Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 214270 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #810 Dátum: 2013.09.06 22:49:51 »
Minden idők legnagyobb, sorozatban gyártott harci repülőgépe: Convair B-36 Peacekeeper. Mókás a neve  :D ...



Ez a kép jól érzékelteti az arányokat: fölötte egy B-29 Superfortress, afölött egy B-17 Flying Fortress látható  :sorcerer: ...



A gép hossza 49.42 m, fesztávolsága 70.12 m (!), magassága 14.25 m; a szárnyak teljes felülete 443.5 négyzetméter  :ph34r: ! Üres tömege 75 tonna, maximális felszálló tömege 186 tonna!

Repülési teljesítmények: maximális sebesség 672 km/óra (a második világháború legjobb, légcsavaros vadászgépei sem voltak ennél számottevően gyorsabbak); szolgálati csúcsmagasság 13.300 m; harci hatósugár 6.400 km; maximális átrepülési távolság 16.000 km  :eek: !

A gép hajtómű-elrendezése rendhagyó: 6 db, egyenként 3800 LE (!) teljesítményű, Pratt & Whitney  R-4360-53 Wasp Major dugattyús motor, kiegészítve 4 db, egyenként 23.2 kN tolóerejű General Electric J-47 sugárhajtóművel (amely pl. a legendás F-86 Sabre vadászgép erőforrása is volt). Amikor a gép csak "utazott", kizárólag a légcsavaros hajtóműveket használta; a sugárhajtóműveket felszálláskor, valamint harci- és vészhelyzetben kapcsolták csak be.

A személyzet létszáma 13 fő.

Önvédelmi fegyverzete 1 db, távirányítású torony a törzsvégen, 20 mm-es iker-gépágyúval felszerelve. Emellett maximálisan 39 tonna (!) bombafegyverzetet szállíthatott.

A gép 1949-1959 között állt hadrendben, és összesen 384 db készült belőle (a bombázók mellett számos felderítő verzió is).

------------------------

A dugattyús motorjáról, mint technikai csemegéről, érdemes külön is pár szót ejteni  :yes: :  ... 28 hengeres (!), 4 soros (soronként 7 henger) csillagmotor; furat/löket 146/152 mm; hengerűrtartalom 71.489 (!!!) köbcenti (ami annyit tesz, hogy minden egyes henger 2.5 literes...); a motor hossza 245, átmérője 140 cm; tömege 1.76 tonna  :ph34r: !!! A teljesítmény, ahogy már írtam, 3.800 LE  :cool2: ... feltöltéssel: turbó ÉS kompresszor is van  :sorcerer: !





Brutááááál  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #811 Dátum: 2013.09.08 01:35:54 »
xerintem nem.
bh-ban még ültem is,megismerném.
Ezt most találtam: http://jets.hu/news?id=346 ... mégis Black Hawkok voltak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Repülés
« Válasz #812 Dátum: 2013.09.08 06:59:44 »
valóban.
nem ismertem fel őket,fura szinük volt.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #813 Dátum: 2013.10.01 20:46:38 »
Tupoljev T-4 "Bull" - ez a típus, amely a Boeing B-29 lemásolásával jött létre (és ezzel az alapját képezte a szovjetek 2. vh után létrehozott stratégiai nehézbombázó-erejének), a világon a mai napig az egyetlen olyan repülőgép, amelynek a létrehozásáról külön törvény (!) rendelkezett  :sorcerer: - a törvényt személyesen Sztálin hagyta jóvá!

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Repülés
« Válasz #814 Dátum: 2013.10.01 20:53:42 »
4 propelleresel én is utaztam, életemben először: 1963-ban :szemez:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/MALEV_IL-18.JPG

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Repülés
« Válasz #815 Dátum: 2013.10.01 21:13:11 »
Minden idők legnagyobb, sorozatban gyártott harci repülőgépe: Convair B-36 Peacekeeper.

A gép hossza 49.42 m, fesztávolsága 70.12 m (!), magassága 14.25 m; a szárnyak teljes felülete 443.5 négyzetméter  :ph34r: ! Üres tömege 75 tonna, maximális felszálló tömege 186 tonna!

Repülési teljesítmények: maximális sebesség 672 km/óra (a második világháború legjobb, légcsavaros vadászgépei sem voltak ennél számottevően gyorsabbak); szolgálati csúcsmagasság 13.300 m; harci hatósugár 6.400 km; maximális átrepülési távolság 16.000 km  :eek: !

A gép hajtómű-elrendezése rendhagyó: 6 db, egyenként 3800 LE (!) teljesítményű, Pratt & Whitney  R-4360-53 Wasp Major dugattyús motor, kiegészítve 4 db, egyenként 23.2 kN tolóerejű General Electric J-47 sugárhajtóművel (amely pl. a legendás F-86 Sabre vadászgép erőforrása is volt). Amikor a gép csak "utazott", kizárólag a légcsavaros hajtóműveket használta; a sugárhajtóműveket felszálláskor, valamint harci- és vészhelyzetben kapcsolták csak be.

A személyzet létszáma 13 fő.

Önvédelmi fegyverzete 1 db, távirányítású torony a törzsvégen, 20 mm-es iker-gépágyúval felszerelve. Emellett maximálisan 39 tonna (!) bombafegyverzetet szállíthatott.

A gép 1949-1959 között állt hadrendben, és összesen 384 db készült belőle (a bombázók mellett számos felderítő verzió is).

------------------------
Brutááááál  :clap:
Mester, nem a TU-95 medve bombázó volt a legnagyobb? Szállított bombáinak mérete akkora volt, mint egy vadászgép... 4 hajtóműve volt és irdatlan fesztávja.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #816 Dátum: 2013.10.01 21:18:26 »
4 propelleresel én is utaztam, életemben először: 1963-ban :szemez:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/MALEV_IL-18.JPG
Ohóóó... ezért irigyellek  :D ! A repüléstörténet nagy klasszikusa az Il-18... és milyen gyönyörű gép  :wub: !

Én "csak" ilyennel repültem, de nekem is ez volt életem első repülése (amit aztán még 3 követett ugyanezzel a típussal) : Antonov An-24, a Tarom színeiben (Nagyvárad-Bukarest viszonylatban; Romániában volt és van menetrendszerű belföldi légi közlekedés) - 1987-ben  :)

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Repülés
« Válasz #817 Dátum: 2013.10.01 21:24:15 »
Nekem eletem elso repule ilyenben volt  :wub:

Apam ult es vezetett elol, mert az en sulyom meg (a rendelkezesre allo) homokzsakokkal sem volt eleg, hogy ne legyunk tul orrkonnyuek  :lol: Hatul pedig alamtettek 2 ejtoernyot, hogy ki is lassak. Voltam 5  :wub:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Repülés
« Válasz #818 Dátum: 2013.10.01 21:32:04 »
Nekem eletem elso repule ilyenben volt  :wub:

Apam ult es vezetett elol, mert az en sulyom meg (a rendelkezesre allo) homokzsakokkal sem volt eleg, hogy ne legyunk tul orrkonnyuek  :lol: Hatul pedig alamtettek 2 ejtoernyot, hogy ki is lassak. Voltam 5  :wub:
Nagy élmény lehetet :yes: Szerintem ez már kimarad az életemből. :cry:
Melyik reptér volt nem Budakeszi, vagy Budaörs? :hmmmm:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Repülés
« Válasz #819 Dátum: 2013.10.01 21:42:44 »
Nyiregyhaza  :szemez:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Repülés
« Válasz #820 Dátum: 2013.10.01 22:10:24 »
Mester, nem a TU-95 medve bombázó volt a legnagyobb? Szállított bombáinak mérete akkora volt, mint egy vadászgép... 4 hajtóműve volt és irdatlan fesztávja.
Gondolhatod, hogy utánanéztem  :) ...

A Tu-95 szép nagy masina, de messze nem a legnagyobb. A fesztávja 50.1, a hossza 46.2, a magassága 12.12 méter.

A nagy nyugati kor- és vetélytárs, vagyis a Boeing B-52 Stratofortress is nagyobb nála: fesztáv 56.4 m, hossz 48.5 m, magasság 12.4 m.

A B-36 pedig sokkal nagyobb: fesztávolsága 70.12 m (!), hossza 49.42 m, magassága 14.25 m. Mondom: ez a valaha volt legnagyobb  :yes:

----------------------------

Amúgy a Tu-95-ről nem kell múlt időben írni, mert jelenleg is rendszerben áll  :otlet: ... 2012-es adat szerint 55 bevethető példánnyal rendelkezik az orosz légierő. Ezek rendszeresen őrjáratoznak, bejárva kb. a fél világot, és rutinszerűen "bosszantják" a NATO légvédelmét. A képen pl. egy Alaszkában állomásozó Raptor kísér ki a légtérből (elfogás után) egy Beart:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Repülés
« Válasz #821 Dátum: 2013.10.01 22:34:52 »
Szállított bombáinak mérete akkora volt, mint egy vadászgép...
Szerintem amire te gondolsz, az nem bomba, hanem szárnyas rakéta (régebbi terminológiával: manőverező robotrepülőgép)  :hmmmm: ... Ezekből volt pár típus rendszerben a szovjeteknél, amely tényleg mind méretre, mind kinézetre emlékeztetett egy MiG-15-féle vadászgépre  :D ... Mint például ez az AS-5-ös típus (Raduga KSR-2), a képen egy egyiptomi Tu-16-os szárnya alatt:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #822 Dátum: 2013.10.01 22:44:28 »
Nekem eletem elso repule ilyenben volt  :wub:

Apam ult es vezetett elol, mert az en sulyom meg (a rendelkezesre allo) homokzsakokkal sem volt eleg, hogy ne legyunk tul orrkonnyuek  :lol: Hatul pedig alamtettek 2 ejtoernyot, hogy ki is lassak. Voltam 5  :wub:
Ááá, mekkora élmény lehetett ez gyerekfejjel (is)  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Repülés
« Válasz #823 Dátum: 2013.10.10 08:58:17 »
45ezer km-t repültem eddig idén. év végére belekarcolok a 60-ba. várom is, hogy megkapjam az állandó belépőmet a reptéri VIP lounge-okba. onnantól kezdve csak részegen kívánok felszállni  :devil:

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Repülés
« Válasz #824 Dátum: 2013.10.10 09:22:24 »
45ezer km-t repültem eddig idén. év végére belekarcolok a 60-ba. várom is, hogy megkapjam az állandó belépőmet a reptéri VIP lounge-okba. onnantól kezdve csak részegen kívánok felszállni  :devil:

Bocs hogy megkérdezem, de hátha nem titok :) Mivel foglalkozol ? Soxor olvasom, hogy Brüsszel  így, Brüsszel úgy, most japán követségi fogadás, jól sejtem h a diplomácia vonalán mozogsz ? Esetleg politika is ? :) Eurokrata vagy ? :) Esetleg a sajtóban is szerepelsz néha ? :)
Jöhet privátba is :)