az első kérdésre: elméletileg igen, gyakorlatilag nem.
De miért is?
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Jahh, hogy van rá keret dögivel, senkinek nem érdeke...
![whistling :whistling:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/whistling.gif)
szó nincs semmilyen extra költségről, ez ennyi. az meg, hogy kinek a kasszájából megy, nagyon-nagyon nem mindegy.
De, teljesen mindegy. Az overhead költséget a dolgozók termelik meg, mindegy melyik tagálallamban.
a vonatos megjegyzésed alapján az az érzésem, nem sűrűn tárgyalsz külföldön ![ph34r :ph34r:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/ph34r.gif)
Én nem.
OFF De mi egy kicsi cég vagyunk, anni pénzünk van, amit megtermelünk, ebből fizetjük a dolgozókat és az overhead-et.
2008-2009-ben sok megrendelésünk volt, tele volt a kassza, a vezetőség hetente jött repülővel németországból. Aztán ahogy a válsággal csökkent a munka, áttértek az autós közlekedésre. Igaz, ez baromi fárasztó, mert ~800 km és egy tárgyalásra ideérni, vagy tárgyalásról hazaindulni 800 km-re nem túl kellemes. (Én is mentem már megbeszélésre du 3-ra Munchenbe kocsival, itthonról)
Aztán kezdtek rászokni az "overnight train"-re, útközben tud aludni/pihenni/dolgozni, tulajdonképpen sok időt sem veszít, mert pihenő/alvásidóben utazik.
Elhiszem, hogy a repcsi kényelmes, mert ~2 óra az út, de egy ad hoc út 200k+ összegért igencsak pazarlásnak tűnik. A vonat hosszú, senki nem szeret ennyit ücsörögni, pláne, hgy éjjel kell vele menni, de kb 30k összeg.
Tehát amíg van miből kivenni a pénzt, addig jobb a kényelmes, elhiszem, de ez akkor is a közjó "elherdálása".
ON
Vissza a repüléshez
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)