A benzinesnél haladás közben csak akkor van rezonancia, ha már az alapjárat ALATT(!) tartunk... Egy szívó motor, pláne benzines, sokkal jobban viseli a magas fokozatot alacsony fordulaton (<1500ford/perc). Persze, normálisan gyorsítani a benzines SEM tud, de a dízel sem. Haladni, viszont (értsd: a sebességet tartani) "jobb" a benzinessel...
Kivételesen nem teljesen értek egyet veled. Nekem 600 körül van az alapjárat, de 1000 rpm környékén (alatta) már bizony rángat a Cori ötödikben. 600-ig esélytelen lemenni, plusz akkor már egyébként sem 0 a fogyi ugyebár. Igaz, én nem 1500, hanem 1200 körül szoktam tartani a fordulatot.
Csak arra céloztam, hogy olyan rángatást, mint amilyet a dízel alacsony fordulaton csinál,csak kb lefulladás előtt közvetlen csinálhat a benzines. Vegyük úgy, hogy egy elvi esetet említettem a benzinessel és még én sem jutottam el odáig.
Viszont azt nem tudtam, hogy 1000 körül rángat a Tied. Az enyém nem, gondolom ennek szintén köze van a változó szelepvezérléshez...
De az igaz, hogy 1100 körültől lefelé már van fogyasztás, érezni is, ahogy ad egy pici gázt az autó.
Van egy pont, valóban, ahol már remeg (inkább ezt írnám, mint azt, hogy "rángat") a motor gázadáskor, és ez kb. egybe is esik azzal a ponttal, ami alá nem érdemes már lemenni fogyasztás-csökkentés céljából sem, mert itt már olyan rossz a hatásfoka, hogy átbillen a mérleg és valóban többet fogyaszt, mint eggyel magasabb fokozatban ugyanannál a sebességnél (ezt Zénóka is elmagyarázta a múltkor, pedig ő aztán nyilván kikísérletezte 1 kmh-s pontossággal). De ez a fordulat NAGYON alacsonyan van. Úgy nagyjából 1000 körül - ez alól persze lehetnek apró eltérések.
És szerintem nincs jelentősége, hogy benzines vagy dízel. Én az utóbbi időben konkrétan 1.9-es JTD Alfát, 1.9-es PD-TDI VW-t, és 1.4-es D-4D Toyotát próbáltam direkt nagyon alacsony (1100-1200 körüli) fordulaton, hogy mit művelnek - hát nagyon vérszegények voltak szegénykémek (leginkább a Toyota, legkevésbé a VW), de remegés, az nem volt.