Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 213990 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Repülés
« Válasz #915 Dátum: 2014.07.04 07:30:45 »
egyébként 200ezer alatt nemigen lehet egy odavissza jegyet megkapni ezen a viszonylaton, öt-hat nappal az út előtt
És nem lehet ezt optimalizálni?  ::) Pláne, hogy előre azért egy negyed évre csak be lehet/ne táblázni.
Teljesen mindegy, hogy kinek a kasszájából megy, ez "overhead" költség.  ;)
De van "overnight train" is, kb ötödannyiért  :szemez:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Repülés
« Válasz #916 Dátum: 2014.07.04 08:47:22 »
És nem lehet ezt optimalizálni?  ::) Pláne, hogy előre azért egy negyed évre csak be lehet/ne táblázni.
Teljesen mindegy, hogy kinek a kasszájából megy, ez "overhead" költség.  ;)
De van "overnight train" is, kb ötödannyiért :szemez:
és kb 10x annyi ideig tart az út..:)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Repülés
« Válasz #917 Dátum: 2014.07.04 09:22:56 »
mindaddig. amíg nettó haszonélvezői vagyunk az eu-nak, addig nincs pofázni :D

havi 2 út egyébként akárhogy is számolom, nem ad ki egymilliót  ...

Mórahalom ,mint távoli vidék?  :eek:  [rohog]

Off de csak kicsit!!
A megtérülés alapja, hogy az ∑ input LEGYEN = a ∑ output-al. Mindkét oldal pontosan és részletesen kifejezhető  matematikai alapon és levezethető az összefüggés. Persze, ha az egyenletből kimarad itt-ott, egy-két tényező, rögtön kapunk valamit, ami nem az eredeti kérdésre felel. Tehát a netto befizetési státusz puszta csúsztatás, de annak is gyenge!!
Távoli vidéknek inkább nevezném pl; Fiumét, v. Gyergyószentmiklóst (fater land). On

A repülés; az eu bürokráci szintjén úgy szabályoznám, hogy a tisztviselők min: 1 hónapra előre tudják hogy mikor kell repülniük, és foglalják le az útjaikat. Amennyiben nem megy, akkor fizessék ezeket az utakat a javadalmazásuk terhére, de nem költségként, könnyítésül; első 3 alkalom megoldható lenne költség elszámolással ( út+szállás=300 euró értékben MAX), eu-n belül, gépkocsival. Kivétel képezne a nem tervezett un. ad hoc - utazással járó - feladat. Egyébként egy ekkora vasszer kopf bjüró tudjon már tervezni, ha annyi kiművelt koponyát alkalmaz. Bár ha az eu parlament újraválasztott faxfejére és iskolai végzettségére gondolok, inog a minősítés.     
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.04 09:42:03 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Repülés
« Válasz #918 Dátum: 2014.07.04 09:40:50 »
És nem lehet ezt optimalizálni?  ::) Pláne, hogy előre azért egy negyed évre csak be lehet/ne táblázni.
Teljesen mindegy, hogy kinek a kasszájából megy, ez "overhead" költség.  ;)
De van "overnight train" is, kb ötödannyiért  :szemez:

az első kérdésre: elméletileg igen, gyakorlatilag nem. és lécci eszedbe se jussanak a fapados járatok, ezzel épp hivatalilag küzdünk momentán  :cry:
szó nincs semmilyen extra költségről, ez ennyi. az meg, hogy kinek a kasszájából megy, nagyon-nagyon nem mindegy.
a vonatos megjegyzésed alapján az az érzésem, nem sűrűn tárgyalsz külföldön  :ph34r:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Repülés
« Válasz #919 Dátum: 2014.07.04 09:42:55 »
Tehát a netto befizetési státusz puszta csúsztatás, de annak is gyenge!!

igazából fogalmam sincs, miről beszélsz, de valahogy az az érzésem, hogy neked se arról, hogy én miről beszélek.




micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Repülés
« Válasz #920 Dátum: 2014.07.04 09:52:25 »
igazából fogalmam sincs, miről beszélsz, de valahogy az az érzésem, hogy neked se arról, hogy én miről beszélek.


Off
Ha valamely költségelemet nem ismerjük (f)el, az attól még létezik, és valós eredmény azok figyelembe vételével kapunk. Köztudott, hogy a matek a nagy többség (kivéve a kis számú kegyeltet) nehezen emészthető és megszerezhető tudomány. Magam is így állok vele, de az alapműveletekkel elég jól boldogulok. Ezért az előző hsz.-emet annyival egészítem ki, hogy a csúsztatás nem minden esetben szándékos.On
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Repülés
« Válasz #921 Dátum: 2014.07.04 09:55:32 »
milyen csúsztatás???  :eek:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Repülés
« Válasz #922 Dátum: 2014.07.04 10:15:51 »
milyen csúsztatás???  :eek:

Az " Általános -> Beszélgessünk" tocsikban válaszolok.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Repülés
« Válasz #923 Dátum: 2014.07.04 11:14:45 »
az első kérdésre: elméletileg igen, gyakorlatilag nem.
De miért is?  :hmmmm: Jahh, hogy van rá keret dögivel, senkinek nem érdeke...  :whistling:
szó nincs semmilyen extra költségről, ez ennyi. az meg, hogy kinek a kasszájából megy, nagyon-nagyon nem mindegy.
De, teljesen mindegy. Az overhead költséget a dolgozók termelik meg, mindegy melyik tagálallamban.

a vonatos megjegyzésed alapján az az érzésem, nem sűrűn tárgyalsz külföldön  :ph34r:
Én nem.
OFF De mi egy kicsi cég vagyunk, anni pénzünk van, amit megtermelünk, ebből fizetjük a dolgozókat és az overhead-et.
2008-2009-ben sok megrendelésünk volt, tele volt a kassza, a vezetőség hetente jött repülővel németországból. Aztán ahogy a válsággal csökkent a munka, áttértek az autós közlekedésre. Igaz, ez baromi fárasztó, mert ~800 km és egy tárgyalásra ideérni, vagy tárgyalásról hazaindulni 800 km-re nem túl kellemes. (Én is mentem már megbeszélésre du 3-ra Munchenbe kocsival, itthonról)
Aztán kezdtek rászokni az "overnight train"-re, útközben tud aludni/pihenni/dolgozni, tulajdonképpen sok időt sem veszít, mert pihenő/alvásidóben utazik.

Elhiszem, hogy a repcsi kényelmes, mert ~2 óra az út, de egy ad hoc út 200k+ összegért igencsak pazarlásnak tűnik. A vonat hosszú, senki nem szeret ennyit ücsörögni, pláne, hgy éjjel kell vele menni, de kb 30k összeg.
Tehát amíg van miből kivenni a pénzt, addig jobb a kényelmes, elhiszem, de ez akkor is a közjó "elherdálása".
ON
Vissza a repüléshez  :)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Repülés
« Válasz #924 Dátum: 2014.07.04 11:22:46 »
Elhiszem, hogy a repcsi kényelmes, mert ~2 óra az út, de egy ad hoc út 200k+ összegért igencsak pazarlásnak tűnik. A vonat hosszú, senki nem szeret ennyit ücsörögni, pláne, hgy éjjel kell vele menni, de kb 30k összeg.
Tehát amíg van miből kivenni a pénzt, addig jobb a kényelmes, elhiszem, de ez akkor is a közjó "elherdálása".
OFF
Ráadásul, München-BP viszonylatban ott a Rail-Jet, ami aztán minden, csak nem fárasztó. Szenzációs találmány, és jó érzés, amikor azt látod a monitoron, éppen 200-zal szakít a vonat (tehát, HALAD!) és ahogy eléri ezt a sebességet, akaratlanul bólint egyet a fejed, mert ennél gyorsabban nem mehet.  :yes: :) ON
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Repülés
« Válasz #925 Dátum: 2014.07.04 11:29:35 »
nem kell aggódni, nem a magyar adófizetők pénzéből repülök, ezeket az EU fizeti  :flowers:

egyébként 200ezer alatt nemigen lehet egy odavissza jegyet megkapni ezen a viszonylaton, öt-hat nappal az út előtt
A múltkor egy belga kolléga mesélte, hogy Peruba olcsóbban utazik, mint Budapestre. Mivel már csak a Brussels Airlines megy a BUD-BXL vonalon (fapadosokat ne számítsuk), így monopolhelyzetben van. Amúgy Muncheni átszállással jóval olcsóbb tud lenni (Lufthansa).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Repülés
« Válasz #926 Dátum: 2014.07.04 11:36:00 »
DE meg kell, hogy védjem csufár kollégát, én is utaztam minisztériumi kiküldöttnék. Sokszor a bürokrációnak hála (engedélyezés, közbeszerzés stb) az utolsó pillanatban lehet megrendelni a jegyet, akkor pedig már drága. Nekem volt olyan, hogy a délutáni utamra délelőtt kaptam meg a repjegyet.

De ami vicc. Nálunk mindent közbeszerzéssel kell megvenni. Ha wizzair jegyet veszünk, akkor is a szerződött irodán keresztül, ami egyrészt drágább, mint a wizzairtől közvetlenül (nyilván neki is van haszna rajta) másrészt pedig ameddig megy a huza-vona szépen megy fel a jegyár. Nekünk volt olyan, hogy Amsterdami KLM jegy 40 ezer körülről 90 ezer lett, mert a bürokraták ücsörögtek rajta...

Szóval igazatok van, egyet is értek veletek, csak sajnos a valóság nem ilyen egyszerű.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Repülés
« Válasz #927 Dátum: 2014.07.04 11:40:38 »
Ez szomorú, de az a helyzet, hogy én meg a mi részünkről látok ilyen "nemtörődömségeket"... Szóval, mindig a fejétől bűzlik a hal..  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Repülés
« Válasz #928 Dátum: 2014.07.04 11:47:34 »
De miért is?  :hmmmm: Jahh, hogy van rá keret dögivel, senkinek nem érdeke...  :whistling:De, teljesen mindegy. Az overhead költséget a dolgozók termelik meg, mindegy melyik tagálallamban.
Én nem.
OFF De mi egy kicsi cég vagyunk, anni pénzünk van, amit megtermelünk, ebből fizetjük a dolgozókat és az overhead-et.
2008-2009-ben sok megrendelésünk volt, tele volt a kassza, a vezetőség hetente jött repülővel németországból. Aztán ahogy a válsággal csökkent a munka, áttértek az autós közlekedésre. Igaz, ez baromi fárasztó, mert ~800 km és egy tárgyalásra ideérni, vagy tárgyalásról hazaindulni 800 km-re nem túl kellemes. (Én is mentem már megbeszélésre du 3-ra Munchenbe kocsival, itthonról)
Aztán kezdtek rászokni az "overnight train"-re, útközben tud aludni/pihenni/dolgozni, tulajdonképpen sok időt sem veszít, mert pihenő/alvásidóben utazik.
Elhiszem, hogy a repcsi kényelmes, mert ~2 óra az út, de egy ad hoc út 200k+ összegért igencsak pazarlásnak tűnik. A vonat hosszú, senki nem szeret ennyit ücsörögni, pláne, hgy éjjel kell vele menni, de kb 30k összeg.
Tehát amíg van miből kivenni a pénzt, addig jobb a kényelmes, elhiszem, de ez akkor is a közjó "elherdálása".
ON
Vissza a repüléshez  :)
ez egy alulnézeti álláspont, mindig ugyanez a lemez.
az embereknek úgy általában nagyon kevés fogalmuk van arról, hogyan működik a költségvetési tervezés és annak a végrehajtása, olyankor jönnek a "pazarol az állam" frázis különböző megnyilvánulásai.
alapvetően egyébként igaz, hogy többet költünk annál, mint amit költhetnénk.
egyébként engem krvára nem érdekel az egész téma, én pénzzel-beszerzésekkel stb hálistennek nem foglalkozom. engem csak küldözgetnek. remélem lassanként ki tudok belőle szállni, mert kezdem unni

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Repülés
« Válasz #929 Dátum: 2014.07.04 13:32:15 »
Szóval, mindig a fejétől bűzlik a hal..  :whistling:
Erre mondja a keresztapám, hogy mégis mindig a farkától kezdik pucolni...  :whistling:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...