Elmü bürokrácia: Budapesti lakásom villanyórája mai napig apám nevén van. Apám 1984 óta nem lakik a címen és majdnem két évtizede nem él.
Ezt az ELMÜ mégis honnan tudhatná? Amíg vki nem viszi be a halotti akvi -t vagy a hagyatéki végzést, addig esélyük sincs erről értesülni.
A lakcimnek egyébként nincs köze a számlafizetéshez.
Úgyhogy ezekben nem az ELMÜ a hibás.
Az ELMÜ abban a pillanatban, hogy értesül a halálesetről, vár 2 vagy 3 hónapot, aztán attól függetlenül, hogy a számla fizetve van leveszi az órát. Elsődleges álláspontjuk szerint az ügyfél halálával a szerződés megszűnik. Amennyiben bárki akarja a halotti akvi val új szerződést köthet. A leszerelt órát 3 hónapon belül potom 15 ezerért visszarakják, utána kell a megfelelőségről a ELMÜ s vizsgával rendelkező szerelő től a B345 sz. Megfelelőségi nyilatkozat (+20 ezer). Régebbi mérőhelyekre ezt nem állítják ki, ott szabványosítás kell, ami alsó hangon 100+.
Kicsit bonyolultabb hagyatéki eljárás simán meghaladja a 6 hónapot. Nem lakott lakás esetén akár hónapokig fel s tűnik a hiányzó óra.
Szerencsére az ELMÜ ezen gyakorlata törvénytelen - ami nem akadályozza meg a bepróbálkozásukat- és ezért viszonylag egyszerű én rájuk lehet verni az indokolatlan szolgáltatás kiesésre járó napi kötbért. A drágán ketyegő óra a visszakapcsolás folyamatát nagyon meg gyorsítja.
A pofátlan szolgáltató a biztosító, a halotti akvi - ra nem fizet ( még egy csomó más papírt kér, és vár a hagyatéki eljárásra, holott annak nem része), ráadásul küldi az elhunyt nevére a csekkeket, a felszólítást és a felmondással fenyegetést.
Legrosszabb a NYUF. Engem fenyegettek behajtóval ( csak bejelentő voltam), hogy fizessen vissza a fel nem vett nyugdíjat, amit mellesleg nem is tudtam volna átvenni. Az örökösnek is csak vmi év múlva utalták az utolsó tört hónap időarányos részét.
Egyedül a Telekom intézi korrektül. Akvi bemutat, beltéri lead, végszámla napra pontosan, vagy átiratás tetszőlegesen.