Illetve az MMT működését hol lehetne megnézni és megérteni, hogy tudjam mi az az aktátor pl?
Az aktuátorok a kuplungolást (és a váltást) helyetted végző kis elektromos szervómotorok. Ahogy Misi is írja, az MMT nem más, mint egy robotizált működésű "hagyományos" sebességváltó, ami helyetted kuplungol és vált. Amúgy nem hülye szerkezet, mert pl. alkalmazkodik a vezetési stílusodhoz, továbbá vannak benne ilyen okosságok, mint hogy pl. érzékeli a lejtmenetet és a motorfékezés céljából visszakapcsol; előzési szituációkat is elég jól értelmezi, tehát tényleg nagy komfort-plusz a gyakorlatban. Viszont az szvsz elég idegesítő, hogy alacsonyabb fokozatokban, felkapcsoláskor (leginkább egyesből kettesbe) bólint és elég hosszú szünetet is tart - minél jobban nyomod a gázt, annál inkább érvényesül a jelenség - ilyenkor úgy vált és kuplungol, mint egy ügyetlen humán sofőr
... De ennyit talán megér a kényelmi többlet.
Igazából csak arra érdemes odafigyelni a használata során, hogy az ember ne álljon hosszan egy helyben, járó motorral, úgy, hogy a váltó sebességben van - ez állítólag nem tesz jót neki (a kuplungnak), érdemes 10 mp körüli várakozástól fölfelé kivenni üresbe.