Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6786504 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33345 Dátum: 2015.11.13 10:09:47 »
 :clap: Várjuk a beszámolót, részleteszést, akár külön-külön is!  ::)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33346 Dátum: 2015.11.16 21:46:30 »
Szia! Köszöni, jól van. Azt leszámítva, hogy a magyar útminőség és a superstrut futómű nincsenek túl jó viszonyban (ebből adódóan a legkülönbözőbb zajok tudnak belőle jönni, itt azért 1-2 dolog cserés), minden a legnagyobb rendben. Napi használatban van, elég sokat járok vele.
Jó hallani!

Teljesen más kérdés, de azt meg tudja valaki mondani, hogy a Carina 185/65r14- es méretére mitől váltóméret a 195/60r15 (mert ugye a gti-nek ez a gyári)? Vagy egyszerűen a gti egy másik típus, és fogadjam el? :)
Igen, a Carina GTi-nak egy az egyben ugyan az a futóműve mint a Celica GTi-nak, vagyis más mint a sima Carinának.
Mondjuk az a 3.2% kerület különbség a két méret között az lófütty, látod én a sima Carina futóműre, (na jó, nem teljesen gyári) felraktam még nagyobb kerekeket is...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33347 Dátum: 2015.11.16 21:48:56 »
üdv Carinások!
... utána részletesen beszámolok majd, számokkal, adatokkal ...
Teljes estés mozit kérünk!  :clap:

:clap: Várjuk a beszámolót, részleteszést, akár külön-külön is!  ::)
+1
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #33348 Dátum: 2015.11.17 20:36:01 »
Ma megkapta az új kuplungját a Nagylány egy LUK márkájú személyében mert a Nipparts típusú nem bírta sokáig. És csak 4000Ft -al volt drágább.  :clap:
Az előd
És az utód 4.3l/100Km

Lenard

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Carina
« Válasz #33349 Dátum: 2015.11.18 12:53:59 »
Sziasztok!A következő kérdésem lenne van egy 95 carina e-m.A vízhőfok mérő nem áll meg középen hanem felmegy teljesen ütközésig néha megáll az üzemi hőfokon de legtöbbször felmegy ütközésig.Az érzékelő cserélve.mi lehet a baja köszi a választ

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #33350 Dátum: 2015.11.18 18:38:56 »
Soroljunk fel mindent, ami lehet a baja?  :innocent:
Nem mintha nem akarnék akár én is segíteni, de ez egy csöppet túl általános leírása egy olyan hibának, amit ezer dolog okozhat, úgyhogy inkább vidd el egy autószerelőhöz, aki sokkal hatékonyabban megállapítja, hogy mi a bibi, mint mi, az autótól messze, a fotelben ülve...
;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33351 Dátum: 2015.11.18 20:54:13 »
Sziasztok!A következő kérdésem lenne van egy 95 carina e-m.A vízhőfok mérő nem áll meg középen hanem felmegy teljesen ütközésig néha megáll az üzemi hőfokon de legtöbbször felmegy ütközésig.Az érzékelő cserélve.mi lehet a baja köszi a választ
Ha jól értem, akkor csak a mutató ugrik fel max. állásba, miközben nem melegszik túl? Ezt ismerem...   :whistling:
Ha az óra plexijét megkocogtatod, vagy akár csak magától is visszaugrik, akkor kontakt hiba, esetleg egy ellenállás rendetlenkedik. A műszerfalnál lehet kutakodni, vagy együtt élni vele. Bosszantó, de sose legyen nagyobb gond!  ;)

TomiFilth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
Re:Carina
« Válasz #33352 Dátum: 2015.11.19 10:03:50 »
Hali!
Nem emelkedett az olajszint  :)
Olajevés most úgy néz ki, hogy 8000 km alatt 7 deci, azaz most töltöttem bele a 4 literes kanna maradék tartalmát. Ilyet évek óta nem csinált, de tény, hogy a Xado 5W40-es hígabb, mint a hasonló viszkozitásindexű Eneos, amit korábban használtam, és a magas fordulatú pályázáshoz kötött ez az olajfogyasztás. Benzinszag nincs, az olaj színe ilyen (mai kép):

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

8000 km után nem rossz, úgy tűnik, koromdarabkák sincsenek.
Egyébként a dugótetők teljesen szárazak voltak, ez a lerakódás nem friss olajfogyi eredménye. Hanem azon morfondírozok, hogy a kompressziós gyűrűk mellett a kipufogószelepek beégésének mennyire van szerepe. Magyarán rááldozzak-e egy új leömlőtömítést, hogy a szelepekhez hozzá lehessen férni, és  tovább pucolni? Arra tippelek, hogy az alacsonyabb fordulaton jelentkező nagyobb nyomaték a jobb levegőáramlásnak köszönhető inkább, azaz a szelepvezetők korábbinál nagyobb átmérőjének (a koromlerakódás csökkenése miatt) de a szelepeket direkt módon nem tudom másként egyszerűbben elérni.  :hmmmm:

Line Cleaner már meg is rendelve 2.766,- HUF-ért.  :clap: Osicat drágaság, majd nézegetem még hol olcsó.


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33353 Dátum: 2015.11.19 17:22:51 »
Line Cleaner már meg is rendelve 2.766,- HUF-ért.  :clap: Osicat drágaság, majd nézegetem még hol olcsó.
Sok sikert hozzá!  ::)  :yes:

Tipp

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33354 Dátum: 2015.11.19 17:50:07 »
Engem nem hagyott nyugodni a kormos hengertér oka.
Olajfogyasztás nem indokolja. Az elfogyott olaj nagyobbik része az olajleválasztóban volt, a dugótetők és a gyertyák is szárazak (szabályos őzbarnák) - azért a PCV szelepet kifújkáltam.

Azt gondolom, a rossz lambda szonda miatti szegény keverékes égés, illetve ezt kompenzálandó túldúsítás és az etanolos benya együttese okozta. A szondacsere utáni műszaki kehes eredménye után már nyomoznom kellett volna.  :no:

Emiatt pedig a dugókon kívül a szelepek kormozódása is biztosra vehető.

Ezért kiugrottam a fotelből, és megpróbáltam egy hevenyészett applikátorral (hajlítható nyakú szívószállal  :lol: ) a hengertér felső részét is elérni a MaxiFlush-sel, illetve a szívó és kipufogószelepek szárát is kezelni  úgy, hogy 5-be raktam a váltót, és a kocsit tologatva mind a négy munkaütem fázisait végigjátszottam. Ismét jelentős mennyiségű korom távozott a kipufogóból, úgy tűnt, hogy a próbakörön még szabadabban veszi a levegőt. Tankoláskor egy flaska Oxicatet beledöntöttem. Meglátjuk, hogy alakul a továbbiakban.

Itt tartok most, olajcsere előtt még egy alapos pucolás jön.

Lenard

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Carina
« Válasz #33355 Dátum: 2015.11.19 18:35:54 »
Köszi a választ szerintem is csak kontakt hiba mert a víz nem melegszik ès nèha magától vissza megy a mutató szerintes egy óra csere megoldaná a dolgot

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Carina
« Válasz #33356 Dátum: 2015.11.19 20:18:21 »
...Ezért kiugrottam a fotelből, és megpróbáltam egy hevenyészett applikátorral (hajlítható nyakú szívószállal  :lol: ) a hengertér felső részét is elérni a MaxiFlush-sel, illetve a szívó és kipufogószelepek szárát is kezelni  ...

  Szia!
Megpróbálkoznék egy belső tisztítással én is, még ha ártani nem használ is. :D
Az injektorokat vagy a gyertyákat vetted ki, az "applikátor" bevezetéséhez?

Atesz80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Carina
« Válasz #33357 Dátum: 2015.11.19 21:02:32 »
Sziasztok!

azt vettem észre mostanában,hogy az alapjáratom ha egy kereszteződésnél megállok leesik nagyon,és utána rögtön vissza is áll a normál helyére.menet közben nem rángat,nem csinál semmi furcsát.viszont ha pl. mind a két ablakot egyszerre húzom fel,akkor a világításom is behalványul,és a műszerfal világítás is.az alapjáratom ilyen esetben is leesik.mi okozhatja a problémát?


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #33358 Dátum: 2015.11.19 21:14:22 »
Sziasztok!A következő kérdésem lenne van egy 95 carina e-m.A vízhőfok mérő nem áll meg középen hanem felmegy teljesen ütközésig néha megáll az üzemi hőfokon de legtöbbször felmegy ütközésig.Az érzékelő cserélve.mi lehet a baja köszi a választ

üdv Lenard!

Valószínűleg az óracsoport vízhőfok része rakoncátlankodik, sajnos nem ismeretlen a hiba... Műszerésszel nézetném meg, ha tudsz jó szakit!

---

kalapos!

Ne haragudj, nem akartam beleszólni, de most hogy elkezdtem, leírom. :)

Abszolút saját vélemény!!

A hozzászólásaidból látszik, hogy nem idegen tőled az autós témakör, szívből szereted a Carinád, mint itt mindenki  :wub:, viszont véleményem szerint túlaggódod kicsit ezt az egész olaj-korom témát.
Az olaj azért van, hogy kenje, hűtse, tisztán tartsa a motort, ergo idővel elfárad, fekete lesz, ami azt jelzi, hogy teszi a dolgát, jól funkciónál! ;)

Az égés ezekben, sőőt talán semmilyen belsőégésű motorban SOHA nem lesz tökéletes, ezért keletkeznek nem  kívánatos melléktermékek, persze nem mindegy mekkora mennyiségben. Az egyik ilyen melléktermék a korom, mivel a motorban nem egy ideális égés megy végbe, amire nekünk szükségünk lenne, hanem hol ilyen, hol olyan, még tökéletes műszaki állapot esetén is. Aztán idővel ahogy fáradnak az alkatrészek, mindez rosszabbodik.
A korom elégetlen, tökéletlenül elégett üzemanyag, természetes velejárója a motor működésének, egy bizonyos fokig.
Amit te megdöbbenéssel tapasztalsz, az is normális, csak eddig nem vetted észre!

Én nem kísérleteznék különböző agresszív anyagokkal, amik többet árthatnak, mind hasznuk van...

Az egyetlen "természetes" tisztítási folyamat, a motor kiégetése, amikor tartósan melegen van járatva, nagy fordulaton haladva, ilyenkor él igazán a motor, ízzik a katalizátor, te is mosolyogsz és kiCarinázol a világból :D:clap:

Volt idő, amikor a kipufogó koromlerakódásról ment a vita. Az is természetes dolog, amig nem láthatóan feketén füstöl!
Nekem is kormos a kipuffom vége, csak a katalizátor révén annyi víz keletkezik, hogy ezt kimossa.

A héten volt műszaki, 2 éve paráztak, hogy magas a CO picit, még épp belefért.
Gondoltam most teszek kis E85-öt bele, de nem tudtam tankolni, így azt választottam, hogy közvetlen műszaki előtt, 3-4-ben mentem pár km-t 5000-re fordulaton, s láss csodát egyből 0,1-es lett a CO.
Általában 1500 és 3000 között járok.  :innocent:

Szóval no para, gázt neki! ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33359 Dátum: 2015.11.20 09:37:50 »
Szia kamikaze! Örülök, hogy jól van a géped! A beszámolót továbbra is várjuk!
Bárcsak még tudnék hinni benne, hogy egy gyors pályamenet minden kokszlerakódás ellen jó. De nem így van  :no:
2000-4000 között járkálok a kocsival, tartós városi használat nélkül. Elvileg ilyen lerakódásnak ilyen üzemi körülmények mellett képződnie sem volna szabad. Alig több, mint két hónapja mentem 900  :excl: (nem 90!) km-t  4000 fölött tartva a fordulatot (azóta 2000 km vegyes használat, autópályázásokkal)...Mi kellene még?? :?:
Épp az volt a gond, hogy a lambdaszonda cseréje után megnyugodtam, hogy a motor majd megoldja a többit. Ezt a mértékű kokszosodást nem tudja. Nem volt hibakód, remegő, dadogó járás sem, füst sem, érzékelhető teljesítményveszteség sem, csak éppen az "önjáró üzem" gyengült hidegindítás után. Kettesben már lassabban vitte magát a szekér alapjáraton. De nem foglalkoztam vele különösebben. Most leginkább ezen tudom lemérni, hogy nem csak a szeleptányért mosta le az anyag. Téli gumim nagyobb, nehezebb, nincs sok értelme rugalmasságot mérni. Legjobb lenne egy CO és egy kompresszió mérés. De annyira nem izgatom magam, hogy erre áldozzak.  :) Most rábízom az oxicat-re a többit, és az olajcserére időzítem a további pucolást. Mert tudom már, hogy működik.