Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 121583 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #180 Dátum: 2007.02.09 09:42:19 »
Idézetet írta: "Satriani"
...Az pedig, hogy a Corollám, amivel tökéletesen elégedett vagyok, megvásárlása elõtt pedig nem találtam jobbat a kategóriában, pedig a tesztek szerint a kategória második legrosszabb autója, végképp meggyõzött arról, hogy a tesztek eredménye az égvilágon semmit nem jelent. ...félreteszed az abszolút alaptalan sértettséged, és meggyõzöl az ellenkezõjérõl. ;)


Nem sértettség ez, egyszerûen belefáradtam az értelmetlen bizonygatásba. Új érvet nem tudnék felhozni, ráadásul most részletesen leírtad, hogy mi a hozzáállásod alapja, márpedig ez, úgy tûnik, tényleg kilátástalanná teszi a dolgot a részemrõl. Mondjuk, eddig is tudtam, hogy az ;)...

Hozzátartozik a dologhoz, hogy a mondanivalódat rendszeresen fûszerezed (szándékosan vagy indulatból-e, ezt nem tudom) olyan jelzõkkel, hasonlatokkal stb., amelyektõl kinyílik a zsebemben a bicska. Mivel a dühöngés nem vezetne semmire, ezért tényleg okosabb, ha inkább bele sem megyek a vitába.

Tartozom egy vallomással: én a német autóslapokon nõttem fel, és bevallom, lexarom, hogy mit írnak a franciák, angolok stb. Rendkívül nagyra tartom a németeket mint népet, nekem õk az etalon, és meggyõzõdésem, hogy objektívebben képesek ítélni sok más nemzetnél, ez egyszerûen a vérükben van; nagyon szimpatikus az elemzõ, tárgyilagos szemléletük is, amivel a kérdést vizsgálják. "Mellesleg" az autókról gyûjtött személyes tapasztalataim maximálisan alátámasztják mindezt: általában a német autó a legjobb konstrukció (az utóbbi idõben már idõnként a japán, ami nagyon örvendetes!), a legmegbízhatóbb a japán, a többiek... fogalmazzunk úgy, hogy néha vannak jó dobásaik.

Azt nyilván te sem vitatod, hogy kell hogy létezzen egy hozzávetõleges sorrend az egyes népek által gyártott autók között, például a franciák szerint: 1. francia, 2. német, 3. olasz stb... Nos, az én sorrendem e téren megegyezik a németekével, azzal a kiegészítéssel, hogy a vásárlásnál mégis a japánt favorizálom, a megbízhatósága miatt, továbbá jelenleg a Lexus új modelljeivel azért kissé változni látszik a sorrend. Lehet, hogy a franciák véleménye ettõl eltérõ, de valamelyiküknek tévednie kell, és szerintem a francia téved, a németnek pedig igaza van, az õ értékelése tükrözi a valós sorrendet.

Visszatérve az említett Corolla-tesztre: állandóan azt az egyet emlegeted fel, amelyben a Corolla utolsó elõtti lett. Emlékeztetnélek rá, hogy egy másik, szintén AB nagy összehasonlító tesztben a Corolla a 4. lett, olyanok végeztek mögötte, mint Astra és Focus. Errõl is beszéltünk korábban, de te persze az utolsó elõtti helyezésest emlegeted folyton, mert az jobban alátámasztja az álláspontodat  :hmm:  :wink: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #181 Dátum: 2007.02.09 12:58:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Tartozom egy vallomással: én a német autóslapokon nõttem fel, és bevallom, lexarom, hogy mit írnak a franciák, angolok stb. Rendkívül nagyra tartom a németeket mint népet, nekem õk az etalon, és meggyõzõdésem, hogy objektívebben képesek ítélni sok más nemzetnél, ez egyszerûen a vérükben van; nagyon szimpatikus az elemzõ, tárgyilagos szemléletük is, amivel a kérdést vizsgálják. "Mellesleg" az autókról gyûjtött személyes tapasztalataim maximálisan alátámasztják mindezt: általában a német autó a legjobb konstrukció (az utóbbi idõben már idõnként a japán, ami nagyon örvendetes!), a legmegbízhatóbb a japán, a többiek... fogalmazzunk úgy, hogy néha vannak jó dobásaik.



Na ezt hívják elõitéletnek, és szûk látókörnek.  Így tényleg kár gyõzködni.  :sir:

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #182 Dátum: 2007.02.09 14:11:40 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tartozom egy vallomással: én a német autóslapokon nõttem fel, és bevallom, lexarom, hogy mit írnak a franciák, angolok stb. Rendkívül nagyra tartom a németeket mint népet, nekem õk az etalon...

Hûha, ez nagyon ijesztõen hangzik, inkább tényleg hagyjuk a témát.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #183 Dátum: 2007.02.09 21:35:46 »
dójcsland ûberállesz :hmm: Én azért nem lennék annyira biztos az õ objektivitásukban. Náluk nagyobb nemzeti öntudattal nem sok nép rendelkezik. Na jó, talán a franciák...
Gabe 254.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #184 Dátum: 2007.02.09 21:43:27 »
Idézetet írta: "Kgabe"
dójcsland ûberállesz :hmm: Én azért nem lennék annyira biztos az õ objektivitásukban. Náluk nagyobb nemzeti öntudattal nem sok nép rendelkezik. Na jó, talán a franciák...

dajcs
Nemtom, miért terjest el a dojcs, de az nem helyes.
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #185 Dátum: 2007.02.09 21:48:05 »
Deutschland über alles. Így jobb?...Soha nem tanultam németet.
Gabe 254.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #186 Dátum: 2007.02.09 22:31:55 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Deutschland über alles. Így jobb?
:10:
(Nem a tartalomra, a formára...)
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #187 Dátum: 2007.02.09 23:05:25 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Kgabe"
Deutschland über alles. Így jobb?
:10:
(Nem a tartalomra, a formára...)

:faradt: Csak megszültem...:D
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #188 Dátum: 2007.02.14 01:47:31 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"

Tartozom egy vallomással: én a német autóslapokon nõttem fel, és bevallom, lexarom, hogy mit írnak a franciák, angolok stb. Rendkívül nagyra tartom a németeket mint népet, nekem õk az etalon, és meggyõzõdésem, hogy objektívebben képesek ítélni sok más nemzetnél, ez egyszerûen a vérükben van; nagyon szimpatikus az elemzõ, tárgyilagos szemléletük is, amivel a kérdést vizsgálják. "Mellesleg" az autókról gyûjtött személyes tapasztalataim maximálisan alátámasztják mindezt: általában a német autó a legjobb konstrukció (az utóbbi idõben már idõnként a japán, ami nagyon örvendetes!), a legmegbízhatóbb a japán, a többiek... fogalmazzunk úgy, hogy néha vannak jó dobásaik.



Na ezt hívják elõitéletnek, és szûk látókörnek.  Így tényleg kár gyõzködni.  :sir:


Elõítéletnek és szûk látókörnek tudtommal azt hívják, ha anélkül ítélkezel és mondasz véleményt, hogy az adott témáról tapasztalatokkal, ismeretekkel rendelkeznél. Az én fönti véleményem hosszú idõ alatt, számos tapasztalat hatására alakult ki.

Egyébként pedig, amit fönt írtam, azt még õszinteségnek is hívják. Ami persze sosem kifizetõdõ, mint ezek a reakciók is mutatják; de nem érdekel, elegem lett belõle, hogy itt sokan tetszelgünk a tárgyilagos, elfogulatlan elemzõ szerepében, miközben a fejünk búbjáig ellep a japán autók iránti részrehajlás. Ami nem baj egy japán autós fórumon, de akkor legalább ne botránkozzunk meg oly mélyen azon, ha másoknál más irányú elfogultságot VÉLÜNK fölfedezni (és itt most nem az én fenti "vallomásomra" gondoltam, hanem például arra a gondolatmenetre, hogy a német teszt azért szubjektív, mert gyakran német autók nyernek rajta).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #189 Dátum: 2007.02.14 15:51:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Elõítéletnek és szûk látókörnek tudtommal azt hívják, ha anélkül ítélkezel és mondasz véleményt, hogy az adott témáról tapasztalatokkal, ismeretekkel rendelkeznél.

Ismered a francia, angol, olasz lapok véleményét, tesztmódszereit?

Idézetet írta: "Palaczk"
...elegem lett belõle, hogy itt sokan tetszelgünk a tárgyilagos, elfogulatlan elemzõ szerepében, miközben a fejünk búbjáig ellep a japán autók iránti részrehajlás.

Mondod ezt, miután kvázi lehülyéztél, mikor kijelentettem, hogy ha nem tetszik az Auris, simán átülök egy olcsóbb Fordba, Opelbe vagy Skodába. ;) Ja, a Kia Ceed is egyre feljebb kúszik a listámon, amin az Aurison kívül egy japán (Civic) van a kompakt kategóriában.

A tesztek nem azért nem mindenhatóak, mert itt japánbuzik vannak. Nem a kedves fórumtársaidban kellene a hibát keresni, hanem kritikus szemmel vizsgálni az etalonként kezelt teszteket.

Idézetet írta: "Palaczk"
...például arra a gondolatmenetre, hogy a német teszt azért szubjektív, mert gyakran német autók nyernek rajta.

Ilyet még nem olvastam errefelé. A német teszt azért szubjektív, mert tele van szubjektív, mérhetetlen értékelési szemponttal.

Persze úgyis fölöslegesen tépem a virtuális számat, hiába írtam le mindent ezerszer, ha nem megy át az információ. "Hiába magyarázok", ugyebár. :)

SZERK: még mindig ezen a fejünk búbjáig érõ japánfanatizmuson filózom. :) Kedvenc márkám német (Porsche), másik kedvenc márkám olasz (Maserati). Egy autómhoz kötõdtem érzelmileg, az német volt (Trabant  :szivecske:  :torsziv: ). Álomautóim teljesen vegyesek: MG F/TF, Lotus Elise, Corolla TS, Legacy Spec B, 911, Quattroporte, Merak, Shamal, MR2, 240Z, E30 M3, P1800, Boxster, csupa-csupa japán. A Corolla mellett is csak úgy kötöttem ki, hogy egy hangyapénisznyit jobban tetszett, mint a Focus, és jobb 1,4-es motorja volt...  :hmm:

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #190 Dátum: 2007.02.14 16:12:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"

bevallom, lexarom, hogy mit írnak a franciák, angolok stb.


Idézetet írta: "Ear"
Na ezt hívják elõitéletnek, és szûk látókörnek.  Így tényleg kár gyõzködni.  :sir:


Idézetet írta: "Palaczk"
Elõítéletnek és szûk látókörnek tudtommal azt hívják, ha anélkül ítélkezel és mondasz véleményt, hogy az adott témáról tapasztalatokkal, ismeretekkel rendelkeznél.


Nézd, ha tudatosan elutasítod a más megközelítést, látásmódot, és mindezt nem információhiányból teszed, hanem tudatosan felépítve, és megmagyarázva, ráadásul enyni indulattal, akkor szerintem megáll az elõitéletesség és szûk látókör. Ráadásul úgy izgalmasabb és színesebb is a világ, ha sokféle szemszögbõl, és szemüveggel nézünk végig rajta.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #191 Dátum: 2007.02.14 20:05:19 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"

bevallom, lexarom, hogy mit írnak a franciák, angolok stb.


Idézetet írta: "Ear"
Na ezt hívják elõitéletnek, és szûk látókörnek.  Így tényleg kár gyõzködni.  :sir:


Idézetet írta: "Palaczk"
Elõítéletnek és szûk látókörnek tudtommal azt hívják, ha anélkül ítélkezel és mondasz véleményt, hogy az adott témáról tapasztalatokkal, ismeretekkel rendelkeznél.


Nézd, ha tudatosan elutasítod a más megközelítést, látásmódot, és mindezt nem információhiányból teszed, hanem tudatosan felépítve, és megmagyarázva, ráadásul enyni indulattal, akkor szerintem megáll az elõitéletesség és szûk látókör. Ráadásul úgy izgalmasabb és színesebb is a világ, ha sokféle szemszögbõl, és szemüveggel nézünk végig rajta.


Ha találtam egy viszonyítási rendszert, amelyet megfelelõnek ítélek, akkor megtehetem, hogy a tõle eltérõeket tudatosan elutasítsam. A konkrét példában: ha meggyõzõdtem arról, hogy a német tesztek ítéletei általában helytállóak, akkor megtehetem, hogy az ennek ellenkezõjét állító franciát vagy egyebet elutasítsam.

Indulat valóban van bennem, sajnos ez hibám, ha egy vita elhúzódik, az általában kissé felpiszkálja az idegeimet.

Ami a sokszínûséget illeti: van, ahol látom létjogosultságát, és van, ahol nem. Ténykérdésekben nem látom, és véleményem szerint annak kapcsán, hogy eldöntsd, két autó közül melyik a jobb, elsõsorban ténykérdések merülnek föl, amelyeket nem lehet így IS és úgy IS helyesen vizsgálni, csak egyféleképpen.

--------------------------------

Föl kéne tennem egy alapvetõ fontosságú kérdést, hogy értsem az álláspontodat. Te, mint autós szakember, látsz-e egy rangsort az autók között? Tehát fel tudnál állítani egy sorrendet: jó autó, kevésbé jó autó stb? Mármint nem szubjektív tetszési sorrendet, hanem objektív rangsort. Eleddig azt hittem, hogy ez evidencia, különösen egy autókkal foglalkozó szakember számára; de kezd az az érzésem lenni, hogy talán mégsem az. Ha viszont valóban nem az, és a válaszod a kérdésre "nem", akkor nincs értelme az egész vitának, mert akkor nem pusztán a teszt mint mérõeszköz alkalmassága a kérdés, hanem maga a létjogosultsága is; ha szerinted nincs az autók között különbség, nem lehet kijelenteni hogy melyik a jobb, akkor eleve nincs is értelme magukról a tesztekrõl vitatkozni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #192 Dátum: 2007.02.15 00:58:41 »
Idézetet írta: "Satriani"
A tesztek nem azért nem mindenhatóak, mert itt japánbuzik vannak. Nem a kedves fórumtársaidban kellene a hibát keresni, hanem kritikus szemmel vizsgálni az etalonként kezelt teszteket.


(Csak a pontosítás végett, a teljesség igénye nélkül, és természetesen a sikerre való kilátás bármi reménye nélkül.)

SOHA, SEHOL nem írtam, hogy a tesztek "mindenhatóak" lennének. Azt írtam, hogy szerintem általában alkalmas eszközök két (vagy több) autó objektív összevetésére. Ez hatalmas különbség.

NEM kezelem etalonként a teszteket. Azt írtam pár napja, hogy (a németek) "számomra az etalon". Mint nép, ha ez nem lett volna egyértelmû. Ez sokmindent jelenthet, de azt biztosan nem, hogy a teszteket kezelném etalonként. Azokat "csak" valós mérceként kezelem, ha ez eddig nem lett volna egyértelmû.

Õszintén nem értem, hogy ha én a teszteket hiteles forrásként kezelem, akkor az számodra miért "vakhit", "mindenhatónak", "etalonnak" elfogadás és így tovább.

És leírok még valamit, mielõtt téves következtetésre jutnál. Az utóbbi néhány hsz-odra nem azért nem válaszolok, mert kifogytam az érvekbõl, nem tudok mit reagálni vagy bármi hasonló. Azért nem válaszolok, amit pár napja is írtam: mert nem látom értelmét. Végiggondolom hogy mit tudnék válaszolni, és azonnal nyilvánvaló az is, hogy te miért nem fogadnád el.

Egyetlen példa, az érzékeltetés kedvéért.

Írtad pár napja, hogy a rendszer márcsak azért sem jó, mert a különbözõ lapok különféleképp pontoznak. Erre adódna részemrõl az ellenérv: a különbözõ pontozás ellenére mégis látható, hogy a végeredmény általában azonos vagy legalábbis hasonló! Viszont te erre azt írnád, hogy ez annak tudható be, hogy a német tesztek direkt a német márkákat hozzák ki gyõztesnek...

És így tovább. Értelmetlen!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #193 Dátum: 2007.02.15 18:25:40 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Föl kéne tennem egy alapvetõ fontosságú kérdést, hogy értsem az álláspontodat. Te, mint autós szakember, látsz-e egy rangsort az autók között? Tehát fel tudnál állítani egy sorrendet: jó autó, kevésbé jó autó stb? Mármint nem szubjektív tetszési sorrendet, hanem objektív rangsort. Eleddig azt hittem, hogy ez evidencia, különösen egy autókkal foglalkozó szakember számára; de kezd az az érzésem lenni, hogy talán mégsem az. Ha viszont valóban nem az, és a válaszod a kérdésre "nem", akkor nincs értelme az egész vitának, mert akkor nem pusztán a teszt mint mérõeszköz alkalmassága a kérdés, hanem maga a létjogosultsága is; ha szerinted nincs az autók között különbség, nem lehet kijelenteni hogy melyik a jobb, akkor eleve nincs is értelme magukról a tesztekrõl vitatkozni.



A rövid válasz: nem.  Mármint van az autók között különbség, de nem lehet kijelenteni hogy melyik a jobb - mindenkinek. És itt már a sutba is dobhatjuk az objektivitást.
 
Mint ahogy töbsször is írtam, nem lehet minden szempontból kikezdhetetlen sorrendet felállítani az autók között. Például egy ülés kényelme objektívan mérhetelten, mert jelentõsen eltérõ testalkatok vannak, amit még súlyosbítanak az eltérõ vezetési pózok. Pedig ez elsõdleges fontosságú kérdés. Hova teszel egy autót, ami ugyan remek minden paraméterben, de 185 centinél magasabb embernek kellemetlen ülnie benne? És ha 180 alatt nem jó?

A tesztek lényege nem egy abszolút sorrend felállítása - mert ez lehetetlen. Autók sorba rendezése bizonyos szempontok alapján - erre több az esély.

Kár elvetni a más nézõpontot, mert a németes szabályrendszerbe tuszkolás feladásával az angolok a szörnyen individuális megközelítés mellett gyakran sokkal jobban megragadják egy autó lényegét. Egy teszt értelme szerintem ez. Az elsõ kérdés az, hogy tudsz-e azonosulni egy autóval. Utána jöhetnek a kérdések, hogy befér-e a család, megy-e 400-al, van-e sminktükör a hátsó utasoknak - vagyis az, hogy a te adott helyzeteben ez valóban érdeklõdésre számot tartó autó-e. Bizonyos információkat megadhat, természetesen nem mindent, és nem pótolja a személyes tapasztalatokat.

Igen, én magamnak fel tudok állítani egy skálát, ami sok kollégáéval egyezik. Legalábbis az eleje, ami úgy indul, hogy Lexus GS hibrid. Pont a Winklerrel beszélgettünk errõl, Aki egyszerûen autónirvánának titulálta, és akivel véletlenül futottam össze. Mi nagyjából egyforma korúak vagyunk, egyforma magasak, hasonlóan szocializáltak, még autós téren is. Én megértem az õ autót, õ is az enyémet. Ez komoly egyezés. De például az Alfákon életünk végéig vitatkoznánk...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #194 Dátum: 2007.02.15 19:39:58 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"


Föl kéne tennem egy alapvetõ fontosságú kérdést, hogy értsem az álláspontodat. Te, mint autós szakember, látsz-e egy rangsort az autók között?(...)


A rövid válasz: nem.  Mármint van az autók között különbség, de nem lehet kijelenteni hogy melyik a jobb - mindenkinek. És itt már a sutba is dobhatjuk az objektivitást.
 
Mint ahogy töbsször is írtam, nem lehet minden szempontból kikezdhetetlen sorrendet felállítani az autók között. Például egy ülés kényelme objektívan mérhetelten, mert jelentõsen eltérõ testalkatok vannak, amit még súlyosbítanak az eltérõ vezetési pózok. Pedig ez elsõdleges fontosságú kérdés. Hova teszel egy autót, ami ugyan remek minden paraméterben, de 185 centinél magasabb embernek kellemetlen ülnie benne? És ha 180 alatt nem jó?

A tesztek lényege nem egy abszolút sorrend felállítása - mert ez lehetetlen. Autók sorba rendezése bizonyos szempontok alapján - erre több az esély.

Kár elvetni a más nézõpontot, mert a németes szabályrendszerbe tuszkolás feladásával az angolok a szörnyen individuális megközelítés mellett gyakran sokkal jobban megragadják egy autó lényegét. Egy teszt értelme szerintem ez. Az elsõ kérdés az, hogy tudsz-e azonosulni egy autóval. Utána jöhetnek a kérdések, hogy befér-e a család, megy-e 400-al, van-e sminktükör a hátsó utasoknak - vagyis az, hogy a te adott helyzeteben ez valóban érdeklõdésre számot tartó autó-e. Bizonyos információkat megadhat, természetesen nem mindent, és nem pótolja a személyes tapasztalatokat.

Igen, én magamnak fel tudok állítani egy skálát, ami sok kollégáéval egyezik. Legalábbis az eleje, ami úgy indul, hogy Lexus GS hibrid. Pont a Winklerrel beszélgettünk errõl, Aki egyszerûen autónirvánának titulálta, és akivel véletlenül futottam össze. Mi nagyjából egyforma korúak vagyunk, egyforma magasak, hasonlóan szocializáltak, még autós téren is. Én megértem az õ autót, õ is az enyémet. Ez komoly egyezés. De például az Alfákon életünk végéig vitatkoznánk...


Értem. Valóban más az alapállásunk. Az én fejemben él egy eléggé határozott "jó autó-kevésbé jó autó" sorrend, függetlenül attól, hogy ha vásárlásra adnám a fejemet, igen sok esetben nem ezt a sorrendet követném. Az elõbbi sorrend, ezt készséggel bevallom, nagyjából egybeesik az újautó-tesztek eredményeivel - pl. jelenleg a Yaris a legjobb kisautó :) ...

Jól fogalmaztad meg a lényeget a német és az angol megközelítés közötti különbséggel. Nekem az elõbbi, a "szabályrendszerbe tuszkolás" a szimpatikusabb - megítélésem szerint ez a sajtó feladata, a szubjektív rész pedig enyém, a vásárlóé. Nem várom el a tesztelõtõl, hogy megragadja az autó lényegét, mert szerintem ezt csak szubjektíven teheti, és lehet, hogy teljesen más végkövetkeztetésre jut, mint én. Azt várom el tõle, hogy információkkal lásson el a tárgyilagosan értékelhetõ paraméterekrõl. Mérje le, ellenõrizze le, próbálja ki a dolgokat helyettem, mert nekem nincs lehetõségem egymás mellé tenni egy csomó autót, és egyidõben próbálgatni õket. Aztán mondja el hogy mire jutott - szárazon, irodalom és pláne költészet nélkül. Ezt a szemléletet én eddig leginkább a német autós orgánumokban találtam meg, ezért szimpatikusak nekem.

Igen, kétségtelen tény, hogy a német tesztekben is értékelnek sokmindent, ami nem fejezhetõ ki számokkal. Az ülés kényelme jó példa erre. A rendszer nyilvánvalóan nem tökéletes, viszont az efféle tökéletlenségek kiküszöbölése terén én elég nagy bizalmat szavazok a tesztelõk tapasztalatának; a konkrét példánál maradva: hogy pl. az ülést nem fogja pusztán annak alapján pontozni, hogy neki személy szerint mennyire volt kényelmes, hanem több különbözõ testalkatú ember értékelését átlagolják. És így tovább, az egyéb hasonló kérdésekben is.

No mindegy. Sok mindennel egyetértek abból, amit a vita során ellenérvként felhoztatok (nyilvánvalónak tartom én is pl., hogy a tesztgyõztes autó nem feltétlenül jobb mindenki számára), még ha a végkövetkeztetésem más is, mint a tiétek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )