Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 127903 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #330 Dátum: 2007.10.26 10:30:51 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"


Ehelyett bízná Satriani Cartárs a "saját két tökéletlen kezére" az életét :hmm: ...

Ez egyben válasz Herr Ritter Trotternek is arra, hogy van-e ilyesminek keresnivalója egy sportkocsiban, vagy sem :)


Ez egy ESP aminek az a dolga, hogy félelmetesen gyors legyél. És csak az. Na ehhez mit szólsz?


Ehhez azt szólom, hogy az általad idézett leírásban szerepel, hogy a rendszer mûködésének "kellemes mellékhatása" a baleset elkerülése ;) ... Tehát tudja EZT is. Innentõl OK a dolog. Sõt szuper, hogy ez így megoldható, hogy az autó nagyon gyors lesz, kellemes mellékhatásként pedig a balesetek elkerülésén is munkálkodik a rendszer.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #331 Dátum: 2007.10.26 10:44:37 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Azt mutasd meg nekem, hogy én a leírt akcióim melyikéhez álltam úgy hozzá, hogy "fenntartom a jogot magamnak".

Ide sem írtál semmi ilyesmit, mégis... Tényleg, a Corollában van ESP? Biztonságos autónak mondanád?

Idézetet írta: "Palaczk"
Amikor hülyeséget csináltam, azt ekképp is meséltem el utána.

Én nem így emlékszem... A mazdás csapatásokat szmájli-hadak kíséretében, a méréseidet a maguk természetességében, tárgyilagosan kommentáltad, és a fent idézett hozzászólásodat is egy szmálji zárja, nyilván nem a hülyeség elismerése és a megbánás jeleként. (Gyorsan hozzáteszem: semmi bajom azzal, hogy jót verettetek a Mazdával, a corollás tapasztalataidat, méréseidet is köszönettel olvasom - csak épp nem fér egyik sem össze az itt elõadott mûsorral.)

Persze ha október 24. óta megváltoztál és a vezetés élvezetét átadtad a múltnak, sosem hajtasz a megengedettnél gyorsabban, valamint a méréseket ezentúl rábízod a profikra, akkor egy dolgot tudok tenni: elismerem, hogy jelenleg nincs kettõsség a gondolataid között, és megállapítom, hogy az életben nem fogunk ebben a témában közös nevezõre jutni.

Egyébként ennyi hozzáfûznivalód van a tegnapi négy hozzászólásomhoz?


Nem ennyi hozzáfûznivalóm van :) ... De tegnap, azaz már ma éjjel akkor zuhantam haza, hullafáradtan és kissé illumináltan is :rolleyes: ... Nem bírtam többet írni. Majd ma írok, késõbb, este.

Most csak annyit: biztonságosnak tartom-e a Corollát? Abszolút értelemben véve igen, de nem a ma a kategóriában elérhetõ legnagyobb mértékben. Lehetne biztonságosabb. Pl. ha lenne benne VSC, amit ugye jobb helyeken rég beletesznek alapban. Nálunk meg nem, pedig a mi életünk is ér annyit, mint pl. a németeké. És pontosan azért tudják ezt eljátszani velünk, mert az "agymosott" német veri az asztalt a saját biztonságáért, a hülye magyar meg... Lásd ami itt zajlik most a fórumon.

Ami az idézett hsz-omat illeti. Ebben hol említettem felelõtlen magatartást? Mióta felelõtlenség gyorsításnál kihúzatni az autót, vagy autópályán 160-170-el menni?

Mazdás csapatás: igazi állatkodó driftelésrõl (bár tudom, Ear szerint nem volt az) egyszer írtam, ez egy üres parkolóban történt, éjjel a hegyen, és egyes sebességfokozatban - ebbõl sejthetõ, hogy mekkora volt a maximális sebesség. Senkit nem veszélyeztettünk.

Persze nem akarok úgy tenni, mintha soha nem hajtanék felelõtlenül, mert sajnos néha hajtok. Tegnap este is írtam már és most is írom, hogy pont ezért látom, érzem fokozottan a szükségét a sofõrt megregulázó rendszereknek.

A többirõl késõbb, de egy többször feltett kérdésemre azért nem bánnám, ha válaszolnál. Ha egyes biztonsági eszközök kötelezõvé tételét elfogadod, akkor másoké ellen miért tiltakozol? Hol húzod meg a határt, és MIÉRT húzol határt?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #332 Dátum: 2007.10.26 11:58:42 »
Palaczk, Satriani télleg jól látja. most ha annyira megnézzük mi mindketten vén roncsokkal járunk, mai értelemben. nekem se esp-m se abs se semmi csak jó gumijaim vannak és kész. csak Te amig sima autóuton orrba szájba elözgetsz/versenyzel  stb  addig én nagyjábol betartom a seb, korlátokat.  ez gyakorlatilag istenkisértés...

mindegy...
köszi a képet :10:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #333 Dátum: 2007.10.26 16:08:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...tegnap, azaz már ma éjjel akkor zuhantam haza, hullafáradtan és kissé illumináltan is :rolleyes: ...

Szóval iszol is, nem csak gyorshajtasz - szép vagy, mondhatom... :nagymosoly:

Idézetet írta: "Palaczk"
Most csak annyit: biztonságosnak tartom-e a Corollát? Abszolút értelemben véve igen...

Na látod, ennyi. ESP nélkül is van biztonságos autó. Ha az ESP-t szériában adnák, azonos áron az ESP nélküli kivitelekkel, akkor azt mondanám, hogy egyértelmûen kell az ESP - de hogy központilag ezt kötelezõvé tegyék, így is drágítva az autókat, azt nem írom alá.

Megint más kérdés, hogy még ekkor is szeretném, hogy az ESP kikapcsolható legyen, hátsókerekes autónál feltétlenül.

Idézetet írta: "Palaczk"
Mióta felelõtlenség ... autópályán 160-170-el menni?

Miután folyamatosan azt szajkózod, hogy az ESP legyen kötelezõ a nagyobb biztonság érdekében, és aki kikapcsolja, jó keményen büntessék meg, gondoltam, a szabálykövetõ magatartást magadra nézve is kötelezõnek érzed. A sebességhatárokat elvileg a biztonság miatt állapították meg; hogy jössz ahhoz, hogy felülbíráld õket, ugyanakkor további szabályokat alkoss, és azokhoz egy fórumon a végletekig merev módon ragaszkodj? Remélem, érzed az ellentmondást.

Idézetet írta: "Palaczk"
Persze nem akarok úgy tenni, mintha soha nem hajtanék felelõtlenül, mert sajnos néha hajtok. Tegnap este is írtam már és most is írom, hogy pont ezért látom, érzem fokozottan a szükségét a sofõrt megregulázó rendszereknek.

Jó-jó, de ne a rendszertõl várd el, hogy vigyázzon rád, figyeljen helyetted... Ez kb. olyan, mintha a tolvaj azzal védekezne, hogy "dehát bírónõ, mé' rakják ki a terméket a polcra???", esetleg az alkesz azt mondaná otthon az asszonynak, hogy "be sem mentem volna, ha nincs nyitva a kocsma"...

Tegyünk csak azért kötelezõvé mindenki számára egy pénzbe kerülõ biztonsági rendszert, ami ugyebár a határon avatkozik be, mert azt feltételezzük, hogy lesz olyan ember, aki el fog menni a határig?

A biztonsági öv, a blokkolásgátló, a sofõr lufija más tészta: ha belátó, szabálykövetõ ember vagy, akkor is jól jöhetnek. Az ESP ehhez képest extra: a (relatív) gyorshajtókat védi.

Idézetet írta: "Palaczk"
Ha egyes biztonsági eszközök kötelezõvé tételét elfogadod, akkor másoké ellen miért tiltakozol? Hol húzod meg a határt, és MIÉRT húzol határt?

Már leírtam többször, több szemszögbõl a választ.
1. Ez ESP pénzbe kerül. Vezetek 13 éve, egyszer sem kerültem olyan helyzetbe, hogy szükségem lett volna rá. Egy fillért nem adnék érte, ha csak én használnék egy autót.
2. Vezetési élménybe beleszól - ha kötelezõ is, amellett, hogy ne legyen drágább miatta egy autó, legyen kikapcsolható.
3. Hol a határ? Nem tudom. Szerinted hány légzsáknál van a határ? Szerinted a holttérfigyelõ (ami idén kétszer is jól jött volna, a másik fél figyelmessége akadályozta meg mindkétszer, hogy ráhúzzam a kormányt) miért nem kötelezõ? Az éberségfigyelõ, az automata távolságtartó, a sávelhagyásra figyelmeztetõ, az éjjellátó? Mind növelné a biztonságot... Nem tudom, hol a határ. Én azt mondom, hogy akkor szabad ezeket kötelezõvé tenni, ha az autógyár viseli a költségeket, és nem a vevõ. (Viszont ahhoz továbbra is ragaszkodom, hogy az ESP legyen kikapcsolható.)

Már kérdeztem többször is, hogy a sebességet te maximalizálnád? Ha az autók csak 130-cal (ill. az elõzések biztonsága miatt mondjuk 150-nel) tudnának menni, az nyilvánvalóan növelné a biztonságot, és csökkentené a károsanyag-kibocsátást, tehát teljesen logikus, és a "biztonság mindenekfelett" gondolatmenetedbe tökéletesen illeszthetõ javaslatról van szó. Nos?

Peti

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #334 Dátum: 2007.10.26 20:30:33 »
Idézetet írta: "Trotter66"


De az alap téma a Porke, izé  :hmm: Porsche (bocs Satriani)...


Tudja valaki hogy a Porke honnan jött??? :wink:  :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #335 Dátum: 2007.10.27 01:03:30 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Most csak annyit: biztonságosnak tartom-e a Corollát? Abszolút értelemben véve igen...

Na látod, ennyi. ESP nélkül is van biztonságos autó.


Dehogy "ennyi". ESP-vel biztonságosabb lenne. ESP nélkül kevésbé biztonságos.

Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mióta felelõtlenség ... autópályán 160-170-el menni?

Miután folyamatosan azt szajkózod, hogy az ESP legyen kötelezõ a nagyobb biztonság érdekében, és aki kikapcsolja, jó keményen büntessék meg, gondoltam, a szabálykövetõ magatartást magadra nézve is kötelezõnek érzed. A sebességhatárokat elvileg a biztonság miatt állapították meg; hogy jössz ahhoz, hogy felülbíráld õket, ugyanakkor további szabályokat alkoss, és azokhoz egy fórumon a végletekig merev módon ragaszkodj? Remélem, érzed az ellentmondást.


Nem érzek ellentmondást. Sokszor kifejtettem már a véleményemet a sebességkorlátozásról autópályán. Történetesen a világnak azon autópályáján van a legkevesebb baleset (százalékosan), amelyen nincs sebességkorlátozás: a németen. Innentõl fogva számomra a 130 kmh-s limit értelmetlen szabály, annál is inkább, mert régi, elavult, nem alkalmazkodik a mai autók képességeihez. Ha már muszáj limit (a német példa bizonyítja, hogy nem muszáj), akkor 150-160 ésszerûbb lenne, mint az anakronisztikus 130.

Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Persze nem akarok úgy tenni, mintha soha nem hajtanék felelõtlenül, mert sajnos néha hajtok. Tegnap este is írtam már és most is írom, hogy pont ezért látom, érzem fokozottan a szükségét a sofõrt megregulázó rendszereknek.

Jó-jó, de ne a rendszertõl várd el, hogy vigyázzon rád, figyeljen helyetted... Ez kb. olyan, mintha a tolvaj azzal védekezne, hogy "dehát bírónõ, mé' rakják ki a terméket a polcra???", esetleg az alkesz azt mondaná otthon az asszonynak, hogy "be sem mentem volna, ha nincs nyitva a kocsma"...


Jaj, bocs, hogy nem vagyok tökéletes. Az vesse rám az elsõ követ, aki még soha életében semmi felelõtlen dolgot nem mûvelt.

Idézetet írta: "Satriani"
Tegyünk csak azért kötelezõvé mindenki számára egy pénzbe kerülõ biztonsági rendszert, ami ugyebár a határon avatkozik be, mert azt feltételezzük, hogy lesz olyan ember, aki el fog menni a határig?

A biztonsági öv, a blokkolásgátló, a sofõr lufija más tészta: ha belátó, szabálykövetõ ember vagy, akkor is jól jöhetnek. Az ESP ehhez képest extra: a (relatív) gyorshajtókat védi.


Te most viccelsz, ugye? Egyrészt az emberek idõnként elmennek a határig, vagy azon túl. Másrészt az ESP többek közt arra szolgál, hogy megvédjen a váratlan okból bekövetkezett hirtelen irányváltoztatás okozta kisodródástól. Ez bárki törvénytisztelõ emberrel elõfordulhat, bármilyen törvénytisztelõ vezetés mellett.

Idézetet írta: "Satriani"
Már kérdeztem többször is, hogy a sebességet te maximalizálnád? Ha az autók csak 130-cal (ill. az elõzések biztonsága miatt mondjuk 150-nel) tudnának menni, az nyilvánvalóan növelné a biztonságot, és csökkentené a károsanyag-kibocsátást, tehát teljesen logikus, és a "biztonság mindenekfelett" gondolatmenetedbe tökéletesen illeszthetõ javaslatról van szó. Nos?


Nem maximalizálnám. Lásd elsõ bekezdés, német autópálya. De hoznék egy másik példát is: Dániában azután, hogy autópályán 110-rõl 130-ra emelték a limitet, 25 %-al csökkent az autópályás balesetek száma.

-----------------------------------

Nem értem az érvelésedet arról, hogy többek közt az szól a kötelezõ ESP ellen, hogy pénzbe kerül és a gyártó ránk hárítja a költségét. Aha. Szerinted a biztonsági övet, a fejtámlát, a légzsákot, az ABS-t stb. talán nem ugyanúgy a vevõkkel fizetteti ki a gyártó? A motorosnak sem az állam veszi meg a sisakot, hanem õ maga. A hegymászónak sem nyomják a kezébe a hegy lábánál a kötelet, ajándékba. Mióta érv az egy biztonsági felszereléssel szemben, hogy pénzbe kerül?

-----------------------------------

De, mondom, OK, legyen kikapcsolható az az istenverte vacak. Csak csexxék meg alaposan azt, aki kikapcsolja és így balesetet csinál - ahogy tegnap/ma ezt már kvázi közös nevezõre hoztuk. Egyébként tulajdonképpen mi a jó fenének vádolsz "végletekig merev ragaszkodással", amikor ezt már az elején felvetettem, mint alternatívát :| ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #336 Dátum: 2007.10.27 01:15:26 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Nem tudjuk meggyõzni... Habár nem tudom mit szólna Palaczk, ha elvinnék a Camryt és teletömnék hárombetûssel, lefojtanák a motorteljesítményt és 100-nál gyorsabban nem mehetne, azt is csak a nemsokára felfestett sárga vonalak között, és egy centire sem tudna helyezkedni a sárga vonalak között.
Szerintem Õ lenne az elsõ, aki morgolódna, hogy megölték a vezetési élményt.
Legalább ennyire utópisztikus az elvárása.


 :mivan: Az ESP kötelezõvé tétele legalább annyira utópisztikus, mint amit itt fönt leírtál? ENNYIRE utópisztikus az ESP kötelezõvé tétele? Dehát miért???????:mivan:

Egyébként hárombetûssel nagyon szívesen teletömetném a Camryt, ha lehetséges lenne. Nem jószántamból nélkülözöm ezeket az eszközöket, és nagyon is tisztában vagyok vele, hogy így mennyivel nagyobb veszélyben vagyok, mint egy mai modern autó vezetõje. Vagy talán nem vagyok nagyobb veszélyben???
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #337 Dátum: 2007.10.27 01:29:04 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Satriani"
- nélküle is készülnek biztonságos autók;
Ez tévedés. ESP hiányában egy autó kevésbé biztonságos.

Csúsztatsz, vagy félreérted. Ha azt mondod, hogy egy autó kevésbé biztonságos ESP nélkül, az nem zárja ki, hogy ESP nélkül ne lenne elég biztonságos egy autó. 9 vagy 6 légzsákkal biztonságosabb egy autó? A Kia Ceed, vagy a Hyundai i30 a biztonságosabb? vö. A 6 légzsákos, ill. az i30 már nem is biztonságos? Tiltsuk be a 6 légzsákos kocsikat és az i30-at?


Nem létezik olyan, hogy ELÉG biztonságos autó. Elég biztonságos az az autó lenne, amelyben soha, semmilyen körülmények között nem lehetne meghalni vagy megsérülni. Ez ugye lehetetlen, tehát elég biztonságos autó sosem lesz. Ezzel együtt, azon lehet és kell is dolgozni, hogy fokozzuk az autók biztonságát. És ennek az egyik eszköze az ESP.

Idézetet írta: "Satriani"
Rossz az egész alapállásod. A maximális biztonságra való törekvést tûzted zászlódra, miközben elfelejted, hogy az autók biztonsági rendszere és biztonságossága nem az ESP-n múlik. Mindenképp lesz különbség az autók biztonsága között, ezt szabályozással nem lehet feloldani. (...)


Miért rossz? Az autók biztonságossága az ESP-n IS múlik. Az autók biztonsága között mindenképp lesz különbség és ezt szabályozással feloldani valóban nem lehet, viszont befolyásolni nagyon is lehet, és kell is. Mind a gyártókat, mind a vásárlókat lehet a fokozottabb biztonság irányába befolyásolni a megfelelõ szabályozással.

Idézetet írta: "Satriani"
Az ESP egy biztonsági extra, ahogy a sok légzsák, a böhöm kasztni, a precíz futómû, a brutális fékek, és a többi. Egyiket sem teheted kötelezõvé, mert pénzbe kerül.


A "pénzbe kerül" kérdésrõl az iménti hsz-omban írtam. Amúgy: igen, most "csak" egy extra az ESP - megjegyzem, már nem sokáig, mert hamarosan EU-n belül ugyanúgy kötelezõ lesz az új autókba beletenni, mint az ABS-t. De most még valóban extra. Mint ahogy extra volt korábban pár dolog, ami ma alap és kötelezõ. Ez egy folyamat, méghozzá egy nagyon örvendetes folyamat - megjelenik egy biztonsági felszerelés, elterjed, és idõvel kötelezõvé is teszik (ezt az utat járta be a biztonsági öv is, ugye). Hajrá!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #338 Dátum: 2007.10.27 08:33:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"


Ehelyett bízná Satriani Cartárs a "saját két tökéletlen kezére" az életét :hmm: ...

Ez egyben válasz Herr Ritter Trotternek is arra, hogy van-e ilyesminek keresnivalója egy sportkocsiban, vagy sem :)


Ez egy ESP aminek az a dolga, hogy félelmetesen gyors legyél. És csak az. Na ehhez mit szólsz?


Ehhez azt szólom, hogy az általad idézett leírásban szerepel, hogy a rendszer mûködésének "kellemes mellékhatása" a baleset elkerülése ;) ... Tehát tudja EZT is. Innentõl OK a dolog. Sõt szuper, hogy ez így megoldható, hogy az autó nagyon gyors lesz, kellemes mellékhatásként pedig a balesetek elkerülésén is munkálkodik a rendszer.


És az nem zavar, hogy ettõl olyan határon autózol, amit a sofõrök 95%-a nem tud kiszolgálni? Úgy érzed, hogy átléptél fizikai határokat, pedig dehogyis, jönnek azok és bosszútállnak. A teszten csak azokat angedték ki a közútra akik a versenypályán bizonyítottak. Szerinted egy normál vevõvel megcsinálják, na nézzük mit tud Maranellóban tesztet?  :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #339 Dátum: 2007.10.27 10:52:04 »
Idézetet írta: "Ear"
És az nem zavar, hogy ettõl olyan határon autózol, amit a sofõrök 95%-a nem tud kiszolgálni? Úgy érzed, hogy átléptél fizikai határokat, pedig dehogyis, jönnek azok és bosszútállnak. A teszten csak azokat angedték ki a közútra akik a versenypályán bizonyítottak. Szerinted egy normál vevõvel megcsinálják, na nézzük mit tud Maranellóban tesztet?  :hmm:


Számomra a felismerés volt örvendetes, hogy a két dolog (ti. a vezetési élvezet és a balesetmegelõzés) összehangolható. Mert ugye arról ment itt a purpárlé hosszasan, hogy a menetdinamikai elektronikák megölik a vezetési élvezetet.

Egyébként megmondom õszintén, kicsit belefáradtam már a diskurzusba. Persze én kezdtem, rendben, elbeszélgettünk róla, ért pár kellemetlen meglepetés, de pozitív visszajelzés is; leírtunk minden érvet, összességében megmaradtunk a normális társalgási hangnemben, hurrá, szerintem hagyjuk is.

Úgysem mi döntjük el, egyébként pedig én már részben nyitott kapukat döngetek, lévén belátható idõn belül benne lesz az EU-ban is minden új autóban kötelezõen az ESP, és ide a rozsdás bökõt, hogy a tendencia az, hogy egyre kevesebb autóban lehet majd kikapcsolni. Lehet efölött szomorkodni, de talán tényleg vigasz lehet, ha végiggondolja az ember és belátja, hogy ezt az áldozatot milyen cél érdekében hozzuk meg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #340 Dátum: 2007.10.27 15:38:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyébként megmondom õszintén, kicsit belefáradtam már a diskurzusba. Persze én kezdtem, rendben, elbeszélgettünk róla, ért pár kellemetlen meglepetés, de pozitív visszajelzés is; leírtunk minden érvet, összességében megmaradtunk a normális társalgási hangnemben, hurrá, szerintem hagyjuk is.
Úgysem mi döntjük el, egyébként pedig én már részben nyitott kapukat döngetek, lévén belátható idõn belül benne lesz az EU-ban is minden új autóban kötelezõen az ESP, és ide a rozsdás bökõt, hogy a tendencia az, hogy egyre kevesebb autóban lehet majd kikapcsolni. Lehet efölött szomorkodni, de talán tényleg vigasz lehet, ha végiggondolja az ember és belátja, hogy ezt az áldozatot milyen cél érdekében hozzuk meg.
:10:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #341 Dátum: 2007.10.27 17:29:24 »
Egy gondolat még azért idekívánkozik.
Még Trotter írta korábban, a vita kezdeti részén, hogy
Idézet
El sem tudod képzelni, hogy mennyire élvezem a Scenic "hárombetûseinek kényeztetését... Egyrészt a kipörgésgátló sztem életében nem dolgozott, az ABS egyetlen alkalommal, a tempomat annál inkább, hogy a többit ne említsem meg. És miért? Mert úgy vezetek ahogy, nem provokálom a kocsit se pro se kontra, arra használom amire VALÓ.

Szerencsés vagy, hogy megadatik, hogy így vezethess. Én igazán nem vezetek vadul, vagy a csúszáshatáron, de bizony már számtalanszor hasznát vettem a kipörgésgátlónak (asszem VSC a toyotás neve), ugyanis olyan helyen lakom, ahol a kocsibejáró egy (bizonyos napszakokban) igen forgalmas fõútra nyílik, s ahol természetesen kedves autóstársaim fejében meg sem fordul a gondolat, hogy maguk elé beengedjenek. Tehát vagy várok perceket(!), vagy ha van két kocsi közt 30m méter hely, kilövök közéjük, ha tudok. Nedvesebb idõben néha necces lenne VSC nélkül.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #342 Dátum: 2007.10.27 19:25:22 »
Idézetet írta: "music"
Egy gondolat még azért idekívánkozik.
Még Trotter írta korábban, a vita kezdeti részén, hogy
Idézet
El sem tudod képzelni, hogy mennyire élvezem a Scenic "hárombetûseinek kényeztetését... Egyrészt a kipörgésgátló sztem életében nem dolgozott, az ABS egyetlen alkalommal, a tempomat annál inkább, hogy a többit ne említsem meg. És miért? Mert úgy vezetek ahogy, nem provokálom a kocsit se pro se kontra, arra használom amire VALÓ.

Szerencsés vagy, hogy megadatik, hogy így vezethess. Én igazán nem vezetek vadul, vagy a csúszáshatáron, de bizony már számtalanszor hasznát vettem a kipörgésgátlónak (asszem VSC a toyotás neve), ugyanis olyan helyen lakom, ahol a kocsibejáró egy (bizonyos napszakokban) igen forgalmas fõútra nyílik, s ahol természetesen kedves autóstársaim fejében meg sem fordul a gondolat, hogy maguk elé beengedjenek. Tehát vagy várok perceket(!), vagy ha van két kocsi közt 30m méter hely, kilövök közéjük, ha tudok. Nedvesebb idõben néha necces lenne VSC nélkül.


TRC a kipörgésgátló (ASR). A VSC, az a kitörésgátló (ESP).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #343 Dátum: 2007.11.25 11:19:08 »
és hol marad a  :toy:  :?:  :?:  :?:
music     

Peti

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #344 Dátum: 2007.11.25 15:28:20 »
Ma a olvastam az 1.6-os Logan MPV tesztet, külön kiemelték milyen pocsék megoldás, hogy az ablaktörlõ nem indul el az ablakmosó-spriccelés után... :shock:
 :szemforgat:  :szemforgat:  :szemforgat:  :szemforgat: