Sziasztok!A következő kérdésem lenne van egy 95 carina e-m.A vízhőfok mérő nem áll meg középen hanem felmegy teljesen ütközésig néha megáll az üzemi hőfokon de legtöbbször felmegy ütközésig.Az érzékelő cserélve.mi lehet a baja köszi a választ
üdv Lenard!
Valószínűleg az óracsoport vízhőfok része rakoncátlankodik, sajnos nem ismeretlen a hiba... Műszerésszel nézetném meg, ha tudsz jó szakit!
---
kalapos!
Ne haragudj, nem akartam beleszólni, de most hogy elkezdtem, leírom.
Abszolút saját vélemény!!
A hozzászólásaidból látszik, hogy nem idegen tőled az autós témakör, szívből szereted a Carinád, mint itt mindenki
, viszont véleményem szerint túlaggódod kicsit ezt az egész olaj-korom témát.
Az olaj azért van, hogy kenje, hűtse, tisztán tartsa a motort, ergo idővel elfárad, fekete lesz, ami azt jelzi, hogy teszi a dolgát, jól funkciónál!
Az égés ezekben, sőőt talán semmilyen belsőégésű motorban SOHA nem lesz tökéletes, ezért keletkeznek nem kívánatos melléktermékek, persze nem mindegy mekkora mennyiségben. Az egyik ilyen melléktermék a korom, mivel a motorban nem egy ideális égés megy végbe, amire nekünk szükségünk lenne, hanem hol ilyen, hol olyan, még tökéletes műszaki állapot esetén is. Aztán idővel ahogy fáradnak az alkatrészek, mindez rosszabbodik.
A korom elégetlen, tökéletlenül elégett üzemanyag, természetes velejárója a motor működésének, egy bizonyos fokig.
Amit te megdöbbenéssel tapasztalsz, az is normális, csak eddig nem vetted észre!
Én nem kísérleteznék különböző agresszív anyagokkal, amik többet árthatnak, mind hasznuk van...
Az egyetlen "természetes" tisztítási folyamat, a motor kiégetése, amikor tartósan melegen van járatva, nagy fordulaton haladva, ilyenkor él igazán a motor, ízzik a katalizátor, te is mosolyogsz és kiCarinázol a világból
!
Volt idő, amikor a kipufogó koromlerakódásról ment a vita. Az is természetes dolog, amig nem láthatóan feketén füstöl!
Nekem is kormos a kipuffom vége, csak a katalizátor révén annyi víz keletkezik, hogy ezt kimossa.
A héten volt műszaki, 2 éve paráztak, hogy magas a CO picit, még épp belefért.
Gondoltam most teszek kis E85-öt bele, de nem tudtam tankolni, így azt választottam, hogy közvetlen műszaki előtt, 3-4-ben mentem pár km-t 5000-re fordulaton, s láss csodát egyből 0,1-es lett a CO.
Általában 1500 és 3000 között járok.
Szóval no para, gázt neki!