Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6785550 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20535 Dátum: 2012.05.11 21:57:08 »
Csatlakozok az együtt örülőkhöz. Nagyon rossz érzés, ha a szeretett gép beteg, főleg, ha nem tudjuk miért. De annál nagyobb az öröm ha meggyógyul. Saját erőből.
Ha beteg az autóm akkor a hangulatom is beteg!

Én nem szeretem pörgetni. Sajnálom a motort. Bár Fuba szerint bírja.
De még hogy bírja.  :yes: A 4A-FE 6800 rpm körül szabályoz le, a 4A-GE meg 7800 rpm körül (gyárilag).
Egyszer egy márkaszervizben a Carinánkba bennhagytak egy kb. 2 cm vastag műanyag kábelkorbács kötözőt a levegőszűrő házában amit a motor felszippantott és megakadt a pillangószelepnél kiakasztva azt, teljes gázon ment a motor. Még jó, hogy nem a szüleim hozták el akkor a kocsit a szervizből. Mentem haza az M1-M7 közös városba bemenő szakaszán és egyszer csak teljes gázzal gyorsult az autó. Érdekes volt, pláne így visszavinni a szervizbe, mai napig csodálom, hogy kibírta a kuplungtárcsa, még most is az van benne, pedig ez nagyon régen volt már. A szerviz udvarára beálltam és úgy hagytam az autót leszabályzáson pörögve, hadd lássák az ügyesek mit csináltak. Rohantak ki a szerelők, sápadtan. Mondtam nekik, hogy a főnökkel az imént beszéltem mikor leadtam az autót és panaszolta, hogy el kéne valakit küldenie, de nem tudja ki legyen az. Kérdeztem a szerelőt aki a miénket szervizelte, hogy adjak-e a főnöknek tippet?  :D

« Utoljára szerkesztve: 2012.05.11 21:59:03 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20536 Dátum: 2012.05.11 22:37:24 »

Abba már  olajcsere után benne a revitalizáló is, és nem fogy nagyon az Elf Excellium NF 5w40 belőle  :D
Mert előtte jobban fogyott? ha igen, mennyire?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20537 Dátum: 2012.05.12 06:40:58 »
Mert előtte jobban fogyott? ha igen, mennyire?
Előtte csipegette a 10w40-et, abba ment az öblítő. Pontosan nem tudom, mennyire, de sokkal ritkábban töltöttem bele, mint a Carinába, persze azonos kilométer lefutása után.
Aztán belekerült az 5w40, és valamivel jobban fogyott: sűrűn nézem ugyanazon helyre állva a pálcát, és látszott, hogy jobban fogy. Meg reggel füstölt rendesen induláskor, ahogy 10-essel is. Aztán szépen kezdett lassabban fogyni. Meg nem nagyon van felhő füst reggelente. Tegnap tettem bele még egy tubus revitalizálót, és ahogy észreveszem, a beépüléssel párhuzamosan csökken az olaj fogyása. Pontosan sajnos nem mértem, de  naponta kb. ugyanannyit autózok vele ugyanazokon a helyeken, és észlelhető, ha egy hét után csak két hét után kell beletölteni, és láthatóan lassabban megy a szint lefele. Remélem folytatódni fog a tendencia  :yes: Volt olyan régebben, hogy naponta-másnaponta kellett beletöltenem :cry:
Egyébként minden elismerésem azoknak, akik deci pontosságra megmérik a fogyást  ;)

Öcsém Nexiájában a gyűrűzés után nem fogy az 5w40, pedig ilyenkor néha az van, hogy a járatáskor azért csipegeti. Ennyi előnye mindenképpen van a motor szétborításának  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.12 06:46:02 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20538 Dátum: 2012.05.12 10:59:01 »
Kicsit OFF, de talán nem haragszotok meg érte:

Öcsém most mérte meg, a Nexiája 6,26-ot fogyaszt (átlagban). Ez nagyjából egy literrel kevesebb, mint a gyűrűzés előtt volt. Szerintem még 1000 km-t sem ment vele, és az előgyújtás sincsen jól beállítva még valószínűleg, tehát szerintem még ez alá is mehet.
Korábbi állapotában mindenfélét megmértek a motoron, minden gyári értékhatárokon belül volt...

ON

Összegzésül abban reménykedem most, hogy ha sikerül meggyűrűzni a Carinát, lejjebb szorítható a fogyasztás is. De majd a tapasztalat megmutatja. Nagyon örülnék, ha befejeződne az olajtöltögetéses korszak, és ha még kevesebbet is enne, az lenne a hab a tortán  ;) Ha rendesen karbantartom (olajcsere, miegyéb), akkor még elfut pár százezret komolyabb munkák nélkül  :yes:
Eleve ezért sem értem sok tulajdonos gondolkodásmódját: miért nem lehet időben normális olajat tenni a motorba?? Mit spórol vele? Évente, vagy 10.000 km alatt egy olajcsere kell, ez légszűrővel, olajszűrővel, normális 5w40 olajjal megvan 11000 forintból, és akkor még 5 literes kanna olajat vettem, amiből megmarad kb. 2 liter. Ha ezt levonom, akkor meg 8.000 Ft. Nyilván "megéri" neki, mert az már 18 liter benzin ára! Beleteszi inkább a teszkós olajat (az sem olcsóbb nagyságrendileg), vagy nem cseréli le, csak 20.000 km után  :censored: De ha csak a teszkós olajon nyert pénzt nézem, már nem 8000, hanem max. 3000Ft-ot nyer...
Persze, hogy szétmegy a motor, meg tele van trutymóval. Aztán eladja egy h*lyének (mint én ugye), és kezdi elölről :ph34r: :censored:

De ha normális állapotú a motor, karbantartják, akkor elég ritkán kell hozzányúlni, kevesebbet fogyaszt, az én évi 5000km-es futásom mellett is megspórolhatnék 50l benzint ugye...szemben az előző 18-cal...Akkor miről beszélünk??

Bocsánat, csak ki kellett dohognom magam a nem is mondom milyen tulajok miatt.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.12 11:12:18 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20539 Dátum: 2012.05.12 11:58:44 »
vd1234!
Sajnos én is tapasztaltam az elhanyagolt autó átkát az előző tipuson, tudom miről beszélsz!  :whistling:
Amúgy ha átlagos autót nézünk 15E Ft-ból megvan az általad emlitett csereművelet évente.
Ezzel szemben már a munkadij is több lesz egy szerelőnél, ha meg kell bontani a motort...

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20540 Dátum: 2012.05.12 13:02:33 »
Na jól felcsigáztatok ezzel az olaj témával!
Mikor megvettem a gépet, beöntöttem a 0W40-et. Nagyon nem volt jó. A motor minden mozgó alkatrészét hallottam. Utána sokáig 15w40-nel jártam ( lehet megkövezni! :)  ), mert mondták, hogy elég az bele. Halk volt és tetszett. A gépkönyv is írja, hogy mehet bele. Mentségemre azt azért megemlítem , hogy gyakorlatilag télen nem használtam. Ha igen akkor sem állt kint a mínuszokban, mindig el volt dugva egy garázsba. Az olajat 8-10 ezrenként cseréltem, ez alatt a maxról lement minimumra. Kb 1 éve volt, hogy utána kellett öntenem. Érdekes, hogy a castrol 10W40-nél nem hallom, hogy hangosabb lenne a motor és a xado belső mosás és kezelés után is reménykeltő az olajfogyasztásom. 2500km után kb 2/3 az olajnívó. Viszont most néztem, hogy kb 1,2l van a kannában, tehát nem ment bele a 3l. :)

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20541 Dátum: 2012.05.12 13:06:02 »
Veres2!
Örülök, hogy megjavult a géped!!
Köszönet a részletes leírásért, na meg a légszűrőkről készített oktatási anyagért!

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20542 Dátum: 2012.05.12 13:39:34 »
Kamikaze!
Olvastam, hogy DRL-t szeretnél beszerezni? Sikerült találni? Olyat keresek ami befér a rendszám és a ködlámpa közé a hűtőrácsba és megfelel a szabványnak .
Ez talán beszerelhető, de sajnos csak 58cm lesz a két lámpa közt:
http://www.lancershop.hu/index.php?lap=284&param=1&center=uj_termekek&term_id=1339


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20543 Dátum: 2012.05.12 14:27:31 »
oriza!
Elnézem neked, mert még februárban nem voltál itt, akkor készült el a dolog!  :D

Tehát én már használom a cuccot, nagy megelégedéssel!

Itt vannak a részletek

Ha érdekel privátban küldöm a bolt cimet, ahol van Philips.
Amit linkeltél sajnos közel sem szabályos...

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20544 Dátum: 2012.05.12 14:53:44 »
Kamikaze!
Megköszönöm, ha elküldenéd privátban!
Sajnos nekem nem biztos, hogy jó lesz, mivel van ködlámpám és ezért mellé kellene beépíteni.
Egyébként mi a baj a belinkeltekkel? Azt írják, hogy E4, RL00 EU minősítésű.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20545 Dátum: 2012.05.12 15:38:29 »
vd1234!
Sajnos én is tapasztaltam az elhanyagolt autó átkát az előző tipuson, tudom miről beszélsz!  :whistling:
Amúgy ha átlagos autót nézünk 15E Ft-ból megvan az általad emlitett csereművelet évente.
Ezzel szemben már a munkadij is több lesz egy szerelőnél, ha meg kell bontani a motort...
A 8000Ft-ot az olajcserére sk elvégezve értettem. A 15000Ft-ot az szerelőnél gondoltad?

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20546 Dátum: 2012.05.12 20:30:47 »


Összegzésül abban reménykedem most, hogy ha sikerül meggyűrűzni a Carinát, lejjebb szorítható a fogyasztás is.
Még lejjebb akarod szorítani? Eddig 5,5 a csúcsod, de 6 alatt azt tudom.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20547 Dátum: 2012.05.12 20:33:22 »

Eleve ezért sem értem sok tulajdonos gondolkodásmódját: miért nem lehet időben normális olajat tenni a motorba??
Ismerek olyanokat, akik nem gondolkodnak végleges, vagy hosszútávú autóban. Ha baj lesz a trehány használattól még előtte eladja.
És szerintem ezek vannak többen.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20548 Dátum: 2012.05.12 20:40:49 »
Tegnap tettem bele még egy tubus revitalizálót,
Tubust, vagy flakont?
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20549 Dátum: 2012.05.12 21:04:20 »
A 8000Ft-ot az olajcserére sk elvégezve értettem. A 15000Ft-ot az szerelőnél gondoltad?

nem csak pl amit én használok 11-12E az olaj + olaj szűrő 1-2E, a levegő meg 3-tól.