... (Egyébként Toyotánk is a német lapok megbízhatósági kimutatásai alapján lett - nem is csalódtam benne.)
Azzal egyáltalán nem értek egyet, hogy annak csúszik több hiba a munkájába, aki komolyabban veszi a feladatot. Nomeg azzal sem, hogy ez a feladat ne lenne komoly. Nagyon is komoly, elvégre autóvásárlók jelentõs része dönt x vagy y típus vásárlása mellett, kisebb-nagyobb részben vagy akár kizárólagosan teszteredmények alapján (lehet hogy nálunk nem annyira, de a németeknél pl. biztosan).
Tehát a megbízhatósági listákat nézted, nem az összehasonlító teszteket, ugye. Én azt nem csípem ebben az összehasonlítgatósdiban-pontozgatósdiban, hogy az autó sokkal több, mint a mérhetõ tulajdonságainak összessége. Számtalanszor lerágott csont, de ezek a tesztek 1. nem objektívek!!! 2. nem teljes körûek.
Nem azt írtam, hogy aki komolyan vesz egy feladatot, többet hibázik! :nemnem: Azt írtam, hogy a németek túl komolyan vesznek egy nem is olyan komoly feladatot, és a nagy komolykodásban - szándékosan vagy nem - olyan hibákat vétenek, amik nagyobb támadási felületet adnak, mintha helyén kezelve a kérdést, kevésbé alapos teszteket írnának. Aki meg kizárólagosan összehasonlító tesztek alapján vesz autót, annak ezt egyenesen ajánlom: megérdemli.
Mit értek kevésbé alapos teszten? Pl. 20-ig pontozzák a minõségérzetet, amire lehetetlen abszolút skálát felállítani. Vagy szintén - mondjuk - 20-ig pontozzák a rugalmasságot, gyorsulást, ami mérhetõ ugyan, de nem teszik közzé, mi alapján kerül kiosztásra a pontszám. Objektív, átlátható rendszer, ugyan már. Elég lenne annyit írni, hogy egyik autó gyorsabb, jobb a fékje, tágasabb, a másik autó kevesebbet fogyaszt, csendesebb, jobb minõségzettel bír. Aztán a csóri vevõ majd mérlegel, és eldönti, melyik szempont neki a fontosabb.
Apropó Auris: most az Auris jobb autó, mint a Golf? Elsõ körben nyert a Toyota 1-2 ponttal, aztán a Golf nyert eg nagy összesítõt, szintén 1-2 ponttal, az Auris pedig második lett, azonos pontszámmal végzett, mint a Ceed, és a Toyota lett a legjobb ár-érték arányú kocsi. Ezek szerint mindenki rohanjon Toyotát venni, mert a magazin azt mondta? Én miért hallgatnék rájuk, ha az Auris belsejét egyáltalán nem találom ergonómikusnak? Ha 1-2 pont van közöttük, minek sorrendet hirdetni? Az gyakorlatilag azonos tudást feltételez, viszont ha a teszteredmény alapján döntene az ember, akkor egy csomó más szempontot (dizájn, márkahûség, szerviz közelsége, imázs, megbízhatóság, alkatrészárak, satöbbi) figyelmen kívül hagyna. Szóval még egyszer felteszem a költõi kérdést: nincsenek kicsit túlreagálva ezek a tesztek, amikor az általuk vizsgálat alá vont tulajdonságok legfeljebb befolyásolják, de semmiképpen nem döntik el az autóválasztást?