Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5008458 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8115 Dátum: 2011.09.19 14:47:36 »
Ez minden autónál így van, nem értem miért érv ellene.
mert ezek sokkal érzékenyebbek ezekre a dolgokra......
Ez így van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Egyéb autók
« Válasz #8116 Dátum: 2011.09.19 15:59:13 »
másrészt magam is félnék a kis turbótól, ami még nagyon új.

Azert az, hogy ezek a kis turbos gepek nagyon ujak, ez legalabb olyan hulyeseg, hogy a hybrid technologia nagyon uj, pedig arra is azt szoktak mondani, hogy az akksik mar bizonyitottak. Nos ezek a kis turbos motorok is mar regen futnak olyan szamban, arrol nem is beszelve, hogy mar a 80-as evekben is voltak kis turbos motorok lsd. Fiat, Renault, Peugeot, etc. Nem hinnem, hogy barmi bajuk lenne ezeknek a kis motoroknak. Az 1.2 TSI motort illeti pedig, alighanem az egyik legzsenialisabb motor az egesz vilagon napjainkban. 
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8117 Dátum: 2011.09.19 16:49:21 »
Meglehet, de nekem azért akkor is túl új. Tudod a prioritásaimat, nekem első a megbízhatóság, azért is vettem pl. szívó benzines Yarist a turbódízel helyett.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #8118 Dátum: 2011.09.19 19:04:33 »
Nem bírom megállni. 216E  :clap: :flowers:


 :devil:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8119 Dátum: 2011.09.19 19:57:15 »
Meglehet, de nekem azért akkor is túl új. Tudod a prioritásaimat, nekem első a megbízhatóság, azért is vettem pl. szívó benzines Yarist a turbódízel helyett.
Miota van az 1,4-es d4d? 2004 óta? (persze ha mingyár az elején vetted a Yarist az más) és a 2,0l diesel is turbos volt a Corollában nem?
Mondjuk nekem is a legfontossabb a megbizhatóság és hosszu távon, azért vettem dieselt. Tulképpen nem hallottam még hogy tönkrement volna az 1,4 d4d :hmmmm:
Persze megtörténhetett, csak én nem hallottam róla.

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: Egyéb autók
« Válasz #8120 Dátum: 2011.09.19 20:22:25 »
Ez minden autónál így van, nem értem miért érv ellene.
mert ezek sokkal érzékenyebbek ezekre a dolgokra......
Ez így van.

Jó, legyen, de nem értem miért azt kell nézni, hogy hányan fogják visszahűteni a turbót, te visszahűtenéd, Palaczk is, én is, ezért nem látom értelmét az okfejtésednek.
Nem Kiskegyed fórumon agyunk, értünk ennyire az autókhoz szerintem itt mind.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8121 Dátum: 2011.09.20 08:42:36 »
Ha valaki képben van a témában örömmel venném ha elmagyarázná nekem a mercedes 200 cdi és 300 cdi (és a közte lévő motorok, 220 cdi, 230 cdi, 270 cdi 280cdi) motorok közötti különbséget, és a hozzájuk tartozó teljesítményt. Azt tudom, hogy a 200-230 ugyanaz a motor más teljesítmény lépcsővel, de a többi?   :helpsmilie:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8122 Dátum: 2011.09.20 09:29:45 »
Nem bírom megállni. 216E  :clap: :flowers:


 :devil:
Mondom erre megint: Alfa 156 JTD, majdnem 300e  :szemez:

Ezek a példák azt bizonyítják, hogy az Alfa 156, vagy a Renault Scenic, úgy általában megbízható típusok? Szerintem: NEM. Csak annyit bizonyítanak, hogy -a tulajok szerencséjére- abba a hányadba tartoznak a típuson belül, amelyik rendesen teszi a dolgát. De ez a hányad kisebb, mint egy Avensis vagy egy COV esetében (bizonyítottan, dokumentáltan kisebb) - és nekem ez számít, erről beszélek folyamatosan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8123 Dátum: 2011.09.20 09:33:10 »
Meglehet, de nekem azért akkor is túl új. Tudod a prioritásaimat, nekem első a megbízhatóság, azért is vettem pl. szívó benzines Yarist a turbódízel helyett.
Miota van az 1,4-es d4d? 2004 óta? (persze ha mingyár az elején vetted a Yarist az más) és a 2,0l diesel is turbos volt a Corollában nem?
Mondjuk nekem is a legfontossabb a megbizhatóság és hosszu távon, azért vettem dieselt. Tulképpen nem hallottam még hogy tönkrement volna az 1,4 d4d :hmmmm:
Persze megtörténhetett, csak én nem hallottam róla.
Dízel Yarist a széria legelejéről tudtam volna venni (asszem 2002-ben kezdték). Széria eleji, aránylag bonyolult motort pedig én nem veszek, pláne nem használtan, 8-9 évesen, 150-200 ezret futottan.

Amúgy az 1.4-es dízel szerencsére valóban eléggé megbízható, tartós motornak tűnik az eddigiek alapján  :yes: ... De azért vannak/voltak problémái: pl. vezérlés, turbó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8124 Dátum: 2011.09.20 09:36:08 »
Ez minden autónál így van, nem értem miért érv ellene.
mert ezek sokkal érzékenyebbek ezekre a dolgokra......
Ez így van.
Jó, legyen, de nem értem miért azt kell nézni, hogy hányan fogják visszahűteni a turbót, te visszahűtenéd, Palaczk is, én is, ezért nem látom értelmét az okfejtésednek.
Nem Kiskegyed fórumon agyunk, értünk ennyire az autókhoz szerintem itt mind.
Az okfejtés arról szól, hogy vajon mennyire jó ötlet hatalmas szériában gyártott, "népi futkosó" jellegű autókba beépíteni egy olyan technikát, amelyet a nem megfelelő használat aránylag könnyen tönkretesz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8125 Dátum: 2011.09.20 09:36:55 »
Ha valaki képben van a témában örömmel venném ha elmagyarázná nekem a mercedes 200 cdi és 300 cdi (és a közte lévő motorok, 220 cdi, 230 cdi, 270 cdi 280cdi) motorok közötti különbséget, és a hozzájuk tartozó teljesítményt. Azt tudom, hogy a 200-230 ugyanaz a motor más teljesítmény lépcsővel, de a többi?   :helpsmilie:
Az aktuálisakra gondolsz? Este megnézem katalógusban, és megírom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #8126 Dátum: 2011.09.20 09:56:23 »
Mondom erre megint: Alfa 156 JTD, majdnem 300e  :szemez:
Ezek a példák azt bizonyítják, hogy az Alfa 156, vagy a Renault Scenic, úgy általában megbízható típusok? Szerintem: NEM. Csak annyit bizonyítanak, hogy -a tulajok szerencséjére- abba a hányadba tartoznak a típuson belül, amelyik rendesen teszi a dolgát. De ez a hányad kisebb, mint egy Avensis vagy egy COV esetében (bizonyítottan, dokumentáltan kisebb) - és nekem ez számít, erről beszélek folyamatosan.

Jaja, ezt letárgyaltuk már, nincs is ezzel bajom már, csak jólesett szurkálódni.

Viszont arra valamilyen adat nincsen, hogy a merítési adathalmaz mekkora, mondjuk a Toyota vs. Renault viszonylatban, de Alfa vs. Toyota viszonylat is érdekes lehet.
Értem ez alatt, hogy mekkora az a mennyiség, amit eladtak, mondjuk az ADAC merítési területén, ahol a hibákat statálják.
Lefordítva: mennyi eladott autóra vonatkozik a Toyota hibastatja, és mennyire a Renaulté?

Lehet, hogy a Renault, Alfa esetében nagyobb a merítés? :surrender:

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8127 Dátum: 2011.09.20 10:12:06 »
ADAC statisztikát én már rég nem nézem, totál nonszensz hülyeségeket hoznak ki, abszolút nem mérvadó. Tanulságos amúgy, hogy korábban az AB évente kiadott Minőségriportja is az ADAC statot használta, de már jópár éve átálltak ők is a TÜV-re, aminek az eredményeit ugye nem befolyásolják a gyári saját segélyszolgálatok.

Ami a "merítést" illeti, asszem a TÜV pl. csak olyan típust értékel, amiből az adott évben/évjáratban legalább 10 ezer darab volt vizsgán. (Ezért nincsenek benne pl. a Lexusok.) Efölött nincs differenciálás; de tekintettel arra, hogy Alfából nagyságrenddel kevesebb fut Németországban, mint Toyotából vagy Renaultból, így az Alfák halmaza biztosan sokkal kisebb. Ezzel együtt, egy eleve 10 ezer fölötti példányszámú mintánál ennek már aligha van jelentősége.

Toyotából és Renaultból amúgy nagyságrendileg azonos mennyiség fut a német utakon, és az azonos évjáratú, azonos kategóriájú típusaik által átlagosan megtett futás is nagyjából azonos. Ez utóbbit amúgy mindig megadja a TÜV - tehát teszem azt Scenic, 5 éves, átlagos futás: 75 ezer km (most csak a hasamra csaptam).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #8128 Dátum: 2011.09.20 11:09:34 »
Ha valaki képben van a témában örömmel venném ha elmagyarázná nekem a mercedes 200 cdi és 300 cdi (és a közte lévő motorok, 220 cdi, 230 cdi, 270 cdi 280cdi) motorok közötti különbséget, és a hozzájuk tartozó teljesítményt. Azt tudom, hogy a 200-230 ugyanaz a motor más teljesítmény lépcsővel, de a többi?   :helpsmilie:
A 200 és a 220 cdi ugyanaz a moci.

200: 136 le (100kw)
220 cdi: volt 150 ló és 170 ló, valamint van 250 cdi, azonos blokk, 204 ló.
A 300 cdi ugyanaz a blokk, mint a 320 vagy 350 cdi, csak kisebb teljesítmény. (asszem talán 190, de ez lehet, hogy a 280 cdi, ami szintén azonos blokk)
350 cdi létezett: 231 lóval (korábban ezt hívták 320 cdinek, ami volt 231 lóval ,meg valamivel kevesebbel is, arra nem emlékszem) 265 ló a mostani 350cdi.

230 cdi nincs, azok benzinesek voltak (pl E230 (sor4)), de volt pl e240, az már V6, 2500ccm.

A 270 cdi, ahogy korábban is beszéltük, sor5, valóban 2700ccm, és 170 ló, akkorról,a mikor még sor6 volt a 320 cdi 197 lóval. (még a facelift W210-nél)

Hirtelen ennyi megy most fejből, de pl a wikipédián elég jól össze van szedve...
Gabe 254.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8129 Dátum: 2011.09.20 12:09:33 »
Köszi, majd megnézem! És honnantól 5 illetve 6 henger?
De majd utánanézek a wikipedián.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...