Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 6943392 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53145 Dátum: 2019.04.25 14:24:37 »
Oké, de akkor el kell gondolkoznom, hogy márkát váltok, mert engem nem szolgálnak ki.*  Minap egy anyukával ovijáratban megcsodáltuk egymás kocsijait, amíg a gyerekeket vártuk. Ő az Mx5-öt, én meg a 8 személyes Citroen Spacetourert. Konstatáltam, hogy Prius plus helyett inkább a francia buszt venném. Toyota Proace Verso egy szekér ehhez képest, a franciák nagyon ott vannak ha belteret kell faragni, meg kényelemre kell építkezni.

*Így lábjegyzetben le kell írnom, hogy boldogan konstatáltam a hibrid Corolla kombi megjelenését. Élőben még nem láttam, de ha a növekedéssel elérték a T25 méreteit, akkor az elgondolkoztatna.
Az új Corolla TS ugyanakkora, mint az utolsó szériás T27, tehát nagyobb,mint a T25 combi.
A tengelytáv azonos, a csomagtartó nagyobb, de így az utastér hátul értelemszerűen kisebb. Mivel ezt is az Avensis utodjának szánták (méretben) és van belöle kombi, marad választásod.
Az Avensis biznisz osztályú volt, ennek a helyettesítésére jön a Camry és ezért csak szedán. Harmadára esett vissza az Avensis wagon eladások, amellett hogy az Avensis önmagában sem ment elég jól Európában.
A Toyota is részvénytársaság, profitorientált, ezért azt gyárt, amiből pénz van. Én elhiszem, hogy okos emberek ülnek ott döntéshozó pozícióban, tudják hogy egy döntéssel mit (kit) vesztenek és kiket nyernek helyette. Csak azt nézve, hogy mennyi új CH-R és RAV4 futkos, nem gondolom, hogy rossz döntést hoztak.
Konkrétan én is ágálok ez ellen,de lettem ls elfogadom. Pl emiatt is vettem gyorsan egy fiatal T27-et szívó benzines motorral, mert most már egyet kisebb eséllyel tudnám ezt megtenni. Eszem ágában sem volt a régit lecserélni, annál olcsóbb fenntartású autó nem nagyon van.

Tapatalkkal küldve
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.25 14:32:21 írta Nagycitrom »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53146 Dátum: 2019.04.25 14:47:18 »
Az új Corolla TS ugyanakkora, mint az utolsó szériás T27, tehát nagyobb,mint a T25 combi.
A tengelytáv azonos, a csomagtartó nagyobb, de így az utastér hátul értelemszerűen kisebb. Mivel ezt is az Avensis utodjának szánták (méretben) és van belöle kombi, marad választásod.
Az Avensis biznisz osztályú volt, ennek a helyettesítésére jön a Camry és ezért csak szedán. Harmadára esett vissza az Avensis wagon eladások, amellett hogy az Avensis önmagában sem ment elég jól Európában.
A Toyota is részvénytársaság, profitorientált, ezért azt gyárt, amiből pénz van. Én elhiszem, hogy okos emberek ülnek ott döntéshozó pozícióban, tudják hogy egy döntéssel mit (kit) vesztenek és kiket nyernek helyette. Csak azt nézve, hogy mennyi új CH-R és RAV4 futkos, nem gondolom, hogy rossz döntést hoztak.
Konkrétan én is ágálok ez ellen,de lettem ls elfogadom. Pl emiatt is vettem gyorsan egy fiatal T27-et szívó benzines motorral, mert most már egyet kisebb eséllyel tudnám ezt megtenni. Eszem ágában sem volt a régit lecserélni, annál olcsóbb fenntartású autó nem nagyon van.
Ez tiszta sor. Toyota részvényesként nyilván más a szemlélet és a tolerancia mint autóvásárlóként. De a kettő nincs átfedésben. Részvényesként az osztalék érdekel, mert azért tartom a papírt.  Aztóvásárlóként meg a funkcionalitást keresem, hogy a Toyota papírokból az osztalékokat elkölthessem.
Egyelőre kiautózom a T25-öt, aztán majd 4-5 év múlva meglátjuk. Számolgattam kicsit és az éves párezer km futásommal nem rentábilis a csere. Főleg így, hogy boldog vagyok a kocsival technikailag és kényelmi szempontból is. A két kocsival együtt se megyek szerintem annyit évente, mint amennyit te havonta.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53147 Dátum: 2019.04.25 16:23:50 »
nekem az a bajom a nagy kombikkal, hogy a gyerekek nem férnek el bennük. úgyhogy marad az egyterű.

csakhogy azok nagyon fogyatkoznak a SUV-divat miatt, erre találták ki a franciák a pözsó 5008-at meg a hétüléses rönókat, amelyek kezdenek elterepjárósodni. szerintem ez nem igazán gond, mert a homlokfelülete az egyterűeknek is elég nagy, az meg a mindennapokban előny, ha a kocsi az orrát magasan hordja. a fogyasztásnak meg évi 10ezer km környékén nagyjából semmi relevanciája nincs (ezért is szemezek erősen az új családitámogatott sorentoval, ami szerintem 13 liter alatt nem áll meg budapesten).

én lecserélem a plust, ha lehet, még az idén. feleségem egy 5008-ast venne, én inkább egy s-maxot vagy a sorentot, aztán lehet, hogy egy új plus lesz belőle a végén :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53148 Dátum: 2019.04.25 21:05:40 »
a fogyasztásnak meg évi 10ezer km környékén nagyjából semmi relevanciája nincs
Örülhetsz, ha neked nincs, sajnos itthon közalkalmazottként van...
Szívesen újítanék, bár a COV-unknak semmi baja nincsen, ráadásul most szó szerint ütött-kopott, egyáltalán nem vonzó látvány egy potenciális vevőnek, tehát csak nagyon ár alatt lehet eladni, szerintem kicsivel egymillió fölött, s ha azt nézem, hogy nekünk mennyit ér az, hogy van egy ugyan 11 éves, de megbízható autónk, amit ismerünk, amiben elférünk, akkor az eszmei értéke ennek minimum a triplája, de inkább több. Nem beszélve arról, hogy 10 éves Versokat 3 millka környékétől lehet venni, hát nem fizetnék rá 2 milliót. Amit meg szívem szerint vennék, az még jó ideig nem ráció.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53149 Dátum: 2019.04.25 21:12:55 »
Igazad van. De az eladási számok az EU-ban ezt mutatják. Tehát mindegy hogy értjük vagy sem. Kérdezd a Misit.
Értem, de erre kétféle reakció létezik. Az egyik, hogy kiveszem a kínálatból, ami már nem megy annyira, a másik, hogy megpróbálom vonzóvá tenni. Az a számomra érthetetlen, hogy kitalálnak mindenféle új kategóriát, nem létező piaci rést, amibe belegyömöszkélnek egy modellt, és ez vagy bejön, vagy nem, a siker korántsem garantált, de nem ez a lényeg, hanem hogy ők befolyásolják a piacot egy új modell megkonstruálásával. Ha ott meg tudják tenni, miért nem azon ( is)dolgoznak, hogy a meglévőt vonzóbbá tegyék. Hogy a konkrét helyzetre egyszerűsítsem: egy Avensis (Corolla) kombi helyett Rav4-t kell venni, az mindig többet fog enni, nagyobb gumi kell rá, etc. miért jó ez?
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53150 Dátum: 2019.04.25 22:12:50 »


. miért jó ez?
Nézz körül. Viszik mint a cukrot!
Ezért.
A többséget szeretnéd meggyőzni, hogy hülyék? Nehéz lesz.
Tudod miért vannak a dilisek a diliházban? Csak mert ők vannak kevesebben. Ez is ilyen.


Tapatalkkal küldve


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53151 Dátum: 2019.04.26 07:47:28 »
Ha megcsinálnák kombiban is, világbajnok autó lehetne...
Ahogy mondta a japán emberke, a kombi kizárólag az európai piacon keresett, világ viszonylatban nem. Korábbi generációból volt kombi, de az eladási számai nem indokolták a típus Eu piacra történő további finomítását.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53152 Dátum: 2019.04.26 08:18:28 »
Közérdekű közlemény:

Lehet, hogy Ti képben voltatok, de én saját károm alapján szembesültem azzal, hogy eddig álomvilágban éltem a gyorshajtásért történő büntetésekkel kapcsolatban.
Történt, hogy II. Rendű főúton haladtam (90km/h limit) a szokásos, óra szerinti 110 km/h tempóban sebességhatárolóval. Ez GPS szerinti 105km/h, tehát, objektív felelősségi határon innen.
Traffipax (Fabia) mellett haladtam el és ez rögzítette is a sebességemet, de nem állítottak meg.

En abban a hiszemben voltam eddig (tévesen), hogy helyszíni bírságot csak abban az esetben szabhatnak ki rám, ha a helyszínen megállítanak. Amennyiben nem állítanak meg, úgy marad az objektív felelősség, amennyiben a sebességtúllépésem azt indokolja és 8 napon belül küldik a csekket.
Ezek ellenére, van egy 3. jogállás is, miszerint, “Közúti szabályok kisfokú megsértése” címén megállítás nélkül, de az objektív határon innen történő sebességtúllépés esetén is eljárás alá vonhatnak, miután az előzetes adatszolgáltatás (ki vezette az autót, tulaj, stb) megtörtént.

Ez utóbbi szituációba kerültem a 105km/h miatt. Tegnap voltam a helyi kapitányságon tanuként történő kihallgatáson, majd, mivel elismertem a dolgot, egyúttal vizsgálat alá is vontak és várhatóan lesz némi pénzbírság is. Szélsőséges esetben 150000 Ft-ig súlytható ez a jogcím pénzbírsággal. Enyhítő körülmény, hogy elismertem, együttműködtem, nemcsak az elmúlt 2 évben hanem az elmúlt 15 évben sem követtem el ilyen jogcímen vétséget, de az összeg meghatározása az illetékes (feljelentést tevő) kapitányság hatáskörébe tartozik.

Konklúzió: 90 km/h limit esetén
1. GPS alapú 90-100km/h között nem piszkálnak.
2. GPS alapú 101-108 km/h között “A közúti közlekedés szabályainak kisfokú megsértése” címén eljárás alá vonhatnak,
3. GPS alapú 108km/h felett objektív felelősség keretében csekket küldenek.

Okuljatok a hibámból!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53153 Dátum: 2019.04.26 08:52:49 »
Csak kérdezem:

101-108 között - 150e Ft-ig büntethető.
108 felett: kiküldik a 30e Ft-os csekket.

Ne keressek rációt?

Írd majd meg kérlek a fejleményeket, kíváncsian várjuk.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53154 Dátum: 2019.04.26 09:10:44 »
Csak kérdezem:

101-108 között - 150e Ft-ig büntethető.
108 felett: kiküldik a 30e Ft-os csekket.

Ne keressek rációt?

Írd majd meg kérlek a fejleményeket, kíváncsian várjuk.
Nem. Mehetnél 300-zal faluban és a 2 pont alá vonnak, akkor lehet akár 150e. Vagy ha ez a 38. ilyen szabálysértésed ebben a hónapban.

Tapatalkkal küldve


TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53155 Dátum: 2019.04.26 09:11:29 »
Nem. Mehetnél 300-zal faluban és a 2 pont alá vonnak, akkor lehet akár 150e. Vagy ha ez a 38. ilyen szabálysértésed ebben a hónapban.

Világos, köszi.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53156 Dátum: 2019.04.26 09:39:26 »
Csak kérdezem:

101-108 között - 150e Ft-ig büntethető.
108 felett: kiküldik a 30e Ft-os csekket.

Ne keressek rációt?

Írd majd meg kérlek a fejleményeket, kíváncsian várjuk.
Ez a jogállás több vétség együttesét jelenti, nemcsak a sebességtúllépésre vonatkozik. Valamint, mindenféle súlyosbító körülményeket is alapul véve szabhatják ki a 150k bírságot. Esetemben kb 15-20000Ft-ra számítok (bár jelenleg ez az összeg is a lehető legrosszabbkor jön... vagyis megy).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53157 Dátum: 2019.04.26 10:23:36 »
Sajnálom, Isti.. :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53158 Dátum: 2019.04.26 12:10:40 »
...

En abban a hiszemben voltam eddig (tévesen), hogy helyszíni bírságot csak abban az esetben szabhatnak ki rám, ha a helyszínen megállítanak. Amennyiben nem állítanak meg, úgy marad az objektív felelősség, amennyiben a sebességtúllépésem azt indokolja és 8 napon belül küldik a csekket.
Ezek ellenére, van egy 3. jogállás is, miszerint, “Közúti szabályok kisfokú megsértése” címén megállítás nélkül, de az objektív határon innen történő sebességtúllépés esetén is eljárás alá vonhatnak, miután az előzetes adatszolgáltatás (ki vezette az autót, tulaj, stb) megtörtént.

Ez utóbbi szituációba kerültem a 105km/h miatt. Tegnap voltam a helyi kapitányságon tanuként történő kihallgatáson, majd, mivel elismertem a dolgot, egyúttal vizsgálat alá is vontak és várhatóan lesz némi pénzbírság is. Szélsőséges esetben 150000 Ft-ig súlytható ez a jogcím pénzbírsággal. Enyhítő körülmény, hogy elismertem, együttműködtem, nemcsak az elmúlt 2 évben hanem az elmúlt 15 évben sem követtem el ilyen jogcímen vétséget, de az összeg meghatározása az illetékes (feljelentést tevő) kapitányság hatáskörébe tartozik.


Okuljatok a hibámból!

Szia!
Én is sajnálom. :cry:

Szerintem az esetnek az a lényege amit kiemeltem.
Tehát nem volt bizonyítékuk, mert nem tudták, hogy ki vezette az autót. (Ilyenkor mindegy kié az autó!) Ezért a tulajdonost behívták TANUNAK, hátha elmond valamit. ÍGY MÁR LESZ bizonyítékuk! És mehet a bünti. Egyébként fénykép gondolom nem készült, tehát MÁS bizonyítékot nem tudnának produkálni... :hmmmm:
A kiskapu a szabálysértési törvény:
"
60. § A tanúvallomást megtagadhatja az, aki
a) az eljárás alá vont személy hozzátartozója,
b) magát vagy hozzátartozóját szabálysértés vagy bűncselekményelkövetésével vádolná, az ezzel kapcsolatos kérdésben,
"
 :innocent:

Szerintem pont ezért vezették be az objektív felelősség elvét! :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53159 Dátum: 2019.04.26 14:03:32 »
Igen, lehetséges, hogy valóban nem volt bizonyítékuk és meghagyták nekem a becsület alapú "bevallást". Ennél, azonban, szerintem, valószínűbb, hogy az elkészült videófelvétel tartalmazza a szükséges információkat és döntő erejű bizonyítékokat, ennek tudatában mégis meghagyták nekem a lehetőséget az őszinteségre, ami így kedvezően befolyásolhatja a döntésüket.
Gondolj bele: ha én azt nyilatkozom, hogy megtagadom az adatközlést, akkor a MK automatikusan kiadja az adataimat, hiszen, az autó az én használatomban van (nem kulcsos). Ha a rendőrség behajtja a cégemen, az tovább fogja számlázni felém. Pont. Így is, úgy is fizetnem kellene.
A másik fontos dolog a felvétellel kapcsolatban: tulajdonképpen nem is biztos, hogy a Fabiaból mértek be, amit én láttam. Manapság többször találkozom olyannal, hogy a derékmagasságban lévő 3 lábút kirakják az útpadkára és az autóval védett helyre húzódnak. Esélytelen észrevenni őket és a műszert is csak akkor, amikor elmegyek mellette. Ha szemből érkezem, egészen biztosan látszik a sofőr. Akkor is bukta van. Ha ennek ellenére azt nyilatkozom, hogy nem én vezettem, az hamis tanúzás. Ez szintén súlyosbító körülmény, és nem 15k lesz a bírság, hanem helyből 50k. Ez csak példa volt. No, nekem EZ a kockázat nem érte meg, hogy hazudjak. Arról nem beszélve, hogy a cég felé sem nézne ki túl jól, hogy vezető beosztásban simlizek...

Reménykedek abban, hogy nem lesznek túlságosan szőrös szívűek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i