Jogsi:
B - 1999 március, Autó: Suzuki Swift 1.0 GL
C - 1999 július, Autó: Platós ZIL
E - Folyamatban, a már gyakorlatilag teljesített rutinon elhasaltam még októberben (90 fokos tolatás póttal rámpa mellé megvolt, erre a kiállást sikerült elszúrnom... ÁÁÁÁÁÁÁ), azóta nem is jött össze a gyakorlás, meg új oktató, szóval majd a nyáron megpróbálom letenni. Egy MAN akárhányassal vezettem, meg egyszer 1 fékkörös, néha 2 fékkörös pótot csatoltunk hozzá. Már bánom, hogy belekezdtem, de mivel már benne van annyi pénz, végigcsinálom.
Családi autók, ezeket még nem vezettem:
Lada 2107 87-91 között
91-es Toyota Corolla 1.3 XLi 12V (légkondi is volt benne)
Toyota Land Cruiser FZJ80 Special 4.2td Aut 94-ből (nem saját, de mi használtuk)
Daewoo Nexia 1.5 GLE (egy átok volt, nagyon sokat volt szervízben) 95-99 nyaráig. Ezt már én is vezettem párszor.
Ezeket már én is rendszeresen nyüstöltem:
Toyota Avensis Sedan 2.0 Sol - 1999 szeptemberi, ezt az autót nagyon-nagyon szerettem, és végülis ez volt a család első saját tulajdonú nagyobb értékű és lökettérfogatú autója. Aztán sajnos pár nappal az autó 2 éves születésnapja előtt jött a bukfenc, és ugyan nem nyílt ki egy légzsák sem, de a javítás kb 1,2M lett volna, így inkább eladtuk úgy ahogy volt.
Közben megrendeltük az új Avensist,
Avensis 1.6 vvt-i Sedan Sol SE, ezt használjuk most is. 2001 októberi az autó. Amíg vártunk az autó átvételére, addig kölcsönben volt nálunk egy
Avensis Limited Sport Edition , és végül hála ennek a kocsinak lett fekete a mostani Avensis, mert először világoszöld lett megjelölve (az volt éppen raktáron, és kellett a kocsi...).
Közben volt egy gyönyörű Camry 3.0 V6-os is (szintén csak használatra), ha jól emlékszem 2002-es, egy álom.
Közben persze szerencsére nagyon sok autót megadatott kipróbálni, vagy rövid ideig nyüstölni, ezek közül néhány:
*Saab 9-3 Viggen Coupe, 1999 decemberi, a Svédek hozták el bemutató körútra az akkori csúcsmodelljeiket, és én lehettem az első megtisztelt, aki kipróbálhatta. Igaz lábon hozták Stockholmból, de akkor is.
*Saab 9-5 Aero 2.3T, valahol 2000 legelején, kb 1 hétig, amolyan "itt hagyom nektek amíg távol vagyok, de nyugodtan használjátok" szlogennel, én meg éltem a lehetőséggel.
Mercedes E240 V6 Classic és E290td Avantgarde, szintén csak 1-1 alkalommal, de egyáltalán nem hagyott bennem semmilyen benyomást. A Classic szinte az akkori Avensisünknél is majdnemhogy puritánabb felszereltséggel bírt, és 50e Km-el a háta mögött már komplett futóműcserén volt túl, és a kormány is hallhatóan nyikorgott. Az Avantgarde-nál pedig a fényszorómosó döglött be állandóan, és a sportos futómű azokon az ukrán utakon csak hátrány volt vele, szóval nem a vezetés élményéről szólt az utazás.
*Keresztapám révén 2 5-ös BMW-t is vezethettem igen sokszor, az első egy 91-es 520-as példány (legnagyobb extrája egy tetőablak volt, amúgy hátul kurblis ablak, no első ködlámpa vagy klima, stb, stb). Ő 97 környékén vette használtan, de szinte ez volt az első autó, amit friss jogsisként vezettem, szóval rögtön belecsöppentem a hosszú autók vezetésének fortélyaiba. Egy Suzuki Swift GL után hatalmas csoda volt ez a BMW, és gyönyörű volt a soros motor hangja.
Aztán 2002 környékén vett egy 98-as 523i-t, és azóta is ezt használja. Ez a kocsi sem a felszereltségéről híres, egy gyári telefon, ülésfűtés, tempomat, és a 2 oldali klima az, amit meg lehet említeni. Szintén kellemes motorhang, és igen figyelemreméltó gyorsulás, de összevetve az akkoriban használt full extrás Camryvel, ez az autó sem tudott mély benyomást tenni rám. A szerviz költségek pedig horribilisek a Böminél...
1-2 fontosabb típus volt még egy Rover 75 2.0 V6, és a használt autókkal foglalkozó kereskedős jóbarátom lévén egy BMW 740i Aut (TV-n kívűl full extra), Renault Laguna 3.0 V6 és a korábbi generációs V6-os Camry.
Az igazi csoda egy Lexus GS300-as Executive tesztvezetése volt. :heart: Azt hiszem ehhez nem is kell komentárt fűzni.
Szóval ennyi, nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hogy ennyi autóval hozott már össze a sors eddigi életem során, és hogy ezek egytől egyig nagyobb értéket képviseltek.