Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 189467 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #285 Dátum: 2009.06.19 16:04:06 »
Elbaxták, mikor túl korán piacra dobták ezt a szerkentyűt - de korrigálták, az meg szvsz példamutató hozzáállás, hogy 2012-ig (!) készek ingyen és bérmentve kicserélni az összes érintett autóban az összes érintett alkatrészt.
 

Szvsz. ez nem peldamutato, minden autogyar igy jar el hasonlo helyzetben. Az ok prozai, egeszen egyszeruen perek ezrei indulnanak el, ha nem igy jarna el.  :szemez:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #286 Dátum: 2009.06.19 16:17:57 »
Szvsz. ez nem peldamutato, minden autogyar igy jar el hasonlo helyzetben. Az ok prozai, egeszen egyszeruen perek ezrei indulnanak el, ha nem igy jarna el.  :szemez:
Ez sajnos egyáltalán nem így van. Sok esetben (pl. PSA zárlatos kormányszervó, VW befagyó 1.4 benzines karter, Mercedes SBC fékrendszer szükségmódba lépés, stb.) csak a sajtó nyomására, hosszú idő után, hajlandóak a gyártók egyáltalán foglalkozni a problémával. Definitíve és határozottan példás a Toyota magatartása ezen a téren. De említhetném pl. azt is, ahogy 2001-es évjáratig visszamenően, minden körülménytől függetlenül, automatikusan ingyen cserélik a komplett motort azokban a VVTi benzinesekben, amelyeknél olajfogyasztás lép fel.

Ezzel nem azt akartam mondani, hogy más gyártóknál ne lenne példa hasonlóan pozitív hozzáállásra (pl. Mercedes E-Klasse rozsdásodás) - de általánosnak sajnos egyáltalán nem tekinthető.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #287 Dátum: 2009.08.02 22:57:34 »
Nekem is megvolt a visszahívásos kampány a Versoban. Cseréltek kuplungszettet és aktuátort a munkalap tanulsága szerint.
Bár előtte csak párszász km-t vezettem, szerintem van változás. Jobban csúsztat minden váltásnál, tehát nem olyan hirtelen, cserébe olyan a hangja, mint egy tanulóvezetőnek :)
Padlógáznál szinte végig csúsztat minden fokozatban...
A munkafelvevő srác mondta is, hogy erre figyelni kell, gáz vissza, különben sokat csúsztat, hamarabb tönkremegy.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #288 Dátum: 2009.08.03 10:16:48 »
Ez nem hangzik rendeltetésszerű működésnek. Most nem megijeszteni akarlak, de komolyan nem hangzik annak. Neked kéne "vigyázni" erre  :ph34r: ? Ugyan miért? Előtte normálisan működött,nem?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #289 Dátum: 2009.08.03 12:30:20 »
 :wacko:

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #290 Dátum: 2009.08.03 15:17:42 »
Ez nem hangzik rendeltetésszerű működésnek. Most nem megijeszteni akarlak, de komolyan nem hangzik annak. Neked kéne "vigyázni" erre  :ph34r: ? Ugyan miért? Előtte normálisan működött,nem?

Szerintem szebben vált, mint régebben, nem annyira durván engedi vissza a gázt váltáskor. Persze nem tudom az előző tulaj hogy tette bele a 23e km-t, mit kapott nála a váltó, meg nem is vezettem azért sokat mielőtt megvolt a csere, szóval nem tudom a régi váltó milyen volt eredtleg, de valahogy ez tűnt fel. Sajnos arra nem emlékszem pontosan, hogy előtte milyen volt a padlógázas gyorsítás, szerintem az is darabosabb volt. Ez most valahogy feltűnt, mintha egyenletesebben gyorsulna, és közben többet csúsztatná a kuplungot (sima E mód, nem Es). Mondjuk sok ilyen úgysem lesz, de úgyis megyek vissza a héten a szervizbe, majd rákérdezek, esetleg megkérem, hogy üljön be mellém és nézzük meg. Nem tudom, hogy lehet-e ezeken amúgy állítani vagy valamit programozni, vagy egyfajta vezérlőprogi van rajta és mind ilyen.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #291 Dátum: 2009.08.03 16:34:54 »
Lehet rajtuk állítani szoftveresen. Az semmiképpen nem normális dolog, hogy gyorsításnál (akár padló, akár nem) csúsztatja a kuplungot. Én ilyet a miénknél sosem tapasztaltam, és az általam vezetett három másik MMT-s autónál sem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #292 Dátum: 2009.08.03 22:14:24 »
Lehet rajtuk állítani szoftveresen. Az semmiképpen nem normális dolog, hogy gyorsításnál (akár padló, akár nem) csúsztatja a kuplungot. Én ilyet a miénknél sosem tapasztaltam, és az általam vezetett három másik MMT-s autónál sem.

Na hát ma este ismét kipróbáltam (napközben nem tudom használni). A padlós gyorsításoknál most nem csúsztatott annyira, sőt. Lehet, hogy csak azt észlelem csúsztatásnak, hogy váltáskor nem veszi el rögtön a gázt és nem esik a fordulatszám, tehát kicsit felpörög a motor? Sima gyorsításnál is mintha másképp váltana, mint tegnap. Nem tudom, hogy én vagyok hülye :) vagy csak a lábam szokik a váltóhoz vagy fordítva. Vagy én vagyok hülye :)
Azért szerintem megkérem majd, hogy menjünk egy kört együtt, hogy ilyennek kell-e lennie. Amúgy majd 8 órát szerelték a váltót, gondolom ők is kipróbálták azért, mielőtt visszaadták...
Na meg keresgélek majd MMT-s videót, ahol lehet eseleg hallani vagy látni, hogyan vált másnak.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #293 Dátum: 2009.08.03 22:51:12 »
Hát, őszintén remélem, hogy semmi baja az autódnak  :) ! Megfelelő megítéléshez tényleg vezetni kéne.

Hogy kipróbálták-e, az sajnos korántsem biztos. A miénket csak a harmadik (!) lerobbanás és visszavitel & javítás után, többszörös és nyomatékos kérésünkre voltak hajlandóak kipróbálni. Előtte csak annyit tett a szerelő, hogy a teszter-számítógéppel végigkapcsoltatta, meg álló helyzetben, járó motorral kicsit pakolgatta ide-oda E, R és üres között.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #294 Dátum: 2009.08.03 23:26:04 »
a
Megfelelő megítéléshez tényleg vezetni kéne.

Hát, azt látom, hogy te pécsi vagy, de ha mégis járnál Bp felé és ráérsz és van kedved segíteni, akkor megoldhatnánk egy kipróbálást :)
(Csütörtök vagy péntek reggel terveztem visszamenni a szervizbe más miatt)

Esetleg ha bárki másnak van összehasonlítási alapja és tud segíteni, akkor azt is nagyon megköszönném.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.03 23:44:22 írta tartlev »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #295 Dátum: 2009.08.03 23:33:33 »
Misinek volt MMT-s Versoja.
music     

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #296 Dátum: 2009.08.04 08:03:59 »
Nekem is volt MMT-s Verso-m. Csúsztatást soha nem tapasztaltam, legfeljebb  elinduláskor 1. fokozatban. Ez ugye gyakorlatilag egy sima, hagyományos váltó. Ha folyamatosan nyomod a gázt, miközben ő vált, akkor mindig egy kicsit felpörög a motor is. Lehet, hogy ettől hiszed azt, hogy csúszik a kuplung. Ha úgy próbálsz váltatni, hogy váltások előtt picit visszaveszed a gázt, akkor meg elveszted a az "automata váltó" illúzióját. A váltások között tapasztalni némi megtorpanást, mint a kézi váltós kocsikban.
Többek között nekem ezek miatt nem jött be az MMT.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.04 08:06:12 írta Sanyesz »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #297 Dátum: 2009.08.04 09:29:33 »
A Corollában folyamatos padlógázas gyorsítás mellett sem pörög fel váltáskor a motor. Csak még nagyobbat bólint  ::) ... Főleg egyesből kettesbe; de a többi fokozat között is. Tök simán igazából csak 3-4 és 4-5 között vált, és ezek között is csak akkor, ha csak finoman nyomod a gázt. Minél jobban taposod, annál durvábban vált. De nem pörög fel váltások közt soha. Ennél az autónál legalábbis így működik a dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #298 Dátum: 2009.08.04 09:55:10 »
Ha folyamatosan nyomod a gázt, miközben ő vált, akkor mindig egy kicsit felpörög a motor is. Lehet, hogy ettől hiszed azt, hogy csúszik a kuplung.
Igen, ezen gondolkodom én is, hogy lehet, hogy csak ez zavar engem is.

A Corollában folyamatos padlógázas gyorsítás mellett sem pörög fel váltáskor a motor. Csak még nagyobbat bólint  ::) ... Főleg egyesből kettesbe; de a többi fokozat között is. Tök simán igazából csak 3-4 és 4-5 között vált, és ezek között is csak akkor, ha csak finoman nyomod a gázt. Minél jobban taposod, annál durvábban vált. De nem pörög fel váltások közt soha.
Na nálam pont hogy kisebbeket bólint, viszont közben csúsztat. Lehet, hogy ez nem bug akkor, hanem feature, pont ezt írtam ugye közvetlenül azután, hogy kicserélték.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #299 Dátum: 2009.08.04 11:36:02 »
Hát, lehet. Annyi biztos, hogy ez, amit a visszahíváskor beépítenek, egy módosított verzió. Ettől függetlenül baromságnak tartom a "vissza kell venni a gázból" tanácsot  :nonono: - mert ez teljesen életszerűtlen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )