Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 125255 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #225 Dátum: 2007.08.10 12:50:03 »
Idézetet írta: "Satriani"
Minden hónapban akad egy-két ilyen, nem mondanám, hogy egyedi eset.

A két teszt eredményérõl: nyilván pontosan, elfogulatlanul mértek mindkét alkalommal, mert mint korábban felvilágosultunk, õk ilyen nép, a vérükben van.


 :kacag: ... jól nyomod, meg kell hagyni! Amúgy tényleg a vérükben van :) ... persze nem biztos hogy mindig sikerül is nekik, lévén õk is emberek, de hogy eszeveszetten törekszenek erre, az biztos.

Ami az elsõ sorodat illeti: kivételek erõsítik a szabályt. Te, ha jól tudom, tanítasz (mintha korábban ilyesmit írtál volna). Te is nyilván néha mellélõsz, mikor osztályozol. De ettõl még alapvetõen, az esetek nagy többségében nyilván jól osztályozol. Na hát ennyit errõl, meg a pontozósdiról mint "alkalmatlan" rendszerrõl is. A világon mindenhol rengeteg dolgot értékelünk számokkal, osztályzatokkal, pontokkal; ez magából az emberbõl fakadóan soha nem lesz tökéletes, tévedhetetlen rendszer; de nincs nála jobb e célra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #226 Dátum: 2007.08.10 13:57:35 »
Na jó, Palack, elõ a farbával: melyik a jobb autó, a Phaeton, vagy az LS?

Errõl ennyit.  :vag2:  :nyelv:  :kacsint:

Ad. osztályozás: egészen más egy abszolút mérce alapján osztályozni, és egy képzeletbeli skálán szubjektíve pontozni. Egy dolgozatnál megvannak az értékelési szempontok, NINCS szubjektív elem, az eredmény pontosan tükrözi a dolgozat helyét a skálán. Nem hasonlítható az autós tesztek jórészt szubjektív, vagy nehezen reprodukálható, más-más körülmények között más-más eredményt hozó, önkényesen kialakított értékelési rendszeréhez. Mondd má' meg, illetve mérd má' meg, huszas skálán hányas a Passat minõségérzete, vagy a Camryd térérzete!  :nagymosoly:

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #227 Dátum: 2007.08.10 14:05:56 »
Idézetet írta: "Satriani"
Na jó, Palack, elõ a farbával: melyik a jobb autó, a Phaeton, vagy az LS?

Errõl ennyit.  :vag2:  :nyelv:  :kacsint:

Ad. osztályozás: egészen más egy abszolút mérce alapján osztályozni, és egy képzeletbeli skálán szubjektíve pontozni. Egy dolgozatnál megvannak az értékelési szempontok, NINCS szubjektív elem, az eredmény pontosan tükrözi a dolgozat helyét a skálán. Nem hasonlítható az autós tesztek jórészt szubjektív, vagy nehezen reprodukálható, más-más körülmények között más-más eredményt hozó, önkényesen kialakított értékelési rendszeréhez. Mondd má' meg, illetve mérd má' meg, huszas skálán hányas a Passat minõségérzete, vagy a Camryd térérzete!  :nagymosoly:


Dejavu értésem van, meg szerintem igazad.  :kacsint:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #228 Dátum: 2007.08.10 14:16:21 »
Idézetet írta: "Satriani"
Na jó, Palack, elõ a farbával: melyik a jobb autó, a Phaeton, vagy az LS?

Errõl ennyit.  :vag2:  :nyelv:  :kacsint:

Ad. osztályozás: egészen más egy abszolút mérce alapján osztályozni, és egy képzeletbeli skálán szubjektíve pontozni. Egy dolgozatnál megvannak az értékelési szempontok, NINCS szubjektív elem, az eredmény pontosan tükrözi a dolgozat helyét a skálán. Nem hasonlítható az autós tesztek jórészt szubjektív, vagy nehezen reprodukálható, más-más körülmények között más-más eredményt hozó, önkényesen kialakított értékelési rendszeréhez. Mondd má' meg, illetve mérd má' meg, huszas skálán hányas a Passat minõségérzete, vagy a Camryd térérzete!  :nagymosoly:


Szerintem az LS a jobb autó, de én nem tudom megítélni, nem voltam ott mikor a tesztet csinálták. (Majd Ear leírja hogy a Phaeton mekkora trágya, csak én ezt nem hiszem el neki, mert a véleményével szemben ott van a német tesztek véleménye, amelyek szerint a Phaeton kiváló konstrukció, csak az a baja, hogy VW, ezért nem kelendõ ebben a kategóriában. Hozzátenném hogy nem megbízhatóságról, hanem újkori mûködésrõl beszélünk, ugye.)

Ami a második bekezdést illeti: vicc, nem veszed észre, mekkora logikai bukfenc van abban, amit írsz :) ... Ha ki lehet alakítani egy dolgozat értékelési szempontjait, akkor egy autóét ugyan miért ne lehetne? Az irodalomtanár az irodalom-dolgozat értékelési rendszerével van tisztában, az autótesztelõ meg az autóéval. Szubjektív pedig mindkét esetben azáltal lesz a dolog, hogy az értékelést ember végzi, ember által felállított szempontrendszer alapján. El nem magyarázod nekem, hogy egy verselemzést objektívebben lehet osztályozni, mint a Passat minõségérzetét vagy a Camrym térérzetét :kacag: ... vagy hogy mást mondjak: ha egy mûkorcsolya-kûrt lehet pontozni, akkor egy rugózási komfortot miért ne lehetne :?:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #229 Dátum: 2007.08.10 14:25:55 »
(Phaetonról egy kis offtopik: pár éve a nagyfõnöknek kellett szolgálati kocsi, egy 6-7 éves BMW 523i után kellett bizonyítania. Mivel van egy csomó VW szolgálati kocsi, kézenfekvõ volt, hogy hoznak tesztelni egy Phaetont. V8, nagy dög, full-full, nagy hifi is :D, huszon-ikszmillió pénz. Egy hétig volt náluk. A nagyfõnök meg a sofõr húzták a szájukat kicsit, de azért tetszett nekik. A fõnök csak nem hagyta annyiban, intézett egy 745i-t is. A sofõr szó szerint azt mondta, hogy nem egy kategória a két autó, a fõnök két nap után megrendelte. Ebbõl is látszik, hogy bizonyos kategóriában nem számít az "objektum", hanem inkább a szubjektum, az érzet. Fölösleges a méricskélés.)

Phaetonról kevésbé offtopik: lásd totalcar videó.

Ad. osztályozás: pénzügyet (és hasonlókat) tanítok, hidd el, abszolút objektív a rendszer. Az irodalomosztályozás pedig ugyanúgy sosem lesz objektív, mint az autótesztelés.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #230 Dátum: 2007.08.10 14:30:30 »
Egyébként a lelkes és diadalmas fikázás elõtt elolvastad te egyáltalán ezt a Phaeton-LS tesztet, mikor belinkelted :?:  A táblázatban föl van cserélve az ár, a Lexus kerül 95 ezer euroba (a szövegben írják is: "Wer den Lexus wie den Testwagen mit den Ausstattungslinien Ambience und Impression aufwertet, sattelt stolze 13.000 Euro auf den Basispreis von 82.000"), és a Phaeton 73.700-ba. Na ennyit errõl, meg se nézed csak beszúrod valami nagy gunyoros kommentárral :|
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #231 Dátum: 2007.08.10 14:43:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyébként a lelkes és diadalmas fikázás elõtt elolvastad te egyáltalán ezt a Phaeton-LS tesztet, mikor belinkelted :?:  A táblázatban föl van cserélve az ár, a Lexus kerül 95 ezer euroba (a szövegben írják is: "Wer den Lexus wie den Testwagen mit den Ausstattungslinien Ambience und Impression aufwertet, sattelt stolze 13.000 Euro auf den Basispreis von 82.000"), és a Phaeton 73.700-ba. Na ennyit errõl, meg se nézed csak beszúrod valami nagy gunyoros kommentárral :|

Nem vettem észre, köszönöm a helyesbítést. (Amit puszta jószándékú hiteltelenítésnek szántál. :))

Amúgy ennyit a németes precizitásról: egy nyomorult adatlapot nem tudnak kitölteni, te meg rájuk bízol egy komplett tesztrendszert. ;) De ha már árak: a Lexusnak beírják a csomaggal növelt 95 ezres árát a cikkbe, a Phaetont meg alapáron szerepeltetik (ami a VW konfigurátora szerint 79.XXX euró, a cikkben kicsit kevesebb). Kíváncsi lennék, alapfelszereltségû volt-e a tesztelt modell.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #232 Dátum: 2007.08.10 16:23:02 »
Hagyjuk  :| ... Utálod õket valamiért, vagy legalábbis nem sokra becsülöd; én meg nagyra tartom és tisztelem, többek közt a sok ott töltött idõ során látottak-hallottak-tapasztaltak alapján. Így nem fogunk közös nevezõre jutni. Amúgy én olyat nem írtam, hogy tévedhetetlenek vagy hibátlanok lennének, "csak" mérvadónak tartom a hozzáállásukat; azt viszont tényleg úgy vélem, hogy te idõrõl idõre igyekszel õket hitelteleníteni, mi több, az egész topikot kvázi ezért hoztad létre anno :| ... Lehet hogy nincs igazam ebben, de mindegy, ne ragozzuk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #233 Dátum: 2007.08.10 20:47:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"
... Utálod õket valamiért, vagy legalábbis nem sokra becsülöd...

...azt viszont tényleg úgy vélem, hogy te idõrõl idõre igyekszel õket hitelteleníteni, mi több, az egész topikot kvázi ezért hoztad létre anno :| ...

Dehogy utalom - inkabb helyen kezelem: szorakoztato jellegu lapok ezek mind, tajekoztatnak, iranyt mutatnak tobb-kevesebb sikerrel.

Arrol nem en tehetek, hogy elsosorban a nemetek adnak nekem temat. Ha visszaolvasol, lathatod, hogy eleg sokfele lapot olvasok, ajanlottam is tobbet kozuluk. Viszont szerintem a nemetek azok, akik - ahogy te is irtad - a legkomolyabban veszik ezt a nem is olyan komoly feladatot, igy az o munkajukba csuszik a legtobb hiba is.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #234 Dátum: 2007.08.10 22:06:06 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
... Utálod õket valamiért, vagy legalábbis nem sokra becsülöd...

...azt viszont tényleg úgy vélem, hogy te idõrõl idõre igyekszel õket hitelteleníteni, mi több, az egész topikot kvázi ezért hoztad létre anno :| ...

Dehogy utalom - inkabb helyen kezelem: szorakoztato jellegu lapok ezek mind, tajekoztatnak, iranyt mutatnak tobb-kevesebb sikerrel.

Arrol nem en tehetek, hogy elsosorban a nemetek adnak nekem temat. Ha visszaolvasol, lathatod, hogy eleg sokfele lapot olvasok, ajanlottam is tobbet kozuluk. Viszont szerintem a nemetek azok, akik - ahogy te is irtad - a legkomolyabban veszik ezt a nem is olyan komoly feladatot, igy az o munkajukba csuszik a legtobb hiba is.


Nekem többek közt épp az a szimpi, ahogy ennyire komolyan veszik. Ez az aprólékos pontozgatás, hangsúlyozottan precizitásra és objektivitásra törekvés. Az igény arra, hogy kimutassanak töredék százaléknyi különbségeket. Szeretem ezt bennük, mert ebben a kérdésben én is ilyen vagyok, én is pontosan így csinálnám. Imádom beleásni magam a részletekbe és felderíteni az apró különbségeket :) ... (Egyébként Toyotánk is a német lapok megbízhatósági kimutatásai alapján lett - nem is csalódtam benne.)

Azzal egyáltalán nem értek egyet, hogy annak csúszik több hiba a munkájába, aki komolyabban veszi a feladatot. Nomeg azzal sem, hogy ez a feladat ne lenne komoly. Nagyon is komoly, elvégre autóvásárlók jelentõs része dönt x vagy y típus vásárlása mellett, kisebb-nagyobb részben vagy akár kizárólagosan teszteredmények alapján (lehet hogy nálunk nem annyira, de a németeknél pl. biztosan). Meg is értem õket, elvégre általában ez az ingatlan után a legnagyobb kaliberû beruházás.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #235 Dátum: 2007.08.13 15:12:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
... (Egyébként Toyotánk is a német lapok megbízhatósági kimutatásai alapján lett - nem is csalódtam benne.)

Azzal egyáltalán nem értek egyet, hogy annak csúszik több hiba a munkájába, aki komolyabban veszi a feladatot. Nomeg azzal sem, hogy ez a feladat ne lenne komoly. Nagyon is komoly, elvégre autóvásárlók jelentõs része dönt x vagy y típus vásárlása mellett, kisebb-nagyobb részben vagy akár kizárólagosan teszteredmények alapján (lehet hogy nálunk nem annyira, de a németeknél pl. biztosan).

Tehát a megbízhatósági listákat nézted, nem az összehasonlító teszteket, ugye. Én azt nem csípem ebben az összehasonlítgatósdiban-pontozgatósdiban, hogy az autó sokkal több, mint a mérhetõ tulajdonságainak összessége. Számtalanszor lerágott csont, de ezek a tesztek 1. nem objektívek!!! 2. nem teljes körûek.

Nem azt írtam, hogy aki komolyan vesz egy feladatot, többet hibázik! :nemnem: Azt írtam, hogy a németek túl komolyan vesznek egy nem is olyan komoly feladatot, és a nagy komolykodásban - szándékosan vagy nem - olyan hibákat vétenek, amik nagyobb támadási felületet adnak, mintha helyén kezelve a kérdést, kevésbé alapos teszteket írnának. Aki meg kizárólagosan összehasonlító tesztek alapján vesz autót, annak ezt egyenesen ajánlom: megérdemli.

Mit értek kevésbé alapos teszten? Pl. 20-ig pontozzák a minõségérzetet, amire lehetetlen abszolút skálát felállítani. Vagy szintén - mondjuk - 20-ig pontozzák a rugalmasságot, gyorsulást, ami mérhetõ ugyan, de nem teszik közzé, mi alapján kerül kiosztásra a pontszám. Objektív, átlátható rendszer, ugyan már. Elég lenne annyit írni, hogy egyik autó gyorsabb, jobb a fékje, tágasabb, a másik autó kevesebbet fogyaszt, csendesebb, jobb minõségzettel bír. Aztán a csóri vevõ majd mérlegel, és eldönti, melyik szempont neki a fontosabb.

Apropó Auris: most az Auris jobb autó, mint a Golf? Elsõ körben nyert a Toyota 1-2 ponttal, aztán a Golf nyert eg nagy összesítõt, szintén 1-2 ponttal, az Auris pedig második lett, azonos pontszámmal végzett, mint a Ceed, és a Toyota lett a legjobb ár-érték arányú kocsi. Ezek szerint mindenki rohanjon Toyotát venni, mert a magazin azt mondta? Én miért hallgatnék rájuk, ha az Auris belsejét egyáltalán nem találom ergonómikusnak? Ha 1-2 pont van közöttük, minek sorrendet hirdetni? Az gyakorlatilag azonos tudást feltételez, viszont ha a teszteredmény alapján döntene az ember, akkor egy csomó más szempontot (dizájn, márkahûség, szerviz közelsége, imázs, megbízhatóság, alkatrészárak, satöbbi) figyelmen kívül hagyna. Szóval még egyszer felteszem a költõi kérdést: nincsenek kicsit túlreagálva ezek a tesztek, amikor az általuk vizsgálat alá vont tulajdonságok legfeljebb befolyásolják, de semmiképpen nem döntik el az autóválasztást?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #236 Dátum: 2007.08.13 17:33:01 »
Idézetet írta: "Satriani"
Szóval még egyszer felteszem a költõi kérdést: nincsenek kicsit túlreagálva ezek a tesztek, amikor az általuk vizsgálat alá vont tulajdonságok legfeljebb befolyásolják, de semmiképpen nem döntik el az autóválasztást?


SZERINTED nem döntik el. Más szerint meg igen. Vagy legalábbis befolyásolják. Az elõbbit én sem tartom bölcs dolognak, az utóbbit már nagyon is. Te meg nem. OK, ez van.

A németek pedig szeretnek nagy akríbiával belemászni mindenbe, aminek adatokhoz, mérésekhez, számokhoz van köze (ezt én csípem is bennük mint már említettem). Tõlük azt elvárni, hogy kevésbé legyenek alaposak, hogy vegyenek valamit lazábban... Hát, mondjuk úgy, hogy fölösleges :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #237 Dátum: 2007.08.13 17:38:11 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
... (Egyébként Toyotánk is a német lapok megbízhatósági kimutatásai alapján lett - nem is csalódtam benne.)


Tehát a megbízhatósági listákat nézted, nem az összehasonlító teszteket, ugye. Én azt nem csípem ebben az összehasonlítgatósdiban-pontozgatósdiban, hogy az autó sokkal több, mint a mérhetõ tulajdonságainak összessége. Számtalanszor lerágott csont, de ezek a tesztek 1. nem objektívek!!! 2. nem teljes körûek.


A megbízhatósági listákat néztem és nem a teszteket - naná, mert használt autót vettem, nem újat :nana: ... Más a fontos egy használt autónál, és más egy újnál. Utóbbi esetben már nagyon is fontos a teszt, pláne ha az autót nem nagyon hosszú idõre, hanem mondjuk csak max 3-4 évre veszed.

Példa: aki tudja hogy a kocsit újonnan, és 3 évre veszi, és Passatot vesz Avensis helyett, arra azt mondom, hogy OK. Aki szintén újonnan, de mondjuk már 6 évre vásárolva teszi ugyanezt, na az már kevésbé OK. Aki pedig mondjuk megvesz egy 3 éves Passatot egy 3 éves Avensis helyett, ráadásul hosszú távra, annak már az én szememben (!) az ítélõképességével bajok vannak, vagy szereti az izgalmakat :rolleyes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26339
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #238 Dátum: 2007.09.23 15:02:37 »
Íme egy objektív, elfogulatlan cikk. Ezért szeretem a magyar autós újságírást...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #239 Dátum: 2007.09.23 19:02:26 »
Idézetet írta: "music"
Íme egy objektív, elfogulatlan cikk. Ezért szeretem a magyar autós újságírást...


"A 16 szelepes, teljesen könnyûfém blokk városban még vezérlési trükkök nélkül is jó dinamikával viszi a közel 1,2 tonnás autót. Ereje alacsony, akár 2000/perc alatti fordulatról élvezhetõ, így olykor  ötödikbe is tolhatjuk a fokozatai között precízen, könnyedén járó váltókart. Az erõtartalék országúton, autópályán is elegendõ, még teljes terheléssel sem sugároz „alapmodell-hangulatot” a menetdinamika." ... Ja, el is tudom képzelni :kacag:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )