Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 189442 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #345 Dátum: 2009.09.15 22:06:48 »
Ti szoktátok néha hallani a váltást? Kis kattanás-szerű hang, főleg visszaváltáskor. Nem hangos, csak kicsit érezhető-hallható, és nem is mindig.
Ja, előfordul néha.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

wd111

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #346 Dátum: 2009.09.16 07:36:50 »
Ti szoktátok néha hallani a váltást? Kis kattanás-szerű hang, főleg visszaváltáskor. Nem hangos, csak kicsit érezhető-hallható, és nem is mindig.

Ha lehúzótt ablaknál állok mondjuk villanyrendőrnél, és kiveszem E-ből meg visszateszem, akkor teljesen jól hallható a váltó. Jó játék ::)
De felhúzott ablaknál nagyon ritkán hallom. Vagy csak nem veszem észre.
orolla D-4D Luna MMT

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #347 Dátum: 2009.09.16 14:18:21 »
Ti szoktátok néha hallani a váltást? Kis kattanás-szerű hang, főleg visszaváltáskor. Nem hangos, csak kicsit érezhető-hallható, és nem is mindig.

Ha lehúzótt ablaknál állok mondjuk villanyrendőrnél, és kiveszem E-ből meg visszateszem, akkor teljesen jól hallható a váltó. Jó játék ::)
De felhúzott ablaknál nagyon ritkán hallom. Vagy csak nem veszem észre.

Na én ezt pont nem hallom, de a fokozatok közötti váltást néha igen, sőt, inkább érzem és hallom egyben. Amúgy jó, mert tudom legalább, hogy működik :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #348 Dátum: 2009.09.16 22:38:09 »
A miénk a pécsi szervíz "csodálatos" munkája után elég hangosan klattyogott, mikor kiguruláskor 1-ből üresbe rakta magát, vagy álló helyzetben E-ből R-be kapcsoláskor - stb. Aztán a kaposváriak beavatkozása után ez a töredékére csökkent. Ezt (pozitívan) szóvá is tettem, mire azt a magyarázatot kaptam, hogy az aktuátor működési időpontjainak ill. -tartamának a megfelelő programozása, beállítása vezetett a halkabb működéshez.

Most, gondolom, többeket is megnyugtattam  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kari

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
  • Toyota Auris TS Hybrid 2016
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #349 Dátum: 2009.09.18 17:14:03 »
Na elvittem az autót szervizbe, persze nem sikerült bemutatnom a hibát,
igy egyelőre várakozó állásponton vagyok, gyakorolni fogom a hiba előcsalogatását.
Tegnap meg ma reggel is jelentkezett ez a kuplung csúsztatási probléma, csak akkor nem amikor kellett volna.
Mindenesetre a szerelő azt mondta, hogy majd megnézi a computer által rögzitett adatokat.
Kár hogy nincs egy szerkezet amit rá lehetne dugni egy egész napra.


DBLASZLO

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #350 Dátum: 2010.02.26 12:40:09 »
Sziasztok !
Most először írok ide a fórumba, ha érthetően írok, akkor légyszi adjatok tanácsot.
Feleségemnek vettünk egy új YARIST 2007. decemberben, 1,4 diesel+ MMT váltó.
Nem sok km-t tett még bele, különösebben gond nincs vele. A 2. éves szervíz során a komputert kicserélték, mert a váltó sebességi fokozatában nem mozdúlt meg az autó alapjáraton, nem volt "KÚSZÓ" üzeme.

Mivel az autó nekem is bevált, még 2008.-ban lecseréltem az én régebbi VW Borámat, egy 2006.07.havi üzembehelyezésü 1,4-es diesel Corollára, szintén MMT váltósra.
Végül is a kocsi eddig bevált, az alábbi kivételével.
- az MMT váltó nálam kezdettől (használtan vettem) nem tudott "KÚSZNI" azaz sebességben alapjáraton nem indúlt el se előre se hátra. Irány a szervíz, rendesen fogadtak, semmi probléma, megcsináják, hiszen még garanciális volt.
2008.-ban kuplungharang csere + egy-két apróbb dolog. A váltó egy ideig normálisan működött, majd kezdte elfelejteni a kúszást. Időnként bementem a szervízbe és úra megtanították a kúszásra.
2009.-ben a garancia lejárta előtt ismét szervíz, aktuátor csere + egyebek, de ez után is elfelejti a kúszást.
2010.-ben ismét szervíz, méltányosságból komputer csere, de nem telt el még egy hónap sem, és az autó nem kúszik, sőt, lejtőn megállva, leállított motor, de sebességben hagyva a kocsi gurul visszafele !!! Még az a szerencse, hogy az alföldön élek (Debrecen)
Most megint a szervíz következik, elmegyek egy 10 perces munkára, hogy betanítsák a kocsit a kúszásra.


kérdezem, hogy másnál volt-e már hasonló probléma ?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #351 Dátum: 2010.02.26 12:53:54 »
Az MMT váltó egy robotizált kéziváltó, nem automata. Ennek nem tesz jót a kúszás, olyan, mintha egyfolytában csúsztatnád a kuplungot (gyakorlatilag ez is történik).
Nekem is volt ilyen (Verso 1.8 MMT), tudom, hogy nem tesz neki jót...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #352 Dátum: 2010.02.26 20:53:01 »
Lehet, hogy nem tesz neki jót a kúszás; de akkor is ez lenne a rendeltetésszerű működése. Alapjáraton, sebességben, felengedett fékkel "kúsznia" kellene. Ha nem teszi, az annyit jelent, hogy a kuplung csak gázadáskor kapcsol, márpedig ennek nem így kéne működnie. Parkolni, manőverezni pl. tutira jóval nehezebb így a kocsival, és valószínűleg indulni is némi késedelemmel indul. Szóval ez mindenképpen abnormális.

A leírásban főleg egy dolog nagyon furcsa: ti. az, hogy leállított motorral, sebességben hagyott váltóval elgurul az autó  :eek: ... Mondjuk, soha nem próbáltam, hogy ilyenkor tényleg sebességben marad-e a váltó - de úgy gondolom, az lenne a logikus, hogy igen!

Ha mégis elgurul, annak két magyarázata lehet.

1. Leállított motornál ki van nyomva a kuplung  :ph34r: ... Kizártnak tartom, hogy ez normális lenne, mármint direkt úgy lenne megtervezve, hogy ez történjen, hisz ez biztos, hogy nagyon megterheli és idő előtt kicsinálja a kuplungszerkezetet (rugók).

2. Leállított motornál üresben van a váltó. Vagyis annak ellenére, hogy a kar sebességben van, maga a szerkezet üresbe teszi magát. Ez legalább nem terhelné a kuplungot, de erről sem nagyon tudom elképzelni, hogy ilyenre lenne tervezve, hisz így csak és kizárólag a kézifékkel lehetne rögzíteni a kocsit.

Érdekelne, hogy a szervízben mit csinálnak pontosan, mikor újra "megtanítják a kúszást" az autónak  :hmmmm: ? Nomeg persze, hogy egyáltalán mitől "felejti el"  :?: ? Eléggé beleástam már magam az MMT-témába, de ilyenről nem is hallottam még.

Melyik szervízről van szó amúgy?

« Utoljára szerkesztve: 2010.02.26 20:55:04 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #353 Dátum: 2010.02.26 21:33:02 »
Sajnos egyre inkább bebizonyosodik, hogy nem jó szerkezet ez.
Ismerősnek is van Yaris2 1.4D4D MMT-vel. Eddig 1 váltó szoftver frissítés volt. Más nem. Ő még elég jól megúszta.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #354 Dátum: 2010.02.26 21:43:13 »
Ma Kaposváron, a szervízben beszélgettem erről az ilyesmikre (is) szakosodott szerelővel; kérdezte, hogy miként szuperál a Corolla a nyári gyógyítás óta, aztán kicsit belemélyedtünk a témába.

A tapasztalataik alapján az már elég biztosnak látszik, hogy a módosított alkatrészek (különös tekintettel a váltóházra) beépítése után a "hardveres" problémák (amik a legnagyobb gondot, a menet közbeni hirtelen üresbe kapcsolást okozzák) már nem jönnek elő. A "szoftveresek" mennyisége és fellépési intenzitása is nagyban csökken a módosított aktuátorok és számítógépek, nomeg szoftverek beépítése, feltöltése után.

Viszont az sajnos magából a szerkezet működéséből (kuplung, annak mozgatása és annak vezérlése) adódik, hogy mindig is ez lesz az Achilles-ina, ami időről időre utánállítgatást, kalibrálást fog igényelni (pl. a kuplungkopás miatt). Mondjuk, ebből elvileg nem lehet gond, ha az ember elviszi ezeket az autókat a gari után is szépen 15 ezrenként a márkaszervízbe, és ott olyan szerelők dolgoznak, akik értik is a dolgukat, és a hozzáállásuk is megfelelő.

Szóval tény, hogy a cucc odafigyelést igényel. Ha úgy tetszik, ez a kényelem ára... Ezzel együtt kell élni.

Én nagyon tudom ajánlani a kaposvári szervízt; vágják az MMT-témát. Amióta nyáron ráncba szedték, azóta a szerkezet sokkal gyorsabban, halkabban és simábban kapcsol, mint előtte. Szóval, meg lehet ezt csinálni rendesen; "csak" hozzáértés és odafigyelés kell hozzá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #355 Dátum: 2010.02.26 22:31:09 »
Viszont az sajnos magából a szerkezet működéséből (kuplung, annak mozgatása és annak vezérlése) adódik, hogy mindig is ez lesz az Achilles-ina, ami időről időre utánállítgatást, kalibrálást fog igényelni (pl. a kuplungkopás miatt). Mondjuk, ebből elvileg nem lehet gond, ha az ember elviszi ezeket az autókat a gari után is szépen 15 ezrenként a márkaszervízbe, és ott olyan szerelők dolgoznak, akik értik is a dolgukat, és a hozzáállásuk is megfelelő.

Szóval tény, hogy a cucc odafigyelést igényel. Ha úgy tetszik, ez a kényelem ára... Ezzel együtt kell élni.
Aut váltó is kényelmes, és nincs is ennyi baj vele. Sztem inkább azt kellene forszírozni. Persze 5 sebességest.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #356 Dátum: 2010.02.26 23:01:19 »
Azért nem teljesen véletlen, hogy mégsem hagyományos automata került ezekbe az autókba. Ilyen kis motoroknál már eléggé érzékelhetően előjön a nyomatékváltó miatti erőveszteség és fogyasztásnövekedés. A robotváltó kiküszöböli ezt a hátrányt.

Viszont kényelemben nem veheti fel a versenyt az automatával, és ugye vannak ezek a technikai nehézségei is... Szóval azért összességében az automata felé billen a mérleg szerintem is. A robot tényleg nem más, mint relatíve olcsó megoldás a kisebb kategóriájú autókba.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #357 Dátum: 2010.02.27 00:37:31 »
Azért nem teljesen véletlen, hogy mégsem hagyományos automata került ezekbe az autókba. Ilyen kis motoroknál már eléggé érzékelhetően előjön a nyomatékváltó miatti erőveszteség és fogyasztásnövekedés. A robotváltó kiküszöböli ezt a hátrányt.

Viszont kényelemben nem veheti fel a versenyt az automatával, és ugye vannak ezek a technikai nehézségei is... Szóval azért összességében az automata felé billen a mérleg szerintem is. A robot tényleg nem más, mint relatíve olcsó megoldás a kisebb kategóriájú autókba.
1szer már kipróbálnék 1 alulmotorizált aut váltós autót. Nem hinném, hogy az annyira rossz kombináció lenne. Azért az MMT se fogyasztás bajnok. Aki nem tudja, hogy kell automatát takarékosan vezetni, az az MMT-vel se fog takarékosan menni.
Laco 73 :D

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #358 Dátum: 2010.02.27 00:39:52 »
Én nagyon tudom ajánlani a kaposvári szervízt; vágják az MMT-témát. Amióta nyáron ráncba szedték, azóta a szerkezet sokkal gyorsabban, halkabban és simábban kapcsol, mint előtte. Szóval, meg lehet ezt csinálni rendesen; "csak" hozzáértés és odafigyelés kell hozzá.
Hihetetlen, hogy Kaposvárig kell utazni, hogy rendesen megcsinálják...
Bp-en nincs olyan szerviz, aki ért hozzá rendesen??

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #359 Dátum: 2010.02.27 06:53:11 »
Én nagyon tudom ajánlani a kaposvári szervízt; vágják az MMT-témát. Amióta nyáron ráncba szedték, azóta a szerkezet sokkal gyorsabban, halkabban és simábban kapcsol, mint előtte. Szóval, meg lehet ezt csinálni rendesen; "csak" hozzáértés és odafigyelés kell hozzá.
Hihetetlen, hogy Kaposvárig kell utazni, hogy rendesen megcsinálják...
Bp-en nincs olyan szerviz, aki ért hozzá rendesen??
Én pécsi vagyok  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )