Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 201116 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #840 Dátum: 2013.11.30 19:31:33 »
Ez még nem volt téma:

http://index.hu/tudomany/2013/11/15/buran/

Idén volt 25 éve, hogy repült a szovjetek űrsiklója, amely még jobb is volt mint az amcsiké  :excl:, legalábbis paramétereit, képességeit tekintve.
Na ja... papíron. Őrült pénzt öltek bele, aztán kvázi nem is használták semmire.

De a cikk nagyon jó  :yes: !

-------------------------

És annyi biztos, hogy a "tartozékért", vagyis az An-225-ösért hálásak lehetünk a Buran-programnak  :D :clap: !

« Utoljára szerkesztve: 2013.11.30 19:42:21 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #841 Dátum: 2013.11.30 19:45:47 »
A Mrija (álom)  :wub: ...



Keressetek videókat erről a gépről! Antonov An-225 Mrija. Érdemes  :yes: !

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #842 Dátum: 2013.11.30 20:00:19 »
Az An-225 nem a világ legnagyobb szárny-fesztávolságú repülőgépe...



... de a leghosszabb. És a legnehezebb: a maximális felszálló tömege 600 tonna. A legnagyobb hasznos terhelése 250 tonna, ami jóval meghaladja a világ valaha épített legnagyobb bombázó repülőgépének, a Convair B-36 Peacemakernek a maximális felszálló tömegét (186 tonna)  :sorcerer: !



Hajtóműveinek maximális tolóereje, egyenként, 23 tonna  :ph34r: !

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Repülés
« Válasz #843 Dátum: 2013.11.30 20:40:30 »
Tudtommal a 225-ös egyszer járt ferihegyen pár éve, nagy esemény volt. A kistesó 125 viszont rendszeres látogatója pöstnek
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #844 Dátum: 2013.11.30 21:09:51 »
Tudtommal a 225-ös egyszer járt ferihegyen pár éve, nagy esemény volt. A kistesó 125 viszont rendszeres látogatója pöstnek
124  :) ... amúgy igen, azok nem számítanak ritkaságnak. Járják a világot szorgalmasan, pl. maga a NATO is rendszeresen bérbe vesz ilyeneket, a Volga-Dnyeper cégtől.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #845 Dátum: 2013.11.30 21:26:19 »
Tavaly adat szerint, 37 darab An-124-es repül jelenleg a világon. Ebből 12-t üzemeltet az orosz légierő, a többi civil kézben van; 10 példány dolgozik az említett Volga-Dnepr társaságnál, amivel ők a legnagyobb civil üzemeltetők.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Repülés
« Válasz #846 Dátum: 2013.12.01 00:27:17 »
Tudtommal a 225-ös egyszer járt ferihegyen pár éve, nagy esemény volt. A kistesó 125 viszont rendszeres látogatója pöstnek
és a kishuguk a 26os,ancsa tán még magyar haderőnél is van.
2005ben repültem olyannal kecskemétről koszovóba és vissza,2x is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re: Repülés
« Válasz #847 Dátum: 2013.12.01 01:21:36 »
és a kishuguk a 26os,ancsa tán még magyar haderőnél is van.
2005ben repültem olyannal kecskemétről koszovóba és vissza,2x is.
Van bizony  :yes: ... 4 db An-26-osunk áll rendszerben.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re: Repülés
« Válasz #848 Dátum: 2013.12.01 11:14:36 »
124  :) ... amúgy igen, azok nem számítanak ritkaságnak. Járják a világot szorgalmasan, pl. maga a NATO is rendszeresen bérbe vesz ilyeneket, a Volga-Dnyeper cégtől.


én azzal mentem ki Kabulba ;) majd keresek képeket, hogy mi volt benne, amit kivitt
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re: Repülés
« Válasz #849 Dátum: 2013.12.01 23:08:40 »
én azzal mentem ki Kabulba ;) majd keresek képeket, hogy mi volt benne, amit kivitt
OK, az klassz lenne  :yes: ! Kényelmes lehetett  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #850 Dátum: 2013.12.03 18:05:44 »
Egy újabb, szinte elfeledett fejezet a repülés történetéből... pedig mennyire esztétikus, kecses, karcsú, szép madár volt ez  :yes: : North American A-5 Vigilante, a US Navy (kezdetben) nagy hatótávolságú nukleáris csapásmérője, (később) nagy hatótávolságú felderítője ...







A gép a 60-as évek elejétől a 70-esek végéig állt szolgálatban - és már a formáját tekintve is elképesztő, hogy az 50-es években fejlesztették ki  :sorcerer: :eek: ! A technikáját nézve még inkább: a többcélú lokátortól kezdve a digitális tűzvezető számítógépen (!) át a HUD kijelzőig volt benne minden, ami még a 80-as években sem számított volna magától értetődőnek egy hasonló kategóriájú csapásmérő gépen.

Persze a forradalmian új technikának megvolt az árnyoldala: a gép hatalmas volt, nehéz, drága, borzasztóan bonyolultan és költségesen üzemeltethető, és (főleg kezdetben) roppant megbízhatatlan: két meghibásodása között átlagosan mindössze 15 perc (!!!) telt el.

Részben emiatt, csapásmérőként mindössze négy évig (1961-1964 között) állt szolgálatban. Felderítőként sokkal jobban bevált - az utolsó ilyen feladatkörű példányait csak 1979-ben vonták ki a hadrendből.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #851 Dátum: 2013.12.06 21:11:57 »
James H. Howard őrnagy - az egyetlen amerikai vadászpilóta, aki a 2. vh-ban, az európai hadszíntéren kiérdemelte a legmagasabb amerikai katonai kitüntetést, a Kongresszusi Becsületrendet (Medal of Honor) ...



Elképesztően bátor dolog volt, amivel kiérdemelte: a "Ding Hao" nevű P-51 Mustang vadászgépével egyedül (!) védelmezett egy B-17-es bombázó köteléket 30 (!) német vadászgéppel szemben, fél órán keresztül - úgy, hogy eközben még hatot le is tudott szedni közülük  :eek:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Repülés
« Válasz #852 Dátum: 2013.12.10 15:59:57 »
Van az elmebetegségnek az a határa, hogy ....
[ Invalid YouTube link ]

És nem fake, itt van egy pilótasisak kamera

[ Invalid YouTube link ]
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #853 Dátum: 2013.12.10 23:18:57 »
 :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Repülés
« Válasz #854 Dátum: 2013.12.22 20:14:49 »
Tudja valaki hogy RyanAir-nél elég kinyomtatni a beszállókártyát, vagy fel kell mutatni valami egyéb okmány is az utazáshoz?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer