Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4949911 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8025 Dátum: 2011.09.08 15:15:24 »
Az Alfás német nyelvű cikkben közölt adatok csakis arra jók, hogy egy, az Alfával korrekten összevethető (azonos kategória, közel azonos motor, vagy teljesítmény, kb azonos árkategóriában lévő, vagy éppen tömegű) konkurens autótípus hasonló adataival összehasonlítsuk ezeket és kiderüljön, hogy adott körülmények között melyik gyorsul, megy jobban. Önmagában a rugalmassági adatok pont semmitmondóak.

Viszont, szinte kivétel nélkül mindenki szereti/élvezi, amikor haladás közben csak megpöccinti a gázpedált és az autó egyből ugrik, "nyom bele az ülésbe". Ebben az értelemben viszont van jelentősége a rugalmasságnak, de ekkor is csak relatíve, mihez képest... az elvárásainkhoz, vagy más általunk vezetett autóhoz, a körülményekhez...?

Konklúzió, tehát: A rugalmasságnak abszolút értelme gyakorlatilag nincs, mivel mindig hasonlítjuk vmihez, így csak relatíve fontos tényező (azért minél rugalmasabb egy autó, annál jobb!  :devil: )
Jaja; és ezzel az erővel semmi másnak sincs értelme. Van, akinek szinte semmit nem számít a 0-100 gyorsulás, mert addigra úgyis mindig rég ötösben van; van, akinek szinte semmit nem számít a végsebesség, mert úgysem megy soha gyorsabban a megengedettnél; van, aki tojik a fogyasztásra, mert van pénze; és még lehetne tovább ragozni.

Mickeyt nem izgatja, hogy a kocsija motorja mennyire rugalmas, mert ő inkább visszakapcsol. OK. Engem izgat, mert utálok visszakapcsolni. És? Ez nem olyan kérdés, hogy egyikünknek vagy másikunknak igaza lenne vagy sem; ezek a személyes preferenciáink és kész.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8026 Dátum: 2011.09.08 15:20:20 »
Azt ne felejtsd el, Palaczk, hogy a Te Yarisod 5.-je tudtommal jelentősen rövidebb áttételű, mint a C150 váltóm 5.-je. Ezért tudsz 50-ről nagyobb gázadással gyorsítani erőlködés nélkül. Neked 120-nál forog kb 4000-et, nekem ~138-nál óra szerint. Ez jelentős eltérés. Ezért írtam, hogy 60-nál még nem adok nagy gázt, de, persze, ha mindez lejtős szakaszon történik, akkor nem biztos, hogy visszakapcsolok, az sokat segít azért.  :) ;)
Viszont azt sem szabad elfejeteni, hogy a rövidebb (de nagyobb gázzal történő) gyorsításra fordított idő eredményez összességében alacsonyabb átlagfogyasztást. Ezt kitapasztaltam már a saját autómnál is. Gyorsítást nagy gázzal teszem, viszont adott sebességet tartani a lehető legmagasabb fokozatban szoktam.  :yes:
A vastagon kiemelt részről azért kérdezd meg Zénókáékat ;) ...

Az alapján, amit írsz, a motorod ötödikben 60-nál bő 1700-at pörög; innen már bátran gyorsíthatsz akár padlógázzal is. De a spórolás érdekében nem ez a legjobb megoldás; hanem ha pl. 100-ra szeretnél felgyorsítani, és tudod, hogy 100-nál a pillanatnyi fogyid mondjuk 6 liter, akkor annyira adsz gázt, hogy a pillanatnyid ne menjen 6 fölé (vagy max pár decivel) - és szépen kivárod, míg így eléred az utazósebességet. Ez unalmas, lassú, és én is csak olyankor csinálom ha abszolút a spórolás a cél - de a legjobb eredményt ezzel lehet elérni, és nem a rövidebb ideig tartó, intenzívebb gyorsítással.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Egyéb autók
« Válasz #8027 Dátum: 2011.09.08 15:51:23 »
Az Alfás német nyelvű cikkben közölt adatok csakis arra jók, hogy egy, az Alfával korrekten összevethető (azonos kategória, közel azonos motor, vagy teljesítmény, kb azonos árkategóriában lévő, vagy éppen tömegű) konkurens autótípus hasonló adataival összehasonlítsuk ezeket és kiderüljön, hogy adott körülmények között melyik gyorsul, megy jobban. Önmagában a rugalmassági adatok pont semmitmondóak.

Viszont, szinte kivétel nélkül mindenki szereti/élvezi, amikor haladás közben csak megpöccinti a gázpedált és az autó egyből ugrik, "nyom bele az ülésbe". Ebben az értelemben viszont van jelentősége a rugalmasságnak, de ekkor is csak relatíve, mihez képest... az elvárásainkhoz, vagy más általunk vezetett autóhoz, a körülményekhez...?

Konklúzió, tehát: A rugalmasságnak abszolút értelme gyakorlatilag nincs, mivel mindig hasonlítjuk vmihez, így csak relatíve fontos tényező (azért minél rugalmasabb egy autó, annál jobb!  :devil: )
Jaja; és ezzel az erővel semmi másnak sincs értelme. Van, akinek szinte semmit nem számít a 0-100 gyorsulás, mert addigra úgyis mindig rég ötösben van; van, akinek szinte semmit nem számít a végsebesség, mert úgysem megy soha gyorsabban a megengedettnél; van, aki tojik a fogyasztásra, mert van pénze; és még lehetne tovább ragozni.

Mickeyt nem izgatja, hogy a kocsija motorja mennyire rugalmas, mert ő inkább visszakapcsol. OK. Engem izgat, mert utálok visszakapcsolni. És? Ez nem olyan kérdés, hogy egyikünknek vagy másikunknak igaza lenne vagy sem; ezek a személyes preferenciáink és kész.
Ezt elismerem.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Egyéb autók
« Válasz #8028 Dátum: 2011.09.08 15:51:59 »
Mondjuk én nem kapcsolok vissza de ez más kérdés :)

Azért arra sok pénzt ne tegyél fel, hogy jobb ha nagyon lassan gyorsítasz. Még az ilyen fogyasztási játékokban is előjön, hogy az a jó ha az ideális sebességet mihamarabb eléred. Kérdezd csak meg Zénókát.
De csináljunk egy kísérletet. 1-2km-es lehetőleg vízszintes szakasz oda-vissza, 4x-4x szép lassan gyorsítva 70-ig, ott tartva a célig, majd 4x-4x max nyomaték körül gyorsítva 70-ig majd onnan tartva a célig, mindkétszer 70-nél 5-be utazóba, hogy ott már ne legyen különbség.  És a computer megmutassa melyik a jobb.

Egyszer tényleg megcsinálhatnánk :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8029 Dátum: 2011.09.08 16:09:03 »
Várjvárj :) ...

Az odáig stimmel, hogy a legmagasabb fokozatot minél hamarabb célszerű elérni. Tehát azt a sebességet, ahol már felpakolhatod ötödikbe. Ezt valóban jobb egy ha nem is padlógázos, de aránylag dinamikus gyorsítással (viszonylag korai felkapcsolás, de relatíve nagy gáz) elérni.

Idáig OK.

De onnantól, hogy elérted azt a sebességet, ahol már a kocsi bírja az ötöst - onnantól, fogyasztás szempontjából, az a legjobb, ha a gázpedált simogatva, minél alacsonyabb pillanatnyi fogyasztással gyorsítasz.

Nekem legalábbis kb. ez állt össze, és ezt is igyekszem alkalmazni - de azért épp a nyakamat nem tenném rá, hogy valóban ez a legjobb  :hmmmm: ... Kíváncsi lennék Zénókáék véleményére. És a leírt tesztet is tényleg meg lehetne csinálni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Egyéb autók
« Válasz #8030 Dátum: 2011.09.08 16:13:32 »
Semmi gond, akkor legyen ugyanez mondjunk 50-110-el. 50-et elérve szépen 5-be, utas nullázza a fogyasztást és így is megnézhessük.
Egyik módszer hogy 5-ben szép lassan feltolni 110-ig, másik gondolom vissza 3, majd 110, onnan utazás 5-ben, de tényleg kéne a 2km-es kihalt szakasz :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Egyéb autók
« Válasz #8031 Dátum: 2011.09.08 17:47:01 »
Várjvárj :) ...

Az odáig stimmel, hogy a legmagasabb fokozatot minél hamarabb célszerű elérni. Tehát azt a sebességet, ahol már felpakolhatod ötödikbe. Ezt valóban jobb egy ha nem is padlógázos, de aránylag dinamikus gyorsítással (viszonylag korai felkapcsolás, de relatíve nagy gáz) elérni.

Idáig OK.

De onnantól, hogy elérted azt a sebességet, ahol már a kocsi bírja az ötöst - onnantól, fogyasztás szempontjából, az a legjobb, ha a gázpedált simogatva, minél alacsonyabb pillanatnyi fogyasztással gyorsítasz.

Nekem legalábbis kb. ez állt össze, és ezt is igyekszem alkalmazni - de azért épp a nyakamat nem tenném rá, hogy valóban ez a legjobb  :hmmmm: ... Kíváncsi lennék Zénókáék véleményére. És a leírt tesztet is tényleg meg lehetne csinálni.
Na, már teljesen stimmel! Így célszerű, így vállal az ember fia legkevesebb kompromisszumot. :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8032 Dátum: 2011.09.08 17:53:13 »
Így célszerű, így vállal az ember fia legkevesebb kompromisszumot. :)
Akkor te miért nem ötödikben gyorsítasz 60-ról ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8033 Dátum: 2011.09.08 18:20:36 »
Mit láttam júliusban Ausztriában... Nem is meséltem, pedig akartam  ::) ... BENZINES Ford Transitot  :eek: ! Egy olyan 92-93 körüli fajtát. Na, ez ám a ritka madár :sorcerer: ! ... Rettentő fura volt, hogy elment mellettem és csak zúgott, nem kerregett  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Egyéb autók
« Válasz #8034 Dátum: 2011.09.08 19:10:14 »
Így célszerű, így vállal az ember fia legkevesebb kompromisszumot. :)
Akkor te miért nem ötödikben gyorsítasz 60-ról ;) ?
Azért, mert az még 60-nál nincs elegendő nyomaték benne, hogy normálisan húzzon. Ha nem sietek, óvatosan már lehet használni onnan az 5.-et, de inkább 70-80-körültől érződik, hogy már egyáltalán nem kevés neki... Ennyi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #8035 Dátum: 2011.09.08 19:39:06 »
Így célszerű, így vállal az ember fia legkevesebb kompromisszumot. :)
Akkor te miért nem ötödikben gyorsítasz 60-ról ;) ?

Ugyan nem engem kérdeztél, de én akár hatodikból is.... :ph34r: :innocent: ;)
Mert nyomatékból autózok.  :cool2: :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8036 Dátum: 2011.09.08 19:44:40 »
Így célszerű, így vállal az ember fia legkevesebb kompromisszumot. :)
Akkor te miért nem ötödikben gyorsítasz 60-ról ;) ?
Azért, mert az még 60-nál nincs elegendő nyomaték benne, hogy normálisan húzzon. Ha nem sietek, óvatosan már lehet használni onnan az 5.-et, de inkább 70-80-körültől érződik, hogy már egyáltalán nem kevés neki... Ennyi.
OK, ha neked ez az optimális kombó  :yes: ... De fogyi szempontjából nem ez a legjobb. Eddig igazából nem találkoztam olyan (szívó benzines) autóval, amelyik ne bírta volna a legmagasabb fokozatban a 60-at; még a Camry is viszi, pedig az ott még csak 1300-at pörög ötödikben. Ez a "kevés neki" tudod, hogy nem jelent semmit  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Egyéb autók
« Válasz #8037 Dátum: 2011.09.08 20:18:25 »
Azért, mert az még 60-nál nincs elegendő nyomaték benne, hogy normálisan húzzon.
Attól függ, mit nevezel normálisnak... a múltkoriban egy hétig használtam egy VVTi E11-et (1,4), még telepakolva is simán 50-nél 5-be tettem, úgy gyorsultam, és senki nem villogott le, meg hasonlók  ;)
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Egyéb autók
« Válasz #8038 Dátum: 2011.09.08 20:24:07 »
Azért arra sok pénzt ne tegyél fel, hogy jobb ha nagyon lassan gyorsítasz. Még az ilyen fogyasztási játékokban is előjön, hogy az a jó ha az ideális sebességet mihamarabb eléred. Kérdezd csak meg Zénókát.
Ez egy tévhit, ez is takarékos, de nem a legtakarékosabb vezetési mód. Alapból ugye akkor fogyaszt legkevesebbet egy autó, ha minél magasabb fokozatban minél alacsonyabb fordulaton mész, feltéve, hogy nem erőlködik már. Ebből pedig egyenesen következik, hogy a lassú gyorsítás a leghatékonyabb - természetesen most csak a legmagasabb fokozatban történő autózásról beszélünk. Az megint más kérdés, hogy a gyakorlatban ezt nem mindig lehet kivitelezni, mert a forgalom ritmusa nem engedi.
Hogy ez a metodika hibridekre is érvényes-e, azt persze kétlem, de csak robbanómotoros autóknál beválik.
music     

TSityu

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #8039 Dátum: 2011.09.08 21:06:34 »
Attól függ, mit nevezel normálisnak... a múltkoriban egy hétig használtam egy VVTi E11-et (1,4), még telepakolva is simán 50-nél 5-be tettem, úgy gyorsultam, és senki nem villogott le, meg hasonlók  ;)

Megsajnáltak.  :?: