Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6785565 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20415 Dátum: 2012.04.27 18:32:39 »
Talán a levegő nem gáz?  :D
1 pont
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20416 Dátum: 2012.04.27 20:18:13 »


:eek: :eek: :eek:

Pontositsunk:
akkor létezik gázpedál, benzinpedál, dizelpedál, levegöpedál, villanypedál.

csoportositásuk

benzines
 - központi befecskendezönél benzin+ levegöt adagolunk
- hengerenkénti befecsinél levegöt

dizel
- itt a régi mechanikus adagolóknál valóban GÁZ( dizelpedál) van, mert a tüzelöanyag mennyiségét szabályuzzuk közvetlenül

gáz
- szószerinti gázpedál

elektromos autó
- E gázpedállal (benzin és dizelben is van)

folytassam, én is tudok hülyeséget irni....
 :D
Nem írtál hülyeséget, mert amire gondoltam azt leírtad, mégpedig, hogy nekünk a carinána pedállal a levegőbevitelt szabályozzuk.
De írom tovább, miért kérdezem, hogy tisztában legyek a dologgal.
Szóval én adagolom a levegőt. Hogy pontosan mennyit, azt a MAP és a léghőmérséklet méri. Ehhez számol az ECU valamennyi naftát.
Aztán megnézi az égéstermékbe mennyi lambda van és korrigál ugyanahhoz a levegőmennyiséghez.
Ezt a korrigálást az injektor nyitva tartási idejével oldja meg.

Eddig jó?
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20417 Dátum: 2012.04.27 21:16:18 »
A léghömérséklet helyett inkább még a fojtószelep tengelyén levö helyzetérzékelö szögelfordulása is fontos info!

Min agyalsz megint, ne kimélj!
 :lol:


(Hová tünt danee90?)
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.27 21:18:21 írta kamikaze »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #20418 Dátum: 2012.04.27 21:45:18 »
Helló mindenkinek!
Sürgős segitség kellene!Szaggat, rángat a gép melegen!Ha felmelegszik üzemi hőfokra,csak nagyon kis fordulaton működik.Gázadásra betorpan,szaggat,kihagynak a hengerek.Hidegen működik!Eddig nem világitott,a motorelektronika visszajelzés a műszerfalon,de most bevillant,töbször is!Kiolvastam,12-es hibakód van,ami a leirás szerint:RPM(fordulatszám) szignál vagy áramkör!Ha van a 4A-FE motorban fordulatszám jeladó akkor meg tudnátok mondani hogy hol?Esetleg valaki,tudna gyári számot?Vagy ha nem jeladó akkor mit jelenthet ez a hibaüzenet?Előre is kösz! :helpsmilie:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20419 Dátum: 2012.04.27 22:45:55 »
Helló mindenkinek!
Sürgős segitség kellene!Szaggat, rángat a gép melegen!Ha felmelegszik üzemi hőfokra,csak nagyon kis fordulaton működik.Gázadásra betorpan,szaggat,kihagynak a hengerek.Hidegen működik!Eddig nem világitott,a motorelektronika visszajelzés a műszerfalon,de most bevillant,töbször is!Kiolvastam,12-es hibakód van,ami a leirás szerint:RPM(fordulatszám) szignál vagy áramkör!Ha van a 4A-FE motorban fordulatszám jeladó akkor meg tudnátok mondani hogy hol?Esetleg valaki,tudna gyári számot?Vagy ha nem jeladó akkor mit jelenthet ez a hibaüzenet?Előre is kösz! :helpsmilie:
Hirtelen belenéztem, szerintem töltsd le ezeket:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/ig.pdf

A fi.pdf 32. oldalán vannak a hibakódok.
A 12-es kódra a gyújtást, vagy az indító áramkör hibáját adja ki.
Az elosztóháznál lehet mérni a G és NE pontokat (ig.pdf 4. és 9. oldal).
Az indítónál meg egy STA jelet kell nézni (fi.pdf 68. oldal)

Amúgy fogalmam sincs sajnos mi a baj, de ezen már talán el lehetne indulni.
Magamtól hőmérséklet-jeladókat néznék meg egyébként még.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20420 Dátum: 2012.04.27 23:00:53 »
Na ha lassan is, de alakul a motoros projekt.
Megvannak az alkatrészek hála Istennek.  Felső tömítéskészlet (Elring;hengerfejtömítés, szelepszárszimeringek, szelepfedéltömítés, stb.), hengerfejcsavar-készlet (Elring, ehhez még kellett egy 10mm-es (!), 12 fogú dugókulcs, ez kb. 500Ft, tehát nem speciális), vezérlés szett (INA, szíjon INA, a feszítőn Japan felirat), generátort és szervót hajtó szíjak (Dayco), kedvezménnyel kb. 35000 Ft  :clap:
A hajtókarcsavarok is valami 12 fogúak, ahhoz még kell egy dugókulcs valószínűleg.
Az emelő is halad, ma lett kész nagyjából a fordítógörgő. Régi orosz 6308-as csapágy belső futógyűrűje két 6203-as csapágyon, ezek meg tengelyen. Elvileg két tonnát elbírna, de csak 6-700kg jut rá, tehát egy darabig örökös  ;)
Remélem 45 pálca elég lesz a szerkezethez :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.27 23:09:09 írta vd1234 »

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #20421 Dátum: 2012.04.28 08:50:10 »
Helló mindenkinek!
Sürgős segitség kellene!Szaggat, rángat a gép melegen!Ha felmelegszik üzemi hőfokra,csak nagyon kis fordulaton működik.Gázadásra betorpan,szaggat,kihagynak a hengerek.Hidegen működik!Eddig nem világitott,a motorelektronika visszajelzés a műszerfalon,de most bevillant,töbször is!Kiolvastam,12-es hibakód van,ami a leirás szerint:RPM(fordulatszám) szignál vagy áramkör!Ha van a 4A-FE motorban fordulatszám jeladó akkor meg tudnátok mondani hogy hol?Esetleg valaki,tudna gyári számot?Vagy ha nem jeladó akkor mit jelenthet ez a hibaüzenet?Előre is kösz! :helpsmilie:

Ha itt a keresőbe beírod, hogy fordulatszám jeladó (keresés Carina topicban) akkor sok hozzászólás kijön ebben a témában. Régebben tárgyalták ezen jeladó által okozott hibát. Elvileg ha rossz akkor nehezen vagy nem indul az autó. Egyébként Denso rendszereknél az elosztóban van, Bosch rendszernél a főtengely vezérműszíj felőli részén, ellenállása 200-800 Ohm. A 12-es hibakód lehet még kopogás szenzor is.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #20422 Dátum: 2012.04.28 09:01:25 »
vd1234!Kösz az oldalakat hasznos,holnap kimérem,beálitom amit találtam.Talán okosabb leszek.Inditással nincs gond,hidegen melegen indul pöccre,alapjárat jó!Amikor jó akkor van benne erő,szépen húz!Csak üzemi hőfokra melegedve csinálja,de akkor nagyon alig tudok menni vele!Lamdaszonda,(NGK)gyertya(NGK),10000-et ment.Kapott új rotort,elosztófedelet.gyújtás stroboszkóppal pontosan beállitva.Gyújtókábel kimérve,amikor rángatott,megfogtam,megmozgattam,de nem csapott meg,elvileg nem húz át!álló helyben gázadásra is dadogva kapja el,ha nagyon finoman adok gázt akkor gond nélkül veszi a lapot szabályzásig!Gyertyák egyformán,szürkés barnára vannak kiégve!Arra még kiváncsi lennék még,hogy ami a toyodiy oldalon lévő ábrán van,az EFI rendszer ábrán,VEHICLE SPEED SENSOR,az mi lehet,mert erről nem nagyon találtam semmit.És mivel a pontos hibaüzenet(RPM fordulatszám szignál vagy áramkör)van e fordulatszám jeladó,vagy ezt mi érzékeli,honnan kapja a jelet?Ja igen,japán,Denso gyujtással.Ez a kopogás szenzor merre van?A fordulatszám jeladónak utána olvasok!Köszönöm!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20423 Dátum: 2012.04.28 12:45:37 »
üdv!
Ha terhelésre rángat az valószínű gyújtás hiba lesz, de akkor hidegen is kellene produkálnia.
Hőfokjeladókat és vezetékeiket kellene ellenőrizni csatlakozótól -> ECU-ig!
Üzemanyag nyomást is lehetne mérni! szűrő??

Kopogásérzékelő a szívósor alatt van, egyenlőre nem bántanám!

A hibakódoknak nem kell feltétlenül hinni, mert lukra vezethetnek...

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #20424 Dátum: 2012.04.28 14:45:04 »
Én is inkább gyújtáshibára tippelek.Hidegen amikor dúsabb a keverék,akkor tökéletes.Benzinszűrő 10000-et ment.Ki volt véve a szivattyú,akkor.és a tank,és az ottani szűrő szép tiszta.Ha finoman adok gázt,akkor jó,180-ig elgyorsult.Jeladóknál gyáriak a vezetékek,egy helyen van szigetelve,azt járó motornál lehúztam,és rögtön kiirta hibakódnak.annyit találtam hogy a z elosztóban lévő fordulatszám jeladónál túl nagy volt a hézag,azt beállitottam,saru levéve.Holnap megyek haza,kiváncsi leszek hogy lessz e újra hibakód!Amúgy gázadásra menne nem megfullad,nem úgy csinál mintha az üzemanyag fogyna el,hanem beszaggat,rángat.Egy régebbi corollámnál csinált ilyet,az gyújtókábel volt.Még megpróbálom forró motornál is megmérni az ellenálásokat.Valami olyasmit sejtek,hogy valamelyik gyújtásalkatrész,megmelegszik és áthúz.Holnap még megmérek,nézek amit tudok,ha nem megy jövő héten megy egy vilamosságihoz,talán a laptop mond valami okosat menet közben!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20425 Dátum: 2012.04.28 20:30:01 »
A léghömérséklet helyett inkább még a fojtószelep tengelyén levö helyzetérzékelö szögelfordulása is fontos info!

Min agyalsz megint, ne kimélj!
 :lol:


(Hová tünt danee90?)
Ezt már nem mossa le rólam senki...
Mondtam, hogy torpan a gép, aha alapjáratól emelem a fordulatot. Mondtátok, hogy ki kell takarítani az alapjárati rendszert. Na ilyenkor mindig szeretem megérteni mi hogyan működik.

Egyébként kérdezted a szervót. Olyankor, ha eltekerem, megemeli finoman az alapjáratot, de nem torpan.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20426 Dátum: 2012.04.28 20:33:37 »
Na ha lassan is, de alakul a motoros projekt.
Megvannak az alkatrészek hála Istennek.  Felső tömítéskészlet (Elring;hengerfejtömítés, szelepszárszimeringek, szelepfedéltömítés, stb.), hengerfejcsavar-készlet (Elring, ehhez még kellett egy 10mm-es (!), 12 fogú dugókulcs, ez kb. 500Ft, tehát nem speciális), vezérlés szett (INA, szíjon INA, a feszítőn Japan felirat), generátort és szervót hajtó szíjak (Dayco), kedvezménnyel kb. 35000 Ft  :clap:
A hajtókarcsavarok is valami 12 fogúak, ahhoz még kell egy dugókulcs valószínűleg.
Az emelő is halad, ma lett kész nagyjából a fordítógörgő. Régi orosz 6308-as csapágy belső futógyűrűje két 6203-as csapágyon, ezek meg tengelyen. Elvileg két tonnát elbírna, de csak 6-700kg jut rá, tehát egy darabig örökös  ;)
Remélem 45 pálca elég lesz a szerkezethez :yes:
Miért kell megint szelepszár szimering?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20427 Dátum: 2012.04.28 20:39:20 »
Én is inkább gyújtáshibára tippelek.Hidegen amikor dúsabb a keverék,akkor tökéletes.Benzinszűrő 10000-et ment.Ki volt véve a szivattyú,akkor.és a tank,és az ottani szűrő szép tiszta.Ha finoman adok gázt,akkor jó,180-ig elgyorsult.Jeladóknál gyáriak a vezetékek,egy helyen van szigetelve,azt járó motornál lehúztam,és rögtön kiirta hibakódnak.annyit találtam hogy a z elosztóban lévő fordulatszám jeladónál túl nagy volt a hézag,azt beállitottam,saru levéve.Holnap megyek haza,kiváncsi leszek hogy lessz e újra hibakód!Amúgy gázadásra menne nem megfullad,nem úgy csinál mintha az üzemanyag fogyna el,hanem beszaggat,rángat.Egy régebbi corollámnál csinált ilyet,az gyújtókábel volt.Még megpróbálom forró motornál is megmérni az ellenálásokat.Valami olyasmit sejtek,hogy valamelyik gyújtásalkatrész,megmelegszik és áthúz.Holnap még megmérek,nézek amit tudok,ha nem megy jövő héten megy egy vilamosságihoz,talán a laptop mond valami okosat menet közben!
Még az jutott eszembe, hogy akkor is szokott ilyen jelenség lenni, ha repedt az elosztó fedél. Ha bemelegszik kitágul a repedés és akkor áthúz. Volt ilyen a skoda 120-asommal.
Neked az egész trafó  ott van, tehát melegszik a motorral együtt. Nem lehet ott valami repedés? Kellene egy gyors csere.
Prius 2 - a mosolygós autó.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #20428 Dátum: 2012.04.28 21:35:31 »
Lp!Ez ismerős nekem is.Ahogy elkezte rögtön cseréltem,rotorral együtt,sőt még a zavarszűrő kondit is kicseréltem,mert szemmel láthatóan ki volt olvadva a szigetelése,de nem volt változás.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20429 Dátum: 2012.04.29 22:06:23 »
Lp!Ez ismerős nekem is.Ahogy elkezte rögtön cseréltem,rotorral együtt,sőt még a zavarszűrő kondit is kicseréltem,mert szemmel láthatóan ki volt olvadva a szigetelése,de nem volt változás.
És a trafóban nem lehet valami ilyesmi? nem ismerem, hogy van az együtt a rotorral. Műgyantában vagy valami ilyesmiben lehet a trafó, az is lehet repedt. Vagy azt is cserélted annak idején?
Prius 2 - a mosolygós autó.