Van a sportszűrő, ami a gyári helyére szerelhető, azzal megegyező méretű, csak nagyobb légáteresztő képességű szűrő.
A több levegőnek a "hiányosabb" szűrés az eredménye, ergo több por jut a motorba.
A másik a direkt szűrő, ez az utólag felszerelhető különböző formában kapható egység, amit a "tuning" autókban és a versenysportban használnak. Ez a lehető legrosszabb választás az utcai autóba, mert a fogyasztást szinte 100%, hogy növeli, ugyanis egyrészt több levegőt enged a motorba, még a sportszűrőnél is, több levegőhöz több anyag kell, másrészt a hangja a "sportos" hörgés csak intenziv gyorsitáskor hallható igazán, tehát a legtöbben, mint a süket a csengőt módszerrel gyorsitanak...
Harmadrészt a legtöbb csak gagyi, (ami nem az, azt ugysem veszi meg senki mert horror ára van..) rettentő pormennyiséget (nagyobb méretű porszemcsék is) átenged, amit nem kell ecsetelni, mit tesz az olajjal elkeveredve, csiszolóporként koptatva minden alkatrészt, ahol pont a kenés lenne a lényeg!!!
A legjobban ajánlott a gyári, JÓ minőségű szűrőbetét!