Szerző Téma: Autós előéletünk  (Megtekintve 75754 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Autós elöéletünk
« Válasz #75 Dátum: 2005.04.19 14:16:52 »
Hát akkor én is csatlakozom, igaz csak röviden:

1974 Trabant 601 Spec.   Első autóm, még az átkosban. egy ittas vezetésért megbüntetett fószeré volt előttem, a büntire kellett a pénz neki. Amikor megvettem 5,3 fogyasztott csili-vilki volt a gép. Mivel első autóm volt törtem is egy keveset, de ezen tanultam meg igazán vezetni.

1986 Skoda 120 GLS Az utolsó szériás kockalámpás modell, ötgangos váltóval, már boldog házasemberként. Ebbe született bele a lányom. Viszonylag takarékos volt, cserébe nem ment rendesen, viszont azt szinte problémamentesen. Nekem ismeretlen volt a nyári autópálya leállósávban álló felforrt vizű Skoda. A titok rövidrekötött hűtőventilátor, valamint a kis hűtőkör rövid csövének rendszeres cseréje.

1982 Mitsubishi Galant 2.0 Turbo ECI Idáig a messze legjobb, ütős autóm. Kétliteres turbó benzinmotor  lóerőgyárral, szolíd külsővel, bomba gyorsulással, kényelmes, az akkori színvonalon full extrával felszerelve, hátsókerékhajtással.

1976. Fiat 127 Berline Igazán nem tudom, hogy miért vettük meg, a Galant mellé másodiknak szántuk. Nem vált be, gyorsan eladtuk. Mindíg volt valami baja, de a szerelőnél nem produkálta a hibákat. A párom egyenesen utálta.

1987. Mitsubishi Lancer 1.8 D
Rövid váltója miatt a kicsi szívódízel jól gyorsult, igaz hamar kifulladr 140 fölött már nagyon tiltakozott, viiszont cserébe alacsony fogyaszrtás és nagy megbízhatóságot nyújtott hosszú éveken át. Féltengelyt cseréltem rajta, egyebekben csak a szokásos dolgpok lettek rajta cserélve.

1990. Mitshubishi Galant 1.8 TD
A Lancer szívómotorjára illesztettek egy turbót japán barátanik, melytől 90 LE préseltek ki a bevált, ámde elavult dízelmotoron. A Nagy kasztnit ennek ellenére 160-ig vehemensen gyorsította, a hosszabb váltóáttételnek megfelelően. Kényelmes és megbízható volt. Motortartóbakot és kuplungszettet kellett cserélnem egy-egy alkalommal rajta.

1996. facelift Toyota Carina E
Ő nem volt betervezett vétel, csak a Galantban nem volt klíma, és az évek elszálltával nagy igény mutatkozott a hűs szellőre a kánikulában, így hát megvettük. A Galant után, nagyon fapadosnak tűnt, pedig XLi létére  elégé fel volt opciózva. Fél év elteltével nagyon megszerettem, de erről a Carina topicban bővebben írtam már. Csudajó kocsi volt. Ennek ellenére kormányszervó csere volt rajta (típushiba).

2000 Nissan Primera 2.0
Nagy utazóbatár, full extrával. Kényelmes, hosszú útra termett, nincsen gondom télen sem a nagykabátos vezetésnél, hogy vállban összeérünk. A nagy testet vehemensen mozgatja a kétezres tizenhatszelepes láncos szívómotor, ami a gép legkiforrottab pontja, enyűhetetlen. Apróbb hibák előfordulnak, légtömegmérő, ülésfűtés, de ezt gariba orvosolni lehetett.
Városban még télen sem evett 9,4 többet. Nyáron hosszú úton le lehet vinni óvatos tempóval 7,0 literig is.

Ezen kívül vezettem még Zsigulit, Ladát, Wartburgot (zwei,viertakte Version :-)), Golf II, III, Astra H, G, Ifa, Zil, Kraz, Mitsubishi Canter, Smart ForTwo benzin, Peugeot 405, Ford Escort, Nissan összes típusa 350Z  is (!!!) állat gép, meg mittomén még mit nem. Verolexet, azt nem. :-)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Autós elöéletünk
« Válasz #76 Dátum: 2005.04.20 08:26:22 »
Idézetet írta: "music"
Jogsi 1989-ben egy Skoda 105-n tanultam vezetni.
Akkor otthon egy Dacia 1310 TX-ünk volt (tehát a 4 sebességes 1300-as), amihez egy évvel később csatlakozott egy másik (immáron 1400-es 5 sebességes). Ez utóbbi komoly iskola volt, mert annak a váltója nem volt semmi...
Egy év párhuzamos futás után a kisebbik Dacia elment. 1993-ban jött egy 10 éves Fiat Regata 70S. Ez már csak az enyém volt, bár néha cseréltünk. Egy éven keresztül - ma már számomra is meglepő módon - teljesen megbízhatóan működött. Na, később ez elmúlt. Mindenesetre megjárta Horvátországot és a Bp. - Passau távolságot is. 97-ben a Dacia lecserélődött egy Astrára (1.4SE), ez volt az első komoly nyugati autó. Akkoriban jártam Bécsbe tanulni, úgyhogy sokszor 500 km belement, általában 5,7-5,9-es fogyival. Ez a kocsi még most is megvan a szüleimnél. A Fiattól formálisan szintén 97-ben, ténylegesen csak 2 évvel később szabadultam meg. Aztán következett egy pár év szünet, mert az Opel a szüleimnél maradt, így az csak kölcsönautóként jött szóba. Mígnem 2003-ban egyszercsak - a tulajdonképpen miért nincs nektek autótok? kérdésen elgondolkozva - hirtelen ötlettől vezérelve vettük az avataron is látható "zöldséget".

Kimaradt az egyéb vezetett autók kategória. (Bővebb család, haverok, stb.)
Volt egy kombi Trabant. Tk. nagyon kellemes vezetni, csak ne nézz a visszapillantóba. Kétüteműek közül volt még egy régi Wartburg is, a nem szögletes. Volt egy Lada kombi, az masszív autó, de hangos, és a váltóját nem szerettem. Volt egy Bogár - ez a mi autónk volt valaha, és ismerős vette meg. Jó kocsi, de lomha. Volt egy 340 Volvo. Iszonyú lomha, nem lehetett csikorogva indulni vele, és elképesztően jó fékei voltak. Volt Maruti - városban király, volt apósom Corollája 2001-es liftback VVti. Ezt nagyon szeretem :lol:  :lol:  :lol: , és egy Wagon R, ezzel nem tudok megbarátkozni. Aztán egy Alfa 75 2.0, ez azért nem semmi, csak szereti a benyát. Most több nem jut eszembe.
music     

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Autós elöéletünk
« Válasz #77 Dátum: 2005.04.20 08:57:21 »
A közvélemény nyomására én is beírom eme nem túl terjedelmes lstámat:
- Dacia 1310 Kombi (tettem bele 5-sebes váltót)
- Trabant 601 Kombi
- TOYOTA Tercel 4WD (1986)
- TOYOTA Yaris 1.3 (2000)
- TOYOTA Corolla Verso 1.8 (2003)
- TOYOTA Corolla 1.4 Sedan (2005)

szabzso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 259
Autós elöéletünk
« Válasz #78 Dátum: 2005.04.20 09:18:50 »
Idézetet írta: "szabzso"
Akkor már én is leírom a (nem túl hosszú) autós előéletemet.

Tanulóautó: Suzuki Swift 1.0, fapad

családi Opel Corsa B 1.2, 16V
családi Toyota Yaris 1.0, Sol
szombattól elvileg saját Opel Corsa C 1.2  :D

ezen kívül, amiket vezettem:
Fiat Doblo 1.2 - apám céges autója, baromi jó autó, hihetetlenül megy, és elég megbízható
Opel Astra Classic (1999-es, céges) - elég leharcolt példány, nem volt egy nagy élmény. A váltó baromi hosszú úton járt, az 5. sebesség eléggé kiesik a kényelmes tartományból, olyan rossz helyre rakták
Opel Astra Classic (2003, sógorom szüleié) - nagyon jó, kényelmes, jól vezethető autó, sajna csak 1-2 kmt mentem vele
Skoda Octavia (1999-es, céges) - a kíméletlen hajtáshoz képest elég jó állapotban, és meglepően jó volt vezetni. Rosszabbra számítottam

Most kb ennyi jut eszembe...


Ami még eszembe jutott:
Maruti: nem volt rossz élmény, de a kocsi olyan, mint egy nagy, vékony falú pléhdoboz.
VW Golf III VR6: nagy élmény volt vele gyorsulni, egy haverom autója, megy mint állat, és eszik is szépen
...csak a Puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot! Ön talán ingyen csinálná?"

hillar

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 738
    • http://www.realszisztema.hu
Autós elöéletünk
« Válasz #79 Dátum: 2005.04.20 10:05:11 »
Nos, ismerjétek meg az én "egyedfejlődésem" történetét is  :D  :


Skoda 105 L - első anyósom autója, amit később privatizáltam,

Lada 1600 - imádtam, később gázosítva is ...

Dacia 1310 TLX - gyorsan de nehezen adtam el ...

Fiat Uno 1.3 D - príma volt, míg szó szerint szét nem esett a motor ...

Moszkvics 412 - az utolsó régi kasznis, összetörni se lehetett ...

Tarbant 601 Kombi - feleségem tanulóautója, a gép öregebb volt majdnem, mint ő ...

Lada Samara 1.3 3 ajtós - az első alufelnis csodám, kis tuninggal ...

Opel Astra F 1.6 8V - ölég sokat kibírt szegény ....

Opel Rekord 1.8 Aut. - szerettem, de nagggyon gyenge moci volt benne ...

Opel Omega 2.0 - kiábrándulás az Opelből ...

Honda Civic Sedan, 1,5 16V - "versenyautó", a japán szerelem kezdete,

Mercedes Benz 123-as, 300D - imádtam ezt a takarékos hajót ...

Opel Corsa 1.2 Swing - mert kell egy autó az asszonynak is ...

Volkswagen Polo Classic 1.6 - de ne Opel legyen és ne VW - mondta Ő ...

Mazda Xedos 9 Millenia 2.5 V6 - a legszebb autó a világon ...

Peugeot 206 1.4 Husky - első új autónk, ezer km-t mentem vele, majd két hónap alatt eladtam, brrrr ...

Toyota Yaris 1.4 D-4D Terra+ - a szerelem, s szeretem mert a feleségem is imádja. Tudom miért. A jelen ...

Toyota Corolla HB 1.4 D-4D MMt Sol - mit is mondjak róla? :-)))))
Ez szintén a jelen ...

A közben vezetett, használt egyéb autókat nem sorolnám fel. '78 óta van jogsim és mindig autós közegben dolgoztam ... A kor, ugye, csak állapot ...  :roll:

ÁÁ  :D  :D
illerárpi
Corolla Sedan 2.0 D-4D
most Lexus - 23

baranyas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
Autós elöéletünk
« Válasz #80 Dátum: 2005.04.20 22:22:18 »
:lol: Én is ... :wink:

Saját autók 1986-tól :
Trabant 601 - Polski Fiat 126 - Zsiguli 1200 - Audi 80 - Fiat Ritmo Abarth 125 TC - Toyota Celica Turbo 4WD - T. Corolla Si - T. Corolla 1.8 D - T. Celica 1.6 - Mazda 323 Turbo 4WD (GTX) - Mitsubishi Carisma 1.8 GDI - Mazda 626 1.8 - Mitsu Lancer 1.6 - Subaru Impreza 1.6 - Subaru Impreza GT SW - Toyota Corolla Gti AE92 ( jelenleg )

Amiket vezettem és nagyon megfogott ( csak a "lényegesebbek" ) :idea: :

- A Toyota és Chrysler teljes modellpalettája 1995-96-ban...
- Lexus GS 400 Coupé    
- Subaru Impreza WRX
- Mitsubishi EVO VIII..
- T. Avensis 1.8 Sol ( 2004)  

Amiben "csak" ültem J1-ben, de a "legkirályabb" ....: Subaru Impreza ( GC8)  Gruppe "A"   :lol:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #81 Dátum: 2005.04.20 22:31:53 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "szabzso"
hát igen, de sajna a Yaris nem tetszik a barátnőmnek

Érdekes ízlése van a barátnődnek, mert a nők legnagyobb részének tetszeni szokott a Yaris :) Vagány csaj lehet  :wink:


Én barátnémnak sem tetszik a Yaris , meg is beszéltünk ezt Villányban , biztos emlékszel :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #82 Dátum: 2005.04.20 22:39:15 »
Idézetet írta: "hillar"
Mazda Xedos 9 Millenia 2.5 V6 - a legszebb autó a világon ...


Baaaaa  :o !!! Ezt kellett volna megtartani  :!: Irigyellek  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #83 Dátum: 2005.04.20 22:58:46 »
Említenék én is egy-két érdekesebb jószágot azok közül , amiket érdemlegesebb (egy-két km-nél hosszabb) távon vezettem - a teljesség igénye nélkül , ahogy eszembe jut  :) ...

- Ford Granada (az első generáció !) 2.3 V6 GXL - az első (és mindmáig utolsó...) hathengeres kocsi , amit vezettem - mint egy (nem túlságosan) lekicsinyített amerikai cirkáló , rettentő komfortos , himbálódzik az úton , a motorhang lenyűgöző , a kormány valószínűtlenül könnyen jár , a motorháztető a vezetőülésből nézve széles , mint egy pingpongasztal  8)

- Citroen 2CV - nem mentem eleget ahhoz vele , hogy rájöjjek , mit szeretnek rajta a rajongói  :wink: ... Olyan mintha bármelyik pillanatban szét akarna esni , rémületes módon dől a kanyarokban (bár állítólag nem lehet felborítani...) , a váltó kezelése olyan kézmodulatokat igényel , mintha épp párbajtőrrel vívna az ember  :lol: , a motorhang pedig leginkább egy felizgult szoprán fűnyíróra emlékeztet  [smilie=sm43.gif]

- Volvo C70 T5 - a legerősebb autó , amit vezettem (240 LE) - nagyon igényes , nagyon gyors , rettentően húz - ezzel együtt valahogy nem éreztem a lelkét , többet vártam tőle , a legmarkánsabb benyomásom az volt , hogy jóval nagyobb különbség van a Camrym és az azt megelőző Moszkvicsom , mint a Camry és a C70 között  :roll:

- Fiat Ritmo (első generációs) 1.5 - a valaha általam vezetett legrosszabb állapotú autó , szabályosan szét volt rohadva a karosszéria , meredekebb emelkedőkön az autó lefékezte önmagát , mert az első kerekek összefordultak  :shock: ... Volt pár alkalom míg nálam volt , mert a Camry barátnémnál , ugyanis az ő Volvoja szervízben , én meg csak ehhez tudtam hirtelen hozzájutni - előnye volt , hogy bárhol ott lehetett hagyni , be sem kellett zárni , elvégre nemhogy ellopni nem akarta senki , inkább fizetni kellett volna érte , hogy elvigyék  [smilie=sm39.gif] ... Ezzel együtt , a végén eladtam 70 ezerért  8)

- Subaru XT 4WD Turbo automata - egészen különleges , egyéni jószág , egy árva részlete nem emlékeztetett egyetlen más autóra sem , borzasztóan élveztem azt az időszakot , amíg nálam volt - már írtam róla a Subaru-topikban .

- VW 1200 "Bogár" , '71-es , a legpucérabb "Sparkäfer" változat - ez is eladás céljából volt nálam , nem mentem vele túl sokat (összesen kb. 200 kilométert) - de ENNÉL hamar rájöttem , hogy mit lehet szeretni rajta  :heart: - hihetetlen , ahogy az a puritán kis jármű sugározta magából a nyugalmat és az elnyűhetetlenséget , soha higgadtabban autót nem vezettem (és ezt a kocsi sugallta) - az a hang , amivel a boxermotor dolgozott a hátuljában , olyan benyomást keltett , hogy elvinne hiba nélkül bárhová , akár Vlagyivosztokba is  [smilie=sm38.gif]

... és hogy melyik volt a legérdekesebb Toyota ? Hát , talán egy '80-as Cressida , még a kereklámpás változat . Kétliteres benzines , ötsebességes manuál váltóval . Fekete volt , amitől végképp olyan benyomást keltett , mint egy gengszter-limuzin valamilyen kora hetvenes évekbeli amerikai krimiből  8) ... Igazi vérbeli , cruisolásra termett kocsi volt , a motorjának pedig kiköpött ugyanaz a dallamos hangja volt (kicsit halkabb kiadásban) , mint a Moszkvics 412-esnek  [smilie=sm23.gif]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Autós elöéletünk
« Válasz #84 Dátum: 2005.04.21 00:24:27 »
Idézetet írta: "szabzso"
Maruti: nem volt rossz élmény, de a kocsi olyan, mint egy nagy, vékony falú pléhdoboz.

Mert az is... :lol:  :roll:  :oops:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Autós elöéletünk
« Válasz #85 Dátum: 2005.04.21 00:27:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
... és hogy melyik volt a legérdekesebb Toyota? Hát, talán egy '80-as Cressida, még a kereklámpás változat. Kétliteres benzines, ötsebességes manuál váltóval.

Egy ilyenben ültem - utasként, Bp.- Vác viszonylatában. Az volt az érzésem, hogy az az autó nagyon nem megy, viszont belül nagyon kényelmes volt.
music     

szabzso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 259
Autós elöéletünk
« Válasz #86 Dátum: 2005.04.21 09:45:51 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "szabzso"
Maruti: nem volt rossz élmény, de a kocsi olyan, mint egy nagy, vékony falú pléhdoboz.

Mert az is... :lol:  :roll:  :oops:


Jaja, és ha még láttad volna a szép, nagy fehér szőrös izével bevont üléseket :wink: Az volt aztán a feeling :D
...csak a Puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot! Ön talán ingyen csinálná?"

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Autós elöéletünk
« Válasz #87 Dátum: 2005.04.21 09:55:51 »
Idézetet írta: "szabzso"
Maruti: nem volt rossz élmény, de a kocsi olyan, mint egy nagy, vékony falú pléhdoboz.

Viszont egy nagy előnye is van: rendkívül keskeny, ezért viszonylag szűk járdákon is lehet vele közlekedni... :roll:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #88 Dátum: 2005.04.21 11:47:12 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
... és hogy melyik volt a legérdekesebb Toyota? Hát, talán egy '80-as Cressida, még a kereklámpás változat. Kétliteres benzines, ötsebességes manuál váltóval.

Egy ilyenben ültem - utasként, Bp.- Vác viszonylatában. Az volt az érzésem, hogy az az autó nagyon nem megy, viszont belül nagyon kényelmes volt.


De , ment az , nem volt vele semmi gond . 89 lovas a kétliteres motor 145-ös nyomatékkal , gyorsulásra és végsebességre kábé annyit tud , mint pl. a te Corollád :) ... De tényleg nem a száguldozásra van kitalálva .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Autós elöéletünk
« Válasz #89 Dátum: 2005.04.21 11:51:15 »
Hirtelen meglepődtem, hogy melyik Marutiban van 89 lóerős 2 literes motor, de már látom az egy másik verda. :oops:  :oops:  :oops:
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."