Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3392955 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10706
Beszélgessünk...
« Válasz #480 Dátum: 2006.12.19 11:57:13 »
Egy kép a cikkben található néhány közül. Gusztusos a belsõ, vagy csak én vagyok túl elfogult?  :kacsint:
Mivel kanadai specifikáció, így maradt a metrikus egység meg a C-fok.  [smilie=sm48.gif]
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #481 Dátum: 2006.12.19 14:06:03 »
Idézetet írta: "Xtrem"

Szóval megérheti külföldrõl behozni egyet.  :hmm:

Számold ki egy Priusra, sajnos így is 6 millió fölött lesz a vége :(

Totálvámról idézve:

"Hibrid autó behozatala Amerikából
A jármûvet vámkezeltetnie kell, a szabad forgalom számára. Ennek során 10%-os vámot, 15-20 ezer forint termékdíjat, és 20%-os áfát kell fizetni (az áfa alapja a vámérték (nettó kinti vételár + vám + termékdíj együttes összege)):

A hibrid jármû után a regisztrációs adó összege 190 ezer forint.
A mûszaki vizsga és a forgalomba helyezés költsége kb. 70-80 ezer forint."

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Beszélgessünk...
« Válasz #482 Dátum: 2006.12.19 20:23:33 »
Kicsit 1hangú szürke a mûszerfala, lehetne színesebb, vagy több szürkeárnyalatos.
Laco 73 :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10706
Beszélgessünk...
« Válasz #483 Dátum: 2006.12.20 09:23:14 »
Idézetet írta: "KLaco"
Kicsit 1hangú szürke a mûszerfala, lehetne színesebb, vagy több szürkeárnyalatos.


De legalább nincsen benne fadekor, vagyis sokan mindig abba szoktak belekötni egy Toyota esetében.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Beszélgessünk...
« Válasz #484 Dátum: 2006.12.20 18:45:49 »
Idézetet írta: "Xtrem"
De legalább nincsen benne fadekor, vagyis sokan mindig abba szoktak belekötni egy Toyota esetében.
Gondoltam, hogy ezt mondod majd, persze, de azért a Carina E mûszerfala is színesebb, a Yarisról nem beszélve  :kacsint:
Laco 73 :D

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #485 Dátum: 2006.12.21 12:14:12 »
Idézetet írta: "Ear"
Palaczk, szerintem gondold át megint. Hibrid nem spórol minden üzemmódban? És a GS-ben? Én úgy látom, hogy ez a legfeljettebb hibrid hajtás ma a Toyota palettáján, és gyakorlatilag felezni tudja vele a beépítésre kerülõ motor méretét, és ezzel a fogyasztást is redukálja. Na most ezt kombináld a kondenzátorokkal, ami ugye könyebb, kisebb helyet foglal el, kevésbé aggályos környezetvédelmi szempontból.

Mivel a villanymotor igencsak be tud segíteni, optimalizálni lehet a benzinmotor karakterisztikáját, ezzel a fogyasztását és a károsanyag kibocsátást. Nem mondom, hogy ez a végsõ alternatíva, de még nagy nagy botrányok lesznek a dízel motorok károsanyag kibocsátásával, szóval érdemes vinni ezt a vonalat a Toyotának. Na és ha kiderül, mi lesz a benzin és a gázolaj helyett, hát olyan motor is bekerülhet a kondik mellé....

Úgy gondolom, hogy nem szabad addig nyilatkozni, amíg ki nem próbáltad a GS hibridet. Ez a fajta mozgékonyság valós alternatívája a benzin és dízelmotoroknak.



Már most létezik nem egy nem kettõ olyan dieseles, nagy számban, szériában gyárott kocsi melybõl részecskeszûrõ révén tisztább gázok jönnek ki, mint sok európai nagyváros levegõje. És eleve sokkal egyszerûbb tökéletes vagy a tökéleteshez közel álló katalizátorokat és szûrõberendezéseket léterhozni mint az elektromosáramot eltárolni. Az meg már csak hab a tortán, hogy amikor a benzin már nem lesz, diesel még akkor is, tekintettel arra, hogy a diesel a pakura, mint olyan a benzinelõállítás alatt keletkezõ hulladék, gyakorlatilag a "legprimitívebb" része az egész kõolajnak. És bizony szinte minden olajmezõ minõsége eltérõ és van nagyon sok olyan is, melynek kõolajtartalma minõségi szempontbõl gyakorlatilag alkalmatlan arra, hogy magas oktánszámú benzint állítsanak elõ belõle (lényegesen alatta van még egy 85-ös oktánnak is) így ezekbõl többnyire dieselt csinálnak mert az bármilyen kõolajból lehet vagy petróleumot vagy különbözõ olajakat. Szép dolog a hibrid meg minden csak amikor már nem lesz mi meghajtsa, a diesel majd akkor is pöfékel a levegõbe, csak azzal a különbséggel, hogy majd ami kijön belõle a nagyvárosokban az tisztább lesz, mint a levegõ. De én azt mondom mindezt ugyis meglátjuk kb. 20 év múlva de a mérnökök, és a vásárlók nagytöbbsége nem jósol nagy jõvõt a hibrideknek, mert csak átmenet és nem több.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #486 Dátum: 2006.12.22 10:04:03 »
Sziasztok!
Tegnap sikerült vennem egy 2004-es amerikából jött Priust. 10.000 km-rel  :pofa:

Tapasztalatok:
Nagykanizsa - Mogyoród - Budapest 5,5 L/100, de nagyon takarékosan vezettem.
Városban könnyû 5 liter körül tartani, autópályán már nem annyira. 130 fölött már nem az igazi a gyorsulása, de szépen tartja a tempót.
Az amerikai változatban nincs meg az EV (Csak elektromos mód), majd megbuheráltatom, hogy legyen, azzal szerintem sokat lehetne spórolni.
Felszereltsége megegyezik a Prius 2006 fullos változatával. Csak hát amerikai a navigáció, ami elég szomorú.

Kihangosítója tökéletesen mûködik még PDA-val is. Egyelõre nem írja ki a hívó nevét, de még dolgozom rajta.

Nekem nagyon fapadosnak tûnik a fedélzeti számítógépe, van egy látványos Synergy monitor, de engem nagyon zavar, hogy minden tankolásnál reseteli a fogyasztásmérõt, nem lehet megtudni tõle, hogy hány liter benzin fogyott, és mennyit mehetünk még. Hosszú utakon nagyon hasznos lenne.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #487 Dátum: 2006.12.22 12:30:17 »
Idézetet írta: "OK fine"
[
Már most létezik nem egy nem kettõ olyan dieseles, nagy számban, szériában gyárott kocsi melybõl részecskeszûrõ révén tisztább gázok jönnek ki, mint sok európai nagyváros levegõje. És eleve sokkal egyszerûbb tökéletes vagy a tökéleteshez közel álló katalizátorokat és szûrõberendezéseket léterhozni mint az elektromosáramot eltárolni.


Lehet, de nem ez a gyakorlat. Momentán oltári botrányok vannak, hogy milyen eltérés van a gyárilag bevalott és valós káosanyagkibocsátások között, a koromkibocsátás egyre nagyobb gond.

Másodszor egyik dízel sem hozza azt a vezetési élményt, amit a GS hibrid tud.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10706
Beszélgessünk...
« Válasz #488 Dátum: 2006.12.22 13:34:06 »
Idézetet írta: "Iko"
Sziasztok!
Tegnap sikerült vennem egy 2004-es amerikából jött Priust. 10.000 km-rel  :pofa:

Tapasztalatok:
Nagykanizsa - Mogyoród - Budapest 5,5 L/100, de nagyon takarékosan vezettem.
Városban könnyû 5 liter körül tartani, autópályán már nem annyira. 130 fölött már nem az igazi a gyorsulása, de szépen tartja a tempót.
Az amerikai változatban nincs meg az EV (Csak elektromos mód), majd megbuheráltatom, hogy legyen, azzal szerintem sokat lehetne spórolni.
Felszereltsége megegyezik a Prius 2006 fullos változatával. Csak hát amerikai a navigáció, ami elég szomorú.

Kihangosítója tökéletesen mûködik még PDA-val is. Egyelõre nem írja ki a hívó nevét, de még dolgozom rajta.

Nekem nagyon fapadosnak tûnik a fedélzeti számítógépe, van egy látványos Synergy monitor, de engem nagyon zavar, hogy minden tankolásnál reseteli a fogyasztásmérõt, nem lehet megtudni tõle, hogy hány liter benzin fogyott, és mennyit mehetünk még. Hosszú utakon nagyon hasznos lenne.


Gratulálok az autóhoz!  :nagymosoly:
Amerikai navigáción mit kell érteni? Hogy a térkép-CD(DVD) anerikai, vagy más eltérések is vannak?
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #489 Dátum: 2006.12.22 16:13:18 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "OK fine"
[
Már most létezik nem egy nem kettõ olyan dieseles, nagy számban, szériában gyárott kocsi melybõl részecskeszûrõ révén tisztább gázok jönnek ki, mint sok európai nagyváros levegõje. És eleve sokkal egyszerûbb tökéletes vagy a tökéleteshez közel álló katalizátorokat és szûrõberendezéseket léterhozni mint az elektromosáramot eltárolni.


Lehet, de nem ez a gyakorlat. Momentán oltári botrányok vannak, hogy milyen eltérés van a gyárilag bevalott és valós káosanyagkibocsátások között, a koromkibocsátás egyre nagyobb gond.

Másodszor egyik dízel sem hozza azt a vezetési élményt, amit a GS hibrid tud.


"Másodszor egyik dízel sem hozza azt a vezetési élményt, amit a GS hibrid tud"  :nagymosoly:  Szerinted ezt az Audi-t mennyivel lehet jobb vezetni minta GS-t ? :twisted:  De azon is elgondolkoznék, hogy mit jobb vezetni: egy Mercedes CLS diesel vagy egy GS hibird. :kacsint: És ahhoz képest, hogy a Lexust még egy villany motor is hajtja hát nem ver rá annyira nagyon azért a szar, füstölgõ CLS olajkályhára. :nagymosoly: De igazándiból mondhatnék 535 d BMW 5-öst is, mert ez is kategóriatárs ezekben mindegyikben ugyanakkora motor van kb. hasonlóan is mennek és nem hinném, hogy egy Lexus vezetési élményben verne egy BMW, attól még azért messze vannak.

Egyébként meg a vezetési élmény azért nagyban összefügg a súllyal is ám.

"As always, there are tradeoffs. The GS 450h weighs 4,134 lbs., nearly 400 lbs. more than the GS 430, which no doubt makes it feel a bit more sluggish.

In addition to adding weight, the hybrid system cuts into the car's luggage capacity. The GS 450h has a small rectangular trunk with a mere 7.5 cubic feet of space in it, which is a lot less than the 12.7 cubic ft. in the GS 430. And, of course, hybrid technology is in its infancy, and unexpected problems could crop up, as they have with the batteries in laptop computers.

So if I were considering the GS 450h, I wouldn't just compare it to the GS 430. I'd also take a look at rival conventionally powered models, such as the BMW 5 Series, the Infiniti M45, and the Audi A8."


Kissé nehéz ez a Lexus a maga 1875 kg-jával (hála a sok akksinak), autópályán biztos nagy a vezetési élmény 250 km/h-val de ezt ma már nagyon sok ilyen kaliberû kocsi tudja, de egy szerpentinen valószinûleg már komoly halálfélelem lenne, mert ha egyszer megindul a a szakadék felé...
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #490 Dátum: 2006.12.22 18:40:29 »
Idézetet írta: "OK fine"

"Másodszor egyik dízel sem hozza azt a vezetési élményt, amit a GS hibrid tud"  :nagymosoly:  Szerinted ezt az Audi-t mennyivel lehet jobb vezetni minta GS-t ? :twisted:  De azon is elgondolkoznék, hogy mit jobb vezetni: egy Mercedes CLS diesel vagy egy GS hibird. :kacsint: És ahhoz képest, hogy a Lexust még egy villany motor is hajtja hát nem ver rá annyira nagyon azért a szar, füstölgõ CLS olajkályhára. :nagymosoly: De igazándiból mondhatnék 535 d BMW 5-öst is, mert ez is kategóriatárs ezekben mindegyikben ugyanakkora motor van kb. hasonlóan is mennek és nem hinném, hogy egy Lexus vezetési élményben verne egy BMW, attól még azért messze vannak.


Jó példák. A CLS-t két hete vezettem, nagyon kitalált, jó kis autó, a dízelhang viszont kegyetlenül nem illik bele, tökéletesen agyoncsapja a jellegét. Egy 5-ös dízel kombi BMW meg a rendszeres járós autó benn, jó pár ezer kilómétert beletekertem már. Más méret ám, mint a GS és a CLS, ez legalább fél kategóriával nagyobb.

Nos mindkettõ egy fényévre van a hibrid Lexus GS vezetési élményétõl. Az a torpanás nélküli gyorsulás a végsebességig, a váltás érzetének a hiánya, és a másik véglet, a hihetetlen finomság kis tempónál, na ezt se az ötös BMW, se a CLS nem tudja. Ott indul a turbó, vált a váltó, pillanatnyi szünet van, amíg meglódul igazán a padlógáz után, elõbb jön a gurgula, aztán az erõ. A Lexus ellenben rögtön reagál.

A futómû, a stabilitás pedig teljesen egy kategória. Vagy jobb. A barátnõm fél nagy sebességnél, vagy legalábbis annál, amit õ annak érez. A legkisebb terhelésváltásnál, az elsõ övfeszülésnél azonnali lassításra szólít fel. Nos vele 200 km/h tempóval lehetett száguldani éjjel a Lexusban, és elbûvölte...

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #491 Dátum: 2006.12.22 18:40:33 »
Idézetet írta: "Xtrem"

Amerikai navigáción mit kell érteni? Hogy a térkép-CD(DVD) anerikai, vagy más eltérések is vannak?


Igen, amerikai térkép van benne, hogy hol, meg milyen formátum, azt még nem tudom.
A koordinátákat szépen kiírja, de az elõzõ tulaj szerint nem megy vele az európai térkép. Jó lenne kipróbálni, bár akkor érdekelne igazán, ha lenne magyarország is rajta.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #492 Dátum: 2006.12.22 19:11:10 »
Valószínûleg azért nem olvassa az európai térképeket, mert más a tengerentúli dvd-k kódrendszere. Nálunk asszem  2-es.
Sajnos az amerikából behozott dolgoknál mindig számolni kell eltérésekkel....

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #493 Dátum: 2006.12.22 20:40:13 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "OK fine"

"Másodszor egyik dízel sem hozza azt a vezetési élményt, amit a GS hibrid tud"  :nagymosoly:  Szerinted ezt az Audi-t mennyivel lehet jobb vezetni minta GS-t ? :twisted:  De azon is elgondolkoznék, hogy mit jobb vezetni: egy Mercedes CLS diesel vagy egy GS hibird. :kacsint: És ahhoz képest, hogy a Lexust még egy villany motor is hajtja hát nem ver rá annyira nagyon azért a szar, füstölgõ CLS olajkályhára. :nagymosoly: De igazándiból mondhatnék 535 d BMW 5-öst is, mert ez is kategóriatárs ezekben mindegyikben ugyanakkora motor van kb. hasonlóan is mennek és nem hinném, hogy egy Lexus vezetési élményben verne egy BMW, attól még azért messze vannak.


Jó példák. A CLS-t két hete vezettem, nagyon kitalált, jó kis autó, a dízelhang viszont kegyetlenül nem illik bele, tökéletesen agyoncsapja a jellegét. Egy 5-ös dízel kombi BMW meg a rendszeres járós autó benn, jó pár ezer kilómétert beletekertem már. Más méret ám, mint a GS és a CLS, ez legalább fél kategóriával nagyobb.

Nos mindkettõ egy fényévre van a hibrid Lexus GS vezetési élményétõl. Az a torpanás nélküli gyorsulás a végsebességig, a váltás érzetének a hiánya, és a másik véglet, a hihetetlen finomság kis tempónál, na ezt se az ötös BMW, se a CLS nem tudja. Ott indul a turbó, vált a váltó, pillanatnyi szünet van, amíg meglódul igazán a padlógáz után, elõbb jön a gurgula, aztán az erõ. A Lexus ellenben rögtön reagál.

A futómû, a stabilitás pedig teljesen egy kategória. Vagy jobb. A barátnõm fél nagy sebességnél, vagy legalábbis annál, amit õ annak érez. A legkisebb terhelésváltásnál, az elsõ övfeszülésnél azonnali lassításra szólít fel. Nos vele 200 km/h tempóval lehetett száguldani éjjel a Lexusban, és elbûvölte...


Megértem amit mondasz a gyorsulással kapcsolatban. Nyilván amikor egy metro gyorsul az is lenyügözõ ez világos ez elsõsorban a villanymotornak tudható be viszont pont emiatt lesz plussz súly is. Viszont én ha lehetõségem lenne rá beültetném a barátnõmet a CLS-be is és megmutanám neki azt is 200km/h-nál. Sokmindent elhiszek de azt nem, hogy a GS-nek kúltúráltabb futómûve lenne, mint a Mercedesnek. Azt meg nemhiszem el, hogy ebben a kategóriában bármit is nagyobb élvezet lenne vezetni, mint egy BMW-t és itt nem arra gondolok, hogy diesel vagy hibrid.  Az meg, hogy torpanás nélkül gyorsulnak vagy sem engem speciál meg az átlag vásárlót nem nagyon zavarja, ellenben egy ekkora kocsinál a vásárlók elvárnak egy bizonyos méretû csomagtartót. Nos a Lexusé elég röhejes méretû és ezt a hibridsége okozza, ezen kívül nem reagáltál rá de a hibiridsége egyúttal rendesen megnehezíti azt a kocsit pedig a másik kettõ diesel, ami szintén nem csökkenti a kocsi súlyát. :pofa:  Aláírom szépen gyorsul biztos a Lexus de ettõl még nem fognak belõle annyit eladni a hibird változatból, hogy az erõs piaci konkurenciát jelentsen akár a benzines akár a dieseles konkurenciához képest max. a Lexuson belül.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

MrIP

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12046
Beszélgessünk...
« Válasz #494 Dátum: 2006.12.23 01:47:36 »
Ezt a kis méretû csomagtartót állandóan visszahallom, ezzel példálózik mindenki.

Most komolyan, láttál már egy 18+  milliós autóba egy-két aktatáskánál nagyobb cuccot betenni ?
Ha nyaralni megy akkor repcsivel megy, ha a közelbe sielni akkor a böhöm terepjáróval,
esetleg anyuci RX400h -jával.
Én sem azzal vinném haza az uj TV-t, még ha plazma akkor sem,
az sem jellezõ hogy 5 felnõtt utazna egy hosszú hétvégére ilyen géppel.
2 bõrönd meg egy-két kissebb táska a hátsó ülésre pedig befér !
(egy-két hulla is elfér azért hátul, csak össze kell õket hajtogatni  :twisted:  )

Szerintem,   :!:  :!:
és akkor sem tudtok lebeszélni róla, hogy - (jó)pár év mulva - megpróbáljak beszerezni egyet.
 :nagymosoly:
   .... namégegyszer  :   xenonosluxusLSlexusslusszkulcs