Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5007055 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Egyéb autók
« Válasz #8040 Dátum: 2011.09.08 21:07:23 »
Attól függ, mit nevezel normálisnak... a múltkoriban egy hétig használtam egy VVTi E11-et (1,4), még telepakolva is simán 50-nél 5-be tettem, úgy gyorsultam, és senki nem villogott le, meg hasonlók  ;)

Megsajnáltak.  :?:
[rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Egyéb autók
« Válasz #8041 Dátum: 2011.09.08 21:20:40 »
Attól függ, mit nevezel normálisnak... a múltkoriban egy hétig használtam egy VVTi E11-et (1,4), még telepakolva is simán 50-nél 5-be tettem, úgy gyorsultam, és senki nem villogott le, meg hasonlók  ;)
Megsajnáltak.  :?:
Egyszer sem az a sajnálkozós típus jött mögöttem... :tt2:
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8042 Dátum: 2011.09.08 21:32:20 »
Azért arra sok pénzt ne tegyél fel, hogy jobb ha nagyon lassan gyorsítasz. Még az ilyen fogyasztási játékokban is előjön, hogy az a jó ha az ideális sebességet mihamarabb eléred. Kérdezd csak meg Zénókát.
Ez egy tévhit, ez is takarékos, de nem a legtakarékosabb vezetési mód. Alapból ugye akkor fogyaszt legkevesebbet egy autó, ha minél magasabb fokozatban minél alacsonyabb fordulaton mész, feltéve, hogy nem erőlködik már. Ebből pedig egyenesen következik, hogy a lassú gyorsítás a leghatékonyabb - természetesen most csak a legmagasabb fokozatban történő autózásról beszélünk. Az megint más kérdés, hogy a gyakorlatban ezt nem mindig lehet kivitelezni, mert a forgalom ritmusa nem engedi.
Hogy ez a metodika hibridekre is érvényes-e, azt persze kétlem, de csak robbanómotoros autóknál beválik.
Szerintem is a magasabb  fokozat alacson fordulaton max gurulni optimális.
Max dieselnél elmegy. Benzinesnél kell fordulat gyorsitásnál, különben mégtöbbet fogyaszt.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Egyéb autók
« Válasz #8043 Dátum: 2011.09.08 21:45:15 »
Szerintem is a magasabb  fokozat alacson fordulaton max gurulni optimális.
Max dieselnél elmegy. Benzinesnél kell fordulat gyorsitásnál, különben mégtöbbet fogyaszt.
Ez lehet, hogy egy Polski Fiat 126-ra igaz, de egy viszonylag nagy motorú autónál egyáltalán nem, és egyre inkább a kisebbeken sem. Persze, hogy nem úgy húz alacsony fordulaton, mint egy dízel, de tud az gyorsulni óvatos gázzal is, és olyankor ám a fedcomp nagyon szép számokat mutat!!!
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Egyéb autók
« Válasz #8044 Dátum: 2011.09.08 22:16:06 »
Szerintem is a magasabb  fokozat alacson fordulaton max gurulni optimális.
Max dieselnél elmegy. Benzinesnél kell fordulat gyorsitásnál, különben mégtöbbet fogyaszt.
Szerintem meg nem. De én benzinessel járok  ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8045 Dátum: 2011.09.08 22:25:30 »
Szerintem is a magasabb  fokozat alacson fordulaton max gurulni optimális.
Max dieselnél elmegy. Benzinesnél kell fordulat gyorsitásnál, különben mégtöbbet fogyaszt.
Szerintem meg nem. De én benzinessel járok  ;)
De én is a benzinesre  értettem [rohog] probáld ki: adjál padlógázt mondjuk 40km/h-nál 5. ben :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Egyéb autók
« Válasz #8046 Dátum: 2011.09.08 22:39:41 »
Tudom, de nem azzal jársz, én viszont igen...
Meg ki beszél itt 40-nél padlógázas gyorsításról 5-ben  :surrender:  (ott egy dízel is halott)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8047 Dátum: 2011.09.09 03:07:58 »
Szerintem is a magasabb  fokozat alacson fordulaton max gurulni optimális.
Max dieselnél elmegy. Benzinesnél kell fordulat gyorsitásnál, különben mégtöbbet fogyaszt.
Negatív. Nem is nagyon fogom itt részletezni... Ülj be egy fedkomppal szerelt benzinesbe, és próbáld ki.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #8048 Dátum: 2011.09.09 06:59:30 »
Így célszerű, így vállal az ember fia legkevesebb kompromisszumot. :)
Akkor te miért nem ötödikben gyorsítasz 60-ról ;) ?
Azért, mert az még 60-nál nincs elegendő nyomaték benne, hogy normálisan húzzon. Ha nem sietek, óvatosan már lehet használni onnan az 5.-et, de inkább 70-80-körültől érződik, hogy már egyáltalán nem kevés neki... Ennyi.
OK, ha neked ez az optimális kombó  :yes: ... De fogyi szempontjából nem ez a legjobb. Eddig igazából nem találkoztam olyan (szívó benzines) autóval, amelyik ne bírta volna a legmagasabb fokozatban a 60-at; még a Camry is viszi, pedig az ott még csak 1300-at pörög ötödikben. Ez a "kevés neki" tudod, hogy nem jelent semmit  ;)
Ez kb olyan, mint a minőségÉRZET!  :D Lehet, hogy nem kevés, de annak érződik. Viszont tegnap is mentem 60-nal 5.-ben, de csak tartottam a sebességet, gyorsítani nem kellett. Így kb 1600-0650-et forog a motor. És mutatott 3,3-3,5 l pillanatnyi fogyit... :innocent:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #8049 Dátum: 2011.09.09 07:03:18 »
Azért arra sok pénzt ne tegyél fel, hogy jobb ha nagyon lassan gyorsítasz. Még az ilyen fogyasztási játékokban is előjön, hogy az a jó ha az ideális sebességet mihamarabb eléred. Kérdezd csak meg Zénókát.
Ez egy tévhit, ez is takarékos, de nem a legtakarékosabb vezetési mód. Alapból ugye akkor fogyaszt legkevesebbet egy autó, ha minél magasabb fokozatban minél alacsonyabb fordulaton mész, feltéve, hogy nem erőlködik már. Ebből pedig egyenesen következik, hogy a lassú gyorsítás a leghatékonyabb - természetesen most csak a legmagasabb fokozatban történő autózásról beszélünk. Az megint más kérdés, hogy a gyakorlatban ezt nem mindig lehet kivitelezni, mert a forgalom ritmusa nem engedi.
Hogy ez a metodika hibridekre is érvényes-e, azt persze kétlem, de csak robbanómotoros autóknál beválik.
Szerintem is a magasabb  fokozat alacson fordulaton max gurulni optimális.
Max dieselnél elmegy. Benzinesnél kell fordulat gyorsitásnál, különben mégtöbbet fogyaszt.
Ez éppen, hgy nem igaz. Neked a turbodiesellel ott van a turbo lyuk, meg az alacsony fordulatra jellemző rezonancia. A benzinesnél haladás közben csak akkor van rezonancia, ha már az alapjárat ALATT(!) tartunk... Egy szívó motor, pláne benzines, sokkal jobban viseli a magas fokozatot alacsony fordulaton (<1500ford/perc). Persze, normálisan gyorsítani a benzines SEM tud, de a dízel sem. Haladni, viszont (értsd: a sebességet tartani) "jobb" a benzinessel... ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Egyéb autók
« Válasz #8050 Dátum: 2011.09.09 07:13:00 »
A benzinesnél haladás közben csak akkor van rezonancia, ha már az alapjárat ALATT(!) tartunk... Egy szívó motor, pláne benzines, sokkal jobban viseli a magas fokozatot alacsony fordulaton (<1500ford/perc). Persze, normálisan gyorsítani a benzines SEM tud, de a dízel sem. Haladni, viszont (értsd: a sebességet tartani) "jobb" a benzinessel... ;)
Kivételesen nem teljesen értek egyet veled. Nekem 600 körül van az alapjárat, de 1000 rpm környékén (alatta) már bizony rángat a Cori ötödikben. 600-ig esélytelen lemenni, plusz akkor már egyébként sem 0 a fogyi ugyebár. :) Igaz, én nem 1500, hanem 1200 körül szoktam tartani a fordulatot.  :whistling: :)
         

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Egyéb autók
« Válasz #8051 Dátum: 2011.09.09 07:52:57 »
Szerintem is a magasabb  fokozat alacson fordulaton max gurulni optimális.
Max dieselnél elmegy. Benzinesnél kell fordulat gyorsitásnál, különben mégtöbbet fogyaszt.
Negatív. Nem is nagyon fogom itt részletezni... Ülj be egy fedkomppal szerelt benzinesbe, és próbáld ki.

Igen, szebb számot kapsz, de mire Te feltolod 50-ről 110-re az mondjuk 40 sec, és mondjuk ugyanez 3.-ban legyen 10 sec, ami mondjuk negyed idő és nem hiszem hogy 4x többet enne addig, de mondom hogy próbáljuk ki :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #8052 Dátum: 2011.09.09 09:26:42 »
A benzinesnél haladás közben csak akkor van rezonancia, ha már az alapjárat ALATT(!) tartunk... Egy szívó motor, pláne benzines, sokkal jobban viseli a magas fokozatot alacsony fordulaton (<1500ford/perc). Persze, normálisan gyorsítani a benzines SEM tud, de a dízel sem. Haladni, viszont (értsd: a sebességet tartani) "jobb" a benzinessel... ;)
Kivételesen nem teljesen értek egyet veled. Nekem 600 körül van az alapjárat, de 1000 rpm környékén (alatta) már bizony rángat a Cori ötödikben. 600-ig esélytelen lemenni, plusz akkor már egyébként sem 0 a fogyi ugyebár. :) Igaz, én nem 1500, hanem 1200 körül szoktam tartani a fordulatot.  :whistling: :)
:) Csak arra céloztam, hogy olyan rángatást, mint amilyet a dízel alacsony fordulaton csinál,csak kb lefulladás előtt közvetlen csinálhat a benzines. Vegyük úgy, hogy egy elvi esetet említettem a benzinessel és még én sem jutottam el odáig.  ;)
Viszont azt nem tudtam, hogy 1000 körül rángat a Tied. Az enyém nem, gondolom ennek szintén köze van a változó szelepvezérléshez...  :?:

De az igaz, hogy 1100 körültől lefelé már van fogyasztás, érezni is, ahogy ad egy pici gázt az autó.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Egyéb autók
« Válasz #8053 Dátum: 2011.09.09 09:29:17 »
Rangat a dizel?  :eek:
Lehet, hogy a pdtdi igen  :tt2: de az enyemmel tolhatod 5-iben alapjaraton, nem rangat (6-at nem volt meg szivem kirpobalni  :no: ).


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #8054 Dátum: 2011.09.09 09:37:48 »
Bocsi, kicsit más!
Tudom, hogy Suzuki, de ezt itt kell átbeszélni...

http://www.expressz.hu/auto/szemelygepjarmu/hirdetes-27916536/

 :eek: :eek: :eek: :clap:
Olvassátok el a full hirdetést...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i