- nélküle is készülnek biztonságos autók;
Ez tévedés. ESP hiányában egy autó kevésbé biztonságos.
Csúsztatsz, vagy félreérted. Ha azt mondod, hogy egy autó kevésbé biztonságos ESP nélkül, az nem zárja ki, hogy ESP nélkül ne lenne elég biztonságos egy autó. 9 vagy 6 légzsákkal biztonságosabb egy autó? A Kia Ceed, vagy a Hyundai i30 a biztonságosabb? vö. A 6 légzsákos, ill. az i30 már nem is biztonságos? Tiltsuk be a 6 légzsákos kocsikat és az i30-at?
Rossz az egész alapállásod. A maximális biztonságra való törekvést tûzted zászlódra, miközben elfelejted, hogy az autók biztonsági rendszere és biztonságossága nem az ESP-n múlik. Mindenképp lesz különbség az autók biztonsága között, ezt szabályozással nem lehet feloldani. Az autók biztonsága függ a mérettõl, a választott extráktól (lufik száma, ESP és egyéb menetstabilizáló rendszerek, holttérfigyelõ rendszer, sávelhagyásra karattyoló kütyü, stb), a konstrukciótól (fékek, akár opcionálisan is [lásd Porsche, feláras kerámiafék - te betiltanád a sima féket, amikor a kerámia jobb?], tükrök mérete, fromája, típusa, kasztni kialakítása [holt terek mérete, beláthatóság], futómû építési elv és hangolás, kormányzás, stb), és még számtalan más tényezõtõl, te meg az egész kérdést kihegyezed az ESP-re. Ha betiltod az ESP nélküli autókat, akkor ennek mentén be kell tiltanod az 5 NCAP-csillagnál kevesebbet szerzett kocsikat, a jávorszarvas-tesztet x sebesség alatt abszolváló autókat, a legalább x fok körkitenkintést nem biztosító típusokat, az x tömeg alatti autókat, azokat, amelyek 9 légzsáknál kevesebbet tartalmaznak, és a többi. Ez nem így mûködik, ez irreális, nonszensz.
Az ESP egy biztonsági
extra, ahogy a sok légzsák, a böhöm kasztni, a precíz futómû, a brutális fékek, és a többi. Egyiket sem teheted kötelezõvé, mert pénzbe kerül.
A vezetéstechnikai kérdést most hagyjuk is, a többihez nincs türelmem.