...tegnap, azaz már ma éjjel akkor zuhantam haza, hullafáradtan és kissé illumináltan is :rolleyes: ...
Szóval iszol is, nem csak gyorshajtasz - szép vagy, mondhatom... :nagymosoly:
Most csak annyit: biztonságosnak tartom-e a Corollát? Abszolút értelemben véve igen...
Na látod, ennyi. ESP nélkül is van biztonságos autó. Ha az ESP-t szériában adnák, azonos áron az ESP nélküli kivitelekkel, akkor azt mondanám, hogy egyértelmûen kell az ESP - de hogy központilag ezt kötelezõvé tegyék, így is drágítva az autókat, azt nem írom alá.
Megint más kérdés, hogy még ekkor is szeretném, hogy az ESP kikapcsolható legyen, hátsókerekes autónál feltétlenül.
Mióta felelõtlenség ... autópályán 160-170-el menni?
Miután folyamatosan azt szajkózod, hogy az ESP legyen kötelezõ a nagyobb biztonság érdekében, és aki kikapcsolja, jó keményen büntessék meg, gondoltam, a szabálykövetõ magatartást magadra nézve is kötelezõnek érzed. A sebességhatárokat elvileg a biztonság miatt állapították meg; hogy jössz ahhoz, hogy felülbíráld õket, ugyanakkor további szabályokat alkoss, és azokhoz egy fórumon a végletekig merev módon ragaszkodj? Remélem, érzed az ellentmondást.
Persze nem akarok úgy tenni, mintha soha nem hajtanék felelõtlenül, mert sajnos néha hajtok. Tegnap este is írtam már és most is írom, hogy pont ezért látom, érzem fokozottan a szükségét a sofõrt megregulázó rendszereknek.
Jó-jó, de ne a rendszertõl várd el, hogy vigyázzon rád, figyeljen helyetted... Ez kb. olyan, mintha a tolvaj azzal védekezne, hogy "dehát bírónõ, mé' rakják ki a terméket a polcra???", esetleg az alkesz azt mondaná otthon az asszonynak, hogy "be sem mentem volna, ha nincs nyitva a kocsma"...
Tegyünk csak azért kötelezõvé mindenki számára egy pénzbe kerülõ biztonsági rendszert, ami ugyebár a határon avatkozik be, mert azt feltételezzük, hogy lesz olyan ember, aki el fog menni a határig?
A biztonsági öv, a blokkolásgátló, a sofõr lufija más tészta: ha belátó, szabálykövetõ ember vagy, akkor is jól jöhetnek. Az ESP ehhez képest extra: a (relatív) gyorshajtókat védi.
Ha egyes biztonsági eszközök kötelezõvé tételét elfogadod, akkor másoké ellen miért tiltakozol? Hol húzod meg a határt, és MIÉRT húzol határt?
Már leírtam többször, több szemszögbõl a választ.
1. Ez ESP pénzbe kerül. Vezetek 13 éve, egyszer sem kerültem olyan helyzetbe, hogy szükségem lett volna rá. Egy fillért nem adnék érte, ha csak én használnék egy autót.
2. Vezetési élménybe beleszól - ha kötelezõ is, amellett, hogy ne legyen drágább miatta egy autó, legyen kikapcsolható.
3. Hol a határ? Nem tudom. Szerinted hány légzsáknál van a határ? Szerinted a holttérfigyelõ (ami idén kétszer is jól jött volna, a másik fél figyelmessége akadályozta meg mindkétszer, hogy ráhúzzam a kormányt) miért nem kötelezõ? Az éberségfigyelõ, az automata távolságtartó, a sávelhagyásra figyelmeztetõ, az éjjellátó? Mind növelné a biztonságot... Nem tudom, hol a határ. Én azt mondom, hogy akkor szabad ezeket kötelezõvé tenni, ha az autógyár viseli a költségeket, és nem a vevõ. (Viszont ahhoz továbbra is ragaszkodom, hogy az ESP legyen kikapcsolható.)
Már kérdeztem többször is, hogy a sebességet te maximalizálnád? Ha az autók csak 130-cal (ill. az elõzések biztonsága miatt mondjuk 150-nel) tudnának menni, az nyilvánvalóan növelné a biztonságot, és csökkentené a károsanyag-kibocsátást, tehát teljesen logikus, és a "biztonság mindenekfelett" gondolatmenetedbe tökéletesen illeszthetõ javaslatról van szó. Nos?