Most egy 97-es Primerám van, de az utóbbi 2 évben kezdett rügyezni az alja meg a küszöbök, ezért akartam egy újabbat, de ezek után elgondolkodom rajta, hogy kilakatoltatom a haverral. 2 küszöb 15 rugó, ajtók alját kell foltozni, aztán egy jó alváz, üregvédelem és újabb pár évet kapott a jármű. Aztán pár év múlva talán lesz több lóvé egy frissebbre. Elég lehangoló, amiket mondtok...
Régi autónál a biztonság az örök dilemma: hogy fog viselkedni balesetben? Ez különösen igaz a küszöb lakatoláson átesett kocsikra. Olyan is van amiből harmonika lesz, de olyan is amibe az eredetinél vastagabb lemezből hajtogatnak újat és nem rogyik meg amikor rá kerül a sor.
10 év feletti autóknál van egy szűk szegmens aki a kora miatt cseréli, de a többség azért tesz így, mert nem akar rá költeni, mert elérte a költségigény azt a szintet, ami neki nem kényelmes, vagy ami már nem gazdaságos. Ami jó állapotú, nem igényel szervízt, annak az árát akkor is megkérik, ha korosabb a járgány. Ha szervízigénytelen kocsit akarsz, akkor a 4500-6000€-s szegmensben nézelődj.
Az aránylag rendben lévő kintről hozott autónkba belement 300.000Ft. Első nagyszervíz ~120k(összes szíj, minden folyadék, vízpumpa, hiányzó patentek), két típushiba(feszültségszabályzó+akku 50k, váltócsapágy ~150k). A kocsit a német tulaj azért adta el valószínűleg, mert kinti rezsióradíjakkal a kocsi árát rá kellett volna költenie. És ez egy jó állapotú kocsi volt a piacon, a kínálat felső szegmenséből.
A kocsira költeni kell, ami soha nem lesz gazdaságos, de ezt még ma sem fogadja el mindenki. Például Totalcar PRN rovatában is ment az első részekben az, hogy ennyit-meg-annyit kell rá költeni és hű, ez nem gazdaságos. Az autó pénzbe kerül, nem befektetés,
soha nem lesz gazdaságos. Nem azért toljuk bele a lóvét, hogy az legyen a családi aranytartalék. Az olcsó belépő ár általában a magas kezdő szervízköltségekkel jár karöltve.