Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 194387 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Dátum: 2007.09.10 22:30:19 »
Most vettem észre hogy ilyen topik még nincs, hát ez tarthatatlan állapot :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #1 Dátum: 2007.09.10 23:10:14 »
Valamikor nem olyan régen beszélgettünk róla egy másik topikban, hogy valaki látott egy Tu-154-est Ferihegyen, és hogy ez mekkora kuriózum. Erre írtam én akkor, hogy a 154-esbõl még igen sok szolgálatban van, sõt valszeg a korábbi 134-esbõl is nem kevés repül még. Na, ennek most utánanéztem, és engem is meglepett, hogy valójában még mennyire aktív ez a típus  :o ... Egyébként szvsz az egyik legszebb utasszállító repülõgép, gyönyörû vonalai vannak:





A mûszerfal persze már nem a legmodernebb...



Szóval ami az aktivitást illeti: az 1966 és 1984 (!) között gyártott 852 példányból 277 ma is szolgálatban van :o ... Nagyobb részben civil, kisebb részben katonai alkalmazásban. A legnagyobb üzemeltetõ Oroszország, 146 géppel. Ezen kívül persze elsõsorban a többi volt SZU utódállamban repül a gép, valamint kisebb számban Afrikában, meg a Közel- és Távol-Keleten.

A típust nagyságrendileg 100 (!) légitársaság állította szolgálatba, ebbõl kb. 65-nél ma is repül! A legtöbb gépe a szibériai UTair légitársaságnak van, 31 példány repül náluk.

A 852 gépbõl egyébként a szolgálat eddigi 41 éve során 69 semmisült meg balesetekben ill. harctevékenység miatt, ebbõl 34 esetben voltak halálos áldozatok.

A 134-es egyébként Hruscsovnak köszönheti a létrejöttét, akinek egy 1960-as franciaországi látogatása során annyira megtetszett a Sud Aviation Caravelle típus utasterének csendessége (annak is a törzs végére voltak szerelve a hajtómûvei), hogy utasította a Tupoljev irodát egy hasonló elrendezésû utasszállító megtervezésére. Ez lett a Tu-124-es, melyet 1963-ban, módosításokat követõen átneveztek 134-esre. Érdekesség, hogy ez volt az elsõ szovjet típus, mely megkapta az ICAO teljes körül engedélyét a nemzetközi útvonalakra, és így külön engedélyeztetés nélkül bárhová repülhetett nyugaton is!

Ez persze már a múlté, a gépet idõközben a zajos hajtómûvei miatt a nyugati repülõterekrõl gyakorlatilag kitiltották. A nagy üzemanyagfogyasztás és bonyolult & drága karbantartás sem szól mellette, pl. Oroszországban tervezik a teljes kivonását öt éven belül. Ettõl függetlenül, elnézve az üzemeltetõk hosszú listáját, tuti hogy még igen jó ideig repülni fog ez a típus, elavultság ide, drágaság oda.

Néhány fõbb adat: utasok száma változattól függõen 64-96 fõ; két db 66.7 kN tolóerejû Szolovjev D-30 sugárhajtómû; törzshossz 37 m, magasság 9 m, szárnyfesztávolság 29 m; saját tömeg 28 t, maximális felszállótömeg 47.6 t; legnagyobb sebesség 950 kmh, utazósebesség 850-900 kmh, szolgálati csúcsmagasság 11.900 m, hatótávolság 1900 km, maximális átrepülési távolság 3500 km.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #2 Dátum: 2007.09.10 23:19:36 »
Ami pedig a "régiség" 154-est illeti, ennek a gyártását 2006-ban (!!!) állították csak le :o  :nana: ... 1972 és 2006 között 935 példány épült, ezek közül 435 ma is repül! A legtöbb az orosz S7 Airlines-nél (31 darab), de az Aeroflotnál is van még belõle 26. És ezekkel javában járnak még nyugati repülõterekre, Japánba stb. is. Nem csúnya madár ez sem:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Repülés
« Válasz #3 Dátum: 2007.09.11 01:06:36 »
Helik is jöhetnek  :szemez:

Egyik személyes kedvencem :)

Egy vérfarkas :szivecske: vagy farkasember :wink:

Akit jobban érdekel






Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Repülés
« Válasz #4 Dátum: 2007.09.11 09:24:19 »
Nekem pl a repülésnek ez a formája nagyon bejön :D


Gabe 254.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Repülés
« Válasz #5 Dátum: 2007.09.11 10:29:01 »
Én a hagyományos formáját kedvelem, Elsõ Osztályon szép lehet az élet. :szivecske:  :kacsint:

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #6 Dátum: 2007.09.11 11:29:29 »
Idézetet írta: "Peti500"
Helik is jöhetnek  :szemez:

Egyik személyes kedvencem :)

Egy vérfarkas :szivecske: vagy farkasember :wink:


Na ja, elég vérszomjas kinézetû jószág, nekem is tecc :vag2: ... És nem is tudtam, hogy van már kétüléses változata  :o ! Mondjuk kellett is, mert a legnagyobb baja tényleg az együléses kialakítás (ahogy említi a linkelt cikk is). Egy valódi harchelyzetben a pilóta egész egyszerûen túl van terhelve azzal, hogy vezetnie kéne a gépet (méghozzá ugye földközelben, intenzíven manõverezve), és közben kezelnie kéne a fegyverrendszereket :rolleyes: ... Hát ez nehéz ügy, nem véletlenül van az összes többi harci helikopterben plusz egy fõ fegyveroperátor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #7 Dátum: 2007.09.11 11:30:46 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Én a hagyományos formáját kedvelem, Elsõ Osztályon szép lehet az élet. :szivecske:  :kacsint:


Az tuti. Meg az ára is szép :wink: ... Valahol olvastam/hallottam, hogy pl. egy London-Bangkok (vagy ilyesmi) elsõ osztályon kb. egymillióba kerül :shock:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Repülés
« Válasz #8 Dátum: 2007.09.11 13:50:03 »
No igen, a Luxust mindenhol meg kell fizetni.
Meg természetesen légitársaságok között is hatalmas különbségek vannak, pl a Malév gondolom ide is bezsúfolna 3-3 ülést soronként, csak hogy többen beférjenek. Meg megint más még a turista osztály is, pl British Airways még itt is kínál saját monitort ülésenként a hosszú utakon, ehhez képest mi van a Maléven... És mennyit kérnek el itt is egy jegyért figyelembe véve a nyújtott és kényelmi szolgáltatásokat.  :roll:
Persze lehetne még említeni 1-2 másik légitársaságot is, ott sem rózsásabb a helyzet.

Európán belül meg marad az autó.  :vezetes:  :kacsint:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #9 Dátum: 2007.09.11 20:56:08 »
Idézetet írta: "Xtrem"
No igen, a Luxust mindenhol meg kell fizetni.
Meg természetesen légitársaságok között is hatalmas különbségek vannak, pl a Malév gondolom ide is bezsúfolna 3-3 ülést soronként, csak hogy többen beférjenek. Meg megint más még a turista osztály is, pl British Airways még itt is kínál saját monitort ülésenként a hosszú utakon, ehhez képest mi van a Maléven... És mennyit kérnek el itt is egy jegyért figyelembe véve a nyújtott és kényelmi szolgáltatásokat.  :roll:
Persze lehetne még említeni 1-2 másik légitársaságot is, ott sem rózsásabb a helyzet.

Európán belül meg marad az autó.  :vezetes:  :kacsint:


Hát azért Európán belül sem tud az autó konkurrálni a fapadosokkal, ahogy kicsit is hosszabb távolságról van szó (és persze a kiindulás meg a cél nincs túl messze vmelyik reptértõl) :roll: ... Ez nekem gond is, mert van egy problémám: lehet hogy most röhejesen fog hangzani, de ezekkel a nagy utasszállítókkal félek utazni :kormom:  :oops: ... Úgy értem: egy kis géppel, valami Cessnával vagy AN-2-essel vagy akármivel, semmi bajom - de a nagyoktól félek, bezártnak érzem magam bennük, továbbá túl magasan és túl gyorsan repülnek :szemforgat: ... Tudom hogy hülye vok de ez van :crazy: ... Legutóbb is, mikor augusztusban jöttem haza az Easyjettel (Airbus 319) Dortmundból, hát ne tudjátok meg hogy elõtte mennyire paráztam :elkeseredett: ... Bezzeg mikor május elején repültünk a Cessnával, akkor nem volt semmi gondom :crazy:  :crazy:  :crazy: !

Hiába tudom hogy ez a legbiztonságosabb közlekedési eszköz stb stb stb, akkor is - ilyenkor eszembe jut mindenféle lehetséges baleseti ok. Tegnap este is olvastam a neten a 2002-es németországi katasztrófa történetét, amikor a baskír Tu-154-es és a DHL B-757-ese összeütközött (mindenki meghalt, köztük 45 gyerek a Tupoljeven) a légiirányító hibájából, értitek, szal hiába a modern technika, az automatizált rendszerek, a GPS meg minden, azért még ma is elõfordulhatnak ilyen dolgok, és nem tudok szabadulni az érzéstõl, hogy mi van ha a legközelebbi pont akkor fordul elõ mikor én is ott vagyok :? ... Baromira "racionális" a dolog, fõleg figyelembe véve azt, hogy mindez csak a nagy utasszállítók esetében jön elõ belõlem - hát tényleg hülye vagyok, nem vitás :kacag:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #10 Dátum: 2007.09.11 21:02:21 »
Egyébként ha már itt tartunk: eddig tízszer repültem. Ebbõl az elsõ négy alkalom An-24-essel, romániai belföldi járatokon; ötödször a Malév B-737-esével repültem Pestrõl Düsseldorfba; a hatodik egy sétarepülés volt An-2-essel Kecskeméten; a hetedik és nyolcadik az Easyjet A-319-esével BP-Dortmund és vissza; kilencedik az imént említett Cessna, egy 172-es, sétarepülés Pécs fölött; majd a tizedik szintén Easyjet A-319, Dortmund-BP.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Repülés
« Válasz #11 Dátum: 2007.09.11 21:29:15 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát azért Európán belül sem tud az autó konkurrálni a fapadosokkal, ahogy kicsit is hosszabb távolságról van szó (és persze a kiindulás meg a cél nincs túl messze vmelyik reptértõl) :roll: ...
Az a baj, hogy a fapadosra 1-2 hónappal elõre kell foglalni legalább, hogy olcsó legyen. 2-3 személy esetén még OK, de 5 személy esetén már nem biztos, hogy olcsóbb a repcsi, pláne, ha dízel kocsiról van szó  :kacsint:
Ja és a fapadosok azok nem mennek általában a nagy központi repülõterekre. A külvárosi repterek meg ugyebár  :kacsint:
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #12 Dátum: 2007.09.11 22:39:19 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát azért Európán belül sem tud az autó konkurrálni a fapadosokkal, ahogy kicsit is hosszabb távolságról van szó (és persze a kiindulás meg a cél nincs túl messze vmelyik reptértõl) :roll: ...
Az a baj, hogy a fapadosra 1-2 hónappal elõre kell foglalni legalább, hogy olcsó legyen. 2-3 személy esetén még OK, de 5 személy esetén már nem biztos, hogy olcsóbb a repcsi, pláne, ha dízel kocsiról van szó  :kacsint:
Ja és a fapadosok azok nem mennek általában a nagy központi repülõterekre. A külvárosi repterek meg ugyebár  :kacsint:


Hát nem tom, én idén nyáron nem egészen három héttel elõre foglaltam le a Dortmund-BP jegyemet, és 51 euro volt :nana: ... Unokatesómék rendszeresen repülik ezt a viszonylatot, õk sem szoktak korábban foglalni, és nekik is kb. ennyi szokott lenni. Úgy vették észre, hogy csak az út elõtt pár nappal ugrik meg igazán a jegy ára. Persze vannak kivételes, frekventált idõpontok, amikor már korábban; de nem ez a jellemzõ.

Igen, négy-öt fõ esetén egy korszerû dízel autóval már olcsóbb lehet az út, mint fapadossal. Körülményektõl függõen akár három fõ esetén is. De ott van az idõtényezõ is, ami azért sokat nyom a latban. Tessék csak belegondolni, egy BP-Párizs mennyi idõ repülõvel, és mennyi kocsival - hogy Londont ne is említsem...

Külvárosi reptér? Na bumm. Még mindig bõven megéri mind idõben, mind pénzben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Repülés
« Válasz #13 Dátum: 2007.09.11 22:52:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát nem tom, én idén nyáron nem egészen három héttel elõre foglaltam le a Dortmund-BP jegyemet, és 51 euro volt :nana: ... Unokatesómék rendszeresen repülik ezt a viszonylatot, õk sem szoktak korábban foglalni, és nekik is kb. ennyi szokott lenni. Úgy vették észre, hogy csak az út elõtt pár nappal ugrik meg igazán a jegy ára. Persze vannak kivételes, frekventált idõpontok, amikor már korábban; de nem ez a jellemzõ.
51 euróban benne van az illeték? Amúgy ezt az illetékes dolgot nem értem, ez hogy megy? Azt vágom, hogy a repjegy az ingyé van szinte, de az illeték, ha jól tudom 16000forint/fõ/irány, vagy nem? Ezt magyarázza el valaki léci, hátha repülünk 1szer  :kacsint:
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #14 Dátum: 2007.09.11 23:25:21 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát nem tom, én idén nyáron nem egészen három héttel elõre foglaltam le a Dortmund-BP jegyemet, és 51 euro volt :nana: ... Unokatesómék rendszeresen repülik ezt a viszonylatot, õk sem szoktak korábban foglalni, és nekik is kb. ennyi szokott lenni. Úgy vették észre, hogy csak az út elõtt pár nappal ugrik meg igazán a jegy ára. Persze vannak kivételes, frekventált idõpontok, amikor már korábban; de nem ez a jellemzõ.
51 euróban benne van az illeték? Amúgy ezt az illetékes dolgot nem értem, ez hogy megy? Azt vágom, hogy a repjegy az ingyé van szinte, de az illeték, ha jól tudom 16000forint/fõ/irány, vagy nem? Ezt magyarázza el valaki léci, hátha repülünk 1szer  :kacsint:


Nem, az 51 euro csak a repjegy volt. Ehhez 9 euro illeték jött hozzá, ez ugye nagyon messze van a 16 ezertõl ;) ... Az illeték viszonylat-függõ persze. Szal akkor mondjuk 60 euroért, azaz 15 ezerért jutottam el Dortmundból BP-re, másfél óra alatt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )