Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5006534 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7980 Dátum: 2011.09.07 20:52:51 »
Én meg azt mondom, hogy a nyomatékgörbe maximumához +/- 500 fordulaton BELÜL kellene mérni az egymáshoz mért rugalmasságot. Pontosan ezért mert a benzines "jobban pörög", mint a diesel.
Ez szimpi ötlet, szerintem.  :yes:
Csakhogy így nem lehetne összehasonlítani két autót. Ahhoz egységes feltételrendszer kell.

Ott a pont! Nem olyat kell kitalani ami egyiknek vagy masiknak a pozitiv tulajdonsagait helyezi eloterbe  :flowers:.

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7981 Dátum: 2011.09.07 20:56:10 »
Angolul in-gear acceleration-nek hívják. Ez szerintem elég egyértelmű.

Valaki definialja mar nekem a rugalmassag fogalmat...?
Gyorsítás visszaváltás nélkül.

Vagy ugy. Akkor ebbol mar egyenesen kovetkezik az alacsony es kozepes fordulatszam tartomanyra vonatkozo megkotes? Azert ehhez meg valami axioma vagy kiegeszites kellene. Meg mindig nem lettem meggyozve  :sorcerer:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7982 Dátum: 2011.09.07 21:23:37 »
Ez így nem vezet sehova. Onnan indultunk, hogy mi az összefüggés egy autó motorjának maximális teljesítménye, maximális nyomatéka, a hozzájuk tartozó fordulatszámok, és az adott autó menetteljesítményei között. Pikkpakk bele lett keverve benzines és dízel, egy ideje pedig már csak azon megy a játék, hogy a feltett kérdésre adott választ megkerülve/szándékosan nem értve eszkaláljuk a vitát. Ebből ki kell szállni.

Minél magasabb egy autó csúcsteljesítménye, annál jobb lesz a széles sebességtartományban mért (több sebességfokozatot átfogó) gyorsulása (például a leggyakrabban megadott 0-100). Minél nagyobb a csúcsnyomatéka, és azt minél alacsonyabb/szélesebb fordulatszám-tartományban adja le, annál jobb lesz a gyorsítóképessége egy adott sebességfokozaton belül, az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban is. Az ehhez tartozó mérést angol nyelvterületen in-gear accelerationnak hívják, német nyelvterületen elastizitätnek, vagyis rugalmasságnak, és nekem eddig az volt a benyomásom, hogy ez a kifejezés nálunk is használatos. Hogy ezt miért így hívják, és jellemzően miért úgy mérik, ahogy, azt nem nálam kell reklamálni, mert nem én találtam ki. Csak alkalmazom, mert szerintem tökéletesen modellezi azt, amikor valaki takarékos stílusban (értsd: nem pörgetve) vezeti az autóját. Ha valaki szerint ez a megoldás rossz, és jobb lenne helyette egy olyan feltételrendszer, amely nem lenne egységes és ezzel nem tenné lehetővé az egyes autók összevetését, az írjon a megfelelő helyekre. De ezzel az erővel a buta Józsikát meg az okos Pistikét se osztályozzuk egységesen az iskolában, mert az a butával szemben kedvezőtlen.

Ahogy a dolog egy profi tesztben kinéz (bekarikázva/aláhúzva a lényeg):

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7983 Dátum: 2011.09.07 21:26:42 »
Ott a pont! Nem olyat kell kitalani ami egyiknek vagy masiknak a pozitiv tulajdonsagait helyezi eloterbe  :flowers:.
Hol a pont? Olvastad, mikor azt írtam, hogy ezt a feltételrendszert réges-régen kitalálták, mikor még TD nem is nagyon volt a világon (ha gondolod, bescannelek egy ősrégi tesztet is)? Mert azt modellezi, hogy az autó hogy gyorsul alacsony fordulaton, ami a hétköznapi közlekedésben nem lényegtelen infó.

Vagy szerinted az? Lényegtelen?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7984 Dátum: 2011.09.07 21:28:37 »
Vagy ugy. Akkor ebbol mar egyenesen kovetkezik az alacsony es kozepes fordulatszam tartomanyra vonatkozo megkotes? Azert ehhez meg valami axioma vagy kiegeszites kellene. Meg mindig nem lettem meggyozve  :sorcerer:
(Mennyire bicskanyitogatóan nyomod...)

A magas fordulatszámon produkált gyorsítóképességről a 0-100 kmh között mért gyorsulás adat ad infót, például.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7985 Dátum: 2011.09.07 21:31:13 »
Nem jó a fékút-mérés, mert a lánctalpas járműveknek kedvez.
Nem jó a fogyasztás-mérés, mert a motorral nem rendelkező járműveknek kedvez.
Nem jó a végsebesség-mérés, mert... a 300 lovas autónak kedvez szegény kis 60 lovassal szemben  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TSityu

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7986 Dátum: 2011.09.07 21:37:19 »
 :eek: Hú, még mindig itt járunk, nincs egy másik téma.  :helpsmilie:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7987 Dátum: 2011.09.07 22:02:26 »
Részemről örömmel  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Egyéb autók
« Válasz #7988 Dátum: 2011.09.07 22:20:46 »
Music pár napja kérdezte, hogy miért gyorsul jobban egy SEAT 1,9PDTDI 105LE-vel (és 50Nm többlettel), mint egy FIAT JTD 115LE-vel?
Nem kérdeztem, be írtam, ami a cikkben volt... ;)
music     

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Egyéb autók
« Válasz #7989 Dátum: 2011.09.07 22:46:11 »
Hú pörögtök ezerrel. Volt alkalmam kipróbálni 2 éve egy BMW 330xd-t (ilyet: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/330/bmw_330_330xd_touring_osszkerekhajtas_akcios_aron-4890749). Ott mindegy volt hanyasban van a váltó ment mint az ökör ugyanúgy  :devil: Na az a rugalmasság :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7990 Dátum: 2011.09.08 07:40:22 »
Vagy ugy. Akkor ebbol mar egyenesen kovetkezik az alacsony es kozepes fordulatszam tartomanyra vonatkozo megkotes? Azert ehhez meg valami axioma vagy kiegeszites kellene. Meg mindig nem lettem meggyozve  :sorcerer:
(Mennyire bicskanyitogatóan nyomod...)

A magas fordulatszámon produkált gyorsítóképességről a 0-100 kmh között mért gyorsulás adat ad infót, például.

Hogy jon ide a magas fordulatszamon valo gyorsitokepesseg? Rugalmassagrol beszelunk ami nem alacsony es kozepes fordulatszamhoz van kotve  :flowers:.
Nem en kezdtem el a benzines vs dizel vitat. Ki****ul nem erdekel, hogy melyik auto a rugalmasabb. Viszont az szamomra bicskanyitogato amikor napokon keresztul folyik beloled a hulyeseg. Kiemelek konkretan egyet es megkerlek, hogy definiald legyszives. Belinkeltel egy oldalt ami sajat magadnak mond ellent a rugalmassaggal kapcsolatban. Probaltam elmagyarazni, de ugy latom rajtad semmi nem segit... :ph34r:

Az a bicskanyitogato amikor ahelyett, hogy azt mondanad bocs tevedtem, nesze itt a magyarazat azt mondod, hogy tudom mire megy ki a jatek illetve mennyire bicskanyitogatoan nyomod...  :surrender:

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7991 Dátum: 2011.09.08 07:52:16 »
Ott a pont! Nem olyat kell kitalani ami egyiknek vagy masiknak a pozitiv tulajdonsagait helyezi eloterbe  :flowers:.
Hol a pont? Olvastad, mikor azt írtam, hogy ezt a feltételrendszert réges-régen kitalálták, mikor még TD nem is nagyon volt a világon (ha gondolod, bescannelek egy ősrégi tesztet is)? Mert azt modellezi, hogy az autó hogy gyorsul alacsony fordulaton, ami a hétköznapi közlekedésben nem lényegtelen infó.

Vagy szerinted az? Lényegtelen?

Abszolut nem lenyegtelen. Definaltal eddig egy "járműtechnikai értelemben vett rugalmasságot" meg egyet amit reges-regen kitalaltak. Most ott tartunk, hogy sajat ertelemezesedben is mar 2 letezik ami egymasnak elegge ellent mond (talan mert azt amit reges-regen kitalaltak lassan ujra kellene ertelmezni, mert TD sem nagyon volt a vilagon es nem kellene mai dizel es benzines autot a reges-regen kitalalt rugalmassagi modszerekkel merni). Vitatkoztok a rugalmassagrol ugy, hogy masik 5 ember fejeben lehet teljesen mast takar a fogalom...  :flowers:.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7992 Dátum: 2011.09.08 08:57:11 »
Minél magasabb egy autó csúcsteljesítménye, annál jobb lesz a széles sebességtartományban mért (több sebességfokozatot átfogó) gyorsulása (például a leggyakrabban megadott 0-100). Minél nagyobb a csúcsnyomatéka, és azt minél alacsonyabb/szélesebb fordulatszám-tartományban adja le, annál jobb lesz a gyorsítóképessége egy adott sebességfokozaton belül, az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban is. Az ehhez tartozó mérést angol nyelvterületen in-gear accelerationnak hívják, német nyelvterületen elastizitätnek, vagyis rugalmasságnak, és nekem eddig az volt a benyomásom, hogy ez a kifejezés nálunk is használatos. Hogy ezt miért így hívják, és jellemzően miért úgy mérik, ahogy, azt nem nálam kell reklamálni, mert nem én találtam ki. Csak alkalmazom, mert szerintem tökéletesen modellezi azt, amikor valaki takarékos stílusban (értsd: nem pörgetve) vezeti az autóját. Ha valaki szerint ez a megoldás rossz, és jobb lenne helyette egy olyan feltételrendszer, amely nem lenne egységes és ezzel nem tenné lehetővé az egyes autók összevetését, az írjon a megfelelő helyekre. De ezzel az erővel a buta Józsikát meg az okos Pistikét se osztályozzuk egységesen az iskolában, mert az a butával szemben kedvezőtlen.

Részemről a dőlttel szedett gondolattal egyet értek, ez így van.  :yes:

Viszont a vastaggal szedettel van kis problémám. Ugyanis, ha egy autós alacsony fordulatról gyorsít, és azt tapasztalja, hogy az autója nem elég rugalmas, akkor visszavált, hogy NE alacsony fordulatról gyorsítson. Szerintem EZ életszerűbb, mint az, hogy végig gyorsít az alacsony tartományon keresztül egészen addig, ahol már érezhetően jobban/kényelmesebben húz.
Példának említeném mondjuk az én autóm motorját. 60-ról 5.-ben nem gyorsítok, mert lassan megy még ott, inkább visszaváltok, és máris rugalmasabban viselkedik. Ez az életszerű.

Ami a tesztekben leírt rugalmassági adatokat illeti szerintem CSAK arra szolgál, hogy azt összehasonlítsuk egy másik autó hasonló adatával, adataival. De az adatok egy része nem életszerű, hiszen gyorsításnál szerintem mindnyájan arra törekszünk, hogy kényelmesen gyorsulva érjük el a kívánt sebességet. Meg, ugye ott van a sportos stílus is, amikor kiaknázzuk az autó maximális képességét a gyorsulásban. De utóbbi sem teljesen életszerű, kb annyira, amennyire az alacsony fordulatról gyorsítás, hiszen döntő többségben, pzs, Te sem forgatod 6000-ig, hanem egy számodra "normál" tartományon belül használod.  :)

Így mindkettőtöknek igaza van részben, de egyikőtöknek sem teljesen!  :flowers: Azt gondolom, hogy én értem mindkettőtök véleményét a témával kapcsolatban, de Ti egymást nem értitek meg...  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Egyéb autók
« Válasz #7993 Dátum: 2011.09.08 10:02:46 »
Én azt nem értem miért ez a nagy vita érvelés, miről van már itt szó? :) Egy motor annál rugalmasabb minél folyamatosabb és nagyobb a rendelkezésre álló nyomaték. Amikor már kis fordulaton is előáll a maximális nyomaték az aztán a mozgatóerő. A nyomatékgörbe a lényeg.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7994 Dátum: 2011.09.08 10:06:06 »
...napokon keresztul folyik beloled a hulyeseg.
:fuck-8:

Több hozzáfűznivalóm már nincs a dologhoz. Lehet nyugodtan törölni, ha valaki jónak látja. De akkor az idézett hozzászólás rám nézve sértő részeit is, legyetek szívesek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )