkabb lehet, mint a csak benzines. 100-ról 130-ra gyorsuláskor valóban hangos az autóka.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #607 Dátum: 2007.01.09 18:18:30 »
Idézetet írta: "Iko"
Idézetet írta: "Palaczk"

Kimondottan azokban a sebességtartományokban végzett mérésekre gondoltam (100 kmh és még inkább 130 kmh) , amelyekben a benzinmotor viszi az autót . Ezekben az esetekben a kocsi gyakorlatilag nem különbözik bármelyik másik , belsõ égésû motor hajtotta autótól - zajszintben sem különbözhet . Hogy lejtõn lekapcsol a benzinmotor , az más kérdés - olyankor egyértelmû , hogy igen halk lesz az autó . De én az egyenletes haladásra gondoltam , amikor a kocsit a benzinmotor mozgatja .


A villanymotor sosem pihen, egyenletes haladásnál együtt dolgozik a benzin motorrral, így halkabb lehet, mint a csak benzines. 100-ról 130-ra gyorsuláskor valóban hangos az autóka.


Autópályán , az erre jellemzõ sebességû haladáskor is együtt dolgoznak a motorok ? Ez fura , mert így viszont nem értem , hogy az ilyen használat során miért keletkezik olyan üzemanyagfogyasztás , amelynek a mértéke már semmivel nem alacsonyabb egy hasonló súlyú-teljesítményû , nem-hibrid benzines autóénál .

Tehát olyan üzemmód nincs , amelyben csak a benzines dolgozik ? Azt tudom , hogy van a tisztán villanymenet ; aztán van , amelyben a benzinmotor nem hajtja a kerekeket , csak áramot termel , és a villanymotor hajt ; aztán van a vegyes mód , amikor a két motor együtt hajtja a kerekeket ; és akkor ezek szerint tisztán benzines mód nincs is ? Érdekes , a magasabb sebességeken jelentkezõ fogyasztásból nem erre következtettem volna .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #608 Dátum: 2007.01.10 16:22:45 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Autópályán , az erre jellemzõ sebességû haladáskor is együtt dolgoznak a motorok ? Ez fura , mert így viszont nem értem , hogy az ilyen használat során miért keletkezik olyan üzemanyagfogyasztás , amelynek a mértéke már semmivel nem alacsonyabb egy hasonló súlyú-teljesítményû , nem-hibrid benzines autóénál .

Tehát olyan üzemmód nincs , amelyben csak a benzines dolgozik ? Azt tudom , hogy van a tisztán villanymenet ; aztán van , amelyben a benzinmotor nem hajtja a kerekeket , csak áramot termel , és a villanymotor hajt ; aztán van a vegyes mód , amikor a két motor együtt hajtja a kerekeket ; és akkor ezek szerint tisztán benzines mód nincs is ? Érdekes , a magasabb sebességeken jelentkezõ fogyasztásból nem erre következtettem volna .


Tisztán benzines is van, és olyankor tölti az akksit. De ez másodpercrõl másodpercre változik. Szerintem kevesebbet fogyaszt, 5-6 liter körül 130-140-el, mint egy ekkora méretû, teljesítményû automata váltós autó, csak nem olyan kiugró a különbség, mint városban. Most, hogy kicsit melegebb van, 4,8 liter az átlagom, az utolsó 300 km-t nézve.

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #609 Dátum: 2007.01.10 20:03:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Iko"
Idézetet írta: "Palaczk"

Kimondottan azokban a sebességtartományokban végzett mérésekre gondoltam (100 kmh és még inkább 130 kmh) , amelyekben a benzinmotor viszi az autót . Ezekben az esetekben a kocsi gyakorlatilag nem különbözik bármelyik másik , belsõ égésû motor hajtotta autótól - zajszintben sem különbözhet . Hogy lejtõn lekapcsol a benzinmotor , az más kérdés - olyankor egyértelmû , hogy igen halk lesz az autó . De én az egyenletes haladásra gondoltam , amikor a kocsit a benzinmotor mozgatja .


A villanymotor sosem pihen, egyenletes haladásnál együtt dolgozik a benzin motorrral, így halkabb lehet, mint a csak benzines. 100-ról 130-ra gyorsuláskor valóban hangos az autóka.


Autópályán , az erre jellemzõ sebességû haladáskor is együtt dolgoznak a motorok ? Ez fura , mert így viszont nem értem , hogy az ilyen használat során miért keletkezik olyan üzemanyagfogyasztás , amelynek a mértéke már semmivel nem alacsonyabb egy hasonló súlyú-teljesítményû , nem-hibrid benzines autóénál .

Tehát olyan üzemmód nincs , amelyben csak a benzines dolgozik ? Azt tudom , hogy van a tisztán villanymenet ; aztán van , amelyben a benzinmotor nem hajtja a kerekeket , csak áramot termel , és a villanymotor hajt ; aztán van a vegyes mód , amikor a két motor együtt hajtja a kerekeket ; és akkor ezek szerint tisztán benzines mód nincs is ? Érdekes , a magasabb sebességeken jelentkezõ fogyasztásból nem erre következtettem volna .


Palaczk !
Ezért nem jó veletek errõl beszélgetni, mert nem értitek mi is történik valójában. Ilyenkor szoktak jönni, a fizikusi okoskodások, meg hogy az "lehetetlen", meg a "nehogy már megmagyarázd nekünk" kezdetü sorok. Ezt untam meg.

 Iko ?

Mentél már ötperces átlagot 1L alatti diagrammal?  Nekem 250 Kw/h volt a legtöbb, egy intervallumra esõ visszatáplálásom . (Négy és fél kisautó) Azt nézted e már, hogy milyen jelentõsen befolyásol a guminyomás?  Nem véletlen a gyári magas érték.
A legjobb átlagom 100 km/re 3.6 l . Ehhez már keményen kell gépészkedni, és sok türelem is kell hozzá. A fütés is "nagyon" drága. Most télen 5,2 vel járok de fütött garázsból indulok és érkezek. Szerintem a 4,8 télen jó érték, bár igazán nem sokat kell tenni érte, elég ha nem jössz ki a 120-ból, vagy bemész valami nagyvárosba.
Érezhetõ fogyasztás csökkenés jelentkezik majd 20 C-fok feletti külsõ hõmérsékleten. 4,4 - 4,2 .
Írd le amire rá jöttél , szivesen tanulok tõled is.

Üdvözlettel: Kari !
dv : Kari666

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #610 Dátum: 2007.01.10 22:10:01 »
Idézetet írta: "kari666"
Idézetet írta: "Palaczk"
Autópályán , az erre jellemzõ sebességû haladáskor is együtt dolgoznak a motorok ? Ez fura , mert így viszont nem értem , hogy az ilyen használat során miért keletkezik olyan üzemanyagfogyasztás , amelynek a mértéke már semmivel nem alacsonyabb egy hasonló súlyú-teljesítményû , nem-hibrid benzines autóénál .

Tehát olyan üzemmód nincs , amelyben csak a benzines dolgozik ? Azt tudom , hogy van a tisztán villanymenet ; aztán van , amelyben a benzinmotor nem hajtja a kerekeket , csak áramot termel , és a villanymotor hajt ; aztán van a vegyes mód , amikor a két motor együtt hajtja a kerekeket ; és akkor ezek szerint tisztán benzines mód nincs is ? Érdekes , a magasabb sebességeken jelentkezõ fogyasztásból nem erre következtettem volna .


Palaczk !
Ezért nem jó veletek errõl beszélgetni, mert nem értitek mi is történik valójában. Ilyenkor szoktak jönni, a fizikusi okoskodások, meg hogy az "lehetetlen", meg a "nehogy már megmagyarázd nekünk" kezdetü sorok. Ezt untam meg.


Most mi a gond ? Pusztán kérdéseket tettem föl . De én meggyõzhetõ vagyok , és a magyarázatot is szívesen veszem . Magyarázd el akkor , hogy "mi is történik valójában" , mert ezek szerint nyilván nem az , amit én feltételezek . Gondolom , te is pécsi vagy - szoktam látni a városban egy ezüst Priust , gondolom , a tiéd . Ha egyszer lesz rá idõd és kedved , elmehetnénk egy rövidebb túrára , mondjuk a 6-oson Szigetvár felé , ott van sok vízszintes szakasz . Nézzük meg , hogy ha itt , a vízszintes úton tartósan és egyenletesen haladsz mondjuk 130-al , mennyi lesz a pillanatnyi fogyasztásod . Ugyanis nekem vannak errõl a sajtóból származó mért adataim , de te azokat megkérdõjelezed . Én nagyon örülnék ha ezt demonstrálni is tudnád , szívesen fizetem az üzemanyagot , amit ezen az úton elfogyasztunk . Úgysem utaztam még Priusban , kíváncsi lennék rá  :)

Egyébként ajánlom figyelmedbe a www.spritmonitor.de oldalt , ahová autótulajok jegyzik föl a fogyasztásaikat . Jó sok Prius is van , közöttük jó néhánynak 6 liter fölötti átlagfogyasztása van - a részletes adatokat megnézve , ezek olyan autók , amelyeket jellemzõen autópályán és nehéz lábbal használnak . Az általam említett cikkben is kiemelték , hogy a 6.9 literes átlagfogyasztás úgy keletkezett , hogy sokat mentek autópályán , nagy sebességgel .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #611 Dátum: 2007.01.10 22:17:21 »
Idézetet írta: "Iko"
Idézetet írta: "Palaczk"

Autópályán , az erre jellemzõ sebességû haladáskor is együtt dolgoznak a motorok ? Ez fura , mert így viszont nem értem , hogy az ilyen használat során miért keletkezik olyan üzemanyagfogyasztás , amelynek a mértéke már semmivel nem alacsonyabb egy hasonló súlyú-teljesítményû , nem-hibrid benzines autóénál .

Tehát olyan üzemmód nincs , amelyben csak a benzines dolgozik ? Azt tudom , hogy van a tisztán villanymenet ; aztán van , amelyben a benzinmotor nem hajtja a kerekeket , csak áramot termel , és a villanymotor hajt ; aztán van a vegyes mód , amikor a két motor együtt hajtja a kerekeket ; és akkor ezek szerint tisztán benzines mód nincs is ? Érdekes , a magasabb sebességeken jelentkezõ fogyasztásból nem erre következtettem volna .


Tisztán benzines is van, és olyankor tölti az akksit. De ez másodpercrõl másodpercre változik. Szerintem kevesebbet fogyaszt, 5-6 liter körül 130-140-el, mint egy ekkora méretû, teljesítményû automata váltós autó, csak nem olyan kiugró a különbség, mint városban. Most, hogy kicsit melegebb van, 4,8 liter az átlagom, az utolsó 300 km-t nézve.


Köszi az infót ! Gondolom , a másodpercenkénti változást olyasmik befolyásolják , mint az út esetleges lejtése vagy emelkedése , a gázpedál állása stb . Logikus . A tisztán benzines üzemmódot meg ezek szerint jól gondoltam , hogy van ilyen is . Amúgy ajánlom neked is az elõbbi hozzászólásomban említett oldalt , lehet csemegézni sok Prius-adat között  :) ... a legalacsonyabb egyébként 4.08 liter , a legtöbb a 4.8-5.8 közötti , a maximum 7.6 .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #612 Dátum: 2007.01.11 11:24:48 »
Idézetet írta: "kari666"

Mentél már ötperces átlagot 1L alatti diagrammal?

3-ason, Gödöllõ - Budapest útvonalon.

Idézetet írta: "kari666"

Nekem 250 Kw/h volt a legtöbb, egy intervallumra esõ visszatáplálásom . (Négy és fél kisautó)

Nekem csak 2,5, és érdekes módon akkor, amikor brutálisan mentem városban

Idézetet írta: "kari666"

Azt nézted e már, hogy milyen jelentõsen befolyásol a guminyomás?  Nem véletlen a gyári magas érték.

Nem, kaptam hozzá téli gumit és nyárit is, majd cserekor fogok vele foglalkozni.

Idézetet írta: "kari666"

A legjobb átlagom 100 km/re 3.6 l . Ehhez már keményen kell gépészkedni, és sok türelem is kell hozzá.


Ezt szeretem legjobban az autóban, hogy ha kell gyorsan elvisz bárhova, de ha van idõ, akkor nagyon olcsón lehet menni.

Idézetet írta: "kari666"
A fütés is "nagyon" drága.

Ezt nem tudom, nem tûnt fel, 1 órára bent hagytam a gyereket fûtéssel -3 C fokon, és csak néha kapcsolt be a motor. Most meg inkább már klíma kell. :-)

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #613 Dátum: 2007.01.11 11:41:43 »
Palaczk !

Egyébként ajánlom figyelmedbe a www.spritmonitor.de oldalt , ahová autótulajok jegyzik föl a fogyasztásaikat . Jó sok Prius is van , közöttük jó néhánynak 6 liter fölötti átlagfogyasztása van - a részletes adatokat megnézve , ezek olyan autók , amelyeket jellemzõen autópályán és nehéz lábbal használnak . Az általam említett cikkben is kiemelték , hogy a 6.9 literes átlagfogyasztás úgy keletkezett , hogy sokat mentek autópályán , nagy sebességgel .

A priusnak nem az autópálya a lételeme, és Baranyai lévén ez enyém is elenyészõ kilométert tett meg ott.
Ez városi autó. A japán oda találta ki. Ne eröltessétek állandóan  az autópályát, egyébkén a 6,5L/160km/h körüli értékkel ott sincs mit szégyenkezni. DE EZ AZ AUTÓ NEM ODA VALÓ ! Én nem is oda vettem.
50-90-130 Ha e körül autózol akkor igen is "csoda" van. Persze, ha padlógázzal száguldozol az autópályán............de ott melyiknek jó a fogyasztása ?
dv : Kari666

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #614 Dátum: 2007.01.11 11:49:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Köszi az infót ! Gondolom , a másodpercenkénti változást olyasmik befolyásolják , mint az út esetleges lejtése vagy emelkedése , a gázpedál állása stb . Logikus . A tisztán benzines üzemmódot meg ezek szerint jól gondoltam , hogy van ilyen is . Amúgy ajánlom neked is az elõbbi hozzászólásomban említett oldalt , lehet csemegézni sok Prius-adat között  :) ... a legalacsonyabb egyébként 4.08 liter , a legtöbb a 4.8-5.8 közötti , a maximum 7.6 .


Igen, és az akku töltöttsége. Tualjdonképpen tisztán benzines üzemmód nincs, mert vagy tölti az akksit, és akkor nagyobb a pillanatnyi fogyasztás, vagy rásegít az elektromos motor, és akkor meg kisebb. Tehát pl. egyeneltes autópályás haladásnál 4 és 8 liter között ugrál a pillanatnyi fogyasztás, és nem egyenletes, mint más autóknál.

A 7,6 literes fogyasztáshoz már nagyon kell kínozni szegény autót.
Egyébként még az sem tûnik soknak a méreteihez képest. Eddig Renault Safrane-nal jártam, aminek a belsõ méretei kb. 20-20 cm-rel nagyobb, viszont autópályán 11 litert, városban 15-öt fogyasztott.