Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 125307 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #270 Dátum: 2007.10.13 15:52:47 »
Idézetet írta: "Ear"
...érdemes megszerezni az újságot.

Már néztem az evo oldalán, hogy az elõfizetés postával, mindennel együtt ~18 rongy lenne. Autóbuzinak tartom magam, hála az égnek meg is engedhetném, de akkor is drágának tartom. Majd legfeljebb eBayrõl vadászok késõbb egy rongyosra nyalt példányt. :)

Peti

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #271 Dátum: 2007.10.13 18:28:34 »
Idézetet írta: "Satriani"

A Porsche nagyon biztonságos autó, aktív és passzív értelemben is. Nyilván nem azonos terhelést kaptak, ha az jobban összetört, mint a Lambo.


A Lambo tört csúnyábban...
Vagy én emléxem rosszul?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #272 Dátum: 2007.10.13 19:22:32 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja, még valami, ezen majd lesz jó kis berágás. Én közúton betiltanám a biztonsági elektronikák kikapcsolását.

Nincs berágás. Hülyeséget beszélsz, slussz.

 :nagymosoly:

Palaczk, biztonsági lóizék nélkül is léteztünk egy ideig. Csak a német autós újságok agymosó hatásának köszönhetõ, hogy lassan egy 60 lovas városi kisautót is leszarozunk, ha nincs benne ABS+ESP+EBD, távolságtartó tempomat, holttérfigyelõ rendszer, sávelhagyásra figyelmeztetõ fenékbizergetõ, éjjellátó monitor...


Micsoda baromság :nagymosoly: ... Csak, hogy az általad fölvetett stílusban válaszoljak :nyelv:

Ja-ja, biztonsági lóizék nélkül is létezünk egy ideig. És közben kicsit gyakrabban meghaltunk vagy megnyomorodtunk, sebaj, ugye?

Jó a szöveged, ezzel az erõvel lehetne azt is írni, hogy léteztünk elektromosság, penicillin meg sokminden egyéb nélkül is egy ideig. Ezzel az erõvel visszamehetnénk a barlangba.

Semmi nem fölösleges, ami a biztonságot szolgálja, és igenis kijár mindenkinek aki közlekedik, igen, a kisautósoknak is. Az õ életük talán kevesebbet ér :?: Köszönettel jöhet az olyan "agymosás", ami a vásárlók igényeinek a felkeltésén keresztül rákényszeríti a gyártókat, hogy beszereljék a biztonsági felszereléseket. Maguktól nyugodt lehetsz, hogy nem tennék meg - lásd pl. az ESP-vel szerelt autók arányát a svéd (újabban õk a listavezetõk ebben a németek elõtt), és a magyar piacon  :szomoru: ... Mert mi olyan nagyon tudunk vezetni, meg is lehet nézni, hogy hányan halnak meg nálunk az utakon, és hányan a svédeknél. És mindenki, aki hozzád hasonlóan gondolkodik ez ügyben, csak tovább ront ezen a helyzeten, késlelteti a biztonsági felszerelések elterjedését :!:  :crazy:  :banging:

----------------------------

Na, viccesnek indult, de komoly lett, nem tehetek róla, mindig az égbe megy föl a pumpám a biztonsági felszerelésekhez való efféle tipikusan magyar hozzáállás hatására :evil:  :(
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #273 Dátum: 2007.10.13 19:32:10 »
Vagy tudjátok mit? Ha már kikapcsolható az a nyavalyás ESP, akkor legyen az autóban egy "fekete doboz"-jellegû rendszer, ami baleset esetén rögzíti azt a tényt (is), hogy az ESP éppen ki volt kapcsolva. Ilyen esetben pedig az illetõnek ne fizessen a biztosító, és a szabálysértési/büntetõjogi felelõsségre vonása során is vegyék ezt figyelembe, mint súlyosbító körülményt. Elvégre ha valakit megbüntetnek azért, mert télen nyári gumival okozott balesetet (ez egyre több olyan országban van, ahol egyébként nem kötelezõ, csak ajánlott a téli gumi), akkor büntessék meg azért is, ha az ESP kikapcsolásával tudatosan teremtett olyan helyzetet, mellyel növelte a baleset bekövetkezésének a veszélyét.

Na, nem mintha ez vigasz lenne az olyanok hozzátartozóinak, akiket mondjuk a kikapcsolt ESP-vel a kanyarból kisodródó "rutinos sofõr" ölt meg egy ütközés során :| ...

De most tényleg, emberek! Az ellen nem ágálunk, hogy a biztonsági öv használata kötelezõ, ugye? Az sem baj, hogy a motorosoknak sisakot kell hordani, ugye? Akkor az ESP használata miért ne lehetne kötelezõ? Hisz ugyanazt a célt szolgálja mindegyik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #274 Dátum: 2007.10.13 19:56:50 »
Palaczk, õ a haverod. Biztonság mindenekfelett, elvégre.

Onnan indultunk, hogy M3 vs. 911 GT3, és szerinted igaza van az ams-nek, hogy lepontozta a Porschét, mert nincs benne ESP. Aztán eljutottunk odáig, hogy ESP nélkül nincs lét, és aki nem használja az ESP-t, az gyilkos, és az ESP a biztonsági övvel kvázi egyenértékû, nálunk az ESP hiánya miatt halnak meg sokan az utakon, satöbbi. Jujj. Ez nekem túl demagóg, képtelen vagyok komolyan venni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #275 Dátum: 2007.10.13 20:40:44 »
Idézetet írta: "Satriani"
Palaczk, õ a haverod. Biztonság mindenekfelett, elvégre.

Onnan indultunk, hogy M3 vs. 911 GT3, és szerinted igaza van az ams-nek, hogy lepontozta a Porschét, mert nincs benne ESP. Aztán eljutottunk odáig, hogy ESP nélkül nincs lét, és aki nem használja az ESP-t, az gyilkos, és az ESP a biztonsági övvel kvázi egyenértékû, nálunk az ESP hiánya miatt halnak meg sokan az utakon, satöbbi. Jujj. Ez nekem túl demagóg, képtelen vagyok komolyan venni.


Csúnyán kiforgatod a szavaimat. Elég szomorú. Pedig biztos érted, hogy mit akarok mondani, és hogy miért kaptam föl a vizet. És a végén ott a jó öreg, Satriani-féle maró gúny. A régi nóta. Na hagyjuk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #276 Dátum: 2007.10.14 00:46:28 »
Idézetet írta: "Satriani"
Palaczk, õ a haverod. Biztonság mindenekfelett, elvégre.


Ezt a linket csak most néztem meg. A kettõnek köze nincs egymáshoz. Ha kötelezõvé tennék az ESP-t, az, ahogy már korábban is írtam, pontosan ugyanolyan, mint hogy kötelezõ a biztonsági öv. Egy -adott esetben- életmentõ, védelmi eszköz, aminek a használatát a törvényhozó nem bízza a felhasználó döntésére, hanem kötelezõen elõírja. Magyarázza meg nekem valaki, hogy ha az öv lehet kötelezõ, az ESP miért ne lehetne az. És azt is magyarázza meg, hogy ha valaki (adott esetben az ESP kikapcsolásával) tudatosan növeli a balesetveszélyt, azt miért ne lehetne ezért büntetni, felelõsségre vonni. Ráadásul, az övvel ellentétben, az ESP kikapcsolásával nemcsak saját magát veszélyezteti, hanem másokat is (bár ez a biztonsági öv esetében is igaz pl. a hátul ülõkre). Ha valaki lát itt logikai buktatót, fejtse ki, hogy hol látja, és miért?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #277 Dátum: 2007.10.14 14:45:29 »
Csak félve szólok hozzá, de megteszem:

Szvsz. a biztonsági öv és az ESP, meg a többi hárombetûs kütyü között azért van különbség. Nevezetesen az, hogy a biztonsági öv nem szól bele, ha túl nagy gázt AKAROK adni, ha én satuzni AKAROM a kerekeket usw.  Tessék már nekem megengedni, hogy eldöntsem, mit is akarok csinálni. Ha úgy menekülök meg egy helyzetbõl, hogy faroltatom, vagy divatos kifejezéssel élve driftelek, akkor megtehessem, ne akarjon felülbíróálni az elektronika. Korábban már volt egy beszélgetésünk az ABS témakörében. Én kifejezetten utálom, hogy darál. Nagyfiú vagyok és el tudom dönteni, hogy satu, vagy pumpa. Ezt nem akarom újra feleleveníteni, akkor és ott pontot tettünk rá. Csak egy kicsit hasonló a dolog.

Nem vagyok esküdt ellensége a vezetéstechnikai komfort felszereléseknek. Nem vagyunk egyformák. Ki jobban, ki rosszabbul vezet, vagy inkább a rendkívüli vezetési szituációkat máshogy észleljünk, és a különbözõ észlelésnek, felismerésnek függvényében máshogy reagálunk rá.

De, mint Satriani kolléga rámutatott: A Porke pártai sportgép. Kérem szépen: ne üljön bele  egyszer egy héten a Lidl-be elguruló háziasszony, mert az nem arra való!  Közúton ugyan lehet használni, de ne vegyük már el a kocsi feelingjét azzal, hogy teletömjük egy középkategóriás kocsi biztonsági hárombetûseivel. Ugyanis nincsenek pariban. Egy középkategóriás, vagy kompakt kocsival hyperbejárunk, elvisszük a lurkót a suliba usw. A Porkével meg ÉLVEZZÜK a vezetés élményét, akár a Mecsek, akár a Mátra útjain. Neked írjam, hogy mi is az, akinek - velem együtt - mindene a vezetés? :kacsint:

Uff! :mrgreen:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #278 Dátum: 2007.10.15 21:19:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Csúnyán kiforgatod a szavaimat. Elég szomorú. Pedig biztos érted, hogy mit akarok mondani, és hogy miért kaptam föl a vizet. És a végén ott a jó öreg, Satriani-féle maró gúny. A régi nóta. Na hagyjuk.

Nem, Palaczk, nem forgatom ki a szavaidat. Arról van szó, hogy:

Idézet
az égbe megy föl a pumpám


Szólj, ha képes vagy személyes megjegyzések és indulatok nélkül beszélgetni. Több dolgot értettél félre, magyaráztál félre, mentél túl messzire. Ha elfogadod a kritikát, szívesen rámutatok az érvelési hibákra, amiket elkövettél (bár Trotter mester elvette a "kenyerem" egy részét), de ehhez te is kellesz. Nos?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #279 Dátum: 2007.10.22 01:41:03 »
Errõl a témáról nem tudok indulatok nélkül társalogni, mert ijesztõ az az önpusztító hajlam, ami ezen a téren megnyilvánul ebben az országban. Persze, mi mindent jobban tudunk. Mi hadd dönthessük el, mert mi olyan profik vagyunk. Na, meg lehet nézni, mekkorák a mi halálozási arányaink az utakon, és mekkorák azoké a "birka" népeké, akik vannak olyan bölcsek -és szerények- hogy elhiggyék: egy szakemberek és számítógépek garmadájának közös munkájával létrehozott biztonsági rendszer többet tud, mint bármiféle tapasztalattal felvértezett bármiféle emberi agy. Vicc, hogy ezt vadászpilóták képesek elfogadni (ott rég természetes, hogy a rendszer beleszól a gép vezetésébe, felülbírálhatja az ember döntéseit), civil autósok meg nem. Röhej. És ezzel tényleg ennyit részemrõl a témáról, a számok magukért beszélnek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #280 Dátum: 2007.10.22 08:27:46 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Errõl a témáról nem tudok indulatok nélkül társalogni, mert ijesztõ az az önpusztító hajlam, ami ezen a téren megnyilvánul ebben az országban. Persze, mi mindent jobban tudunk. Mi hadd dönthessük el, mert mi olyan profik vagyunk. Na, meg lehet nézni, mekkorák a mi halálozási arányaink az utakon, és mekkorák azoké a "birka" népeké, akik vannak olyan bölcsek -és szerények- hogy elhiggyék: egy szakemberek és számítógépek garmadájának közös munkájával létrehozott biztonsági rendszer többet tud, mint bármiféle tapasztalattal felvértezett bármiféle emberi agy. Vicc, hogy ezt vadászpilóták képesek elfogadni (ott rég természetes, hogy a rendszer beleszól a gép vezetésébe, felülbírálhatja az ember döntéseit), civil autósok meg nem. Röhej. És ezzel tényleg ennyit részemrõl a témáról, a számok magukért beszélnek.


Aki felelõtlen, és ez szerintem nem függ a születési helytõl, az bármennyire bedrótozott, bebiztonsági elektronizált autóval meg tud halni - embert tud ölni. Legfeljebb nagyobb sebességre kapcsol, oda, ahol már ezek sem mûködnek, így biztosabb a súlyos sérülés esélye.

Például a diszkóbalesetek aránya nem csak nálunk nagy, a németek is évtizedek óta küzdenek vele. Ott is sok a halott, ott is öreg autókat törnek ilyenkor. (hétvége, ittasság vagy kábítószeres befolyásoltság, 21 év alatti kor)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #281 Dátum: 2007.10.22 10:16:57 »
Bocsánat kedves Palaczk Mester, de én nem többes szám elsõ személyben írtam!!
Kizárólag egyes szám elsõ személyben!
Engedtessék meg azonban nekem - hidd el, nem vagyok nagyképû -  hogy leírjam: ezekre bárhol, és bármikor képes is vagyok, akár a Sceniccel, akár a Dai-val, vagy akármelyik olyan típusú verdával, melyet rendszeresen vezetek, pedig - valljuk be - egy vacsiúj Octavia, Fiesta, Lacetti és a Dai, vagy akár egy F Astra vezetése között, azért ég és föld van, hogy az egyterû Scenicrõl már ne is beszéljek. (ez utóbbiban van ugyanis annyi elektronikus menetbiztonsági kütyü, mint amennyi az összes többiben együtvéve) (most csak az szgk.-ról tettem említést)

Pontosan azért írtam ezt, mert tudom, hogy hol a határ. Abben meg gondolom egyetértünk, hogy az aktív kütyük a határmezsgye körül avatkoznak bele a dologba.
Rendkívüli helyzetek meg vannak, akor az összes kütyü sem ér semmit sem, a józan ész sztem fontosabb.

Hidd el nem a kütyük ellen vagyok, sõt... A mindenapok során igenis hasznosak.  De nem feltétlenül egy Porke esetében, ismétlen nem ezzel fog Zsuzsi néni az Ósanba elmenni Hypóért és kát karton ásványvízért.  :kacsint:  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #282 Dátum: 2007.10.22 11:29:15 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Bocsánat kedves Palaczk Mester, de én nem többes szám elsõ személyben írtam!!
Kizárólag egyes szám elsõ személyben!
Engedtessék meg azonban nekem - hidd el, nem vagyok nagyképû -  hogy leírjam: ezekre bárhol, és bármikor képes is vagyok, akár a Sceniccel, akár a Dai-val, vagy akármelyik olyan típusú verdával, melyet rendszeresen vezetek, pedig - valljuk be - egy vacsiúj Octavia, Fiesta, Lacetti és a Dai, vagy akár egy F Astra vezetése között, azért ég és föld van, hogy az egyterû Scenicrõl már ne is beszéljek. (ez utóbbiban van ugyanis annyi elektronikus menetbiztonsági kütyü, mint amennyi az összes többiben együtvéve) (most csak az szgk.-ról tettem említést)

Pontosan azért írtam ezt, mert tudom, hogy hol a határ. Abben meg gondolom egyetértünk, hogy az aktív kütyük a határmezsgye körül avatkoznak bele a dologba.
Rendkívüli helyzetek meg vannak, akor az összes kütyü sem ér semmit sem, a józan ész sztem fontosabb.

Hidd el nem a kütyük ellen vagyok, sõt... A mindenapok során igenis hasznosak.  De nem feltétlenül egy Porke esetében, ismétlen nem ezzel fog Zsuzsi néni az Ósanba elmenni Hypóért és kát karton ásványvízért.  :kacsint:  :nagymosoly:


Elhiszem, hogy TE képes vagy a határon autózni - ÁLTALÁBAN. De mivel te is emberbõl vagy ;) , ezért adott esetben nálad is lehetnek olyan befolyásoló tényezõk (pillanatnyi stressz, felindultság, kimerültség stb hadd ne ragozzam), hogy adott esetben dönthetsz és/vagy cselekedhetsz rosszul. A gépet ez a veszély nem fenyegeti, ezért jobb az ilyesmit a gépre bízni, mint az emberre. Mármint közúton! A verseny más, ott mindenki tudatosan vállalja a rizikót.

A másik dolog. Igen, TE képes lehetsz a határon autózni. És mi van a többiekkel? Ha az ESP kikapcsolható, akkor mi a garancia arra, hogy valóban csak olyanok fogják kikapcsolni, akik valóban nagyon rutinos, képzett vezetõk? Semmi! Úgyhogy - ne legyen kikapcsolható. Inkább rontsa el x számú rutinos pilóta vezetési élvezetét (a közúton...?!?), mintsem hogy emberek haljanak, sérüljenek meg amiatt, hogy kikapcsolják olyanok is, akiknek nincs akkora tudása (majd Satriani leírja, hogy megint mennyire demagóg voltam). Vagy pedig megvan a tudásuk, de bekövetkezik az, amit az elsõ bekezdésben leírtam.

Ami pedig azt a nyavalyás Porkét illeti: van rá garancia, hogy csak olyanok fogják megvenni, akik profin vezetnek? Nincs. Közúti autó, megveheti bárki. Innentõl nincs mirõl beszélni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #283 Dátum: 2007.10.22 11:34:03 »
Idézetet írta: "Ear"
Aki felelõtlen, és ez szerintem nem függ a születési helytõl, az bármennyire bedrótozott, bebiztonsági elektronizált autóval meg tud halni - embert tud ölni. Legfeljebb nagyobb sebességre kapcsol, oda, ahol már ezek sem mûködnek, így biztosabb a súlyos sérülés esélye.

Például a diszkóbalesetek aránya nem csak nálunk nagy, a németek is évtizedek óta küzdenek vele. Ott is sok a halott, ott is öreg autókat törnek ilyenkor. (hétvége, ittasság vagy kábítószeres befolyásoltság, 21 év alatti kor)


Tény, hogy azokban az országokban, ahol a biztonsági felszerelések leginkább elterjedtek, a balesetekben meghaltak/megsérültek száma folyamatosan csökken - miközben az autók száma folyamatosan növekszik (és növekednek a menetteljesítményeik is). :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #284 Dátum: 2007.10.22 13:03:31 »
Nézd, rendben van, akkor egy idõ múlva nem fogunk autókat vezetni, csak utazni fogunk. Beprogramozzuk az útirányt, aztán majd magától elmegy A-ból B-be. Na az lesz az igazi. Segít bennünket a sok-sok biztonsági kütyü.
 :elkeseredett:
 -----------
Remélem nem érem meg...
------------
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.