Nyugodtan, de mindegy hogy mit mértek - nem lesz igaz. :kacsint: Egy teljes zajspektrum analízise meglehetõsen nehéz, és az értékelése meglehetõsen egyéni. Mindannyian más személyes hallásgörbével rendelkezünk, más és más tartományra vagyunk érzékenyek. Ja igen, és a mérõmikrofon néhány centis emlozdítása már más zajtérképet ad. Nem véletlen, hogy a Toyota akusztikai tervezést is bevet a kocsi kialakításánál - ha ezt pótolni lehetne pár egyszerû méréssel, akkor nem alkalmaznának ilyen, meglehetõsen drága specialistákat.
Részben elhiszem neked , mert ebben a témában nem vagyok otthon . Néha maguk a tesztek is említik , hogy egy , a mérés szerint hangosabb autó szubjektíve halkabbnak tûnik . Tehát biztos van ilyen . Ezzel együtt , mindez csak ad valamiféle objektív összevetési alapot . Úgy értem : az rendben van , hogy ha mondjuk két autó mért zajszintje között csak minimális az eltérés , akkor ez nem igazán mérvadó , és lesz olyan , aki a halkabbnak mért autót ítéli majd hangosabbnak , pl. mert abban lehet hogy más kicsit a zaj frekvenciája - gondolom . De komolyabb eltérés esetén nyilván van már relevanciája a mérésnek , kijelenthetõ , hogy a hangosabbnak mért autót valóban hangosabbnak is fogja érzékelni , mondjuk , a nagy többség - minél nagyobb a mért különbség , annál nagyobb többség , egy ponton túl pedig mindenki . Mert azért általában megfigyelhetõ , hogy elég direkt összefüggés van a mért érték és a szubjektív megítélés között - hogy mondjak néhány példát házon belül : a mérés szerint rekord halk Lexus LS-t valóban nagyon halknak is találja mindenki , ugyanez igaz a szintén igen halknak mért Avensisre is , stb . Tehát összefüggés azért nyilvánvalóan van , ezt -gondolom- te sem vitatod .
Egyébként az ilyen méréseknél a mikrofon elhelyezése standard : ha jól emlékszem , a két elsõ ülés között , fejmagasságban , középen , egyvonalban a fejtámlákkal . Természetesen az ülések pozíciója is rögzített .
Akusztikai tervezést pedig persze nem csak a Toyota alkalmaz , hanem más gyártók is .