A fentiekbol szamomra az is kovetkezik, hogy ha a leirtak igazak akkor nem lehet egy benzines es egy dizel auto rugalmassagat ugy osszemerni, hogy adott sebessegi fokozatban lepadlozzuk egymas mellett gurulva (alacsony fordulattol kozepes taromany tetejeig) es amelyik hamarabb eljut A pontbol B-be az a rugalmasabb... Illetve valamilyen szinten le lehet, de akkor vegig kell menni a teljes fordulatszam tartomanyon -> jellemzoen NEM csak kis es kozepes fordulatszam tartomanyban merunk rugalmassagot .
Akkor magyarázd el azt is, hogy a gyorsulást miért 0-100-on mérjük? Hisz némelyik motornak ez kedvezőbb, másiknak kevésbé.
Tulajdonképpen itt arról vitatkozunk, hogy egyes mérési módszerek minek kedveznek és minek nem? Vagy mi a büdös francról?
Elso kerdesedre valaszolva szemely szerint szoktam merni tobbek kozott 80-120 taromanyban es masok is. Dizel eseteben ezt ugy merik le, hogy szamara kedvezo fordulatszam tartomanyban (tudod, ahol a rugalmassagot merik
), a benzines eseteben meg szinten a szamara kedvezo tartomanyban hasznaljak amig el nem erik a 100km/h-as sebesseget. Mindket esetben az auto adottsagainak legkedvezobb feltelekkel erik el.
Arrol vitatkozunk, hogy Te eddig csak a dizelnek kedvezo fordulatszamtartomanyban merned ossze egy dizel es egy benzines auto rugalmassagat es ezt altalanosan elfogadott es bevett szokasnak nevezed mikozben az !altalad! linkelt oldalon szereplo kepletek is az adott autonak kedvezo fordulatszamtartomanyban szamoljak/merik a rugalmassagot
. A te ertelemzo szotaradban meg rugalmassag csak 1000-4000 fordulatszam tartomanyban jelentkezik, mert aki porgeti a benzines autot annak nem szamit a rugalmassag. Gondolkodj mar el egy picit ezen es ne folyton azt akard megmagyarazni, hogy a fekete az feher...
Az autos ujsagok, musorok meg tobb szempontot figyelembe vesznek tobbek kozt a fogyasztast. Meg jo, hogy abban a tartomanyban mernek ahol ez kedvezoen alakul de ezt a merest ne nevezzuk mar rugalmassagmeresnek...
Vagy gondolkodj picit es hasonlitsuk ossze realisan ket kulonbozo elven mukodo auto rugalmassagat, ugy hogy ne egyik illetve a masik elonyeit helyezzuk eloterbe vagy ne hasonlitgassuk az altalad es autos ujsagaid altal kitalalt tezisekkel illetve megkotesekkel. Amikor rugalmassagrol beszelek akkor nem veszem figyelembe a fogyasztast, karosanyag kibocsajtasat, csillagok allasat, csomagtarto mertet, auto szinet, rendszamat mint ahogy azt sok autos ujsag es musor megteszi... Amikor rugalmassagot merek ket kulonbozo auto eseteben akkor mindkettot ott hasznalom ahol optimalisan mukodik. Azt hiszem ezt Trotter is tomoren es erthetoen leirta. Magyarazd mar el Neki is, Bepinek is legyszives, hogy mennyire rosszul tudjak
.
Szemely szerint igy latom akkor is ha 1000x megmagyarozod, hogy nem igy van
.