"A motor működése során a karterben mindenféle gőz-gáz szabadul el. Legtöbb esetben a kartert szellőztetik, melyre több megoldás is létezik, de talán a legelterjedtebb az, hogy a légszűrő mögötti légáramból bevezetnek levegőt a karterbe, majd kifelé egy PCV szelepen keresztül beleengedik ezt a gázt a szívósorba, hogy elégjen a motorban. A PCV szelep lényege, hogy csak a szívósor fele engedi a levegőt, visszafele nem."Tavaly nyáron vettem észre az
erős szívászajt hidegindtáskor, de akkor nem találtam meg az okát.
Most kipucoltam a PCV szelepet (egyszerűen átfújtam féktisztítóval), és megszűnt
![innocent :innocent:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/innocent.gif)
Vsz. megragadt nyitott állapotban, és ott szívta át az olajat.
Egyszerűen csak le kell húzni a vákuumcsövet róla. (A képen jelölve)
Ezen az OFF leíráson látszik a működési elve, és a tisztítás.
Ha levennéd a szívókamra tetejét, vsz. olajos, kormos belsőt látnál.
![](http://i1160.photobucket.com/albums/q485/motorcer74/Mobile%20Uploads/ResizedImage_1337638560551.jpg)
Én kipucoltam anno ezt is, de eléggé össze van gyógyulva a csavarokkal. Nem biztos, hogy roncsolás nélkül sikerülne, úgyhogy nem biztatok erre senkit.