Továbbá,
1 hajóval számoltál... a cikk írja 3 társa készül, a korábbi csúcstartó dög ~100 konténerrel tudott kevesebbet, de abból is 5 volt. Tehát ez máris 9 ilyen óriás, és a kisebbekből is van jócskán. A dízel autó vagy bármelyik meg megy napi 200 km-t (az évi 70000 km) az 3-4 óra a 24-ből, míg ezek a hajók pakolásnyit állnak a kikötőkben, azon kívül úsznak legyen 16/24 átlagban, megint van egy szorzó
Továbbra is állítom az a legolcsóbb energia (pénzügyileg, környezetileg, bárhogy) amit el sem használok... de ha már kell ésszel kéne előállítani is.
A hajós témát nem én hoztam elő, de:
1. Egy hajóval, mivel erre az állításra reagáltam: "A világon jelenleg 5 szuper nagy teherhajó van. Ebből egy darab, annyit szennyezi a levegőt mint EU összes diesel belsőégésűje." Erre írtam, hogy szerintem ez túlzás.
2. Végignézhetjük a szorzókat, de közelítőleg pontos bemeneti adatok nélkül nincs közelítőleg pontos eredmény sem. Ha vannak, akkor számolhatunk. Írtam, hogy durva becslés. Én is kíváncsi lennék, mi a valóság.
3. A Föld vizein úszó hajókat hasonlítjuk Európa dízelüzemű szárazföldi járműveihez. Európa területe 10 millió négyzetkilométer, az óceánokéi/tengerekéi kb. 350 millió négyzetkilométer, ha jól néztem, ez 35-szörös különbség. Ráadásul Európára jellemző ez az agymenés, hogy ekkora a dízelek aránya az utakon, pl. USA kb. 3% volt az ún. dízelbotrány kirobbanásakor. A Toyota kb. csak ide gyárt dízelautókat, a motorokat a BMW adja pár éve, ahogy én tudom. Ez a
koncentrált mocsok meg itt van a szárazföldön, főleg itt egy városban. Senki sem kerüli el. Legfeljebb nem tud róla / nem vesz róla tudomást, vagy dízele van, és tolerálja a dolgot.
Tudom, hogy elfogult vagyok a témában, de kb. mindenki az, vagy így vagy úgy. Szóval piszok elszórtak szennyeznek ezek a hajók valahol az óceánon, amíg itt egy garmada máshol leharcolt dízel köpi ki a le nem ülepedő koromszemcséket, engem ez zavar a legjobban.
Ez alól pedig szerintem senki sem kivétel ezen a földrészen, de főleg nem Magyarországon. Nem tudok úgy menni télen, se nyáron, hogy nyugodtan tudnék friss levegővel hűteni/fűteni, mert mindig köp valami előttem ilyesmit. Benzines autó csak ritkán keveredik elém. Nagy "kedvencem" a dízel Ignis, az ember nekiáll kinyitni a szellőzést, erre közelebb érve látja, hogy az is dízel.
A hajókon elégetett kén jó része szerintem a vízben el is nyelődik, nem lélegzem be, bár tudom, hogy iszonyúan káros.
Az pedig, hogy ennyi hajó itt evickél, sok embernek jelent "hasznot", az ún. kisembernek is, Kínából hozatja az olcsó dolgokat, ez is azzal jár, hogy ezeket fent fogják tartani. Tanulók pl. az iskolában nem állnak neki egy nyamvadt NYÁK lapot csinálni max. 1-2 óra munkával, mert megrendeli Kínából... akkor meg ne csodálkozzunk.
De még egyszer, én nem akarnám keverni ezeket.