Nekem még nem volt saját autóm
Volt 2 BMX bringám, most meg van 1 montenbájkom, meg 1 kismotorom.
De ahogy látom most is vezetsz ... írd le mit vezettél eddig huzamosabb ideig, amivel tapasztalatod van, hisz ez a cél.
Palaczk,
Ez a 2137-es nekem nagyon tetsz!
Ok.
Szal amikor kaptam a jogsit, akkor cseréltük az 1500-as Ladát, szal azt csak itt a ház elött vezedgettem a rutinra készülve
Annak nehéz volt a kormánya, a féke jó volt, mert szervós volt.
A vezetést 1 Citrom Saxo 1,5D-n nyomtam. Nekem nagyon bejött a dízel, mert nem fulladtam le vele csak 2* a városban, azt is csak nagy baki után. Kicsi volt belül, a csomagtere se volt nagy, de jól irányítható volt, nem volt az a gyorsulógép, bár akkor úgy tűnt. De mindenesetre 2000 körül kapcsolgatva elég jól ment. A sebességeket könnyen vette, a fék kiváló volt. A lábhely volt kicsi mármint a pedáloknál, nagyobb bakancsal nem lehetett vezetni, csak sportcipőben. Nem volt vmi kirobbanó műszaki állapotban, pedig 3 éves volt, és 82ezer volt csak benne, mert nemrég vette az oktató. Azt mondta egyik nap, hogy 1 szőke csaj elszakította az ékszíjat, pedig ez állítja a feszességet is. Na ezt tuti nem szabadott volna. Vizsga elött még elég fura csörgő hangokat is adott
Szal Citromot nem valószínű, hogy veszek, dízelt annál inkább, mondjuk Toyotát
Amit vezettem már az a mostani 92-es Vectra A-nk. Eleinte nagyon béna voltam, sokszor lefulladtam, mert a dízel után, ez fura volt, hogy indulásnál gázt kell adni. Aztán ráéreztem a technikára nagynehezen. A fékje nem túl jó, mondhatni rossz. Nem lehet satut nyomni neki. Pedig nem ABS-es
Ha kitaposod a belét, akkor se hajlandó. Szal pont elég a fék az 1.8-as 90 lovas motorjához, ha nem 90-ről fékezel
Nem kimondottan 1 városi kocsi, mert kemény a kuplung is. Apunak fáj is a lába tőle, szal most szeretnénk megválni tőle.
A gyorsulása egész jó, bár nem pörgettem még 4000 főlé, mert nem kell, ez régi motor már 2000-es fordulaton van olyan jó, mint egy 16szelepes új 4000 körül. Az érdekessége, ha nagyon lecsökken a fordulatszám mondjuk 1300-ra, és nyomsz neki 1 félpadlógázt, akkor elkezd morogni, 2 sec ideig, aztán megindul
A másik jó tulajdonság szintén ebből fakad, hogy azt a kanyart, amit Yarissal 2-esben veszek, ezzel 3-asban lehet venni, és kb azonos a kigyorsítás mindkettővel.
Sajna nem volt alkalmam még 120 felett vezetni, mert autópályán nem vezettem még ezt a kocsit. De mindenesetre a kaszni felépítéséből adódóan nagyon szereti a 150 körüli tempót, ebben partner a váltó is, hiszen kb 5. ben 3000-et pörög 130nál, ha jól emlékszek, de lehet picit többet. Az órája nagyot csal, ha jól tudom, ez nem tetszik benne. Szép nagy a csomagtér ez jó, illetve ami a legjobban tetszik a gyorsuláson kívül az a futómű sima úton. Mint az álom, a kanyarban nem dől be, de ha igen, akkor is a jó kagylóülés megfog. Mondjuk az ülés viszont kemény.
Ami még tetszik benne, hogy nem annyira sérülékeny, mint az új autók. Multkor kicsit ferdén sikerült beállni a garázs elé, és pont a rosszabbik felét néztem az autónak, szal a kerítés kaput benyomtam 5 centit. Ez motoros kapu, szal kicsit ellentart, multkor próbáltam, hogy megfogom nyílás közben lazál odébblökött
Szal így nekimentem az indexbúrával.
Szerintetek mi történt vele?
Karcolás sincs rajta. Szal ezt még nem a töréstesztek jegyében tervezték
(Azóta nem vezethetem a kocsit
)
Ami gáz a kocsiban az a rohadása, mert elég szépen kikezdte már a rozsda. Sajna sokat kellett rákölteni, szal kifogtuk, rossz vétel. De most miután ráköltöttük az összes pénzt, minden kopó dolog szinte ki lett cserélve, most jól szuperál, bár multkor a szellőztető venti megadta magát
Szal Opel, amiben minden elromlik, ami elromolhat. Szerintem belül nem elég tágas, mert a Yaris is ekkora belül, csak a csomagtér, az amivel kiemelkedő. A kormánya egyébként nem szervó, szal lehet izmozni, de azért nem olyan, mint 1 lada.
Ezek után anyukámnak kellett keresni használtautót, mert a Kispolákja meghalt.
Tényleg a Kispolák, azt is vezettem, igaz nem sokat, de azt bátran oda merték adni
Nem tudom miért
Szal elég rozoga volt szegény, mikor becsapta az ember az ajtót, majdnem szétesett a kaszni. Erre a kocsira is sokat költöttünk, 2 szer műszakiztattuk, mindkétszer, szerintem minden alkatrészt kicseréltek
Amúgy kellemes meglepetés volt a Vectra mellett ez a kis kocsi. Mert ezzel csak 1szer sikerült lefulladni
Szal ki volt ez találva. Mind a 27 paci elfért hátul a csomagtérben
bőven. Jó kis léghűtéses, nem kellett a vízforrás miatt aggódni
A váltója az valami csúcs volt, leszámítva a hátramenetet. Szal, mint az mmt, csak előre hátra húzni kellett, mert megtalálta a fokozatokat. Lehet, hogy csak a könnyű súlya miatt, de nem vészesen volt lassú. Mondjuk a 0-100-ra gyorsulást csak azért nem mértem le rajta, mert a 20%-os lejtőn talán elérte volna, de önerőből soha. Nem tom mennyire volt pontos az órája, de 1szer sík úton anyukám ment vele 90-et, de akkor már nagyon szétesős hangja volt. Én 80ig nyomtam max, mert aztán már nem tűnt biztonságosnak. A kocsi egyébként a 70-es utazót szerette, akkor olyan halk volt, nem remegett nem erőlködött. A kormánya a súly miatt szervó volt
A fék kevésbé, 70-ről kész cipőkoptatás volt a fékezés
A beltér kicsi volt, a csomagtartó is. A leghosszabb táv, amire el mertünk vele menni az kb 60 km, de oda két kocsival mentünk, és nem autópályán.
Most a Yaris a nagy élmény nálam.
Sokat vezetem szabadidőmben, csak mióta megint sikerült összerondítanom az elejét, azóta ritkán adják oda. Mindenesetre mivel városban megyek főleg, meg közelbe vidékre, ezért simán megfelel az 1literes. Ami tetszik benne, hogy a 2. fokozatot ha jól kihuzatod, akkor 1,4-es 60 lovas asztrát simán lenyomsz vele 60 körül. Szereti a fordulatszámot, 1500 alatt nem megyek vele. Mások tanácsára, ha nem dombos úton megyek, már 50nél 5. be rakom, de ilyenkor nincs az, hogy ha rálépsz a gázra, mert sárgára vált a lámpa, akkor megindul. Ekkor 4. fokozat kell, ott 2100 körül pörög.
4000 ig mindenképpen érdemes huzatni, ha gyorsulni akarsz, de inkább 5000ig
Nem tom ez mennyire tesz jót, de 1 év alatt 11ezret tettünk bele, szal nem vagyunk azok a nagy autókázók, pedig szinte mindenhova ezzel megyünk családilag, mert kényelmesebb, mint a Vectra. A csomagtere persze kisebb, de pillanatok alatt bővíthető, hajtogatható ülések, stb. Amikor elmegyünk bevásárolni, mindig azt mondják a szülők, ez nem fog beférni hátra, rakjuk az ülésre. Ekkor én mindig azt mondom, hogy ha nem fér be a csomagtartóba alap állapotban, akkor eladjuk
Azóta is megvan, mert nem rendezünk akkora bevásárlást, meg praktikusan pakolható a csomagtér, szal ekkora autótól nem várok sokkal többet, bár jó lenne majd az új Yaris
Mivel kisautó könnyű vele parkolni tolatni, ez tetszik benne, minden praktikus a beltér fenomenális, egyedül a műanyagok lehangolóak, de ennyi pénzért más autóból se hoznak ki sokkal többet.
Ha lenne pénzem, körbeutaznám vele európát, mert annyira kényelmes, jól vezethető, minden szituban engedelmes.
A terveim:
Ha nagy leszek és nem lesz sok pénzem, akkor veszek 1 új Yarist, 1.3-ast, esetleg 1,4D4D-t.
Ha több pénzem lesz, veszek Corolla Verso-t 2literes D4D-Solt.
Ha még több pénzem lesz, Lexus LS-430.