MEGGYÓGYULT A GÉP! :
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
:A hiba jelenség az volt hogy meleg motornál,elkezdett szaggatni,rángatni,gázadásra csak ,2-3 henger működött,nem birt menni.Ötödikben max 60-70-et ment rángatás nélkül,onnan nem gyorsult,csak szaggatot.Ahogy melegedett a motor úgy csinálta egyre hamarabb és erősebben.alapjáraton kihagyott egy.egy henger.Hibaüzenet nem volt.
Először is szétszedtem az elosztót.Kitisztitottam,megmértem amit lehetett,minden rendben volt,kivéve a trafót aminél a primér áramkörnél, max1.7 ohm helyett 2.6-ot mértemkiszerelve,hidegenKésőbb többször lett még mérve saját,és komolyabb műszerrel,de akkor jók voltak az értékek,melegen is ,amikor a rángatást csinálta.Először is lecseréltem az elosztófedelet,és a rotort,mert látszott hogy ment elég sokat.kicseréltem a zavarszűrő ellenállást mert a szigetelése,szemmel láthatóan meg volt olvadva.Nem segitett.Összerakás után kijelzett egy hibát.12-es kód,Fordulatszám jel vagy áramkör.Kiderült hogy összerakáskor rosszul állitottam be a hézagot.A gyári értékre beállitva(0.3),a hibajel megszünt,rángatás maradt.Ki lett mérve az összes viz,és levegő jeladó,injektor,de minden rendben volt.Hideg ,és meleg motornál,a gyertyakábel ellenáálásértékek is rendben voltak.Forró motornál viszont,a 2-es henger kábelénél,mozgatásra változott az ellenállás,igy ez is ki lett cserélve.A biztonság kedvéért kapott négy új gyertyát,bár 10e km-t futott NGK -k voltak benne.Ennek ellenére a hiba megmaradt.A trafóra közben is rá lett mérve de jó volt hidegen -melegen az ellenállása.Következett a benzinnyomás mérés,hidegen,és melegen is rendben volt.Kompressziómérés,csak melegen tudtuk,mert csak akkor volt mérő,de minden hengernél egyformán 14bar.
![censored :censored:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/censored.gif)
:censored:Indulás,motor forró,nagyon rángat,ut szélén megállás,gyors mérés az elosztónál.Minden ok,kivéve hogy a trafónál megint magas volt az ellenállás.Max 2.05 helyett 2.4.Trafócsere!Na ez bejött.Az új trafóval a hiba megszünt,nem rángat,erősebben húz,egyenletesen jár.
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
:Ddőhiány miatt kb 2 hét szopás volt.Hát nem élveztem.De most már élvezem hogy,megy mint szél,és hogy most rendesen működnek a hengerek,látványosan kevesebbet eszik!Kiváncsiságból megmértem,a kiszerelt,régi és az új trafót,hidegen ,és melegen,Nem volt eltérés az értékek között,mindkettő egyformán jó értékeket mutatott,de a régivel rángatott az újjal nem.
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
:hmmmm:Valószinű hogy valami kezdődő szakadás,van a réginél,és melegen már nem képes elegendő áramot csinálni,a megfelelő szikrához.
Felhasznát anyagok:
elosztófedél: C/I-QH 5624FT
rotor :C/I-QH 650ft
kondi:GYÁRI 2700ft
gy.kábel:HÜCO 17200ft
gyertya:BERU B1-UXF79 4 pólusu 1470/db
trafó:EPS-FACET 8050ft
Kb 5 doboz cigi,vagy 5 üveg sör,és kb 1dl jéger
![LOL :lol:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/21_kacag.gif)