Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 192160 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #255 Dátum: 2009.06.10 13:23:07 »
Ne az 140ezer zavarjon, ha rendesen megcsinálták az olajcseréket, akkor az a sokszorosát bírja majd még.
Véleményt kértél, leírtam. Talán majd más is leírja.
De ha igazából már megvan a döntés....

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #256 Dátum: 2009.06.10 21:48:16 »
Ne az 140ezer zavarjon, ha rendesen megcsinálták az olajcseréket, akkor az a sokszorosát bírja majd még.
Véleményt kértél, leírtam. Talán majd más is leírja.
De ha igazából már megvan a döntés....

Ha meglenne, nem kérdeznék :)
Viszont az is igaz, hogy általában a rossz tapasztalatokról többen írnak, mert ha valami működik, az természetes. A te eseted egyébként mennyire kivételes, találkoztál hasonlóval, ahol rövid idő alatt többször volt csere vagy javítás?

Írtam a Toyotanak is, ha a garancia vonatkozik az MMT-re teljesen, akkor az még egy plusz pont.
Valószínűleg kipróbálok majd egy manuális és dízel Versot is a közeljövőben.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #257 Dátum: 2009.06.10 22:03:24 »
tartlev, ez neked is fontos infó lehet  :otlet: !

Ma vittem szervízbe a Corollát az MMT-visszahívás miatt. Mindent kicserélnek! Az ECU-t, az aktuátorokat és a teljes kuplungszettet. (Mert ugye az MMT-k szokásos hibáját nem maga a váltó, hanem a kuplung okozza.) Ingyen és bérmentve, méghozzá egy olyan, módosított verzióval, amivel már nem lesz gond a jövőben. Elég sokat beszélgettem erről a munkafelvevővel - az újabb szériás MMT-kkel már nincs probléma, és ez a kampány pont arról szól, hogy az összes régit átcserélik ilyenre. És 2012-ig fut a kampány, tehát addig van idő bevinni az autót az átszerelésre!

Engem ezek után nem tartana vissza semmi egy MMT-s Toyota megvásárlásától - föltéve, hogy maga a működése tetszik az embernek (gondolok itt a bólintásokra és a szünetekre váltás közben, az alacsonyabb fokozatokban).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #258 Dátum: 2009.06.10 22:13:54 »
tartlev, ez neked is fontos infó lehet  :otlet: !

Ma vittem szervízbe a Corollát az MMT-visszahívás miatt. Mindent kicserélnek! Az ECU-t, az aktuátorokat és a teljes kuplungszettet. (Mert ugye az MMT-k szokásos hibáját nem maga a váltó, hanem a kuplung okozza.) Ingyen és bérmentve, méghozzá egy olyan, módosított verzióval, amivel már nem lesz gond a jövőben. Elég sokat beszélgettem erről a munkafelvevővel - az újabb szériás MMT-kkel már nincs probléma, és ez a kampány pont arról szól, hogy az összes régit átcserélik ilyenre. És 2012-ig fut a kampány, tehát addig van idő bevinni az autót az átszerelésre!

Engem ezek után nem tartana vissza semmi egy MMT-s Toyota megvásárlásától - föltéve, hogy maga a működése tetszik az embernek (gondolok itt a bólintásokra és a szünetekre váltás közben, az alacsonyabb fokozatokban).

Fontos info, kösz.
Hol lehet erről többet megtudni? Pl. milyen évjáratra vonatkozik, mely típusokra, stb.
Illetve az MMT működését hol lehetne megnézni és megérteni, hogy tudjam mi az az aktátor pl? :)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #259 Dátum: 2009.06.10 22:16:38 »
Hol lehet erről többet megtudni? Pl. milyen évjáratra vonatkozik, mely típusokra, stb.
Kicsit elorebb belinkeltem. Klikk ide
Alvazszam alapjan meg tudod nezni  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #260 Dátum: 2009.06.10 22:21:16 »
Az MMT váltó működés elég egyszerű, ez egy teljesen hagyományos kézi váltó, a különbség mindössze annyi, hogy a kuplungolást egy villanymotor végzi, ezért nincs kuplung pedál.

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #261 Dátum: 2009.06.10 22:25:59 »
Kicsit elorebb belinkeltem. Klikk ide
Alvazszam alapjan meg tudod nezni  ;)

Akkor meg is néztem és nem találtam, most látom, hogy ez az első rekord :)
Kösz.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #262 Dátum: 2009.06.10 22:30:53 »
Illetve az MMT működését hol lehetne megnézni és megérteni, hogy tudjam mi az az aktátor pl? :)

Az aktuátorok a kuplungolást (és a váltást) helyetted végző kis elektromos szervómotorok. Ahogy Misi is írja, az MMT nem más, mint egy robotizált működésű "hagyományos" sebességváltó, ami helyetted kuplungol és vált. Amúgy nem hülye szerkezet, mert pl. alkalmazkodik a vezetési stílusodhoz, továbbá vannak benne ilyen okosságok, mint hogy pl. érzékeli a lejtmenetet és a motorfékezés céljából visszakapcsol; előzési szituációkat is elég jól értelmezi, tehát tényleg nagy komfort-plusz a gyakorlatban. Viszont az szvsz elég idegesítő, hogy alacsonyabb fokozatokban, felkapcsoláskor (leginkább egyesből kettesbe) bólint és elég hosszú szünetet is tart - minél jobban nyomod a gázt, annál inkább érvényesül a jelenség - ilyenkor úgy vált és kuplungol, mint egy ügyetlen humán sofőr  ::) ... De ennyit talán megér a kényelmi többlet.

Igazából csak arra érdemes odafigyelni a használata során, hogy az ember ne álljon hosszan egy helyben, járó motorral, úgy, hogy a váltó sebességben van - ez állítólag nem tesz jót neki (a kuplungnak), érdemes 10 mp körüli várakozástól fölfelé kivenni üresbe.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #263 Dátum: 2009.06.10 22:51:36 »
Idézet
Az aktuátorok a kuplungolást (és a váltást) helyetted végző kis elektromos szervómotorok. Ahogy Misi is írja, az MMT nem más, mint egy robotizált működésű "hagyományos" sebességváltó, ami helyetted kuplungol és vált.
Köszönöm, tiszta.

Idézet
Igazából csak arra érdemes odafigyelni a használata során, hogy az ember ne álljon hosszan egy helyben, járó motorral, úgy, hogy a váltó sebességben van - ez állítólag nem tesz jót neki (a kuplungnak), érdemes 10 mp körüli várakozástól fölfelé kivenni üresbe.
Ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy a kuplung csúsztatása az MMT-nél pontosan hogy megy, ezt tudod? Úgyértem, hogy pl. csorogsz 5-10 km/h-val, ekkor honnan tudom, hogy csúsztat vagy sem. Vagy pl. emelkedőn. Mert gondolom az is árt és ezt viszont nem is nagyon veszem észre vagy igen? Van más is ezen kívül amire figyelni kell?

A kampány szövegében az szerepel hogy cserélik, ha szükséges. Tehát nem minden esetben, akkor sem, ha egyezik az azonosító. Vagyis ha rossz Toyota márkába megyek be, akik ezzel éppen nem akarnak foglalkozni, akkor előfordulhat, hogy nem fogják cserélni :( Vagy a márkakereskedők nem csinálnak ilyet, cserélni fogják, bízhatok ebben?
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.10 22:54:54 írta tartlev »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #264 Dátum: 2009.06.10 23:13:18 »
Ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy a kuplung csúsztatása az MMT-nél pontosan hogy megy, ezt tudod? Úgyértem, hogy pl. csorogsz 5-10 km/h-val, ekkor honnan tudom, hogy csúsztat vagy sem. Vagy pl. emelkedőn. Mert gondolom az is árt és ezt viszont nem is nagyon veszem észre vagy igen? Van más is ezen kívül amire figyelni kell?
Nem tudok másról, amire figyelni kéne. A kuplungot meg, amennyire ez érzékelhető, csak elinduláskor csúsztatja, illetve váltáskor is csak a szükséges mértékben (amennyi ahhoz kell, hogy a váltás sima legyen). Bár azért valszeg csúsztatja néha ezen kívül is, mert amennyire tudom, a szokásos MMT-problémát pont kuplung-túlmelegedés okozza - ez meg mástól nem nagyon lehet, csak csúsztatástól. De pont arról van szó, hogy ez hiba, tehát eltér a normális működéstől.

A kampány szövegében az szerepel hogy cserélik, ha szükséges. Tehát nem minden esetben, akkor sem, ha egyezik az azonosító. Vagyis ha rossz Toyota márkába megyek be, akik ezzel éppen nem akarnak foglalkozni, akkor előfordulhat, hogy nem fogják cserélni :( Vagy a márkakereskedők nem csinálnak ilyet, cserélni fogják, bízhatok ebben?
Jó kérdés  :hmmmm: ... Adott esetben érdemes lehet több márkaszervízt megkérdezni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #265 Dátum: 2009.06.10 23:16:03 »
A márkakereskedésnek egy fillérjébe sem kerül kicserélni valamit garanciába, sőt.
Mi oka lenne nem kicserélni? Pláne úgy, hogy kampány van rá....

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #266 Dátum: 2009.06.10 23:19:34 »
A márkakereskedésnek egy fillérjébe sem kerül kicserélni valamit garanciába, sőt.
Mi oka lenne nem kicserélni? Pláne úgy, hogy kampány van rá....
Nem tudom, nem is lenne sok értelme, csak egy kis conspiracy theory :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #267 Dátum: 2009.06.10 23:25:37 »
A márkakereskedésnek egy fillérjébe sem kerül kicserélni valamit garanciába, sőt.
Mi oka lenne nem kicserélni? Pláne úgy, hogy kampány van rá....

Azt a munkaidőt, amit a szerelő ezzel eltölt, ki fizeti meg  :hmmmm: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #268 Dátum: 2009.06.10 23:32:40 »
A márkakereskedésnek egy fillérjébe sem kerül kicserélni valamit garanciába, sőt.
Mi oka lenne nem kicserélni? Pláne úgy, hogy kampány van rá....

Azt a munkaidőt, amit a szerelő ezzel eltölt, ki fizeti meg  :hmmmm: ?
Gondolom valamilyen központi magyar vagy globális büdzséből megy, normaidőt kifizetik a cserére, ahogy az alkaltrészt is. Vagy ez így túl egyszerű lenne?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #269 Dátum: 2009.06.11 00:06:59 »
Sosem fogod kitalálni:
Az importőr....
 :tt2: :tt2: :tt2: :tt2: