Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7025000 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53040 Dátum: 2019.01.22 05:39:21 »
Ez annál "kicsit" tárgyilagosabb azért szerintem. Nem mellesleg a mindennapi tapasztalatokkal egyezik, nem úgy, mint amikor azt olvassa az ember, hogy a forgalomban levő autók negyede dízel.

TtkRN2...


Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53041 Dátum: 2019.01.22 07:00:57 »
FB-on nem túl nagy nyilvánosságot kapott cikkecske, Vályi Pista és Várkonyi Gábor tollaiból (s meghivatkozott egy német TV-ben leadott videót is):
"Szóval itt van egy lézerprecíz elemzés mindarról a hisztériáról, amivel politikai vonalon akart betenni Amerika a németeknek. Végül is elérték a céljukat, iszonyat sok pénzébe került ez Németországnak (nagyon régi itt az ellentét, túlmutat még az Obama-féle látszatkormányzaton is, amiért nyilván Béke-Nobel díj jár). Sajnos a Trump-adminisztratíva tovább hajtja magát a gödör felé, mert nagyon úgy néz ki, hogy nem sikerült helyzetbe hozni sehogyan sem a béna amerikai gyártókat, ellenben a hisztéria eredménye az lesz, hogy a németek letarolják az elektromosautó-piacot, mint a huzat. Nyilván ezzel ők is kiszolgáltatott helyzetbe kerülnek a kínai lítium-függőség miatt, de a helyzeten ez már nem fog változtatni. Ki szelet vet, vihart arat.
Hogy ki szívta meg? Mindenki. És ebbe szépen el is fog süllyedni a Merkel-adminisztratíva is, nem kellett volna piszkálni a "demokrata" amerikai kormányzatot.
Nézzétek meg, német nyelvtudás ajánlott és gondolkozzatok el mindazon, amivel befolyásolják a véleményeteket.
Don't believe the hype!
És idekívánkozik mindenképpen Várkonyi Gábor kollégám eredeti posztja is a témában, köszi a tippet!
______________
http://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10217425242319690&id=1133896137
A német közszolgálati tv, az ARD egy meglepően korrekt összefoglalót csinált dízel témában. Különböző szakemberek nyilatkoznak, klinikai szakorvosok, tüdőgyógyászok, környezetvédelmi szakemberek. Egytől egyig égbekiáltó marhaságnak tartják azt a hisztériát, amit Németországban folyik. Egy gáztűzhely mellett állva a megengedett szállópor mértékének a harmincszorosa éri az embert. Egy gyertya a 3-4szeresét adja a határértéknek. Mégsem lett soha senkinek baja abból, hogy adventi koszorút vett a nappalijába, vagy rántottát sütött. Totális műbalhé, aminek következtében idő előtt végzik bontóban tökéletesen működő autók. Helyette legyártanak egy halom újat, aminek a környezeti terhe, energia igénye sok sok év után "térül meg". A német fogyasztó magántulajdonát egy tollvonással einstandolják. A jelenlegi, teljesen hasraütés szerűen megállapított határértéket egyébként akkor sem lehetnek tartani, ha holnaptól egy árva darab autó sem közlekedne, például Stuttgartban. Megdöbbentő, hogy konkrét hazugságokra, fél, vagy inkább tizedigazságokra mekkora kampányt lehet építeni, és milyen döbbenetes károkat lehet vele okozni. Ha hagyják."
A video külön linkje:
http://mediathek.daserste.de/Reportage-Dokumentation/Exclusiv-im-Ersten-Das-Diesel-Desaster/Video?bcastId=799280&documentId=59193682&fbclid=IwAR3TMEwTbG1kJV00jXKcid-tYEGyOl2ZmP684WISKKrIpMOYUlAsCVFk9mE
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53042 Dátum: 2019.01.22 08:04:30 »
Hát  szerintem a modern dízel szállópor szennyezése az nem olyan , mint egy gyertyaláng füstje. Azt ugyanis, sőt még a régi dízelek szállóporát is ki lehet köhögni. Nem jobb a direkt befecskendezéses benzinmotorok égésterméke sem ebből a szempontból, a tüdőből a véráramba jutnak az apró szemcsék. Egyre többen vannak és a levetett német dízelek megint itt kötnek ki majd, ahol (nagyrészt) okosba' kiszednek belőlük mindent, ami kicsit is védett ettől :cry:

TtkRN2...


Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53043 Dátum: 2019.01.22 09:23:29 »
Szerintem ebben az az egyik lényegi elem, hogy a politika diktál teljesen hozzánemértő módon. Valótlan, teljesíthetetlen előírásokat alkotnak. Érdekeik lobbik szerint... Majd a gyártók ezeknek próbálnak megfelelni. S olyan előre nem látható problémák kerülnek elő, mint pl. ez a szemcseméret.

Kapcsolódóan íme, hogy hol mennyi elektromos energiát állítanak elő, miből, mennyi carbon emisszióval:
elerctricitymap.org
Innentől pedig nem a közlekedés, hanem úgy összességében az energia éhség és annak kiszolgálása a fő kérdés.
A Földet unokáinktól kaptuk kölcsön, csak sajnos nem biztos, hogy vissza tudjuk adni.

Tapatalkkal küldve az én Redmi 4X eszközömről

'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53044 Dátum: 2019.01.22 10:54:07 »
Hát  szerintem a modern dízel szállópor szennyezése az nem olyan , mint egy gyertyaláng füstje. Azt ugyanis, sőt még a régi dízelek szállóporát is ki lehet köhögni. Nem jobb a direkt befecskendezéses benzinmotorok égésterméke sem ebből a szempontból, a tüdőből a véráramba jutnak az apró szemcsék. Egyre többen vannak és a levetett német dízelek megint itt kötnek ki majd, ahol (nagyrészt) okosba' kiszednek belőlük mindent, ami kicsit is védett ettől :cry:

TtkRN2...
Teljesen egyetértek. Először a tengeri hajózást kéne rendbetenni, addig értelmetlen az autókat csesztetni, 1-2 nagyságrend különbség van szennyezésben a kocsikhoz képest.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53045 Dátum: 2019.01.22 14:28:17 »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53046 Dátum: 2019.01.22 15:30:42 »
Egy gáztűzhely mellett állva a megengedett szállópor mértékének a harmincszorosa éri az embert. Egy gyertya a 3-4szeresét adja a határértéknek.

Nemtudom de mi gáztűzhelyen főzünk és semmit nem érzek de ha előttem megy egy koromokádó szörnyeteg 30-40 méterre lemaradva is anyázok.  mert érzem és látom a mérget.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53047 Dátum: 2019.01.22 16:14:00 »
Teljesen egyetértek. Először a tengeri hajózást kéne rendbetenni, addig értelmetlen az autókat csesztetni, 1-2 nagyságrend különbség van szennyezésben a kocsikhoz képest.
Mondjuk én erről nem beszéltem, de ez is igaz, ahogy a repülőgépek égéstermékének a szennyezése is kemény tétel. Viszont ezek az autók itt vannak mellettünk, azokról meg kissé felhígulva kerül el hozzánk a cucc. Ráadásul télen azért pöfögteti a járda mellett, hogy fűtsön, nyáron meg azért, mert benne pöffeszkedik és hűtsön neki.

TtkRN2...


csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53048 Dátum: 2019.01.22 18:43:06 »
Teljesen egyetértek. Először a tengeri hajózást kéne rendbetenni, addig értelmetlen az autókat csesztetni, 1-2 nagyságrend különbség van szennyezésben a kocsikhoz képest.

Laaajk!

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53049 Dátum: 2019.01.22 19:57:51 »
Nemtudom de mi gáztűzhelyen főzünk és semmit nem érzek de ha előttem megy egy koromokádó szörnyeteg 30-40 méterre lemaradva is anyázok.  mert érzem és látom a mérget.

Mert egy tűzhely teljesítményben 2-3 kW, míg egy 2,2 Dcat 130kW..... épp az a lényeg, hogy túlszabályoztuk szerencsétlen autókat, belefojtottuk őket az előírásokba, Te érzed a dízelt... hidd el ő meg érzi a benzinest, mert Isten igazából az egyik kopó, másik eb.

Ahogy itt felmerült a teherhajókat kellene megnézni amik a nehézolajjal, meg pakurával, illetve a repülést ami a kerozinnal élik el a környezetüket.

Azért mutattam azt a térképes, statisztikai pillanatnyi fogyasztásoka és energiaelőállítási adatokat mutató weblapot is, mert ***hatjuk mi az összes villanyautót, ha szénerőműből származik a nafta. S bőszme számok vannak ám:
Franciaország a 85 GW villamos teljesítményét 140 tonna/PERC CO2 egyenérték környezetterhelés mellett termeli. (köszönhetően a magas atomerőművi teljesítményeknek)
Németország a 81 GW-ját 582 tonna/PERC mellett 4X annyi... jó-jó ez nap közben szokott 500 körülire lemenni, amikor 30% szél és naperőművekből jön. Aham, csak mellette 40%, kb 32 GW a szénből van ami alapból tol 440 tonna CO2-t.

S a legnagyobb pazarló az USA, onnan nincsenek is teljes adatok, ha utánalestek ők az 1000GW-t nyaldossák és náluk is a 300 tonna/perc a jellemző. Ez naponta 24.000GWh - 432.000.000.- tonna CO2 illetve azzal egyenértégű anyag mely terheli a légkört.

S akkor még egy kis statisztika:
http://www.worldometers.info/hu/
Naponta 400.000 GWh-t "égetünk el, 80%-át Nem megújuló forrásból miközben  2.920.000.000 GWh (igen a 7300x-osa) napenergia éri a bolygót.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53050 Dátum: 2019.01.23 02:18:23 »
A német Energiewende óriási hiba. Ez látszik a kibocsátási adatok összetételén ráadásul az elektromos rendszerirányítással foglalkozó anyagokban is az olvasható, hogy a környező országokat ( azonos alrendszer) is megszívatják. A probléma kettős, egyrészt az alaperőműveknél a nukleáris energiát szénerőművekre cserélték, másrészt a megújuló k energia termelés napi és évszakonkénti termelési ingadozása. Sajnos utóbbiba mi is belefogunk esni ami legfőképp egy világviszonylatban is gigantikus méretű beruházásának lesz köszönhető.

Sajnos, addig amíg az energia tárolása, a termelési hullámok kiegyenlítése környezetbarát módon nem megoldott, addig nem szabadna engedni a szél és naperőművek korlátlan térhődítását ( mert vmivel ki kell őket egyensúlyozni). A biomassza feldolgozást (gyorsindítású gázerőmű megtáplálásához), árapály erőműveket és az új tárolási technikákat ( akku, hidrogén...) fokozottan támogatni kellene.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53051 Dátum: 2019.01.23 14:53:12 »
Futólag olvastam (nem találom már hol ...talán The Guardian) hogy a teherhajók viszik a prímet.
A világon jelenleg 5 szuper nagy teherhajó van. Ebből egy darab, annyit szennyezi a levegőt mint EU összes diesel belsőégésűje.
Amúgy 90 ezer tengerjáró hajó üzemel.
A gazdaságosan üzemelő hajók napi 150 tonna, a nem túl hatékonyak 214 tonna üzemanyagot égetnek el napi szinten.

Nem védem a diesel autómat mert az üzemeltetése (tulajdonlása) átmeneti állapot, de amit most e körül a téma körül generálnak, szerintem parasztvakítás.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.23 14:59:52 írta Fery »
Fery

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53052 Dátum: 2019.01.23 18:12:39 »
Futólag olvastam (nem találom már hol ...talán The Guardian) hogy a teherhajók viszik a prímet.
A világon jelenleg 5 szuper nagy teherhajó van. Ebből egy darab, annyit szennyezi a levegőt mint EU összes diesel belsőégésűje.
...
Ezt egy kissé túlzónak tartom.
Ez az a hajó?
Durva becslés következik:
Itt az van, hogy ez 76000 LE. Tudtommal minél nagyobb egy (dízel)motor, annál jobb a hatásfoka, de ez most mellékes.
Ha ezen a teljesítményen hajtanák egész nap, akkor sem szennyezhet annyit, mint csak a súlyosan környezetszennyező dízelek az EU-ban, amik száma ősszel kb. 43 millió darab volt.
Ezek összteljesítményét ha becsléssel 43000000*100LE=4300000000 LE, ha csak a 30%-os teljesítményükkel mennek, akkor 1290000000 LE. Ez kb. 17000-szer nagyobb teljesítmény (amit gondolom így sokkal több üzemanyaggal tudnak produkálni) és vélhetően nem 17000-ed részét mennek a hajó idejének, illetve a hajó fajlagosan nem 3-4 nagyságrenddel ( értsd több ezer szeresét) szennyez többet a szárazföldi motoroknál.
Már ha ezek az adatok valósak, és nincs valami nagy logikai hiba a gondolatmenetemben.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53053 Dátum: 2019.01.23 18:41:00 »
Ezt egy kissé túlzónak tartom.
Ez az a hajó?
Durva becslés következik:
Itt az van, hogy ez 76000 LE. Tudtommal minél nagyobb egy (dízel)motor, annál jobb a hatásfoka, de ez most mellékes.
Ha ezen a teljesítményen hajtanák egész nap, akkor sem szennyezhet annyit, mint csak a súlyosan környezetszennyező dízelek az EU-ban, amik száma ősszel kb. 43 millió darab volt.
Ezek összteljesítményét ha becsléssel 43000000*100LE=4300000000 LE, ha csak a 30%-os teljesítményükkel mennek, akkor 1290000000 LE. Ez kb. 17000-szer nagyobb teljesítmény (amit gondolom így sokkal több üzemanyaggal tudnak produkálni) és vélhetően nem 17000-ed részét mennek a hajó idejének, illetve a hajó fajlagosan nem 3-4 nagyságrenddel ( értsd több ezer szeresét) szennyez többet a szárazföldi motoroknál.
Már ha ezek az adatok valósak, és nincs valami nagy logikai hiba a gondolatmenetemben.
Vedd figyelembe a 4%-os kéntartalmat, meg azt hogy az olajfeldolgozás legvégén megmaradó sűrű (és olcsó) hulladékolajat égetik el, amit melegíteni kell ahhoz, hogy folyékony legyen.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53054 Dátum: 2019.01.23 18:58:22 »
Egy ekkora motor károsanyag kibocsájtása nem összevethető egy személyautó, vagy teherautó motorral. Egész más égési folyamatok zajlanak le benne, más az elégetett tüzelőanyag is, stb...

Sajnos hihető a feltételezés.

Annak pedig örülök, hogy a fórumtársak többsége belátta, hogy ez a nagy dízelhiszti csak egy politikai húzás volt, komoly valóságtartalom, és valós intézkedések nélkül. Viszont a hatását még évekig nyögni fogjuk, főleg az itthoni gazdasági helyzetben.  :no: