Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5006163 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7965 Dátum: 2011.09.07 15:33:57 »
Remelem erted mar, hogy mire megy ki a jatek. Bela Bacsi a rugalmassagot 2000es fordulaton meri en meg 5000es fordulaton. Azert valami hivatalos definiciot, szabvanyt ami kimondja, hogy rugalmassagot hol kell merni es ki hol meri mellekelhetnel...  :yawn:
Valami egész mást mellékelnék, nagy örömmel  :winkiss: ... És természetesen értem, hogy mire megy ki a játék. Ha pedig valóban érdekel (dehogy érdekel!), keress rá a neten.

Kerestem... nem talaltam. Arra megy ki a jatek, hogy ki****l nem mondja ki semmi, hogy rugalmassagot hol kell merni. Adott intervallumrol beszelunk legyen az homerseklet, fordulatszam, sebessegi fokozat. Minden egyes intervallumban meg lehet allapitani rugalmassagot. Beszelhetunk barmilyen anyag fizikai rugalmassagarol. A NASA kicsit mas homersekleten ertelmezi adott anyag rugalmassagat mint mondjuk en a foldi letem soran.

Igazan elismerhetned, hogy nincs igazad. Ha meg megis akkor linkeld be ezt a "A rugalmasságot alacsony-közepes fordulaton mérik, mérték. " szabvanyt/definiciot mert tenyleg nem talaltam...  :surrender:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7966 Dátum: 2011.09.07 15:44:09 »
Igazan elismerhetned, hogy nincs igazad. Ha meg megis akkor linkeld be ezt a "A rugalmasságot alacsony-közepes fordulaton mérik, mérték. " szabvanyt/definiciot mert tenyleg nem talaltam...  :surrender:
Ez nem definíció. Nézd meg az összes autótesztet. Igen, abban lesz eltérés, hogy mondjuk négyesben 60-100 és ötösben 80-120, vagy épp négyesben 50-90 és ötösben 70-110 között mérik stb. De ettől amit írtam, az még igaz. És az is igaz, hogy ezt, és nem mást hívnak rugalmassági mérésnek. Csinálok neked egy rakás scant ha akarod.

Amiről te beszélsz, az a gyorsulás. Természetesen a rugalmassági mérés során is arról van szó, hogy az adott autó hogyan gyorsul mondjuk 60-ról 100-ra négyesben. De ennek "rugalmasság" a bevett neve, mint ahogy mondjuk a 0-100-nak gyorsulás.

Mindegy  :surrender: ... mert mindegy, nem? Te is tudod, én is tudom, hogy az.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7967 Dátum: 2011.09.07 15:46:56 »
Magáról a járműtechnikai értelemben vett rugalmasságról... klikk
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7968 Dátum: 2011.09.07 15:47:04 »
...miért gyorsul jobban egy SEAT 1,9PDTDI 105LE-vel (és 50Nm többlettel), mint egy FIAT JTD 115LE-vel?
ERRE próbáljunk a beszélgetéssel visszatérni. Ez egy korrekt összehasonlítás, a benzin-dízel nem az! Csak 2 dízel autót lehet összehasonlítani, illetve 2 benzinest...  :surrender: :whistling:
A max lóerő és max nyomaték pont elhanyagolható, ha ismerjük a nyomatékgörbét. A teljesítményadatnál csak az van megadva, hogy hány le és hány Nm max leadására képes. Az nincs, hogy milyen tartományban. Egy lapos de magasan végigszaladó nyomatékgörbe simán veri a hegyesen és magasabbra ívelő, de végén lefele kanyarodó nyomatékút.
Válasz a kérdésre: Me nem olasz  ::)
Ezt én is így látom.  :yes:
A válasz, meg naggyon találó!  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7969 Dátum: 2011.09.07 15:59:04 »


Do not War, make Love Lough!  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4548
Re: Egyéb autók
« Válasz #7970 Dátum: 2011.09.07 15:59:34 »
Angolul in-gear acceleration-nek hívják. Ez szerintem elég egyértelmű. Nem hiszem, hogy a rugalmasság bárhol is definiálva lenne, de a köznyelv használja valamire, akkor célszerű, ha mi is arra használjuk.  :winkiss:  :innocent:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7971 Dátum: 2011.09.07 16:49:21 »
Magáról a járműtechnikai értelemben vett rugalmasságról... klikk

Ezzel csak azt tamasztod ala, hogy a dizel autonak altalaban magasabb rugalmassagi ertekei vannak, ha keplet alapjan kiszamoljuk. Reszemrol nem ez volt a vita targya.

Amiben nem ertettem egyet az az, hogy allitasod szerint alacsony es kozepes fordulatszam tartomanyban merunk rugalmassagot. Ha megnezed a kepletben szereplo szamokat akkor benzines auto eseteben a behelyettesitendo ertekeket ponthogy magas fordulatszamtartomanyban merjuk: nyomatek max teljesitmenynel, max nyomatek, sebesseg max teljesitmenynel, sebesseg max nyomateknal. Lehet, hogy csak az en benzines autom kivetel de ezek az ertekek mind 4500 felett olvashatok le teljesitmeny es nyomatekgorberol 4. fokozatban  :flowers:.

A fentiekbol szamomra az is kovetkezik, hogy ha a leirtak igazak akkor nem lehet egy benzines es egy dizel auto rugalmassagat ugy osszemerni, hogy adott sebessegi fokozatban lepadlozzuk egymas mellett gurulva (alacsony fordulattol kozepes taromany tetejeig) es amelyik hamarabb eljut A pontbol B-be az a rugalmasabb...  :flowers: Illetve valamilyen szinten le lehet, de akkor vegig kell menni a teljes fordulatszam tartomanyon -> jellemzoen NEM csak kis es kozepes fordulatszam tartomanyban merunk rugalmassagot :).

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #7972 Dátum: 2011.09.07 19:31:09 »
Én meg azt mondom, hogy a nyomatékgörbe maximumához +/- 500 fordulaton BELÜL kellene mérni az egymáshoz mért rugalmasságot. Pontosan ezért mert a benzines "jobban pörög", mint a diesel.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7973 Dátum: 2011.09.07 19:58:45 »
Amiben nem ertettem egyet az az, hogy allitasod szerint alacsony es kozepes fordulatszam tartomanyban merunk rugalmassagot.
Nem az én állításom szerint, bammeg. Ezen mit nem lehet megérteni? Csináljak neked scanneket autótesztekből?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7974 Dátum: 2011.09.07 20:00:53 »
A fentiekbol szamomra az is kovetkezik, hogy ha a leirtak igazak akkor nem lehet egy benzines es egy dizel auto rugalmassagat ugy osszemerni, hogy adott sebessegi fokozatban lepadlozzuk egymas mellett gurulva (alacsony fordulattol kozepes taromany tetejeig) es amelyik hamarabb eljut A pontbol B-be az a rugalmasabb...  :flowers: Illetve valamilyen szinten le lehet, de akkor vegig kell menni a teljes fordulatszam tartomanyon -> jellemzoen NEM csak kis es kozepes fordulatszam tartomanyban merunk rugalmassagot :).
Akkor magyarázd el azt is, hogy a gyorsulást miért 0-100-on mérjük? Hisz némelyik motornak ez kedvezőbb, másiknak kevésbé.

Tulajdonképpen itt arról vitatkozunk, hogy egyes mérési módszerek minek kedveznek és minek nem? Vagy mi a büdös francról?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re: Egyéb autók
« Válasz #7975 Dátum: 2011.09.07 20:01:25 »
AUTOMATA VÁLTÓ!!!  [rohog]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7976 Dátum: 2011.09.07 20:47:50 »
Én meg azt mondom, hogy a nyomatékgörbe maximumához +/- 500 fordulaton BELÜL kellene mérni az egymáshoz mért rugalmasságot. Pontosan ezért mert a benzines "jobban pörög", mint a diesel.
Ez szimpi ötlet, szerintem.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7977 Dátum: 2011.09.07 20:49:04 »
Én meg azt mondom, hogy a nyomatékgörbe maximumához +/- 500 fordulaton BELÜL kellene mérni az egymáshoz mért rugalmasságot. Pontosan ezért mert a benzines "jobban pörög", mint a diesel.
Ez szimpi ötlet, szerintem.  :yes:
Csakhogy így nem lehetne összehasonlítani két autót. Ahhoz egységes feltételrendszer kell.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7978 Dátum: 2011.09.07 20:51:28 »
A fentiekbol szamomra az is kovetkezik, hogy ha a leirtak igazak akkor nem lehet egy benzines es egy dizel auto rugalmassagat ugy osszemerni, hogy adott sebessegi fokozatban lepadlozzuk egymas mellett gurulva (alacsony fordulattol kozepes taromany tetejeig) es amelyik hamarabb eljut A pontbol B-be az a rugalmasabb...  :flowers: Illetve valamilyen szinten le lehet, de akkor vegig kell menni a teljes fordulatszam tartomanyon -> jellemzoen NEM csak kis es kozepes fordulatszam tartomanyban merunk rugalmassagot :).
Akkor magyarázd el azt is, hogy a gyorsulást miért 0-100-on mérjük? Hisz némelyik motornak ez kedvezőbb, másiknak kevésbé.

Tulajdonképpen itt arról vitatkozunk, hogy egyes mérési módszerek minek kedveznek és minek nem? Vagy mi a büdös francról?

Elso kerdesedre valaszolva szemely szerint szoktam merni tobbek kozott 80-120 taromanyban es masok is.  Dizel eseteben ezt ugy merik le, hogy szamara kedvezo fordulatszam tartomanyban (tudod, ahol a rugalmassagot merik  ;)), a benzines eseteben meg szinten a szamara kedvezo tartomanyban hasznaljak amig el nem erik a 100km/h-as sebesseget. Mindket esetben az auto adottsagainak legkedvezobb feltelekkel erik el.

Arrol vitatkozunk, hogy Te eddig csak a dizelnek kedvezo fordulatszamtartomanyban merned ossze egy dizel es egy benzines auto rugalmassagat es ezt altalanosan elfogadott es bevett szokasnak nevezed mikozben az !altalad! linkelt oldalon szereplo kepletek is az adott autonak kedvezo fordulatszamtartomanyban szamoljak/merik a rugalmassagot  :clap:. A te ertelemzo szotaradban meg rugalmassag csak 1000-4000 fordulatszam tartomanyban jelentkezik, mert aki porgeti a benzines autot annak nem szamit a rugalmassag. Gondolkodj mar el egy picit ezen es ne folyton azt akard megmagyarazni, hogy a fekete az feher...  :censored:

Az autos ujsagok, musorok meg tobb szempontot figyelembe vesznek tobbek kozt a fogyasztast. Meg jo, hogy abban a tartomanyban mernek ahol ez kedvezoen alakul de ezt a merest ne nevezzuk mar rugalmassagmeresnek...  :yawn:

Vagy gondolkodj picit es hasonlitsuk ossze realisan ket kulonbozo elven mukodo auto rugalmassagat, ugy hogy ne egyik illetve a masik elonyeit helyezzuk eloterbe vagy ne hasonlitgassuk az altalad es autos ujsagaid altal kitalalt tezisekkel illetve megkotesekkel. Amikor rugalmassagrol beszelek akkor nem veszem figyelembe a fogyasztast, karosanyag kibocsajtasat, csillagok allasat, csomagtarto mertet, auto szinet, rendszamat mint ahogy azt sok autos ujsag es musor megteszi... Amikor rugalmassagot merek ket kulonbozo auto eseteben akkor mindkettot ott hasznalom ahol optimalisan mukodik. Azt hiszem ezt Trotter is tomoren es erthetoen leirta. Magyarazd mar el Neki is, Bepinek is legyszives, hogy mennyire rosszul tudjak  :cry:.

 Szemely szerint igy latom akkor is ha 1000x megmagyarozod, hogy nem igy van  ::).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7979 Dátum: 2011.09.07 20:51:42 »
Angolul in-gear acceleration-nek hívják. Ez szerintem elég egyértelmű.

Valaki definialja mar nekem a rugalmassag fogalmat...?
Gyorsítás visszaváltás nélkül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )