Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6779770 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20505 Dátum: 2012.05.07 09:25:56 »
Mikor megvettem a gépet 85000 volt benne. Kis fordulaton kicsit rángatott. A 90E garis szerviznél megemlítettem. Előhoztak egy másik autót, hogy ez is rángat. Ez ilyen. Nyomni kell neki. Évekig ezzel éltem, időnként nagyon idegesített.

Kellett néhány év és rengeteg ötlet innen a fórumról, de azt, hogy mikor fogok 260km/15l -t elérni... Reménytelen :D
Mikor én vettem az enyémet, az (azóta már OFF) szerelő azt mondta, hogy ez ilyen, ez "elegánsan" gyorsul [rohog] Én vizont jobban szeretek "gyorsabban", előzésnél nem hátrány...
Ha nem haragszol, nekem inkább megnyugtató a 6.8-as fogyasztásod, ugyanis 6.7 alá még nem sikerült leküzdenem. Taby, Kamikaze, vd fogyasztása frusztráló  :wacko:
Persze a guminyomásom is 2.3, lehet, hogy kipróbálom 2.5-el  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20506 Dátum: 2012.05.07 09:39:26 »
Annak idején én is raktam be, de nem volt benne olaj. Aztán később észre vettem, hogy azért nem mert a csövet összeszívta a vákum. Nekem mosógép töltőcsövéből volt csinálva. Azt hogy bírta összeszívni? Utána kivettem, hogy majd szerzek bele másik csövet. aztán oda lett rakva a gázreduktor a szervo olajtartály felé.

de hogy szívhatta azt össze? akkor nem is gondolkodtam ezen, most azonban azt gondolom az nem volt normális.

Az én 1.0-ás verzióm sima befőttesüvegből volt, de pár km után mindig kitépte a csövet a fedőből, ami deformálódott! Nem semmi az a vákuum, ami motorféknél lép fel 3000 fordulat fölött.... :eek:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20507 Dátum: 2012.05.07 09:50:18 »

Először  azt hittem, hogy tréfa, de látom beindult a leleményesség. A téliesítést megoldottad. :D
A kimenő csövet hagyhattad volna sokkal rövidebbre is, így könnyebben felszívja a trutyit. A gyári univerzálisnak nincs is belógó csöve.
Na, ha már kisipar akkor én sem szeretnék nagyon lemaradni. rézdrót helyett beépítettem egy domestos edénydörzsölőt. :)
A trutyi állaga mindig változó. Állítólag az időjárástól, hőmérséklettől is függ.
Nekem is volt már sűrűbb, de szilárd még nem, de hátha a víz párolgott ki menet közben  :?: A honlapon azt olvastam, hogy fontos az is, hogy a szűrőt a motortér hűvösebb részére rakjuk.
A rézdrót szerepe elvileg a katalitikus hatásban lenne, de mások szerint ehhez aluminiummal kellene érintkeznie. Megint mások szerint pedig felesleges az egész.
Én aluszalagot ragasztottam a szűrőház belső felére, ehhez érintkezik a csőbe bevezetett rézdrót. Nem tudom, hogy számít-e, de mindenesetre nem árt.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20508 Dátum: 2012.05.07 20:16:35 »
A hétvégén leszedtem a fojtószelepházat. Bevilágítottam lámpával és visszafénylett a belseje. Voltak benne fekete pöttyök, de nem összefüggő dzsuva.
A szelepház az kormos volt, meg a szívótorok bemenője is.
A pillangó szelep házában perem volt a pillangószelep körül. azt kitakarítottam.
Leszedtem az alapjárati motor elektromos részét, és annak a valaminek ami benne volt és forognia kellene, az akadt az elején. jót tett neki a féktisztító spray. Most könnyen forog.
Talán nem is torpan annyira. Még tesztelem.
Viszont érezhetően kevesebbet kell nyomni a pedálon.

Kamikaze! Itt jön be az agyalásom, hogy miként befolyásolhatta a keverékképzést ez az elkoszolódás. Mi szerepet játszik az a kis forgó kütyü az alapjárati motorban, ha úgy hívják azt ami a pillangószelep háza alatt van. Azt láttam, hogy be van kötve a vízkörbe. De van egy harmadik cső is rajta, ami megy a szívósor alatt át a másik oldal felé, de nem tudtam kifigyelni hova. Mi az a cső? Hogy működik ez az egész?

üdv!
Befolyásolhatja pl alapjáraton elméletileg okozhat zavart, ha a levegö nehezen jut a rendszerbe, a fordulatot viszont emelni kellene, megnöveli az Ecu a befecskendezési idöt, de levegő hián befullad a motor.


A 2 vizcső a fojtószelep elömelegitését szolgálja. Én még nem szedtem szét, de az alapjárati levegömennyiséget kell szabályoznia.
Lenn a szervoszivattyún is van egy levegö "adagoló" szelep, ami úgy müködik, hogy ha tekered a kormányt, emeli az alapjáratot. Ezt mechanikusan valósitja meg, (ellenben a mai modernebb elektronikus megoldásokkal szemben) , ha minden igaz a nyomás hatására elmozdul a szivattyúnál a szelep, amire két levegőcső csatlakozik, egyik közvetlen felmegy a szivótérre, a másik oldal' végigmegy a szivósor alatt, a fojtószelep elé csatlakozik be.
Tehát kormány tekerésre a nyomás állitja a szelepet a szivattyún és a fojtószelep elöl levegöt adagol a szívótérre (fojtószelep mögötti tér) igy többletlevegöt biztositva a megnövekedett terhelés miatt.

Van még egy vékony vákuumcső ami a fojtószelep mögötti térbe csatlakozik (felülröl a vékony kis fém pipa).
 Ezt a csövet követve a vizcsőcsonkban levö kis bimetálos kapcsolóhoz érünk, (BVS - bimetal vacuum switch - http://ecx.images-amazon.com/images/I/41lMqPCs%2BLL._SL500_AA300_.jpg ) ez egy olyan szabályzó kapcsoló, aminek két ága van, egyik a fojtószelep felé a másik az EVAP tartályból érkezik, ezt a kapcsolót a vizhöfok szabályozza, bizonyos höfoknál átenged és a fojtószelep mögé engedi a tankból elpárolgott benzingözt az EVAP-ból.

 www.autozone.com/autozone/repairguides/Toyota-Cressida-and-Van-1983-1990/Emission-Controls/Bimetal-Vacuum-Switching-Valve-BVSV/_/P-0900c15280081696


 :otlet:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20509 Dátum: 2012.05.07 20:34:30 »
Mikor én vettem az enyémet, az (azóta már OFF) szerelő azt mondta, hogy ez ilyen, ez "elegánsan" gyorsul [rohog] Én vizont jobban szeretek "gyorsabban", előzésnél nem hátrány...
Ha nem haragszol, nekem inkább megnyugtató a 6.8-as fogyasztásod, ugyanis 6.7 alá még nem sikerült leküzdenem. Taby, Kamikaze, vd fogyasztása frusztráló  :wacko:
Persze a guminyomásom is 2.3, lehet, hogy kipróbálom 2.5-el  :hmmmm:

2.5 mindenképpen kell bele, anélkül nincs eredmény!  :nono:
Én 2.7-el járok.
A MAP szenzor a szivótérre csatlakozik, egy pici szürön át!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20510 Dátum: 2012.05.09 19:47:57 »
A kartergáz-szürövel kapcsolatban tartozom egy helyreigazitással:

Irtam és a képeken is látszik, hogy a PCV szelepnél egy 5 cm-es mosógép gumicsö kellett, de csak a méret miatt választottam...

Elsö úton "kidobta" magából a rendszer :P, lecsúszott...

Javitottam a dolgot, olajálló csövet kerestem oda is. ;D.


 www.kephost.com/images4/2012/5/9/2cs84c6pywbhkf3ivrnb.jpg

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #20511 Dátum: 2012.05.09 21:31:27 »
Diag csatin Ox1 és E1 között mérve meg kell jelenjen a lambdaszonda jele? Vagy közben a TE1-E1-et pluszban össze kell zárni? Thx
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20512 Dátum: 2012.05.10 14:58:31 »
Lambdán mérj közvetlenül, az a biztos!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20513 Dátum: 2012.05.10 15:03:42 »
Köszi a választ Kalapos és Kamikaze!
De nem fogytam ki a kérdésekből.
Lekövettem azt a bizonos csövet ami az alapjárati motortól megy a szívósor alatt. ott fémcsőre vált, majd ahol kijön a szívósor alól, beleköt abba a kis kerek valamibe, ami a szívósor mellett balra van és fel van erősítve arra a hosszú "csőre" amiből az injektorok kiállnak.

A kérdés még mindig a levegővel kapcsolatos:
Egy eltömődött, ritkán cserélt levegőszűrő hatása épp ellentétes egy sport légszűrő hatásával. Ezek hogyan befolyásolják a fogyasztást?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20514 Dátum: 2012.05.10 15:04:48 »
Dani, Te is ilyen kerek "energia italos" dobozban kaptad a 250 ml xado motoröblítőt?
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20515 Dátum: 2012.05.10 15:55:21 »
Köszi a választ Kalapos és Kamikaze!
De nem fogytam ki a kérdésekből.
Lekövettem azt a bizonos csövet ami az alapjárati motortól megy a szívósor alatt. ott fémcsőre vált, majd ahol kijön a szívósor alól, beleköt abba a kis kerek valamibe, ami a szívósor mellett balra van és fel van erősítve arra a hosszú "csőre" amiből az injektorok kiállnak.

A kérdés még mindig a levegővel kapcsolatos:
Egy eltömődött, ritkán cserélt levegőszűrő hatása épp ellentétes egy sport légszűrő hatásával. Ezek hogyan befolyásolják a fogyasztást?

A levegő a légszűrőn át jut a motorba alapesetben.
Az eltömődött légszűrő nagy mértékben akadályozza a levegő motorba jutását, minél jobban elszennyeződött, annál nehezebben tudja átszivni rajta a levegőt a dugattyú által keltett vákuum. (ez már igy nagyon preciz :D)

Mivel a felhasználó haladni akar, és nyomja neki, mint süket a csengőt az ECU-nak valamit lépni kell, a levegő miatt kiesett teljesitmény megpróbálja dúsitással pótolni, ennek az eredménye erős fulladás lesz, eldúsul a keverék, nem megy az autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20516 Dátum: 2012.05.10 17:02:17 »
A levegő a légszűrőn át jut a motorba alapesetben.
Az eltömődött légszűrő nagy mértékben akadályozza a levegő motorba jutását, minél jobban elszennyeződött, annál nehezebben tudja átszivni rajta a levegőt a dugattyú által keltett vákuum. (ez már igy nagyon preciz :D)

Mivel a felhasználó haladni akar, és nyomja neki, mint süket a csengőt az ECU-nak valamit lépni kell, a levegő miatt kiesett teljesitmény megpróbálja dúsitással pótolni, ennek az eredménye erős fulladás lesz, eldúsul a keverék, nem megy az autó.
Akkor a sport légszűrővel meg kevesebbet fogyaszt?
Prius 2 - a mosolygós autó.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20517 Dátum: 2012.05.10 17:15:37 »
lp!
Akár kevesebbet is fogyaszthat és jobban mehet, de azt a nem éppen apróságot nem szabad elfelejteni, hogy a motorsportban nem a tartósság a fő szempont!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20518 Dátum: 2012.05.10 17:49:20 »
lp!
Akár kevesebbet is fogyaszthat és jobban mehet, de azt a nem éppen apróságot nem szabad elfelejteni, hogy a motorsportban nem a tartósság a fő szempont!
Kimondottan normál használat mellett érdekel a két esetben fogyasztás.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20519 Dátum: 2012.05.10 18:05:20 »
Van a sportszűrő, ami a gyári helyére szerelhető, azzal megegyező méretű, csak nagyobb légáteresztő képességű szűrő.
A több levegőnek a "hiányosabb" szűrés az eredménye, ergo több por jut a motorba.

A másik a direkt szűrő, ez az utólag felszerelhető különböző formában kapható egység, amit a "tuning" autókban és a versenysportban használnak. Ez a lehető legrosszabb választás az utcai autóba, mert a fogyasztást szinte 100%, hogy növeli, ugyanis egyrészt több levegőt enged a motorba, még a sportszűrőnél is, több levegőhöz több anyag kell, másrészt a hangja a "sportos" hörgés csak intenziv gyorsitáskor hallható igazán, tehát a legtöbben, mint a süket a csengőt módszerrel gyorsitanak...
Harmadrészt a legtöbb csak gagyi, (ami nem az, azt ugysem veszi meg senki mert horror ára van..) rettentő pormennyiséget (nagyobb méretű porszemcsék is) átenged, amit nem kell ecsetelni, mit tesz az olajjal elkeveredve, csiszolóporként koptatva minden alkatrészt, ahol pont a kenés lenne a lényeg!!!


A legjobban ajánlott a gyári, JÓ minőségű szűrőbetét!