Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7026010 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53055 Dátum: 2019.01.23 19:18:06 »
Vedd figyelembe a 4%-os kéntartalmat, meg azt hogy az olajfeldolgozás legvégén megmaradó sűrű (és olcsó) hulladékolajat égetik el, amit melegíteni kell ahhoz, hogy folyékony legyen.
Továbbá,
1 hajóval számoltál... a cikk írja 3 társa készül, a korábbi csúcstartó dög ~100 konténerrel tudott kevesebbet, de abból is 5 volt. Tehát ez máris 9 ilyen óriás, és a kisebbekből is van jócskán. A dízel autó vagy bármelyik meg megy napi 200 km-t (az évi 70000 km) az 3-4 óra a 24-ből, míg ezek a hajók pakolásnyit állnak a kikötőkben, azon kívül úsznak legyen 16/24 átlagban, megint van egy szorzó :)

Továbbra is állítom az a legolcsóbb energia (pénzügyileg, környezetileg, bárhogy) amit el sem használok... de ha már kell ésszel kéne előállítani is.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53056 Dátum: 2019.01.23 19:40:08 »
Továbbá,
1 hajóval számoltál... a cikk írja 3 társa készül, a korábbi csúcstartó dög ~100 konténerrel tudott kevesebbet, de abból is 5 volt. Tehát ez máris 9 ilyen óriás, és a kisebbekből is van jócskán. A dízel autó vagy bármelyik meg megy napi 200 km-t (az évi 70000 km) az 3-4 óra a 24-ből, míg ezek a hajók pakolásnyit állnak a kikötőkben, azon kívül úsznak legyen 16/24 átlagban, megint van egy szorzó :)

Továbbra is állítom az a legolcsóbb energia (pénzügyileg, környezetileg, bárhogy) amit el sem használok... de ha már kell ésszel kéne előállítani is.

jó-jó, persze, de neked is két autód van azért ;)
egyébként meg igen, a konténerszállítók milliószor többet szennyeznek, mint az autók...

amikor otthon laktunk, három évig gyalog jártam, és azalatt kábé harminc buszjegyet használtam el.

jó helyen kell lakni, na :)

bezzeg most, napi 20 km a macudával (amikor éppen nem törött  :whistling:), na az valami borzasztó :D

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53057 Dátum: 2019.01.23 19:58:03 »
jó-jó, persze, de neked is két autód van azért ;)
...

Aham:
- Ave 41.000 km - 33 hónap alatt: 15000/év, az 50km/h-s átlaggal 50 perc naponta, illetve spritmonitor is segít: "CO2 emission: 166 g/km" => 2.490 kg CO2/év
- Yaris 10.000 km - 18 hónap: 6,667/év az 50km/h-s átlaggal 22 perc naponta, illetve spritmonitor is segít: "CO2 emission: 137 g/km" => 913,4 kg CO2/év
Szumma 3,5 tonna... :) tudom, ha ez egy "átlagcsalád" szorozva 2.000.000-val máris 7M tonna, plusz áramot és gázt is használok.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53058 Dátum: 2019.01.23 20:42:08 »
Továbbá,
1 hajóval számoltál... a cikk írja 3 társa készül, a korábbi csúcstartó dög ~100 konténerrel tudott kevesebbet, de abból is 5 volt. Tehát ez máris 9 ilyen óriás, és a kisebbekből is van jócskán. A dízel autó vagy bármelyik meg megy napi 200 km-t (az évi 70000 km) az 3-4 óra a 24-ből, míg ezek a hajók pakolásnyit állnak a kikötőkben, azon kívül úsznak legyen 16/24 átlagban, megint van egy szorzó :)

Továbbra is állítom az a legolcsóbb energia (pénzügyileg, környezetileg, bárhogy) amit el sem használok... de ha már kell ésszel kéne előállítani is.
A hajós témát nem én hoztam elő, de:

1. Egy hajóval, mivel erre az állításra reagáltam: "A világon jelenleg 5 szuper nagy teherhajó van. Ebből egy darab, annyit szennyezi a levegőt mint EU összes diesel belsőégésűje." Erre írtam, hogy szerintem ez túlzás.
2. Végignézhetjük a szorzókat, de közelítőleg pontos bemeneti adatok nélkül nincs közelítőleg pontos eredmény sem. Ha vannak, akkor számolhatunk. Írtam, hogy durva becslés. Én is kíváncsi lennék, mi a valóság.
3. A Föld vizein úszó hajókat hasonlítjuk Európa dízelüzemű szárazföldi járműveihez. Európa területe 10 millió négyzetkilométer, az óceánokéi/tengerekéi kb. 350 millió négyzetkilométer, ha jól néztem, ez 35-szörös különbség. Ráadásul Európára jellemző ez az agymenés, hogy ekkora a dízelek aránya az utakon, pl. USA kb. 3% volt az ún. dízelbotrány kirobbanásakor. A Toyota kb. csak ide gyárt dízelautókat, a motorokat a BMW adja pár éve, ahogy én tudom. Ez a koncentrált mocsok meg itt van a szárazföldön, főleg itt egy városban. Senki sem kerüli el. Legfeljebb nem tud róla / nem vesz róla tudomást, vagy dízele van, és tolerálja a dolgot.
Tudom, hogy elfogult vagyok a témában, de kb. mindenki az, vagy így vagy úgy. Szóval  piszok elszórtak szennyeznek ezek a hajók valahol az óceánon, amíg itt egy garmada máshol leharcolt dízel köpi ki a le nem ülepedő koromszemcséket, engem  ez zavar a legjobban.
Ez alól pedig szerintem senki sem kivétel ezen a földrészen, de főleg nem Magyarországon. Nem tudok úgy menni télen, se nyáron, hogy nyugodtan tudnék friss levegővel hűteni/fűteni, mert mindig köp valami előttem ilyesmit. Benzines autó csak ritkán keveredik elém. Nagy "kedvencem" a dízel Ignis, az ember nekiáll kinyitni a szellőzést, erre közelebb érve látja, hogy az is dízel.
 A hajókon elégetett kén jó része szerintem a vízben el is nyelődik, nem lélegzem be, bár tudom, hogy iszonyúan káros.
Az pedig, hogy ennyi hajó itt evickél, sok embernek jelent "hasznot", az ún. kisembernek is, Kínából hozatja az olcsó dolgokat, ez is azzal jár, hogy ezeket fent fogják tartani. Tanulók pl. az iskolában nem állnak neki egy nyamvadt NYÁK lapot csinálni max. 1-2 óra munkával, mert megrendeli Kínából... akkor meg ne csodálkozzunk.

De még egyszer, én nem akarnám keverni ezeket.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53059 Dátum: 2019.01.24 04:52:39 »
jó-jó, persze, de neked is két autód van azért ;)
egyébként meg igen, a konténerszállítók milliószor többet szennyeznek, mint az autók...

amikor otthon laktunk, három évig gyalog jártam, és azalatt kábé harminc buszjegyet használtam el.

jó helyen kell lakni, na :)

bezzeg most, napi 20 km a macudával (amikor éppen nem törött  :whistling:), na az valami borzasztó :D
:eek: :clap:
Már a gyaloglásért is kell fizetni, íly módon? ::)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53060 Dátum: 2019.01.24 10:09:48 »
A hajós témát nem én hoztam elő, de:

1. Egy hajóval, mivel erre az állításra reagáltam: "A világon jelenleg 5 szuper nagy teherhajó van. Ebből egy darab, annyit szennyezi a levegőt mint EU összes diesel belsőégésűje." Erre írtam, hogy szerintem ez túlzás.
2. Végignézhetjük a szorzókat, de közelítőleg pontos bemeneti adatok nélkül nincs közelítőleg pontos eredmény sem. Ha vannak, akkor számolhatunk. Írtam, hogy durva becslés. Én is kíváncsi lennék, mi a valóság.
3. A Föld vizein úszó hajókat hasonlítjuk Európa dízelüzemű szárazföldi járműveihez. Európa területe 10 millió négyzetkilométer, az óceánokéi/tengerekéi kb. 350 millió négyzetkilométer, ha jól néztem, ez 35-szörös különbség. Ráadásul Európára jellemző ez az agymenés, hogy ekkora a dízelek aránya az utakon, pl. USA kb. 3% volt az ún. dízelbotrány kirobbanásakor. A Toyota kb. csak ide gyárt dízelautókat, a motorokat a BMW adja pár éve, ahogy én tudom. Ez a koncentrált mocsok meg itt van a szárazföldön, főleg itt egy városban. Senki sem kerüli el. Legfeljebb nem tud róla / nem vesz róla tudomást, vagy dízele van, és tolerálja a dolgot.
Tudom, hogy elfogult vagyok a témában, de kb. mindenki az, vagy így vagy úgy. Szóval  piszok elszórtak szennyeznek ezek a hajók valahol az óceánon, amíg itt egy garmada máshol leharcolt dízel köpi ki a le nem ülepedő koromszemcséket, engem  ez zavar a legjobban.
Ez alól pedig szerintem senki sem kivétel ezen a földrészen, de főleg nem Magyarországon. Nem tudok úgy menni télen, se nyáron, hogy nyugodtan tudnék friss levegővel hűteni/fűteni, mert mindig köp valami előttem ilyesmit. Benzines autó csak ritkán keveredik elém. Nagy "kedvencem" a dízel Ignis, az ember nekiáll kinyitni a szellőzést, erre közelebb érve látja, hogy az is dízel.
 A hajókon elégetett kén jó része szerintem a vízben el is nyelődik, nem lélegzem be, bár tudom, hogy iszonyúan káros.
Az pedig, hogy ennyi hajó itt evickél, sok embernek jelent "hasznot", az ún. kisembernek is, Kínából hozatja az olcsó dolgokat, ez is azzal jár, hogy ezeket fent fogják tartani. Tanulók pl. az iskolában nem állnak neki egy nyamvadt NYÁK lapot csinálni max. 1-2 óra munkával, mert megrendeli Kínából... akkor meg ne csodálkozzunk.

De még egyszer, én nem akarnám keverni ezeket.

persze, ez két különböző dolog. én valami olyan kimutatást láttam nemrég, hogy a legnagyobb tizenöt tengerjáró több károsanyagot bocsát ki, mint az összes autó a világon. de azok messze vannak. a nép viszont a városokban él, ezért a helyi szennyezés sokkal fontosabb tényező. ezért fontos szerintem, hogy a városokban minél több legyen a hibrid meg az elektromos autó. nomeg minél kevesebb dízel :)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53061 Dátum: 2019.01.24 11:45:34 »
Kérdés hogy mibe "akarunk" belehalni... Légúti megbetegedésekbe, vagy pedig az éghajlatváltozás/eltolódásból adódó károkba.

Tény hogy a városi szennyezés gyorsabban fejti ki a hatását, és szembetűnőbb, de szerintem itt is azok a dolgok a legveszélyesebbek, amik nincsenek szem előtt... Ennek egyik komolyabb tétele a szabályozatlan hajózás, és az ázsiai üzemek ellenőrizetlen kibocsájtása. Sajnos egyikben se lesz komoly előrelépés belátható időn belül. Mialatt a közúti járművek kibocsájtását ész nélkül szabályozzák, ami rengeteg új autó eladást generál, ami hatalmas környezeti terhelés, pont az előzőekben említett ellenőrizetlen régiókban.  :no:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53062 Dátum: 2019.02.08 00:13:27 »
COV kapcsán kérdezem, de gyanúm, hogy más típusnál is hasonló lehet az eljárás: hogy kell kiszedni a hátsó lámpa búráját? Csak a búra érdekes, az izzótartó nem kell.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53063 Dátum: 2019.02.08 07:10:49 »
COV kapcsán kérdezem, de gyanúm, hogy más típusnál is hasonló lehet az eljárás: hogy kell kiszedni a hátsó lámpa búráját? Csak a búra érdekes, az izzótartó nem kell.

van ott ahol az ízzó foglalatot megtaláltad 2db 10-es kulcsnyílású anya a csavarjaikra ráhajtva és előfeszítve, na azokat kell feszteleníteni.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53064 Dátum: 2019.02.08 14:42:36 »
Kösz, akkor ne próbáljam kívülről, mert nem fog menni...
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53065 Dátum: 2019.02.09 07:50:58 »
Kösz, akkor ne próbáljam kívülről, mert nem fog menni...

 :no: :no: :no: :no:

alkatrész keresőn biztosan látszik a rögzítési lehetőség is. Így módosítom a 2 rögzítési helyet 3-ra. :)
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.09 07:56:09 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu


murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53067 Dátum: 2019.02.24 08:22:44 »
a toyotámat én is tücsköknek adtam el.  kb velem is hasonló történt csak kicsiben.
legközelebb két haverral megyek eladni a kocsimat akiket a Práter utcából ismerek.  :whistling:

most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53068 Dátum: 2019.02.24 11:18:29 »
Az idén tervezünk menni többször is Ausztriába. Egyrészt először a cégessel, ami 2014-es dízel, kisteher (személyautónak indult, Citroen C4) euro 5 kategóriás, dpf, stb.
Aztán pedig az IS-sel, ami pedig euro 3-as benzines.
A kérdés: vannnak bizonyos zónák, ahová nem lehet bemenni euro 3-assal már? Illetve ha közlekedni akarok szükség van-e emissziós kategóriát jelölő matricára? Főleg a cégesnél kérdés, ami ugye kisteher.
Illetve ha kell, hol érdemes beszerezni, ki ellenőrzi, mi jelzi?
Ja, és tervezem, hogy esetleg érintjük a németeket is. (elsősorban a Salzburg közeli határvidéket.)
Köszi a segítséget!
Gabe 254.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53069 Dátum: 2019.03.17 20:00:27 »
Autópálya matrica elkésett megvásárlásával van-e valakinek tapasztalata? Elfelejtettem, hogy a másik kocsival vagyok, és a célállomáshoz egy kijárattal később kelett lemenni, mint amennyit fedezett a meglévő matrica. Közben fel sem tűnt, csak jóval utána jutott eszembe, hogy hoppá, baj van, vettem egy 10 naposat, és visszafelé már rendben voltam. Sajnos a megvásárlás kb. 2 órával az elkövetés után történt meg, tehát túl a 60 perces türelmi időn. Amúgy évek óta rendszeresen járok pont ezen az útszakaszon csak a másik autónkkal. Van bármi esély a ~15.000-es pótdíj legalább mérséklésére?
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.17 20:03:16 írta music »
music