Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 127935 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10712
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #345 Dátum: 2007.11.25 15:35:23 »
Idézetet írta: "Peti500"
Ma a olvastam az 1.6-os Logan MPV tesztet, külön kiemelték milyen pocsék megoldás, hogy az ablaktörlõ nem indul el az ablakmosó-spriccelés után... :shock:
 :szemforgat:  :szemforgat:  :szemforgat:  :szemforgat:


Ezt már egy 98-as Avensis is tudta (meg gondolom a Corollák is), szerintem nagyon praktikus dolog. Töröl 2 v 3-at, attól függõen, hogy mennyit spricceltél a szélvédõre. A törlések után pedig dolga végeztével abbamarad az egész.

Neked tulajdonképpen annyiból áll a szélvédõ tisztítása, hogy meghúzod a kart spriccelõ állásban, aztán szevasz.
Apróságok, amik nélkül ugyanúgy lehetne élni, de jó, hogy vannak.  :kacsint:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Peti

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #346 Dátum: 2007.11.25 15:44:31 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Idézetet írta: "Peti500"
Ma a olvastam az 1.6-os Logan MPV tesztet, külön kiemelték milyen pocsék megoldás, hogy az ablaktörlõ nem indul el az ablakmosó-spriccelés után... :shock:
 :szemforgat:  :szemforgat:  :szemforgat:  :szemforgat:


Ezt már egy 98-as Avensis is tudta (meg gondolom a Corollák is), szerintem nagyon praktikus dolog. Töröl 2 v 3-at, attól függõen, hogy mennyit spricceltél a szélvédõre. A törlések után pedig dolga végeztével abbamarad az egész.

Neked tulajdonképpen annyiból áll a szélvédõ tisztítása, hogy meghúzod a kart spriccelõ állásban, aztán szevasz.
Apróságok, amik nélkül ugyanúgy lehetne élni, de jó, hogy vannak.  :kacsint:


Ezt már a 87es Audim is tudta :wink:  én jó dolognak nem nevezném, a Fiatnál, Rönónál tetszett hogy én spriccelek annyi vizet amennyi jólesik, aztán törlök rajta...

Nem beszélve arról milyen mókás tud lenni ha kifogy a tartályod vagy netán befagy/elszennyezõdik a spricni, akkor jön a 3törlés üresjárat, szereti a lapát meg az üveg is :rolleyes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10712
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #347 Dátum: 2007.11.25 16:16:24 »
Akkor méginkább kiábrándító, hogy 20 évvel az Audi után a Dacia még nem tudja ezt.  :kacsint:

Maradjunk annyiban, hogy jó is és nem is, hogy van ez a funkció.  :kacsint:

Ha úgy nézzük, nem kell +2x hozzányúlni a karhoz, elég csak a spricceléskor.
A hátrányát pedig már említetted.

Én ilyen szempontból az automata ablaktörlõnek nem tudok örülni, az esetek 60-70%-ában nem úgy mûködik, ahogy én szeretném. Na ezt pl feleslegesnek tartom, és bárhogyan is fejlesztgetik, 100%-osan sosem fog mûködni, szvsz.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #348 Dátum: 2007.11.25 20:04:09 »
Akkor én írok 3. félét. Én a vagy teljesen manuális, kar végén adagolós törlõt szeretem, vagy a full automatát  :nagymosoly:
Laco 73 :D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #349 Dátum: 2007.11.26 12:46:34 »
Idézetet írta: "Peti500"
Ma a olvastam az 1.6-os Logan MPV tesztet, külön kiemelték milyen pocsék megoldás, hogy az ablaktörlõ nem indul el az ablakmosó-spriccelés után... :shock:
 :szemforgat:  :szemforgat:  :szemforgat:  :szemforgat:


Pedig így van, ez tényleg pocsék dolog.  :nagymosoly:  Ki mit szokott meg, de tényleg egyszerû az egy mozdulatos ablaktisztítás, engem is zavar, ha ezt két lépcsõben kell megcsinálni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #350 Dátum: 2007.11.26 13:50:21 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Peti500"
Ma a olvastam az 1.6-os Logan MPV tesztet, külön kiemelték milyen pocsék megoldás, hogy az ablaktörlõ nem indul el az ablakmosó-spriccelés után... :shock:
 :szemforgat:  :szemforgat:  :szemforgat:  :szemforgat:


Pedig így van, ez tényleg pocsék dolog.  :nagymosoly:  Ki mit szokott meg, de tényleg egyszerû az egy mozdulatos ablaktisztítás, engem is zavar, ha ezt két lépcsõben kell megcsinálni.


Én nagyon utálom a modern kocsiknak ezt a szokását, hogy rögtön elindítják az ablaktörlõket, egyidejûleg az ablakmosás megkezdésével. Az elsõ törlés gyakorlatilag szárazon történik, ocsmány hang kíséretében, ami segít elképzelni, hogy közben milyen kopás megy végbe az üvegen :shock: ... Úúúútálom :!:

A Camrym hál' Istennek még nem ilyen. Ott van lehetõségem alaposan telenyomatni ablakmosóval a szélvédõt, és csak utána elindítani az ablaktörlõket. Ez a jó megoldás :nana: !

Ha Daciáék ezt tudatosan csinálták ilyenre, akkor le a kalappal :10: ... Ha meg csak spórolásból, akkor meg ezúttal véletlenül a spórolás jó eredményre vezetett :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #351 Dátum: 2007.11.26 18:40:19 »
Pedig egyébként meg lehetne ezt oldani kecske-káposzta módon. Pl. úgy, hogy az ablaktörlõk csak 2-3 mp-el az ablakmosás megkezdése után induljanak el, hogy a már vizes szélvédõt töröljék.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #352 Dátum: 2007.11.26 19:30:30 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ha Daciáék ezt tudatosan csinálták ilyenre, akkor le a kalappal :10: ... Ha meg csak spórolásból, akkor meg ezúttal véletlenül a spórolás jó eredményre vezetett :)


Nem egyszer elõfordult már hogy nagy hidegbe a -fagyállós mosófolyadék ellenére- befagyott, eltömõdött a spricni, ilyenkor még a maradék dzsuvát is elkeni az ablaktörlõ és rosszabbul látok mint elõtte, vagy pl. nálam visszatérõ hibajelenség hogy hiába nyomom nem megy le a bal alsó sarokig (mármint a törlési terület sarkáig) a víz, mert ugye a törlõ mindig "elviszi", így ott megmarad a piszok, és látom hogy minden törlésnél csak szárazon keni tovább :?

Peti

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #353 Dátum: 2007.11.26 19:33:57 »
Idézetet írta: "Ear"


Pedig így van, ez tényleg pocsék dolog.  :nagymosoly:


Pocséknak biztos nem nevezném :roll:
Inkább egy kényelmi extrának ami feleslegesen leterheli a szélvédõt és a lapátokat, cserébe egy 0,5mp-es +mozdulat kihagyásáért...

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #354 Dátum: 2007.11.26 20:06:20 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Én nagyon utálom a modern kocsiknak ezt a szokását, hogy rögtön elindítják az ablaktörlõket, egyidejûleg az ablakmosás megkezdésével. Az elsõ törlés gyakorlatilag szárazon történik, ocsmány hang kíséretében, ami segít elképzelni, hogy közben milyen kopás megy végbe az üvegen :shock: ... Úúúútálom :!:

A Camrym hál' Istennek még nem ilyen. Ott van lehetõségem alaposan telenyomatni ablakmosóval a szélvédõt, és csak utána elindítani az ablaktörlõket. Ez a jó megoldás :nana: !

Ha Daciáék ezt tudatosan csinálták ilyenre, akkor le a kalappal :10: ... Ha meg csak spórolásból, akkor meg ezúttal véletlenül a spórolás jó eredményre vezetett :)
Egyetértünk  :pofa: Sztem a Daciából kihagyták 1szerûen, de nem tudták, hogy ezzel jót tesznek. Amúgy az én üvegemnek már csak a kavicsok, meg a fatestápoló okozhat nagyobb karcokat, mint amik most vannak. Kész rémálom már este vezetni  :szomoru:
Laco 73 :D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #355 Dátum: 2007.11.27 13:44:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Pedig egyébként meg lehetne ezt oldani kecske-káposzta módon. Pl. úgy, hogy az ablaktörlõk csak 2-3 mp-el az ablakmosás megkezdése után induljanak el, hogy a már vizes szélvédõt töröljék.


Késleltetés van, de nem ilyen hosszú. Ha lenne, akkor meg azon menne a sírás rívás, hogy már percek óta vizes a szélvédõ, már a menetszél rég letolta a víz nagy részét, de csak most kezdete el törölni a lapát az ablakot, persze hogy ottmaradt a bogarak nagy része.  :nagymosoly:

Toyotás Myki

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #356 Dátum: 2007.11.27 22:36:13 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"
Pedig egyébként meg lehetne ezt oldani kecske-káposzta módon. Pl. úgy, hogy az ablaktörlõk csak 2-3 mp-el az ablakmosás megkezdése után induljanak el, hogy a már vizes szélvédõt töröljék.


Késleltetés van, de nem ilyen hosszú. Ha lenne, akkor meg azon menne a sírás rívás, hogy már percek óta vizes a szélvédõ, már a menetszél rég letolta a víz nagy részét, de csak most kezdete el törölni a lapát az ablakot, persze hogy ottmaradt a bogarak nagy része.  :nagymosoly:

Bocs hogy belekotyogok,de én a 79-es Passatomon (telenyomom ablakmosóval oszt törlök) tutira felylesztettem a dolgot.
Vettem dupla lapátokat a spricnicsövet pedig kivezettem a két lapát közé így pont a lapát elé nyomta a vizet.
Hát olyan tuti ablakmosóm lett hogy netovább!!
3 azaz HÁROM évig használtam ezeket a lapátokat. :vezetes:
Toyota a megbízhatóság szobra!!
-----------------------------------------
97 Carina GLi, 4 Runner 2.4TD

Peti

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #357 Dátum: 2007.11.27 23:30:53 »
Idézetet írta: "Oláh Miklós"

Vettem dupla lapátokat a spricnicsövet pedig kivezettem a két lapát közé így pont a lapát elé nyomta a vizet.
Hát olyan tuti ablakmosóm lett hogy netovább!!
3 azaz HÁROM évig használtam ezeket a lapátokat. :vezetes:


Ilyen megoldással aszem a Iveco Daily-nél  találkoztam, tényleg nagyon jó...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #358 Dátum: 2007.11.28 22:33:54 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
Én nagyon utálom a modern kocsiknak ezt a szokását, hogy rögtön elindítják az ablaktörlõket, egyidejûleg az ablakmosás megkezdésével. Az elsõ törlés gyakorlatilag szárazon történik, ocsmány hang kíséretében, ami segít elképzelni, hogy közben milyen kopás megy végbe az üvegen :shock: ... Úúúútálom :!:

A Camrym hál' Istennek még nem ilyen. Ott van lehetõségem alaposan telenyomatni ablakmosóval a szélvédõt, és csak utána elindítani az ablaktörlõket. Ez a jó megoldás :nana: !

Ha Daciáék ezt tudatosan csinálták ilyenre, akkor le a kalappal :10: ... Ha meg csak spórolásból, akkor meg ezúttal véletlenül a spórolás jó eredményre vezetett :)
Egyetértünk  :pofa: Sztem a Daciából kihagyták 1szerûen, de nem tudták, hogy ezzel jót tesznek. Amúgy az én üvegemnek már csak a kavicsok, meg a fatestápoló okozhat nagyobb karcokat, mint amik most vannak. Kész rémálom már este vezetni  :szomoru:


Ha ennyire gáz már a szélvédõd, esetleg érdemes lehet elgondolkodni a cserén. Nem olyan vészes a dolog (pl. a bestglass.hu-n -ma vettem náluk szélvédõt egy Golfhoz- 15.000-be kerülne a te autódhoz), és utána ég és föld a különbség, annyival jobban kilátni, és este annyival könnyebb a vezetés. Nem utolsó sorban komoly biztonsági relevanciája van a dolognak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #359 Dátum: 2007.11.30 21:42:21 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ha ennyire gáz már a szélvédõd, esetleg érdemes lehet elgondolkodni a cserén. Nem olyan vészes a dolog (pl. a bestglass.hu-n -ma vettem náluk szélvédõt egy Golfhoz- 15.000-be kerülne a te autódhoz), és utána ég és föld a különbség, annyival jobban kilátni, és este annyival könnyebb a vezetés. Nem utolsó sorban komoly biztonsági relevanciája van a dolognak.
Ja, csak valaki a fórumról, azt tanácsolta korábban, hogy ne bontsam meg a szélvédõt, mert akkor rohadni fog mellette, meg nem lesz olyan mint a gyári a tömítés...
Én már rég elhatároztam, hogy anyagi okai nincsenek a dolognak, csak kellene 1 jó üveges cég. Meg tudni kellene, miért van, hogy néhol 12000, máshol meg 24000 ugyanaz az üveg cikkszám is stimmel.
Laco 73 :D