Na, ilyesmire a "keleti" gépek körében sem nagyon van példa: a bolíviai légierő állományában a mai napig szolgálatban vannak azok a Lockheed/Canadair (a gépeket Kanadában gyártották licencben) T-33 Silver Star gyakorló/könnyű támadó gépek, amelyek a 40-es évek második felében gyártott Lockheed F-80 Shooting Star típuson, az első, nagy szériában gyártott, sugárhajtású amerikai vadászgép-típuson alapulnak
... a gépek kivétel nélkül 50-egynéhány évesek, az 50-es évek második felében gyártották őket
!
A gépnek, akkori (mármint, 40-es évek végi) viszonylatban, komoly a teljesítménye: 1 db. Allison 23 kN tolóerejű sugárhajtómű, legnagyobb sebesség 970 km/h, szolgálati csúcsmagasság 14.600 m.
Anno a teljes NATO, és még nagyon sok más ország fő haladó kiképző típusa volt - 6557 darabot gyártottak belőle! Ezzel együtt, lévén igen régi típus, a legfőbb nagy üzemeltetők (USA, Kanada) a 70-es évek közepére kivonták őket a kiképzési programból; és a legtöbb más helyen is, legkésőbb az ezredfordulóra kikerültek a szolgálatból. Ez tehát, hogy a bolíviai gépek (egy 90-es évek végi, alapos felújítás után) még mindig repülnek - igazi különlegesség
!
----------------------
Az alaptípus: Lockheed F-80 Shooting Star vadászgép...
... a kiképző változattól igazából csak az egyszemélyes pilótfülkében, és persze a fegyverzetben különbözött: míg a T-33 orrába csak két 0.50-es Browning géppuskát építettek be, addig az F-80-aséba hatot.