Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6785504 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #20520 Dátum: 2012.05.10 18:21:45 »
És talán még lényegesebb a megfelelő időközönkénti csere...
A legjobban ajánlott a gyári, JÓ minőségű szűrőbetét!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20521 Dátum: 2012.05.10 18:56:08 »
Dani, Te is ilyen kerek "energia italos" dobozban kaptad a 250 ml xado motoröblítőt?
Jaja  :D

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20522 Dátum: 2012.05.10 22:39:17 »
Akkor az eltömődött légszűrő is és a direkt szűrő is emeli a fogyasztást? Ez azt jelentheti, hogy csak a kimondott méretezett szűrővel lesz a legjobb fogyasztás.
Vajon az utángyártott szűrők ilyenek?

Én most kicseréltem, mert elhanyagoltam, ment két olajcserét. Így a kipucolással egyútt érezhető egy kis javulás, főleg az alacsony fordulaton.
A szívósor fedél leszedésére nem vállalkoztam, mert le kellett volna szedni azt a tartót is, ami a fojtószelepház és a szívósor között tartja az egészet. Ehhez van rögzítve valami fém cső is.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20523 Dátum: 2012.05.10 22:41:10 »
Jaja  :D
Mennyit tettél bele. Azt olvastam rajta, hogy ha intenzív, akkor 1liter olajhoz egy tasak. Na most az mennyi? 20 ml? Akkor elvileg 60 ml kell bele.
Prius 2 - a mosolygós autó.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #20524 Dátum: 2012.05.10 22:52:54 »
MEGGYÓGYULT A GÉP! : :clap::A hiba jelenség az volt hogy meleg motornál,elkezdett szaggatni,rángatni,gázadásra csak ,2-3 henger működött,nem birt menni.Ötödikben max 60-70-et ment rángatás nélkül,onnan nem gyorsult,csak szaggatot.Ahogy melegedett a motor úgy csinálta egyre hamarabb és erősebben.alapjáraton kihagyott egy.egy henger.Hibaüzenet nem volt.
Először is szétszedtem az elosztót.Kitisztitottam,megmértem amit lehetett,minden rendben volt,kivéve a trafót aminél a primér áramkörnél, max1.7 ohm helyett 2.6-ot mértemkiszerelve,hidegenKésőbb többször lett még mérve saját,és komolyabb műszerrel,de akkor jók voltak az értékek,melegen is ,amikor a rángatást csinálta.Először is lecseréltem az elosztófedelet,és a rotort,mert látszott hogy ment elég sokat.kicseréltem a zavarszűrő ellenállást mert a szigetelése,szemmel láthatóan meg volt olvadva.Nem segitett.Összerakás után kijelzett egy hibát.12-es kód,Fordulatszám jel vagy áramkör.Kiderült hogy összerakáskor rosszul állitottam be a hézagot.A gyári értékre beállitva(0.3),a hibajel megszünt,rángatás maradt.Ki lett mérve az összes viz,és levegő jeladó,injektor,de minden rendben volt.Hideg ,és meleg motornál,a gyertyakábel ellenáálásértékek is rendben voltak.Forró motornál viszont,a 2-es henger kábelénél,mozgatásra változott az ellenállás,igy ez is ki lett cserélve.A biztonság kedvéért kapott négy új gyertyát,bár 10e km-t futott NGK -k voltak benne.Ennek ellenére a hiba megmaradt.A trafóra közben is rá lett mérve de jó volt hidegen -melegen az ellenállása.Következett a benzinnyomás mérés,hidegen,és melegen is rendben volt.Kompressziómérés,csak melegen tudtuk,mert csak akkor volt mérő,de minden hengernél egyformán 14bar. :censored: :censored:Indulás,motor forró,nagyon rángat,ut szélén megállás,gyors mérés az elosztónál.Minden ok,kivéve hogy a trafónál megint magas volt az ellenállás.Max 2.05 helyett 2.4.Trafócsere!Na ez bejött.Az új trafóval a hiba megszünt,nem rángat,erősebben húz,egyenletesen jár. :D :Ddőhiány miatt kb 2 hét szopás volt.Hát nem élveztem.De most már élvezem hogy,megy mint szél,és hogy most rendesen működnek a hengerek,látványosan kevesebbet eszik!Kiváncsiságból megmértem,a kiszerelt,régi és az új trafót,hidegen ,és melegen,Nem volt eltérés az értékek között,mindkettő egyformán jó értékeket mutatott,de a régivel rángatott az újjal nem. :hmmmm: :hmmmm:Valószinű hogy  valami kezdődő szakadás,van a réginél,és melegen már nem képes elegendő áramot csinálni,a megfelelő szikrához.
Felhasznát anyagok:
elosztófedél: C/I-QH 5624FT
rotor :C/I-QH 650ft
kondi:GYÁRI 2700ft
gy.kábel:HÜCO 17200ft
gyertya:BERU B1-UXF79  4 pólusu 1470/db
trafó:EPS-FACET 8050ft
Kb 5 doboz cigi,vagy 5 üveg sör,és kb 1dl jéger :lol:
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.10 23:08:14 írta veres2 »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #20525 Dátum: 2012.05.11 00:30:59 »
Akkor a sport légszűrővel meg kevesebbet fogyaszt?
Hozzászolnék a direktszűrő témához,mert elég nagy tapasztalatom van benne.Két fajtája van,a betétszűrő,és a direktszűrő.A betétszűrőt a gyári levegőszűrő helyére lehet,átalakitás nélkül betenni,utcai használatra.Könnyű beszerelni,viszont sokkal kevésbé érezhető a változás.Jellemzően 15000ft-tól indulnak az árak.Vannak olcsóbbak is de azok minősége nagyon bizonytalan.A K&N,és a SIMOTA márkákat ajánlanám,ezek nagyon jó minőségű szűrők.A direktszűrők olcsóbbak.Jellemzően 5-7000ft-tól lehet venni a jobb márkákat.Ezek beszerelése,tipustól függően igényelhet kissebb-nagyobb átalakitást,a szívórésznél,néhány tipusnál pedig hozzá kell hangolni a motorvezérlő elektronikát.Szükség lehet még,esetleg szívócsőre,gumiszűkitőre,esetleg közdarabra.A direktszűrőknél van utcai,és kifejezetten versenycélokra készitett.Az utcai szűrőknél fontos a motor védelme,a versenyszűrőknél,a maximális teljesitmény az elsődleges,és ez mehet a motor élettartamának rovására.A direktszűrőnél fontos,hogy a motor hengerürtartalmának megfelelőt válasszunk!Én 2002-től használok minden autómon direktszűrőt.Az első az Astra GSI-n volt.Elég izomból jártam vele.Kis fordulaton a sokkal nyomatékosabb volt,nagy fordulaton pedigg sokkal hamarabb forgott el szabályzásig.Az autóban a komolyabb számitógép volt,és igy pontosan tudtam mérni a fogyasztást.A dirktszűrővel,0.5-0,7l-el kevesebett fogyasztott az autó.2003-tól csak Toyotával járok,és azokon is mind direktszűrő volt.A legtovább az AE92-ES,4A-FE motoros Corollámon volt.Kb 50000km-t ment vele.Ez az autó most is képben van,jelenleg 350000km van benne.200000km-el vettem,végigCastrol 10w40-es olaj volt benne.Jelenleg,kb1.5l olajat eszik 10000km-en.Úgyhogy annyira nem árthat neki sem a szűrő,sem az olaj.Ezt a szűrőt használtam,a 4E-FE,és a 3S-GE motoros autóimban is,és jelenleg is ez van a Carinámban.A szűrőt 3500km-enként tisztitom,tisztitás után érezhetően jobban megy az autó.A tisztitáshoz kizárólag a K&N tisztitószettet használom,ami 5000ft-ba kerül,és a tartalma 8-10 tisztitáshoz elég.A szürést olajjal átitatott szivacs végzi.Ennek a légáteresztőképessége nagyobb,ugyanolyan hatásfokú szűrés mellett.Hideginditáskor hangosabb a szívászaj.Normál használatnál,csendes,ha letaposod,akkor hallható,egy erőteljes hörgő hang.Nekem tetszik,de  kinek hogy.Ja igen.A hagyományos szűrőknél,az elkoszolódás,egyértelműen teljesitményvesztést,és fogyasztásnövekedést okoz.Olajcserénként érdemes kicserélni,olcsó,és minimum ennyit megérdemel az autó!
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.11 00:39:26 írta veres2 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20526 Dátum: 2012.05.11 16:29:20 »
veres2!
Veled örülök, hogy jó lett a gép!  :clap: :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20527 Dátum: 2012.05.11 19:25:56 »
Mennyit tettél bele. Azt olvastam rajta, hogy ha intenzív, akkor 1liter olajhoz egy tasak. Na most az mennyi? 20 ml? Akkor elvileg 60 ml kell bele.
Az egész flakon belement, az eladóval beszéltem az ügyben előtte, ez nem a koncentrált változat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20528 Dátum: 2012.05.11 19:26:40 »
veres2:

Köszi a leírtakat, örülök, hogy jó a gép  :yes:

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #20529 Dátum: 2012.05.11 19:46:48 »
veres2!
Veled örülök, hogy jó lett a gép!  :clap: :clap:
KÖSZ AZ EGYÜTTÉRZÉST,ÉS A SEGITSÉGET MINDENKINEK!NAGY ÉLMÉNY ÚJRA ÚGY JÁRKÁLNI,HOGY RENDESEN MŰKÖDIK! :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20530 Dátum: 2012.05.11 20:05:28 »
KÖSZ AZ EGYÜTTÉRZÉST,ÉS A SEGITSÉGET MINDENKINEK!NAGY ÉLMÉNY ÚJRA ÚGY JÁRKÁLNI,HOGY RENDESEN MŰKÖDIK! :D
Örülünk, hogy meggyógyult!  :yes:
Köszi a leírást, még hasznos lehet valakinek!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20531 Dátum: 2012.05.11 20:55:54 »
Csatlakozok az együtt örülőkhöz. Nagyon rossz érzés, ha a szeretett gép beteg, főleg, ha nem tudjuk miért. De annál nagyobb az öröm ha meggyógyul. Saját erőből.

Veres2, köszi az információt. Nem a sportos vezetés indíttatott, hanem a megértés a keverékképzés és fogyasztás tekintetében. Ettől függetlenül szeretem, ha a gép alacsony fordulatról húz. Én nem szeretem pörgetni. Sajnálom a motort. Bár Fuba szerint bírja.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20532 Dátum: 2012.05.11 20:56:55 »
Dani, erre a flakonra rá van írva ciril betűkkel, hogy intenzív. De ha nem az akkor is 180 ml kellene bele. Lehet-e baj a többől.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20533 Dátum: 2012.05.11 20:59:34 »
Az eneos 5w40 egyforma árban van az 5w30-al. Azon gondolkodtam, hogyha belemegy a xado revi, akkor nem ártana a hígabb olaj, egyenletesebben eljutna mindenhova a hatóanyag.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20534 Dátum: 2012.05.11 21:41:36 »
Dani, erre a flakonra rá van írva ciril betűkkel, hogy intenzív. De ha nem az akkor is 180 ml kellene bele. Lehet-e baj a többől.
Az igaz, hogy minden cirill betűs részt nem olvastam el (bár ismerem az írást  :whistling:), de felhívtam a srácot, azt mondta, hogy nyugodtan belemehet. Nem is tapasztaltam semmi bajt vele hála Istennek. De ha gondolod, ne rakd bele mind. Mondjuk Marutiba is az egész flakon ment  :yes:
Abba már  olajcsere után benne a revitalizáló is, és nem fogy nagyon az Elf Excellium NF 5w40 belőle  :D