Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 189477 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #300 Dátum: 2009.08.04 11:55:06 »
Hát, lehet. Annyi biztos, hogy ez, amit a visszahíváskor beépítenek, egy módosított verzió. Ettől függetlenül baromságnak tartom a "vissza kell venni a gázból" tanácsot  :nonono: - mert ez teljesen életszerűtlen.
Ezzel egyetértek és nem is így vezetem, normál vezetéskor szerintem nem is szükésges, ott szépen tud váltani.

wd111

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #301 Dátum: 2009.08.05 07:35:43 »
Hát, lehet. Annyi biztos, hogy ez, amit a visszahíváskor beépítenek, egy módosított verzió. Ettől függetlenül baromságnak tartom a "vissza kell venni a gázból" tanácsot  :nonono: - mert ez teljesen életszerűtlen.
Ezzel egyetértek és nem is így vezetem, normál vezetéskor szerintem nem is szükésges, ott szépen tud váltani.

Bocsánat, hogy beleszólok, de szerintem túl sokat vártok az MMT váltótól. Ha belegondolunk, hogy ez egy sima kézi válto, amit egy automatika vezérel, akkor érthető a "vissza kell venni a gázból" tanács. Hiszen egy hagyományos kéziváltós autóban sem nyomja senki a gázt, miközben benyomja a kuplungot és vált. De ez csak a saját véleményem.
Én továbbra is tartom, hogy ha valaki el tudja fogadni az MMT korlátait, akkor egy nagyon kényelmes és jól használható dolog. Legalábbis én meg vagyok vele elégedve. Igaz, nem is volt még vele semmi bajom. Majd most, ha kicserélik. ::)
orolla D-4D Luna MMT

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #302 Dátum: 2009.08.05 08:07:52 »
...
Igaz, nem is volt még vele semmi bajom. Majd most, ha kicserélik. ::)
Két hete mi is voltunk visszahíváson, cseréltek amit kellett.
Eddig semmi baja, olyn amilyen volt  :hug:
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #303 Dátum: 2009.08.05 10:29:33 »
Én továbbra is tartom, hogy ha valaki el tudja fogadni az MMT korlátait, akkor egy nagyon kényelmes és jól használható dolog. Legalábbis én meg vagyok vele elégedve. Igaz, nem is volt még vele semmi bajom. Majd most, ha kicserélik. ::)

Ez milyen autó? És hogyan használod, van valami extra trükk?
Szerintem sem rossz az, én még eddig nem bántam meg, csak a csere óta minimális para volt bennem, hogy akkor most jól lett belőve vagy sem. Szerencsére a kezdeti félelmek kezdenek elmúlni, ahogy egyre többet megyek vele, azt veszem észre, hogy egyre használhatóbb és ami az elején feltűnt, az vagy vaklárma volt vagy elűnt.

A gázelvétel egy érdekes kérdés, ugyanis nem minden esetben vált szebben, simábban attól, hogy elveszed a gázt, nem? Nálam ez úgy tűnt fel, hogy ha elvettem, akkor ahogy újra gázt adtam, egy kisebb lökést érztem, ahogy sebességbe "lett rakva", ez most változott kicsit, a csúsztatás miatt kicsit simább a váltás, de nem mindig, nem mentem még eleget, hogy kitapasztaljam mit hogyan kéne pontosan, szerintem kell ehhez jópárszáz km.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #304 Dátum: 2009.08.05 11:32:31 »
Hát, lehet. Annyi biztos, hogy ez, amit a visszahíváskor beépítenek, egy módosított verzió. Ettől függetlenül baromságnak tartom a "vissza kell venni a gázból" tanácsot  :nonono: - mert ez teljesen életszerűtlen.
Ezzel egyetértek és nem is így vezetem, normál vezetéskor szerintem nem is szükésges, ott szépen tud váltani.

Bocsánat, hogy beleszólok, de szerintem túl sokat vártok az MMT váltótól. Ha belegondolunk, hogy ez egy sima kézi válto, amit egy automatika vezérel, akkor érthető a "vissza kell venni a gázból" tanács. Hiszen egy hagyományos kéziváltós autóban sem nyomja senki a gázt, miközben benyomja a kuplungot és vált. De ez csak a saját véleményem.
Én továbbra is tartom, hogy ha valaki el tudja fogadni az MMT korlátait, akkor egy nagyon kényelmes és jól használható dolog. Legalábbis én meg vagyok vele elégedve. Igaz, nem is volt még vele semmi bajom. Majd most, ha kicserélik. ::)
Ezzel egyetértek. Amúgy meg félreértettétek a hsz-omban a kiemelt részt. Arra gondoltam, hogy tartlevnek azt tanácsolták: ne adjon padlógázt, mert akkor csúszik a kuplung, szóval ilyenkor vegyen vissza a gázból  :ph34r: ... Na, EZ a baromság, elvégre nehogy már egy autóval ne lehessen padlógázzal gyorsítani, erre nagyon is szükség lehet, pl. előzés közben.

Amúgy valóban együtt lehet élni ezzel a szerkezettel, pár szitut tökéletlenül old meg, de egyébként tök kényelmes. Csak nekem most masszívan és alighanem egyszer és mindenkorra elvette a kedvemet tőle ez a tapasztalat, hogy a hivatalos Toyotás szerelőgárda adott esetben ilyen inkompetens ezzel a szerkezettel kapcsolatosan. A végeredmény szempontjából elég mindegy, hogy maga a szerkezet a rossz, vagy szerelés során rontják el  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #305 Dátum: 2009.08.05 11:36:46 »
A gázelvétel egy érdekes kérdés, ugyanis nem minden esetben vált szebben, simábban attól, hogy elveszed a gázt, nem? Nálam ez úgy tűnt fel, hogy ha elvettem, akkor ahogy újra gázt adtam, egy kisebb lökést érztem, ahogy sebességbe "lett rakva", ez most változott kicsit, a csúsztatás miatt kicsit simább a váltás, de nem mindig, nem mentem még eleget, hogy kitapasztaljam mit hogyan kéne pontosan, szerintem kell ehhez jópárszáz km.
Nem kell elvenni a gázt, ez egy automatizált váltó, pont arról szól, hogy neked ne legyen semmilyen extra teendőd a váltásokkal kapcsolatosan! Nehogymár erre kelljen figyelni, hogy minden váltásnál gázt el, gázt vissza  :nono: ... Akkor mire jó az egész? Ha gyorsítani akarsz, akkor nyomod a gázt, ő meg teszi szépen a dolgát. Nyugodt lehetsz, elveszi helyetted.

Azzal viszont lehet trükközni, hogy ha korábbi felkapcsolásra akarod késztetni a váltót, akkor elvehetsz kicsit a gázból, finoman - erre többnyire azzal reagál, hogy ha van már lehetőség a felkapcsolásra (van akkora a sebesség, ami már elegendő a következő fokozathoz), akkor felkapcsol. Ez amúgy a hagyományos automata váltóknál is ugyanígy alkalmazható.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

wd111

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #306 Dátum: 2009.08.06 10:39:11 »

Ez milyen autó? És hogyan használod, van valami extra trükk?

Corolla, 2006-os, 1,4 D4-D. És jelenleg sehogy nem használom, mert júniusban összetörték és most p0csöl rajta a szerviz.
Amúgy én olyan 2000-2200-as fordulat környékén kicsit elveszem a gázt, és felváltatok vele. Ennyi. Ha sietek akkor meg kinyomom a szemét, de az ilyen ritka.
orolla D-4D Luna MMT

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #307 Dátum: 2009.08.06 10:51:45 »
Rákérdeztem, így jó minden, ahogy van. A Toyota direkt változtatott azon bizonyos modelleknél, hogy finomabban váltson, mert erre panaszkodtak az ügyfelek.
Az első tapasztalatok ót az én véleményem is finomodott, azóta mentünk olyan 1-200 km-t és nem minden olyan, ahogy először éreztem, sőt, szokom, szeretem :)

Köszi mindenkinek a segítséget.

agriboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #308 Dátum: 2009.08.08 21:14:08 »
Hali Mindenkinek,

Arra érdemes figyelnetek, hogy mit lehet hallani váltás alatt.

Nekem ugyanis feltünt olyan 10.000km-nél hogy recsegve váltott 3-asból négyesbe. Számomra zavaró volt, kiteszteltem nagyobb gázzal, kisebb gázzal, hogy akkor is tapasztalható-e a recsegés és igen tapasztalható volt. Szinkrongyűrű gyanús volt a dolog számomra és be is bizonyosodott a sejtésem, amikor elvittem a szervízbe. Gariba csere és szerintem szoftvert is frissítettek, mert azóta úgy vált a "kisrobot" mint az ÁLOM.  :clap:

Szóval érdemes odafigyelni a zörejekre! Sok sikert mindenkinek!


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #309 Dátum: 2009.08.10 22:30:12 »
Rákérdeztem, így jó minden, ahogy van. A Toyota direkt változtatott azon bizonyos modelleknél, hogy finomabban váltson, mert erre panaszkodtak az ügyfelek.
Az első tapasztalatok ót az én véleményem is finomodott, azóta mentünk olyan 1-200 km-t és nem minden olyan, ahogy először éreztem, sőt, szokom, szeretem :)
Ez jó hír, örülök, hogy nincs vele gond  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #310 Dátum: 2009.08.20 22:32:20 »

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #311 Dátum: 2009.08.20 22:49:58 »
Nem is tudtam, hogy a Toyota szállított a VW-nek is... :whistling:
Gabe 254.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #312 Dátum: 2009.08.20 22:52:45 »
Csak a mérnököt adtuk kölcsön.  :D :D :D

Amúgy az összes gyártó hasonló termékével vannak gondok. Ez egy ökör konstrukció....

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #313 Dátum: 2009.08.20 23:00:08 »
Csak a mérnököt adtuk kölcsön.  :D :D :D
remélem soha nem jöhet vissza. Vagy visszajöhet, de csak láthatósági mellény tartót tervezni!
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #314 Dátum: 2009.08.20 23:39:07 »
Amúgy az összes gyártó hasonló termékével vannak gondok. Ez egy ökör konstrukció....
Pedig a DSG ugye igazából nagyon máshogy működik, de ezek szerint a produkált hiba mégis hasonló  ::) ... Elég szomorú, hogy nem bírják ezt összehozni  :no:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )