Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 127879 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #315 Dátum: 2007.10.25 19:05:36 »
Idézetet írta: "Ear"
Tudjátok mit, jöjjön az a rakat elektronika. Most idéznék a jövõ héten megjelenõ AUTÓPIACból. Fõszerkesztõnk a 430 Scudeira-val ment egy kicsit:

"Ahogy a nagyvonalúan számolva is legfeljebb másfél sáv széles és cseppet sem tükörsima felületû hegyi utakon egyre bátrabban engedem be a kanyarokba, és egyre felelõtlenebbül kezelem a gázpedált kifelé jövet (értsd: egybõl padlóig nyomom, amint leszállok a fékrõl), a Scuderia olyasmit mutat, amirõl eddig nem gondoltam volna, hogy létezik. 510 lóerõvel a hátam mögött, valamint egy alig négy méter széles, dobálós és veszettül kanyargós aszfalttal a kerekeim alatt még a legfinomabb sportkocsikkal is alaposan meg kellene gondolnom minden centiméter lecsípését a féktávból és minden egyes millimétert, amellyel mélyebbre nyomom a gázpedált. De itt mintha egyszerûen nem lenne szükség belátásra. Csak kormányozni kell, és vagy a gázt, vagy a féket tövig nyomni, a többi nem az én dolgom. Ez a varázslatos teljesítmény az F430-asban megjelent elektronikus vezérlésû differenciálzár (E-Diff) és az 599-esben debütált F1-Trac kipörgésgátló elsõ alkalommal a Scuderiában megvalósuló együttmûködésének köszönhetõ. Az E-Diff a két hátsó kerék tapadáskülönbségén túl a gázpedálállást, a kormányszöget, a keresztgyorsulást és még ki tudja, mi mindent figyelembe véve osztja el a nyomatékot a kerekek között, miközben a minden másnál gyorsabban és finomabban dolgozó kipörgésgátlóval együttmûködve nem a baleset elkerülésén (az ebben az esetben csupán kellemes mellékhatás), hanem a sebesség növelésén fáradozik - több mint hatásosan."

 :nagymosoly:


Ehelyett bízná Satriani Cartárs a "saját két tökéletlen kezére" az életét :hmm: ...

Ez egyben válasz Herr Ritter Trotternek is arra, hogy van-e ilyesminek keresnivalója egy sportkocsiban, vagy sem :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #316 Dátum: 2007.10.25 19:35:06 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Ear"
Tudjátok mit, jöjjön az a rakat elektronika. Most idéznék a jövõ héten megjelenõ AUTÓPIACból. Fõszerkesztõnk a 430 Scudeira-val ment egy kicsit:

"Ahogy a nagyvonalúan számolva is legfeljebb másfél sáv széles és cseppet sem tükörsima felületû hegyi utakon egyre bátrabban engedem be a kanyarokba, és egyre felelõtlenebbül kezelem a gázpedált kifelé jövet (értsd: egybõl padlóig nyomom, amint leszállok a fékrõl), a Scuderia olyasmit mutat, amirõl eddig nem gondoltam volna, hogy létezik. 510 lóerõvel a hátam mögött, valamint egy alig négy méter széles, dobálós és veszettül kanyargós aszfalttal a kerekeim alatt még a legfinomabb sportkocsikkal is alaposan meg kellene gondolnom minden centiméter lecsípését a féktávból és minden egyes millimétert, amellyel mélyebbre nyomom a gázpedált. De itt mintha egyszerûen nem lenne szükség belátásra. Csak kormányozni kell, és vagy a gázt, vagy a féket tövig nyomni, a többi nem az én dolgom. Ez a varázslatos teljesítmény az F430-asban megjelent elektronikus vezérlésû differenciálzár (E-Diff) és az 599-esben debütált F1-Trac kipörgésgátló elsõ alkalommal a Scuderiában megvalósuló együttmûködésének köszönhetõ. Az E-Diff a két hátsó kerék tapadáskülönbségén túl a gázpedálállást, a kormányszöget, a keresztgyorsulást és még ki tudja, mi mindent figyelembe véve osztja el a nyomatékot a kerekek között, miközben a minden másnál gyorsabban és finomabban dolgozó kipörgésgátlóval együttmûködve nem a baleset elkerülésén (az ebben az esetben csupán kellemes mellékhatás), hanem a sebesség növelésén fáradozik - több mint hatásosan."

 :nagymosoly:


Ehelyett bízná Satriani Cartárs a "saját két tökéletlen kezére" az életét :hmm: ...

Ez egyben válasz Herr Ritter Trotternek is arra, hogy van-e ilyesminek keresnivalója egy sportkocsiban, vagy sem :)


Nos, ha jól vettem ki Ear idézetéból, akkor vagy fullgáz, vagy fullfék. Mint két darab kétállású - éi: vagy minden, vagy semmi - kapcsoló. A többi az elektronika dolga. Oké a kormányzás marad.
Biztosan varázslatos élmény, nem vitatom, valszeg soha a büdös életbe nem tapasztalom meg, habár a Nissan 350Z sajtóbemutatásakor a Hungaroringen én is ott voltam, és mentem én is vele. Egy kört kipörgésgátlóval, egy kört - nagy sírás-rívás, és puhítás alkalmazásával - anélkül. Nekem a kipörgésgátló nélküli kanyarodás, vezetési élmény jobban bejött. De ez csak egyéni, és szubjektív érzet, élmény volt és egy versenypályán. Valószínûleg a közúton én is bekapcsolnám a napi menetben.  Vagy mégsem?? :hmm:

Visszautalnék: én a Porschéról beszéltem alapból....  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #317 Dátum: 2007.10.25 20:15:32 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Visszautalnék: én a Porschéról beszéltem alapból....  :nagymosoly:


Tudom hogy arról beszéltél ;) ... Ha jól emlékszem, az a Porsche is közúti autó, megveheti bárki, nem csak képzett autóversenyzõknek adják el. De ne kanyarodjunk már megint vissza :szemforgat: ...

Egyébként meg, írtam egy másik, alternatív felvetést is, ami reakció nélkül maradt. Azt ti., hogy OK, legyen kikapcsolható az ESP, de az autó "fekete doboza" ütközés esetén rögzítse a tényt, hogy az ütközés során ki volt kapcsolva. És ez súlyosbító körülményként legyen figyelembe véve a sofõr cselekményének az elbírálásánál. Így Satriani & Co bátran rallyezhat a közúton :| , de ha mégis elsokallnak valamit, akkor annak meglesznek a következményei. Ez nyilván fokozottan elgondolkodtatná az embereket, hogy kapcsolják-e ki a kütyüt, avagy sem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #318 Dátum: 2007.10.25 21:37:09 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "murray"
rakjon már be vki egy képet arrol a gimis csajról /ESP nélkül/ mielõtt még egymásnak estek!  :nyelv:

Õ volt az:




A mindenit :tongue:  már mindent értek Satriani... :nagymosoly:  :ordog:

De azért a csaj se rossz... :hmm:

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #319 Dátum: 2007.10.25 23:19:54 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Satriani"
- nélküle is készülnek biztonságos autók;
Ez tévedés. ESP hiányában egy autó kevésbé biztonságos.

Csúsztatsz, vagy félreérted. Ha azt mondod, hogy egy autó kevésbé biztonságos ESP nélkül, az nem zárja ki, hogy ESP nélkül ne lenne elég biztonságos egy autó. 9 vagy 6 légzsákkal biztonságosabb egy autó? A Kia Ceed, vagy a Hyundai i30 a biztonságosabb? vö. A 6 légzsákos, ill. az i30 már nem is biztonságos? Tiltsuk be a 6 légzsákos kocsikat és az i30-at?

Rossz az egész alapállásod. A maximális biztonságra való törekvést tûzted zászlódra, miközben elfelejted, hogy az autók biztonsági rendszere és biztonságossága nem az ESP-n múlik. Mindenképp lesz különbség az autók biztonsága között, ezt szabályozással nem lehet feloldani. Az autók biztonsága függ a mérettõl, a választott extráktól (lufik száma, ESP és egyéb menetstabilizáló rendszerek, holttérfigyelõ rendszer, sávelhagyásra karattyoló kütyü, stb), a konstrukciótól (fékek, akár opcionálisan is [lásd Porsche, feláras kerámiafék - te betiltanád a sima féket, amikor a kerámia jobb?], tükrök mérete, fromája, típusa, kasztni kialakítása [holt terek mérete, beláthatóság], futómû építési elv és hangolás, kormányzás, stb), és még számtalan más tényezõtõl, te meg az egész kérdést kihegyezed az ESP-re. Ha betiltod az ESP nélküli autókat, akkor ennek mentén be kell tiltanod az 5 NCAP-csillagnál kevesebbet szerzett kocsikat, a jávorszarvas-tesztet x sebesség alatt abszolváló autókat, a legalább x fok körkitenkintést nem biztosító típusokat, az x tömeg alatti autókat, azokat, amelyek 9 légzsáknál kevesebbet tartalmaznak, és a többi. Ez nem így mûködik, ez irreális, nonszensz.

Az ESP egy biztonsági extra, ahogy a sok légzsák, a böhöm kasztni, a precíz futómû, a brutális fékek, és a többi. Egyiket sem teheted kötelezõvé, mert pénzbe kerül.

A vezetéstechnikai kérdést most hagyjuk is, a többihez nincs türelmem.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #320 Dátum: 2007.10.25 23:26:26 »
Kissé szilikongyanús. Mármint a néni gömbjei.
music     

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #321 Dátum: 2007.10.25 23:40:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Csak, tudod, nem csak a saját életedet kockáztatod, barátom. Innentõl fogva pedig bukik az egész gondolatmenet. Menj a versenypályára, és kockáztasd ott a saját életedet. A közúton mások is vannak, az õ életük kockáztatására pedig nem tarthatod fenn magadnak a jogot.

Ezt hívják demagógiának, barátom. Aki gyorshajt, mások életét kockáztatja. Aki ESP-t kikapcsol, mások életét kockáztatja. Mindezt persze azok után, hogy többször leírtad, OK_fine barátoddal milyen jókat csapattatok az MX5-tel, és - mondjuk - hogyan mérted le a jóbarátnéd D4D Corollájának gyorsulását, rugalmasságát. (Amennyiben mindezt magánterületen, üres, zárt pályán tetted, tettétek, elnézést kérek.)

Egyébként jellemzõen a versenypályán is vannak mások.

Palaczk, nem akarlak bántani, Isten lássa lelkem, de rendkívül ellentmondásos, amit elõadsz... Sajnálom.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #322 Dátum: 2007.10.25 23:45:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ehelyett bízná Satriani Cartárs a "saját két tökéletlen kezére" az életét :hmm: ...

1. Ilyen van egy(-két), elérhetetlenül drága autóban.
2. Én nem gyorsan akarok menni, hanem vigyorogni akarok. Olvass vissza, egyszer sem állítottam, hogy gyorsabban lehet menni ESP nélkül. Azt írtam, jobb érzés. Tartom.
3. "a minden másnál gyorsabban és finomabban dolgozó kipörgésgátlóval együttmûködve nem a baleset elkerülésén (az ebben az esetben csupán kellemes mellékhatás), hanem a sebesség növelésén fáradozik" - magyarul ez egy olyan ESP, ami a gyorshajtást segíti elõ. Hogy is van ez a dolog a maximális biztonsággal, gyorshajtással?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #323 Dátum: 2007.10.25 23:47:01 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Csak, tudod, nem csak a saját életedet kockáztatod, barátom. Innentõl fogva pedig bukik az egész gondolatmenet. Menj a versenypályára, és kockáztasd ott a saját életedet. A közúton mások is vannak, az õ életük kockáztatására pedig nem tarthatod fenn magadnak a jogot.

Ezt hívják demagógiának, barátom. Aki gyorshajt, mások életét kockáztatja. Aki ESP-t kikapcsol, mások életét kockáztatja. Mindezt persze azok után, hogy többször leírtad, OK_fine barátoddal milyen jókat csapattatok az MX5-tel, és - mondjuk - hogyan mérted le a jóbarátnéd D4D Corollájának gyorsulását, rugalmasságát. (Amennyiben mindezt magánterületen, üres, zárt pályán tetted, tettétek, elnézést kérek.)

Egyébként jellemzõen a versenypályán is vannak mások.

Palaczk, nem akarlak bántani, Isten lássa lelkem, de rendkívül ellentmondásos, amit elõadsz... Sajnálom.

Na igen, meg a jó kis 140-150-es tépések a Balcsira... :D :hiding:
Amúgy az én javaslatom. Lehessen rendelni sportkocsit ESP-vel vagy nélküle, de ha nélkülre rendeled, akkor átvételkor belekerül a forgalmiba, hogy te tudatosan így kérted, és vállalod, az ebbõl adódó esetleges következményeket.
Arról még egyébként nem esett szó, hogy egy beépített ESP mennyivel növeli egy kocsi tömegét. Mert uyge egy Gallardo Superleggeránál vagy GT3 RS-nél ez számít. :hmm:
Gabe 254.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #324 Dátum: 2007.10.25 23:53:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyébként meg, írtam egy másik, alternatív felvetést is, ami reakció nélkül maradt. Azt ti., hogy OK, legyen kikapcsolható az ESP, de az autó "fekete doboza" ütközés esetén rögzítse a tényt, hogy az ütközés során ki volt kapcsolva. És ez súlyosbító körülményként legyen figyelembe véve a sofõr cselekményének az elbírálásánál.

Ám legyen.

Idézetet írta: "Palaczk"
Így Satriani & Co bátran rallyezhat a közúton :|

Jézusom...  :stop:  :magasztal:  

Idézetet írta: "Palaczk"
...de ha mégis elsokallnak valamit, akkor annak meglesznek a következményei. Ez nyilván fokozottan elgondolkodtatná az embereket, hogy kapcsolják-e ki a kütyüt, avagy sem.

Vállalom.

Minap beszélgettünk szerelõ cimborámmal. Azt mondja, barátnõjének vesznek kocsit. Ez a jelölt, de az ESP hiánya miatt nem szívesen vennék meg, így javasolta, hogy cseréljem le erre a Corollát, ha már úgyis szeretnék egyszer valami hasonlót. Télen gondban lennék vele, így ESP nélkül meggondolnám - de kikapcsolhatatlan ESP-vel semmiképp nem venném meg. Na erre varrj gombot.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #325 Dátum: 2007.10.26 01:14:32 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Csak, tudod, nem csak a saját életedet kockáztatod, barátom. Innentõl fogva pedig bukik az egész gondolatmenet. Menj a versenypályára, és kockáztasd ott a saját életedet. A közúton mások is vannak, az õ életük kockáztatására pedig nem tarthatod fenn magadnak a jogot.

Ezt hívják demagógiának, barátom. Aki gyorshajt, mások életét kockáztatja. Aki ESP-t kikapcsol, mások életét kockáztatja. Mindezt persze azok után, hogy többször leírtad, OK_fine barátoddal milyen jókat csapattatok az MX5-tel, és - mondjuk - hogyan mérted le a jóbarátnéd D4D Corollájának gyorsulását, rugalmasságát. (Amennyiben mindezt magánterületen, üres, zárt pályán tetted, tettétek, elnézést kérek.)

Egyébként jellemzõen a versenypályán is vannak mások.

Palaczk, nem akarlak bántani, Isten lássa lelkem, de rendkívül ellentmondásos, amit elõadsz... Sajnálom.


Azt mutasd meg nekem, hogy én a leírt akcióim melyikéhez álltam úgy hozzá, hogy "fenntartom a jogot magamnak". Amikor hülyeséget csináltam, azt ekképp is meséltem el utána. Pont a saját eseteim segítenek nekem belátni, hogy mennyire szükség van (lenne) minden egyes eszközre, legyen az technikai vagy jogi, amelyek alkalmasak a baleseti kockázat csökkentésére. Mert az ember adott esetben baromi könnyelmû és felelõtlen tud lenni. A gép nem, az mindig hideg fejjel dönt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #326 Dátum: 2007.10.26 08:47:45 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Ehelyett bízná Satriani Cartárs a "saját két tökéletlen kezére" az életét :hmm: ...

Ez egyben válasz Herr Ritter Trotternek is arra, hogy van-e ilyesminek keresnivalója egy sportkocsiban, vagy sem :)


Ez egy ESP aminek az a dolga, hogy félelmetesen gyors legyél. És csak az. Na ehhez mit szólsz? Minden szabályba belefér. Mi lesz, ha a tunerek elkezdik a jövõ ESP-it ilyen irányba fejleszteni? Akkor az ESP ellen fogsz tüntetni?

Ez a válasz arra, hogy a GT3-ban miért nincs ilyen. Mert sok pénzért olyan technikai elõnyt adna, amit seggel kézzel nem lehet behozni, és mivel ezek be és kikacsolása mindíg kétséges (lásd F1), ezért a szabályok miatt inkább be se kerül.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #327 Dátum: 2007.10.26 09:46:03 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"


Ehelyett bízná Satriani Cartárs a "saját két tökéletlen kezére" az életét :hmm: ...

Ez egyben válasz Herr Ritter Trotternek is arra, hogy van-e ilyesminek keresnivalója egy sportkocsiban, vagy sem :)


Ez egy ESP aminek az a dolga, hogy félelmetesen gyors legyél. És csak az. Na ehhez mit szólsz? Minden szabályba belefér. Mi lesz, ha a tunerek elkezdik a jövõ ESP-it ilyen irányba fejleszteni? Akkor az ESP ellen fogsz tüntetni?

Ez a válasz arra, hogy a GT3-ban miért nincs ilyen. Mert sok pénzért olyan technikai elõnyt adna, amit seggel kézzel nem lehet behozni, és mivel ezek be és kikacsolása mindíg kétséges (lásd F1), ezért a szabályok miatt inkább be se kerül.


Nem tudjuk meggyõzni... Habár nem tudom mit szólna Palaczk, ha elvinnék a Camryt és teletömnék hárombetûssel, lefojtanák a motorteljesítményt és 100-nál gyorsabban nem mehetne, azt is csak a nemsokára felfestett sárga vonalak között, és egy centire sem tudna helyezkedni a sárga vonalak között.
Szerintem Õ lenne az elsõ, aki morgolódna, hogy megölték a vezetési élményt.
Legalább ennyire utópisztikus az elvárása.

Satriani & Co.  :rohog:  :rohog:
Ez jó!  Ebbõl gondolom én vagyok a Co.  :mrgreen:

Satriani:
Ez az ezüst Mazda nekem is nagyon bejön(ne)!
Nem is drága... :hmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #328 Dátum: 2007.10.26 09:55:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Azt mutasd meg nekem, hogy én a leírt akcióim melyikéhez álltam úgy hozzá, hogy "fenntartom a jogot magamnak".

Ide sem írtál semmi ilyesmit, mégis... Tényleg, a Corollában van ESP? Biztonságos autónak mondanád?

Idézetet írta: "Palaczk"
Amikor hülyeséget csináltam, azt ekképp is meséltem el utána.

Én nem így emlékszem... A mazdás csapatásokat szmájli-hadak kíséretében, a méréseidet a maguk természetességében, tárgyilagosan kommentáltad, és a fent idézett hozzászólásodat is egy szmálji zárja, nyilván nem a hülyeség elismerése és a megbánás jeleként. (Gyorsan hozzáteszem: semmi bajom azzal, hogy jót verettetek a Mazdával, a corollás tapasztalataidat, méréseidet is köszönettel olvasom - csak épp nem fér egyik sem össze az itt elõadott mûsorral.)

Persze ha október 24. óta megváltoztál és a vezetés élvezetét átadtad a múltnak, sosem hajtasz a megengedettnél gyorsabban, valamint a méréseket ezentúl rábízod a profikra, akkor egy dolgot tudok tenni: elismerem, hogy jelenleg nincs kettõsség a gondolataid között, és megállapítom, hogy az életben nem fogunk ebben a témában közös nevezõre jutni.

Egyébként ennyi hozzáfûznivalód van a tegnapi négy hozzászólásomhoz?

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #329 Dátum: 2007.10.26 10:11:22 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Satriani & Co.  :rohog:  :rohog:
Ez jó!  Ebbõl gondolom én vagyok a Co.  :mrgreen:

Ne felejtsük el az itt jelen nem lévõ, felelõtlen sofõröket, akik ESP nélkül (akár egy 90 lovas, dízel családi autóval is!!! :nana: :nagymosoly: ) gyorshajtanak. ;)

Idézetet írta: "Trotter66"
Satriani:
Ez az ezüst Mazda nekem is nagyon bejön(ne)!
Nem is drága... :hmm:

Nem bizony. Elgondolkodtató. Gyári keménytetõ... Ez a kocsi eléggé áron alul van, tavasszal szerintem fél millával többet el lehet érte kérni.