Szerző Téma: Autós előéletünk  (Megtekintve 76631 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Autós előéletünk
« Dátum: 2005.03.26 23:27:16 »
Talán még emlékeztek rá, mit is vezettetek az évek során huzamosabb ideig (nem baj ha nem saját, hisz sokan vezetnek akár kizárólagos használatban céges autót), talán hasznos és érdekes lehet másoknak is, mi meg nehezebben felejtjünk el.

Köszi ear!
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.06 13:42:37 írta Palaczk »
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Autós elöéletünk
« Válasz #1 Dátum: 2005.03.26 23:36:25 »
(idővel fejlődik talán)
_________________________
Jogosítvány 1987
_________________________

Trabant 601, 1987-1988, eladva
_________________________
Renault 5, vezetési tapasztalat
_________________________

Lada 2105, 1300 cc, 1988-1990, Totálkár
_________________________

Lada 2104, 1990-1995, eladva
_________________________

Astra Caravan F 1.7 TD, 1995-1996, gazdasági totálkár
_________________________
Fiat Uno, 1 hónap, kölcsönautó - vezetési tapasztalat
_________________________

Astra Caravan F 1.4 16V, 1996-1999, eladva
_________________________
Mitsubishi Colt, Lancer, Carisma hébe-hóba vezetési tapasztalatra
_________________________

Astra Caravan G 1.6 16V, 1999-2002, eladva
_________________________

Zafira 1.6 16V, 2002-2003, ellopták
_________________________

Carina Sportswagon 1.8 GLi, 2003-2004, eladva
_________________________

Picnic 2.2 TD, 2004-
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #2 Dátum: 2005.03.27 13:03:35 »
No , akkor én is :) ...

Jogosítvány 1990

-----------------------------------------

Moszkvics 412 , 1971-es , 1989 decembertől 1991 őszéig (szétbontva)


-----------------------------------------

Moszkvics 412 , 1970-es , 1991 júliustól 1994 szeptemberig (szétbontva) ; vezetett km (az előző 412-essel együtt) 31.602


-----------------------------------------

Moszkvics 2137 , 1977-es , 1994 szeptembertől 1998 szeptemberig (eladva) ; vezetett km 50.527


-----------------------------------------

Moszkvics 408 , 1968-as , 2001 márciustól 2004 májusig (eladva) ; vezetett km kb. 550


-----------------------------------------

Moszkvics 2140 , 1986-os , 2001 szeptembertől 2002 februárig (eladva) ; vezetett km 512
(nincs kép)

----------------------------------------

Ford Mondeo 1.6 CLX , 1997-es , 2003 augusztustól 2004 márciusig (eladva) ; vezetett km kb. 3.500
(nincs kép)

----------------------------------------

Toyota Camry 2.0 GLi , 1983-as , 1998 szempembertől (jelenleg is) ; vezetett km kb. 130.000


----------------------------------------

A felsoroltakon kívül birtokomban volt további két darab 2140-es Moszkvics , de csak rövid ideig , tovább-értékesítési céllal ; továbbá egy roncs állapotú 2140-es Moszkvics , alkatrésznek ; valamint jelenleg is birtokomban van egy 1985-ös Toyota Camry 2.0 GLi , forgalomból kivonva , alkatrésznek vásárolva , jelenleg már bontás miatt üzemképtelen állapotban .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #3 Dátum: 2005.03.27 13:05:04 »
Aki teheti , írogasson ebbe a topikba , ez egy tök érdekes téma :D !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Autós elöéletünk
« Válasz #4 Dátum: 2005.03.27 13:25:58 »
Nekem még nem volt saját autóm :(
Volt 2 BMX bringám, most meg van 1 montenbájkom, meg 1 kismotorom.
Laco 73 :D

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Autós elöéletünk
« Válasz #5 Dátum: 2005.03.27 14:04:25 »
Idézetet írta: "KLaco"
Nekem még nem volt saját autóm :(
Volt 2 BMX bringám, most meg van 1 montenbájkom, meg 1 kismotorom.


De ahogy látom most is vezetsz ... írd le mit vezettél eddig huzamosabb ideig, amivel tapasztalatod van, hisz ez a cél.

Palaczk,

Ez a 2137-es nekem nagyon tetsz!
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #6 Dátum: 2005.03.27 15:42:54 »
Idézetet írta: "NoGun"
Ez a 2137-es nekem nagyon tetsz!


Hát igen , sok munkám volt abban az autóban , de túlzás nélkül állíthatom , hogy a végleges állapotában meg is bámulta mindenki , kocsányon lógó szemekkel - Pécsett tök közismert volt az autó , számtalan vadidegen emberrel beszéltem , akik mind emlékeztek rá , hogy látták ezt a kocsit  :D

Checkold ezt : ilyen volt , amikor megvettem '94 nyár végén , kemény 16 ezer pénzért :) ... és végül ilyen lett  8) !

------------------------------

Sajnos az ürge , aki '98 őszén megvette tőlem , néhány év alatt teljesen lepusztította , széthajtotta  :cry: ... Még megvan a kocsi , de cirka három éve már csak áll egy helyben , félroncs állapotban . Az ürge el akarja adni , de évek óta hiába - kérdés , hogy ha megvenné valaki , mekkora munka lenne restaurálni  :?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Autós elöéletünk
« Válasz #7 Dátum: 2005.03.27 16:04:46 »
Idézetet írta: "NoGun"
Idézetet írta: "KLaco"
Nekem még nem volt saját autóm :(
Volt 2 BMX bringám, most meg van 1 montenbájkom, meg 1 kismotorom.


De ahogy látom most is vezetsz ... írd le mit vezettél eddig huzamosabb ideig, amivel tapasztalatod van, hisz ez a cél.

Palaczk,

Ez a 2137-es nekem nagyon tetsz!

Ok.
Szal amikor kaptam a jogsit, akkor cseréltük az 1500-as Ladát, szal azt csak itt a ház elött vezedgettem a rutinra készülve :D Annak nehéz volt a kormánya, a féke jó volt, mert szervós volt.
A vezetést 1 Citrom Saxo 1,5D-n nyomtam. Nekem nagyon bejött a dízel, mert nem fulladtam le vele csak 2* a városban, azt is csak nagy baki után. Kicsi volt belül, a csomagtere se volt nagy, de jól irányítható volt, nem volt az a gyorsulógép, bár akkor úgy tűnt. De mindenesetre 2000 körül kapcsolgatva elég jól ment. A sebességeket könnyen vette, a fék kiváló volt. A lábhely volt kicsi mármint a pedáloknál, nagyobb bakancsal nem lehetett vezetni, csak sportcipőben. Nem volt vmi kirobbanó műszaki állapotban, pedig 3 éves volt, és 82ezer volt csak benne, mert nemrég vette az oktató. Azt mondta egyik nap, hogy 1 szőke csaj elszakította az ékszíjat, pedig ez állítja a feszességet is. Na ezt tuti nem szabadott volna. Vizsga elött még elég fura csörgő hangokat is adott :D
Szal Citromot nem valószínű, hogy veszek, dízelt annál inkább, mondjuk Toyotát :D
Amit vezettem már az a mostani 92-es Vectra A-nk. Eleinte nagyon béna voltam, sokszor lefulladtam, mert a dízel után, ez fura volt, hogy indulásnál gázt kell adni. Aztán ráéreztem a technikára nagynehezen. A fékje nem túl jó, mondhatni rossz. Nem lehet satut nyomni neki. Pedig nem ABS-es :D Ha kitaposod a belét, akkor se hajlandó. Szal pont elég a fék az 1.8-as 90 lovas motorjához, ha nem 90-ről fékezel :D
Nem kimondottan 1 városi kocsi, mert kemény a kuplung is. Apunak fáj is a lába tőle, szal most szeretnénk megválni tőle.
A gyorsulása egész jó, bár nem pörgettem még 4000 főlé, mert nem kell, ez régi motor már 2000-es fordulaton van olyan jó, mint egy 16szelepes új 4000 körül. Az érdekessége, ha nagyon lecsökken a fordulatszám mondjuk 1300-ra, és nyomsz neki 1 félpadlógázt, akkor elkezd morogni, 2 sec ideig, aztán megindul :D A másik jó tulajdonság szintén ebből fakad, hogy azt a kanyart, amit Yarissal 2-esben veszek, ezzel 3-asban lehet venni, és kb azonos a kigyorsítás mindkettővel.
Sajna nem volt alkalmam még 120 felett vezetni, mert autópályán nem vezettem még ezt a kocsit. De mindenesetre a kaszni felépítéséből adódóan nagyon szereti a 150 körüli tempót, ebben partner a váltó is, hiszen kb 5. ben 3000-et pörög 130nál, ha jól emlékszek, de lehet picit többet. Az órája nagyot csal, ha jól tudom, ez nem tetszik benne. Szép nagy a csomagtér ez jó, illetve ami a legjobban tetszik a gyorsuláson kívül az a futómű sima úton. Mint az álom, a kanyarban nem dől be, de ha igen, akkor is a jó kagylóülés megfog. Mondjuk az ülés viszont kemény.
Ami még tetszik benne, hogy nem annyira sérülékeny, mint az új autók. Multkor kicsit ferdén sikerült beállni a garázs elé, és pont a rosszabbik felét néztem az autónak, szal a kerítés kaput benyomtam 5 centit. Ez motoros kapu, szal kicsit ellentart, multkor próbáltam, hogy megfogom nyílás közben lazál odébblökött :D Szal így nekimentem az indexbúrával.
Szerintetek mi történt vele?
Karcolás sincs rajta. Szal ezt még nem a töréstesztek jegyében tervezték :D
(Azóta nem vezethetem a kocsit :D)
Ami gáz a kocsiban az a rohadása, mert elég szépen kikezdte már a rozsda. Sajna sokat kellett rákölteni, szal kifogtuk, rossz vétel. De most miután ráköltöttük az összes pénzt, minden kopó dolog szinte ki lett cserélve, most jól szuperál, bár multkor a szellőztető venti megadta magát :D
Szal Opel, amiben minden elromlik, ami elromolhat. Szerintem belül nem elég tágas, mert a Yaris is ekkora belül, csak a csomagtér, az amivel kiemelkedő. A kormánya egyébként nem szervó, szal lehet izmozni, de azért nem olyan, mint 1 lada.
Ezek után anyukámnak kellett keresni használtautót, mert a Kispolákja meghalt.
Tényleg a Kispolák, azt is vezettem, igaz nem sokat, de azt bátran oda merték adni :D Nem tudom miért :D
Szal elég rozoga volt szegény, mikor becsapta az ember az ajtót, majdnem szétesett a kaszni. Erre a kocsira is sokat költöttünk, 2 szer műszakiztattuk, mindkétszer, szerintem minden alkatrészt kicseréltek :D
Amúgy kellemes meglepetés volt a Vectra mellett ez a kis kocsi. Mert ezzel csak 1szer sikerült lefulladni :D Szal ki volt ez találva. Mind a 27 paci elfért hátul a csomagtérben :D bőven. Jó kis léghűtéses, nem kellett a vízforrás miatt aggódni :D A váltója az valami csúcs volt, leszámítva a hátramenetet. Szal, mint az mmt, csak előre hátra húzni kellett, mert megtalálta a fokozatokat. Lehet, hogy csak a könnyű súlya miatt, de nem vészesen volt lassú. Mondjuk a 0-100-ra gyorsulást csak azért nem mértem le rajta, mert a 20%-os lejtőn talán elérte volna, de önerőből soha. Nem tom mennyire volt pontos az órája, de 1szer sík úton anyukám ment vele 90-et, de akkor már nagyon szétesős hangja volt. Én 80ig nyomtam max, mert aztán már nem tűnt biztonságosnak. A kocsi egyébként a 70-es utazót szerette, akkor olyan halk volt, nem remegett nem erőlködött. A kormánya a súly miatt szervó volt :D A fék kevésbé, 70-ről kész cipőkoptatás volt a fékezés :D A beltér kicsi volt, a csomagtartó is. A leghosszabb táv, amire el mertünk vele menni az kb 60 km, de oda két kocsival mentünk, és nem autópályán.
Most a Yaris a nagy élmény nálam.
Sokat vezetem szabadidőmben, csak mióta megint sikerült összerondítanom az elejét, azóta ritkán adják oda. Mindenesetre mivel városban megyek főleg, meg közelbe vidékre, ezért simán megfelel az 1literes. Ami tetszik benne, hogy a 2. fokozatot ha jól kihuzatod, akkor 1,4-es 60 lovas asztrát simán lenyomsz vele 60 körül. Szereti a fordulatszámot, 1500 alatt nem megyek vele. Mások tanácsára, ha nem dombos úton megyek, már 50nél 5. be rakom, de ilyenkor nincs az, hogy ha rálépsz a gázra, mert sárgára vált a lámpa, akkor megindul. Ekkor 4. fokozat kell, ott 2100 körül pörög.
4000 ig mindenképpen érdemes huzatni, ha gyorsulni akarsz, de inkább 5000ig :D Nem tom ez mennyire tesz jót, de 1 év alatt 11ezret tettünk bele, szal nem vagyunk azok a nagy autókázók, pedig szinte mindenhova ezzel megyünk családilag, mert kényelmesebb, mint a Vectra. A csomagtere persze kisebb, de pillanatok alatt bővíthető, hajtogatható ülések, stb. Amikor elmegyünk bevásárolni, mindig azt mondják a szülők, ez nem fog beférni hátra, rakjuk az ülésre. Ekkor én mindig azt mondom, hogy ha nem fér be a csomagtartóba alap állapotban, akkor eladjuk :D
Azóta is megvan, mert nem rendezünk akkora bevásárlást, meg praktikusan pakolható a csomagtér, szal ekkora autótól nem várok sokkal többet, bár jó lenne majd az új Yaris :D
Mivel kisautó könnyű vele parkolni tolatni, ez tetszik benne, minden praktikus a beltér fenomenális, egyedül a műanyagok lehangolóak, de ennyi pénzért más autóból se hoznak ki sokkal többet.
Ha lenne pénzem, körbeutaznám vele európát, mert annyira kényelmes, jól vezethető, minden szituban engedelmes.

A terveim:

Ha nagy leszek és nem lesz sok pénzem, akkor veszek 1 új Yarist, 1.3-ast, esetleg 1,4D4D-t.
Ha több pénzem lesz, veszek Corolla Verso-t 2literes D4D-Solt.
Ha még több pénzem lesz, Lexus LS-430.
Laco 73 :D

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Autós elöéletünk
« Válasz #8 Dátum: 2005.03.27 16:24:53 »
5letes topic nagyon!

Kezdetek kezdetén 1 waresz kombin kezdtem (2 ütemű),

1994. Seat Ibiza ezt követően



Ibi utan jött: 2000. Alfa Romeo 145



Alfa után 1993.-as Mitsubishi Lancer



És utána az én drágasásom, mostani toyim
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Autós elöéletünk
« Válasz #9 Dátum: 2005.03.27 19:03:01 »
Képek nélkül, és nemcsak a saját tulajdonú autókat írom bele, mert akkor rövid lenne. Szóval egy rövid autós életrajz musicról...
Jogsi 1989-ben egy Skoda 105-n tanultam vezetni.
Akkor otthon egy Dacia 1310 TX-ünk volt (tehát a 4 sebességes 1300-as), amihez egy évvel később csatlakozott egy másik (immáron 1400-es 5 sebességes). Ez utóbbi komoly iskola volt, mert annak a váltója nem volt semmi...
Egy év párhuzamos futás után a kisebbik Dacia elment. 1993-ban jött egy 10 éves Fiat Regata 70S. Ez már csak az enyém volt, bár néha cseréltünk. Egy éven keresztül - ma már számomra is meglepő módon - teljesen megbízhatóan működött. Na, később ez elmúlt. Mindenesetre megjárta Horvátországot és a Bp. - Passau távolságot is. 97-ben a Dacia lecserélődött egy Astrára (1.4SE), ez volt az első komoly nyugati autó. Akkoriban jártam Bécsbe tanulni, úgyhogy sokszor 500 km belement, általában 5,7-5,9-es fogyival. Ez a kocsi még most is megvan a szüleimnél. A Fiattól formálisan szintén 97-ben, ténylegesen csak 2 évvel később szabadultam meg. Aztán következett egy pár év szünet, mert az Opel a szüleimnél maradt, így az csak kölcsönautóként jött szóba. Mígnem 2003-ban egyszercsak - a tulajdonképpen miért nincs nektek autótok? kérdésen elgondolkozva - hirtelen ötlettől vezérelve vettük az avataron is látható "zöldséget".
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Autós elöéletünk
« Válasz #10 Dátum: 2005.03.27 19:35:41 »
Szintén képek nélkül, de majd gyűjtök és később beszurkálom:
1990-ben tanultam egy "ezerkettesen".
Aztán sokáig használtam egy Lada 2105-öst és egy 2107-est.
1995-ben egy ötajtós Lancer 1.3 GLi-t vettünk.
1997-től egy Astra Caravan 1.7D-t vezettem sokat a munkahelyen (kép NoGun-nál).
Ez utóbbit '99-ben lecseréltük egy Astra II Caravan 1.4-16V-re (mint NoGun).
A Lancert 2000-ben cseréltük egy Yaris 1.0-ra.
2003-ban a munkahelyen egy Almera 1.5 bérautót kaptunk.
2003 májusától a Yaris helyett egy Corolla 1.4 boldog tulaja vagyok  8)

Eddig szerencsére egyikkel sem volt balesetem. A 2107-es volt egyszer erősebben megkarcolva/meghúzva (két ajtó alja fényezve, á 2e Ft), a Yaris lökhárítója meg enyhén behorpasztva (fényezve á 15e Ft).
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

gyuribá

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Autós elöéletünk
« Válasz #11 Dátum: 2005.03.27 20:36:44 »
Hali!
Na akkor én se maradok ki a sorból!
1985-ben szereztem a jogsit az ATI-nál egy Trabant 601 Combin, teherautóra egy 12m-es, hosszúplatós ZIL-en....Pont a két véglet.
Suhancként apám ezerkecsiét hajszoltam UF -es rendszámút. Annak még egy csomó Made in Italy alkatrésze volt! Majd az öreg Skoda 105 -öse jött. Nagy könnyebbség volt a családnak, hogy megvettem életem első saját Ladáját a Merkúrtól 1988-ban egy 2107-est, 180.000.-Ft-ért Akkoriban 5 évet kellett rá várni...Majd jött a katonaság egy 175 LE-ős URAL teherautóval (dobozos 14 to-ás) Az első "nyugati" autóm egy 80-as Audi volt 1993-ban, 1.8 benzines...A mennyekben éreztem magam! A melóhelyemen egy ponyvás Transit-ot hajtottam eközben. 1997-ben egy Audi 100 következett 2.0 benzines 5 hengeres. Majd 2003-ban a mostani Corollánk következett, a melóhelyemen pedig Opel Astra. Privátban még nyüstölök egy Yamaha FZ6S-t. Úgyhogy adok a kilómétereknek. Tavaly 77 ezer jött össze. Hát kb ennyi. :shock:
yuribá Corolla HB Terra

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Autós elöéletünk
« Válasz #12 Dátum: 2005.03.27 20:40:38 »
Jogsi: Moped: 1996
         B: 2000.
         B+E: 2003.
Igazi saját autóm még nem volt (majd kb. 2 év múlva).
Tartósan vezettem:
Lada 2105 fehér
Lada 2105 piros :D
'89 Starlet 1.5D
'93 Corolla 2.0D
'87 Starlet 1.0
És a mostani. A dízel Starletet imádtam, de sajnos kicsit átalakítottam az elejét :( . A dízel Corolla csak átmeneti volt. A többit pedig már ismeritek  :wink:
Emellett sokat trélerezek Hiace 4WD + autószállító utánfutóval.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Hardy

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Autós elöéletünk
« Válasz #13 Dátum: 2005.03.27 21:26:05 »
Jogsi:1994
Tanuló kocsi egy Ford Escort 1.6D.Nagyon jó volt vezetni,főleg hogy mást nem nagyon vezettem. :)
1994-2000 Skoda 105S(fehér villám) névre hallgatott.
Közbe 98-tól Citroen C15D kis puttonyos szervízkocsi.
2000-2003 Mazda 2.0 Coupe '85 (benzin-gáz).
2003- A mostani Yaris.
'06 Corolla Verso 1.8 Linea SOL

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Autós elöéletünk
« Válasz #14 Dátum: 2005.03.27 21:31:37 »
Tanuló kocsi: Renault11
Utána: Dacia 1300 (Renault formájú, kockalámpás)
Ford Escort 1,6 1980
Peugeot 205 1,4 1984
Mazda 626 2,0 1989
Corolla 1,4 1999
Corolla 1,4 2004