Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6785543 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20490 Dátum: 2012.05.06 20:36:47 »
Üdv!

Kis ízelítő a prototípusból:
Kép

Eddig meglepően jól emel hála Istennek  :)
Persze még egy-két helyen kell rajta erősíteni, mert nagyobb súlyt kap ennél.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20491 Dátum: 2012.05.06 20:45:05 »
Gratula vd1234!
Nem semmi a szekezet!!
Valami módon rögzitve van az elsökerekekhez vagy csak simán ráálltál?

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20492 Dátum: 2012.05.06 20:50:02 »


Először  azt hittem, hogy tréfa, de látom beindult a leleményesség. A téliesítést megoldottad. :D
A kimenő csövet hagyhattad volna sokkal rövidebbre is, így könnyebben felszívja a trutyit. A gyári univerzálisnak nincs is belógó csöve.
Na, ha már kisipar akkor én sem szeretnék nagyon lemaradni. rézdrót helyett beépítettem egy domestos edénydörzsölőt. :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.06 20:52:07 írta oriza »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20493 Dátum: 2012.05.06 20:58:03 »
...
Valami módon rögzitve van az elsökerekekhez vagy csak simán ráálltál?
A jobb oldali elakad a vázban (tehát nem csúszik le), a balt meg rá kell erősíteni rakományrögzítővel például. Ennél a szögnél még nem kellett.

A kartergázszűrőd már-már unikum  :clap: Remélem jól működik majd!

Az injektorokhoz a tömítés meg csillapító szett a pécsi Toyotánál 12.000 Ft fölött volt. A gyűrűk olcsóbban itt voltak, hja kérem, a gyári az gyári  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.06 21:11:11 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20494 Dátum: 2012.05.06 21:10:35 »
Kamikaze, kíváncsi vagyok a lecsapolódra. Mennyi lesz benne 135000 km-rel?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20495 Dátum: 2012.05.06 21:17:52 »
Annak idején én is raktam be, de nem volt benne olaj. Aztán később észre vettem, hogy azért nem mert a csövet összeszívta a vákum. Nekem mosógép töltőcsövéből volt csinálva. Azt hogy bírta összeszívni? Utána kivettem, hogy majd szerzek bele másik csövet. aztán oda lett rakva a gázreduktor a szervo olajtartály felé.

de hogy szívhatta azt össze? akkor nem is gondolkodtam ezen, most azonban azt gondolom az nem volt normális.
Prius 2 - a mosolygós autó.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20496 Dátum: 2012.05.06 21:32:16 »
Erre én sem gondoltam volna inkább attól féltem, hogy feloldja az olaj. Ezért inkább beszereztem olajálló benzincsövet.
Ma kiöntöttem a termést. Kevés sűrű büdös olaj volt benne. Mikor szétszedtem akkor lepődtem meg igazán. Valami sűrű truty volt még benne amit a brigi is nehezen oldott.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20497 Dátum: 2012.05.06 21:37:50 »
lp!
Sajnos óracsere volt, az 135 + 22E.

Egy darabig nem veszem ki, hadd dolgozzon.
Az a baj, hogy sokan csak beteszik a kerti locsolócsövet, pedig az olajpára, benzin, olaj ezeket a sima csöveket eszméletlen gyorsasággal teszi tönkre...
Én direkt ezért benzincsöböl készitettem.
Na jó a PCV szelepnél szükség volt 2cm mosógépes csöre is. :D

A végén a szivótérre csatlakozó csövet megszivtam, szépen átengedte az olajillatú gázt a tartály, mikor fújni akartam lezárt a PCV szelep és a "nyomás" nem távozott sehova, tehát sikerült a tömitettség!

Fogyasztásról beszámolok, mostmár második spurimentes tankolás volt.
Utolsó adat: 15 l / 260 km vegyesben.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20498 Dátum: 2012.05.06 22:06:54 »
lp!
Sajnos óracsere volt, az 135 + 22E.

Egy darabig nem veszem ki, hadd dolgozzon.
Az a baj, hogy sokan csak beteszik a kerti locsolócsövet, pedig az olajpára, benzin, olaj ezeket a sima csöveket eszméletlen gyorsasággal teszi tönkre...
Én direkt ezért benzincsöböl készitettem.
Na jó a PCV szelepnél szükség volt 2cm mosógépes csöre is. :D

A végén a szivótérre csatlakozó csövet megszivtam, szépen átengedte az olajillatú gázt a tartály, mikor fújni akartam lezárt a PCV szelep és a "nyomás" nem távozott sehova, tehát sikerült a tömitettség!

Fogyasztásról beszámolok, mostmár második spurimentes tankolás volt.
Utolsó adat: 15 l / 260 km vegyesben.
Azért olyan sokat nem volt bent, hogy megehette volna azt a csövet. Kézzel foghatóan is ép még a cső. Lehet a PCV szelepemmel baj van. Holnap meg is nézem valahogy.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20499 Dátum: 2012.05.06 22:20:39 »
Azért olyan sokat nem volt bent, hogy megehette volna azt a csövet. Kézzel foghatóan is ép még a cső. Lehet a PCV szelepemmel baj van. Holnap meg is nézem valahogy.
A hétvégén leszedtem a fojtószelepházat. Bevilágítottam lámpával és visszafénylett a belseje. Voltak benne fekete pöttyök, de nem összefüggő dzsuva.
A szelepház az kormos volt, meg a szívótorok bemenője is.
A pillangó szelep házában perem volt a pillangószelep körül. azt kitakarítottam.
Leszedtem az alapjárati motor elektromos részét, és annak a valaminek ami benne volt és forognia kellene, az akadt az elején. jót tett neki a féktisztító spray. Most könnyen forog.
Talán nem is torpan annyira. Még tesztelem.
Viszont érezhetően kevesebbet kell nyomni a pedálon.

Kamikaze! Itt jön be az agyalásom, hogy miként befolyásolhatta a keverékképzést ez az elkoszolódás. Mi szerepet játszik az a kis forgó kütyü az alapjárati motorban, ha úgy hívják azt ami a pillangószelep háza alatt van. Azt láttam, hogy be van kötve a vízkörbe. De van egy harmadik cső is rajta, ami megy a szívósor alatt át a másik oldal felé, de nem tudtam kifigyelni hova. Mi az a cső? Hogy működik ez az egész?
Prius 2 - a mosolygós autó.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20500 Dátum: 2012.05.06 23:51:08 »
Ma mentem 15 km -t az olajlecsapató nélkül. Gyakorlatilag nem éreztem különbséget. Azt gondolom, hogy a legnagyobb előnye, hogy nem koszolódik el a rendszer.
Mikor megvettem a gépet 85000 volt benne. Kis fordulaton kicsit rángatott. A 90E garis szerviznél megemlítettem. Előhoztak egy másik autót, hogy ez is rángat. Ez ilyen. Nyomni kell neki. Évekig ezzel éltem, időnként nagyon idegesített.
Pár éve időnként mentem egy Octaviával  aminek egyszer csak elment az alapjárata. Fojtószelep tisztítás után megjavult. Akkor azt mondták nekem, hogy a WV motorokra jellemző de a japánokra nem. 
Kb. 2 éve megbolondult a Carinám. Hideg motornál nehezebben csökkent a fordulat. A kormány elforgatásánál megemelte a fordulatot de nehezen esett vissza 800-ra. A rángatózás pedig nagyobb lett. A fojtószelep takarítása után sokat javult.
Azt gondolom, hogy az alapjárati szabályzó elkoszolódása, ragadása okozza ezt a sok problémát.
Azzal oldották meg a hidegindítást, és a kormányszervo is azzal emeli a fordulatot. Gondolom a klíma bekapcsolásakor is az emeli a fordulatszámot.
Tehát takarítás! :)
Kellett néhány év és rengeteg ötlet innen a fórumról, de azt, hogy mikor fogok 260km/15l -t elérni... Reménytelen :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20501 Dátum: 2012.05.07 07:43:39 »
Elkészült a kartergáz szűrőm:
a felhasznált anyagok:
- alu tejszinhab szifon: D
- benzincsö
- kötegelők
- rézdrót
- pici aromás flakon + gumicső
Gratula! :clap: Ez biztos bírja a nyomást szívást!
Éljen a kreativitás! :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20502 Dátum: 2012.05.07 07:54:03 »
Azért olyan sokat nem volt bent, hogy megehette volna azt a csövet. Kézzel foghatóan is ép még a cső. Lehet a PCV szelepemmel baj van. Holnap meg is nézem valahogy.
A PCV-t elég brigéciolban kilögybölni, el nemigen romlik.
Anno épp a merevsége mellett voksoltam a slag mellett a mosógépcső helyett, és mert látni akartam a hatást. Kétségtelen, hogy az olajálló gumicső (én is lecseréltem) esztétikusabb, de több, mint egy év használat mellett sem puhult/keményedett/fogyott el. Sem a hő, sem a gázok nem bántották, a tömítettsége kifogástalan maradt. A falán megült olajos lerakódáson kívül semmi baja nem lett. Láttam én is szetteket, amiket ilyen csővel árulnak, no problem.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20503 Dátum: 2012.05.07 09:02:15 »
A hétvégén leszedtem a fojtószelepházat. Bevilágítottam lámpával és visszafénylett a belseje. Voltak benne fekete pöttyök, de nem összefüggő dzsuva.
A szelepház az kormos volt, meg a szívótorok bemenője is.
A pillangó szelep házában perem volt a pillangószelep körül. azt kitakarítottam.
Leszedtem az alapjárati motor elektromos részét, és annak a valaminek ami benne volt és forognia kellene, az akadt az elején. jót tett neki a féktisztító spray. Most könnyen forog.
Talán nem is torpan annyira. Még tesztelem.
Viszont érezhetően kevesebbet kell nyomni a pedálon.

Kamikaze! Itt jön be az agyalásom, hogy miként befolyásolhatta a keverékképzést ez az elkoszolódás. Mi szerepet játszik az a kis forgó kütyü az alapjárati motorban, ha úgy hívják azt ami a pillangószelep háza alatt van. Azt láttam, hogy be van kötve a vízkörbe. De van egy harmadik cső is rajta, ami megy a szívósor alatt át a másik oldal felé, de nem tudtam kifigyelni hova. Mi az a cső? Hogy működik ez az egész?

Bár nem nekem címezted, de ugye nem baj, ha hozzá(d)szólok?.  :)
Örülök, hogy belevágtál a pucolásba, minden bizonnyal ez megoldja a problémák jórészét, de az, hogy bevilágítva nem láttál lerakódást, nem jelenti azt, hogy a hengerfejbe menő járatok is tiszták!
Az a forgó kütyü az alapjárati "motor", amely a hűtővíz hőmérsékletének emelkedésével (amikor bemelegedett a moci), fokozatosan elzár (indítás után érzékelhetően nem folyamatosan, hanem fokozatosan szűkíti a fojtószelepet megkerülő szelepen átmenő levegő mennyiségét (ejti az alapjáratot).
A cső a MAP szenzorhoz vezető vákuumcső, itt olvashatsz bővebbet róla, illetve a motor működéséről.
Ezen a videón egy OFFos Swiften látható, hogy mi történik, ha a MAP (nálunk is a tűzfalon találod), nem megfelelő jelet ad az ECU-nak. De egyáltalán nem biztos, hogy maga a szenzor rossz, lehet, hogy magával a vákuumcső áteresztő képességével van gond?  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20504 Dátum: 2012.05.07 09:10:47 »
Üdv!

Kis ízelítő a prototípusból:
Kép

Eddig meglepően jól emel hála Istennek  :)
Persze még egy-két helyen kell rajta erősíteni, mert nagyobb súlyt kap ennél.
Gratula!  :clap:
Lassan szerelőműhelyt nyithatsz, a tapasztalatod is gyűlik hozzá!  :)