Szerző Téma: Autós előéletünk  (Megtekintve 76044 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #60 Dátum: 2005.04.01 00:17:52 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Futottak egy darabig párhuzamosan is , pl. a '80-as "L' Automobile" francia katalógusban együtt szerepel a Zastava 750-es , az 1100-as és az 1300/1500-as .

Gyártották még 80-ban? Nohát... :!:  :roll:


Igen , akkor még biztosan . A 80-as katalógusban még szerepel . A 83-asban már nem , tehát valamikor a két év között állhattak le vele - 81-es és 82-es katalógusom nincs  :roll:

Viszont a 750-est még 83-ban is gyártották  :lol:

Egyébként , ha belegondolsz , ezek a matuzsálemek sehol nincsenek a ma is gyártott Hindustan Ambassadorhoz (alaptípus : Morris Oxford , 1954) , vagy a pár éve még gyártott (szintén indiai) Premier Padminihez (alaptípus : Fiat 1100 , 1962-es változat)  :)

Hindustan Ambassador


Premier Padmini


(Mellesleg ez a két kép ékesen cáfolja azt az olyannyira kedvelt sztereotip dumát , hogy "ma már minden autó egyforma" - mert akkor is egyformák voltak !)

Egyébként ezek az indiaiak is gyártottak néhány igen érdekes jószágot . Itt van például az említett Premier gyár másik terméke , a középkategóriás 118-as , amely nem más , mint a Fiat 124-es (Zsiguli !) licence , csakhogy 1.2-es , 52 lóerős Nissan motorral szerelve  :o
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #61 Dátum: 2005.04.01 00:36:00 »
Kuriózumokat kedvelőknek csemege !!! Nagyon cool  8)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Autós elöéletünk
« Válasz #62 Dátum: 2005.04.01 09:15:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyébként , ha belegondolsz , ezek a matuzsálemek sehol nincsenek a ma is gyártott Hindustan Ambassadorhoz (alaptípus : Morris Oxford , 1954) ,

Hajjaj, és micsoda menetteljesítmények, 112 végsebesség, vagy valami hasonló.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Autós elöéletünk
« Válasz #63 Dátum: 2005.04.01 09:18:06 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Kuriózumokat kedvelőknek csemege !!! Nagyon cool  8)

Erről jut eszembe: tegnap estefelé egy Logan ment előttem. Az este azért lényeges, mert már kellett világítást használni. Hát, mit mondjak, borzasztó az az autó. Az amúgy is szögletes karosszériát még szögletesebbé teszik a fényei. Brrrrrrrrrrr. Ha nem 2005-t írnánk, azt mondanám, hogy tipikusan szocialista autó...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós elöéletünk
« Válasz #64 Dátum: 2005.04.02 23:20:37 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Kuriózumokat kedvelőknek csemege !!! Nagyon cool  8)

Erről jut eszembe: tegnap estefelé egy Logan ment előttem. Az este azért lényeges, mert már kellett világítást használni. Hát, mit mondjak, borzasztó az az autó. Az amúgy is szögletes karosszériát még szögletesebbé teszik a fényei. Brrrrrrrrrrr. Ha nem 2005-t írnánk, azt mondanám, hogy tipikusan szocialista autó...


Ezzel nem értek egyet . Szerintem csak annyi a baj vele , hogy egy picit rövid és keskeny a magasságához képest .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Autós elöéletünk
« Válasz #65 Dátum: 2005.04.17 12:07:58 »
Jogsi:
B - 1999 március, Autó: Suzuki Swift 1.0 GL
C - 1999 július, Autó: Platós ZIL
E - Folyamatban, a már gyakorlatilag teljesített rutinon elhasaltam még októberben (90 fokos tolatás póttal rámpa mellé megvolt, erre a kiállást sikerült elszúrnom... ÁÁÁÁÁÁÁ), azóta nem is jött össze a gyakorlás, meg új oktató, szóval majd a nyáron megpróbálom letenni. Egy MAN akárhányassal vezettem, meg egyszer 1 fékkörös, néha 2 fékkörös pótot csatoltunk hozzá. Már bánom, hogy belekezdtem, de mivel már benne van annyi pénz, végigcsinálom.

Családi autók, ezeket még nem vezettem:
Lada 2107 87-91 között
91-es Toyota Corolla 1.3 XLi 12V (légkondi is volt benne)
Toyota Land Cruiser FZJ80 Special 4.2td Aut 94-ből (nem saját, de mi használtuk)
Daewoo Nexia 1.5 GLE (egy átok volt, nagyon sokat volt szervízben) 95-99 nyaráig. Ezt már én is vezettem párszor.

Ezeket már én is rendszeresen nyüstöltem:
Toyota Avensis Sedan 2.0 Sol - 1999 szeptemberi, ezt az autót nagyon-nagyon szerettem, és végülis ez volt a család első saját tulajdonú nagyobb értékű és lökettérfogatú autója. Aztán sajnos pár nappal az autó 2 éves születésnapja előtt jött a bukfenc, és ugyan nem nyílt ki egy légzsák sem, de a javítás kb 1,2M lett volna, így inkább eladtuk úgy ahogy volt.
Közben megrendeltük az új Avensist, Avensis 1.6 vvt-i Sedan Sol SE, ezt használjuk most is. 2001 októberi az autó. Amíg vártunk az autó átvételére, addig kölcsönben volt nálunk egy Avensis Limited Sport Edition , és végül hála ennek a kocsinak lett fekete a mostani Avensis, mert először világoszöld lett megjelölve (az volt éppen raktáron, és kellett a kocsi...).
Közben volt egy gyönyörű Camry 3.0 V6-os is (szintén csak használatra), ha jól emlékszem 2002-es, egy álom.  :)

Közben persze szerencsére nagyon sok autót megadatott kipróbálni, vagy rövid ideig nyüstölni, ezek közül néhány:
*Saab 9-3 Viggen Coupe, 1999 decemberi, a Svédek hozták el bemutató körútra az akkori csúcsmodelljeiket, és én lehettem az első megtisztelt, aki kipróbálhatta. Igaz lábon hozták Stockholmból, de akkor is.  :)
*Saab 9-5 Aero 2.3T, valahol 2000 legelején, kb 1 hétig, amolyan "itt hagyom nektek amíg távol vagyok, de nyugodtan használjátok" szlogennel, én meg éltem a lehetőséggel.  :)
Mercedes E240 V6 Classic és E290td Avantgarde, szintén csak 1-1 alkalommal, de egyáltalán nem hagyott bennem semmilyen benyomást. A Classic szinte az akkori Avensisünknél is majdnemhogy puritánabb felszereltséggel bírt, és 50e Km-el a háta mögött már komplett futóműcserén volt túl, és a kormány is hallhatóan nyikorgott. Az Avantgarde-nál pedig a fényszorómosó döglött be állandóan, és a sportos futómű azokon az ukrán utakon csak hátrány volt vele, szóval nem a vezetés élményéről szólt az utazás.
*Keresztapám révén 2 5-ös BMW-t is vezethettem igen sokszor, az első egy 91-es 520-as példány (legnagyobb extrája egy tetőablak volt, amúgy hátul kurblis ablak, no első ködlámpa vagy klima, stb, stb). Ő 97 környékén vette használtan, de szinte ez volt az első autó, amit friss jogsisként vezettem, szóval rögtön belecsöppentem a hosszú autók vezetésének fortélyaiba. Egy Suzuki Swift GL után hatalmas csoda volt ez a BMW, és gyönyörű volt a soros motor hangja.
Aztán 2002 környékén vett egy 98-as 523i-t, és azóta is ezt használja. Ez a kocsi sem a felszereltségéről híres, egy gyári telefon, ülésfűtés, tempomat, és a 2 oldali klima az, amit meg lehet említeni. Szintén kellemes motorhang, és igen figyelemreméltó gyorsulás, de összevetve az akkoriban használt full extrás Camryvel, ez az autó sem tudott mély benyomást tenni rám. A szerviz költségek pedig horribilisek a Böminél...
1-2 fontosabb típus volt még egy Rover 75 2.0 V6, és a használt autókkal foglalkozó kereskedős jóbarátom lévén egy BMW 740i Aut (TV-n kívűl full extra), Renault Laguna 3.0 V6 és a korábbi generációs V6-os Camry.
Az igazi csoda egy Lexus GS300-as Executive tesztvezetése volt.  :heart:  Azt hiszem ehhez nem is kell komentárt fűzni.  :)

Szóval ennyi, nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hogy ennyi autóval hozott már össze a sors eddigi életem során, és hogy ezek egytől egyig nagyobb értéket képviseltek.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Autós elöéletünk
« Válasz #66 Dátum: 2005.04.17 12:16:48 »
Ja, és kifelejtettem olyan tesztvezetéseket is, mint pl a Toyota Yaris Verso 1.3 vagy egy ráncfelvarrott Avensis 2.0 Aut váltóval és bőr ülésekkel. Ez az Avensis nagyon bejött, szeressük a full extrát.  :lol:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Pecka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 193
Autós elöéletünk
« Válasz #67 Dátum: 2005.04.17 15:23:48 »
Nekem is van kis előéletem, de fiatalságomra tekintettel inkább nem írok évszámokat  :D

Jogsit egy 1.0 Suzukival sikerült abszolválnom.
Amint a zsebembe volt a jogsi másnap faterom átadta a volánt, és a 3 ajtós 1 tonnás Suzuki feelinget egy dupla kabinos platós 18 mázsás Opel Campo vezetőülésében átértékeltem. Természetesen a közel 5 méteres apróság 16os kerekeken gurult és nem volt benne szervo  :lol:

Ezután 1984-es évjáratú hófehér "tajga réme" Lada Niva, ami néhány kaland ellenére / a mai napig nem tudni mitől óriási zárlat menet közben és az összes vezeték a motortérben a vörösrézig égett füst és illateffektek által kísérve, önindító menetzárlatok stb / véleményem szerint remek verda.
Jó sokáig nyüstöltem a család ezen tulajdonát. Hihetetlen mi mindent kibírt...
Eladásra került a Niva, utána egy 1995 évjáratú  :toy: Rav 4 / 3ajtós fehér dupla napfénytető [smilie=sm38.gif] / került a kezeim közé. Nagy óvatossággal vezettem, nem nyomtam neki /néha/.
Nagyon jó autó, és a sok helyen hallható tévhítekkel ellentétben nem fogyaszt olyan sokat. Más márkák 2.0 16v motorral szerelt kocsijai szerintem semmivel sem esznek kevesebbet, főleg ha figyelembe vesszük azt a tényt ugye, hogy akkoriban mindegyik Rav4-es 4x4 hajtású volt. Csak a mostani széria az amiben van 1.8as és 2.0 benzin és D4D is. Ráadásul tudomásom szerint most már van csak elsőkerékkel hajtott típus is a piacon.
Ezt követően 2004.júliusában átvehettem első saját autómat, a Corolla HB 1.4 Sol-t. Jó érzés volt  8)

Szerencsésnek érzem magam, mivel sokféle kocsit vezethettem idáig..
Nem Offolnék annyit, ezért csak a  :toy: írom le: Yaris D4D és egy 1.0 benzines; Hiace 6 személyes; Hilux SR5 / kösz tesó / ; Rav 4 /1995/ 3ajtós és Rav4 2003 5ajtós 2.0 4x4 ; tegnapi nap pedig Corolla Verso 1.8 /tesztvezetés alkalmával/

Remélem 1x egy Priust is ide szúrhatok a sorba  :D
Pecka - Corolla HB Sol  64

hillar

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 738
    • http://www.realszisztema.hu
Autós elöéletünk
« Válasz #68 Dátum: 2005.04.18 08:19:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Kuriózumokat kedvelőknek csemege !!! Nagyon cool  8)


Télleg nagggyon cool!! Nézzétek meg!!! :lol:  :lol:
illerárpi
Corolla Sedan 2.0 D-4D
most Lexus - 23

szabzso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 259
Autós elöéletünk
« Válasz #69 Dátum: 2005.04.18 15:57:46 »
Akkor már én is leírom a (nem túl hosszú) autós előéletemet.

Tanulóautó: Suzuki Swift 1.0, fapad

családi Opel Corsa B 1.2, 16V
családi Toyota Yaris 1.0, Sol
szombattól elvileg saját Opel Corsa C 1.2  :D

ezen kívül, amiket vezettem:
Fiat Doblo 1.2 - apám céges autója, baromi jó autó, hihetetlenül megy, és elég megbízható
Opel Astra Classic (1999-es, céges) - elég leharcolt példány, nem volt egy nagy élmény. A váltó baromi hosszú úton járt, az 5. sebesség eléggé kiesik a kényelmes tartományból, olyan rossz helyre rakták
Opel Astra Classic (2003, sógorom szüleié) - nagyon jó, kényelmes, jól vezethető autó, sajna csak 1-2 kmt mentem vele
Skoda Octavia (1999-es, céges) - a kíméletlen hajtáshoz képest elég jó állapotban, és meglepően jó volt vezetni. Rosszabbra számítottam

Most kb ennyi jut eszembe...
...csak a Puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot! Ön talán ingyen csinálná?"

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Autós elöéletünk
« Válasz #70 Dátum: 2005.04.18 16:04:18 »
Idézetet írta: "szabzso"
szombattól elvileg saját Opel Corsa C 1.2  :D
[smilie=sm52.gif]
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

szabzso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 259
Autós elöéletünk
« Válasz #71 Dátum: 2005.04.18 16:52:55 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "szabzso"
szombattól elvileg saját Opel Corsa C 1.2  :D
[smilie=sm52.gif]


hát igen, de sajna a Yaris nem tetszik a barátnőmnek, egy hasonló évjáratú (1 éves) Corolla meg elérhetetlen :(
Szóval akkor még a Corsa a legjobb választás, szerintem
...csak a Puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot! Ön talán ingyen csinálná?"

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Autós elöéletünk
« Válasz #72 Dátum: 2005.04.18 17:41:03 »
Idézetet írta: "szabzso"
hát igen, de sajna a Yaris nem tetszik a barátnőmnek

Érdekes ízlése van a barátnődnek, mert a nők legnagyobb részének tetszeni szokott a Yaris :) Vagány csaj lehet  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

szabzso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 259
Autós elöéletünk
« Válasz #73 Dátum: 2005.04.19 09:05:06 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "szabzso"
hát igen, de sajna a Yaris nem tetszik a barátnőmnek

Érdekes ízlése van a barátnődnek, mert a nők legnagyobb részének tetszeni szokott a Yaris :) Vagány csaj lehet  :wink:


Az biztos :wink:
Ő mondjuk egy jó kis M5-ös bömösre vágyna... De asszem ehhez rossz pasit fogott ki :D
Egyébként pedig büszke vagyok rá, mert olyan jól vezet, hogy a Schumacher elbújhat mellette :D  :D  :D
...csak a Puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot! Ön talán ingyen csinálná?"

negyvenketto

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Autós elöéletünk
« Válasz #74 Dátum: 2005.04.19 10:38:21 »
Hm én is csatlakozom az autós előélet topichoz:

Tanulókocsi: Suzuki Swift 1.3, télen friss hóban.

Vezetett autók:
Mitsubishi Lancer (kb 2003-as kocsi) 1.6 Automata, klima - 5500 km (2004) - nagyon jó futómű, jó komfortérzet, magas fogyasztás, lomha.
Toyota Starlet  (1996os) 1.3, klima 75LE - 2500 km (2004) - jó fogyasztás, fürge, kicsit zajos, nem túl kényelmes vezetési helyzet
Suzuki Swift 1.3 fapad - kb 2000 km (2003-2004) -
Daewoo Matiz 0.8 klima, villanyablak (jobbkormányos) - 1500 km (2003) - jobb volt mint amire számítottam
Ford Focus 1.4 Ambiante - 2500-3000 km (2003) - kellemes vezethetőség, kiváló futómű, nyers motorhang, akadozó váltó
Smart City benzines - 400 km (2004) - fürge, de az easytronic váltó visszaváltásoknál lomha, kicsit pattogós

Kevesebbet vezetett kocsik:

Suzuki Ignis 1.3 fapad - 200 km (2005) - nem szerettem, nagy holtterek hátul, gyenge minőségű kezelőszervek, kormány, jól megy
Skoda Fabia 1.4 100 LE - vásárlás előtti próbaút jellegű (király járgány, nagyon megy, bár szűkös elöl, főleg "vállban")
Opel Calibra 2.0 8 szelepes '90 - ez jó volt, gyorsul, lassul ahogy kell...

Kb ennyi...