Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6786504 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33315 Dátum: 2015.11.07 12:53:24 »
nekem is nemrég volt műszaki, ott is a rozsda miatt nyüszögtek csak. már régebb óta gondolkozok, hogy rendbe vágassam fullosan a kocsit, vagy vegyek egy másikat? (lexust), de az utóbbit 2 milla alatt nem úsznám meg, plusz még akkor arra is költeni egy csomót... ha megcsináltatom a carinát az is párszázezer forint lesz (gyakorlatilag minden elemen van valamennyi rohadás, meg karcok), de még mindig sokkal olcsóbb és ez agy jó kis kocsi. úgyhogy lehet tavasszal nekifogok a teljes karosszériáztatásnak és telibe festésnek. már ha találok rá embert, aki vállalja, mert ez a nehéz: a karosszériások inkább raknak össze két törött bömösből egyet, mert az is kábé annyi idő de azon sokkal nagyobb a hasznuk :no:
Én is megremegtem és felmerült, hogy másik autó lesz a Carina helyett, mert 12 napom van még a műszaki vizsgáig és a szerelőmet egy hónapja kergetem, összejött nekem is több százezer amit rákölthetek, de csak nem bírok lemondani a Carináról, most úgy néz ki veszek egy másik munkába járósat, mert kell az autó minden nap és akkor lesz idő leadni egy rendes felújításra, csak szakembert találjunk, ahogy mondod!  :yes:
Sosem lesz még egy ilyen jó autónk szerintem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Carina
« Válasz #33316 Dátum: 2015.11.07 17:33:16 »
Én sajnos beleszerettem a drágába!
Nemem lekopogom, a karosszéria nem rohad, mondjuk a motorháztetőn van kőfelverődés dögivel és itt ott a festés is sérült, nálam a probléma inkább az alján található és az ajtó alsó éleknél... inkább arra gondolok, hogy első körben az enyészetet kell hogy megállíttassam, és az újrafényezésbe nem is gondolkozom jó darabig...
de legalább most 2 évig nem rágom a körmöm a műszaki miatt, és elvileg mondtak egy megbízható karosszériást itt Pomázon, majd ha eljutok oda és mond valamit majd ismét visszajelzek mik a vélemények, de dícsérték.
A lényeg hogy meg kell őrizni ezt az autót hamár elkezdtem rákölteni....

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33317 Dátum: 2015.11.07 18:07:00 »
:D
Itt meg egy nem photoshopos, nem dísztárcsás  ;) :
Szia! Biztosra vettem, hogy felpiszkállak!  :D Nekem ez a pezsgőmetál a leginkább bejövős.  ::)  :yes:

A dilemmához: nálam a bal hátsóív tavaly már túlesett egy normális kasznimunkán, de a jobb oldal csak foltozva lett. Tudtam, hogy a hegesztés a leggyengébb pont, de nem gondoltam volna, hogy egy évet sem bír  :no:
Bevallom, elkeseredtem, szétnéztem, de aztán osztottam-szoroztam, lehiggadtam, és megváltoztattam a hozzáállásom: ez az autó megérdemli, hogy rendben tartsam. Jobb oldalt még nem sürgős a beavatkozás, kis dudorok jelzik csak a bajt. Ha a (galvanizált) javítóíves bal oldal bírja még két évig, akkor lenyelem a békát. Ezt a kocsit a saját igényeim szerint alakítgattam. Már ezért sem akaródzik önként elválnom tőle.

Zsotti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Carina
« Válasz #33318 Dátum: 2015.11.07 22:43:28 »
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni, van-e valakinek tapasztalata motorcserével kapcsolatban?
Carina-E 2.0gli-ből szeretnék csinálni gti-t.
Az áldozat valószínűleg egy celica gti (3s-ge) lenne.
A segítségeteket előre is köszönöm :)
2006-2009 skoda 120l :) , 2009-.... Carina-e 2.0gli

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33319 Dátum: 2015.11.07 23:39:11 »
Szia! Biztosra vettem, hogy felpiszkállak!  :D
Ismersz már.  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33320 Dátum: 2015.11.07 23:59:38 »
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni, van-e valakinek tapasztalata motorcserével kapcsolatban?
Carina-E 2.0gli-ből szeretnék csinálni gti-t.
Az áldozat valószínűleg egy celica gti (3s-ge) lenne.
A segítségeteket előre is köszönöm :)
Én a motorblokkot meghagynám a motorszám miatt és akkor megúszod a bürokráciát, mondjuk mivel a Carina GTi-ban is ilyen motor van ezért elintézhető a hivatalos út is, de ne tudd meg mivel jár... Ha mázlid van csak a hengerfej meg a vezérlés más és akkor elég "csak" azt meg az elektronikát kicserélni. +22 (27) paciért én nem kezdeném el, ha a 178 pacis változatba gondolkodsz az már határeset (+50 PS), de dobj még rá egy turbót is (3S-GTE), úgy már lesz változás. Féket se felejtsd el upgrade-elni, nekem már tárcsa van hátul az 1.6-ban is! :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #33321 Dátum: 2015.11.08 04:11:16 »
Hali!!
Nem tudom, hogy ezt a képet megosztottam-e már veletek, de szeretném én is megmutatni megint a kis szerelmem...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #33322 Dátum: 2015.11.08 17:52:43 »
Széép!
 :clap: 

Zsotti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Carina
« Válasz #33323 Dátum: 2015.11.08 20:46:48 »
Én a motorblokkot meghagynám a motorszám miatt és akkor megúszod a bürokráciát, mondjuk mivel a Carina GTi-ban is ilyen motor van ezért elintézhető a hivatalos út is, de ne tudd meg mivel jár... Ha mázlid van csak a hengerfej meg a vezérlés más és akkor elég "csak" azt meg az elektronikát kicserélni. +22 (27) paciért én nem kezdeném el, ha a 178 pacis változatba gondolkodsz az már határeset (+50 PS), de dobj még rá egy turbót is (3S-GTE), úgy már lesz változás. Féket se felejtsd el upgrade-elni, nekem már tárcsa van hátul az 1.6-ban is! :D
Köszönöm a válaszodat :)
2006-2009 skoda 120l :) , 2009-.... Carina-e 2.0gli

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #33324 Dátum: 2015.11.09 09:56:46 »
Én a motorblokkot meghagynám a motorszám miatt és akkor megúszod a bürokráciát, mondjuk mivel a Carina GTi-ban is ilyen motor van ezért elintézhető a hivatalos út is, de ne tudd meg mivel jár... Ha mázlid van csak a hengerfej meg a vezérlés más és akkor elég "csak" azt meg az elektronikát kicserélni. +22 (27) paciért én nem kezdeném el, ha a 178 pacis változatba gondolkodsz az már határeset (+50 PS), de dobj még rá egy turbót is (3S-GTE), úgy már lesz változás. Féket se felejtsd el upgrade-elni, nekem már tárcsa van hátul az 1.6-ban is! :D

úgy tudtam, a gti az alapból turbós, nem?
hátsó tárcsán is gondolkodtam, de egyelőre letettem róla, mert nagyon sok meló, meg problémákról is olvastam, meg hogy nem sokat ér igazából. te hogy csináltad? abs-t is cseréltél? vagy neked az nincs is, ha jól rémlik? kézifék bowdenezés meg minden sima ügy volt?

norbi55

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re:Carina
« Válasz #33325 Dátum: 2015.11.09 13:20:52 »
Sziasztok,

ti hol szoktatok patenteket rendelni?  Motortér burkolat, ajtó, stb. Ebay vagy itthon? Látszólag sehol sem túl olcsó...

üdv:Norbi

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33326 Dátum: 2015.11.09 14:02:50 »
Sziasztok,

ti hol szoktatok patenteket rendelni?  Motortér burkolat, ajtó, stb. Ebay vagy itthon? Látszólag sehol sem túl olcsó...

üdv:Norbi
Üdv! Ezt ajánlom

Ugyanez a márkakereskedésben 500-1000 Ft-ig....

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33327 Dátum: 2015.11.09 18:56:07 »
Sziasztok! Egy tapasztalatomat szeretném megosztani veletek.
A minap kivettem a gyertyákat ellenőrizni (félidős Denso TT-k, tökéletes állapotban, gyertyahézag gyári - kössz a tippet veres2!) és a hengerekbe kukkantva mm-es kormot láttam a dugótetőkön, semmiféle jelzés nem látszott:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
(Bocs a rossz képekért, az egyik hengerről nem is sikerült jó, de ugyanilyen.)
Egy biztos: a korom nem a közelmúltban kerülhetett oda, mert mostanában eleget pályáztam, a 4000 feletti tartományt tartva. Egyenetlen járást, teljesítményvesztést, indítási gondot nem érzékeltem, de ha ez ilyen, akkor mi lehet a gyűrűkkel?  :hmmmm:
Rákerestem a korommentesítésre, és ezt találtam.
Kipróbáltam az útmutatás szerint beszórva az anyagot a hengerekbe, 20 perc várakozás után körbetekertem az önindítóval, majd 2500-as fordulaton kinyomattam a kormot. Kár, hogy videót nem csináltam, mert látványosan jött ki a szürke füst hosszú percekig. Aztán még megkergettem nagyobb fordulaton is.
Ami érzékelhető, hogy a motorfék megerősödött, 3000 fordulat alatt élénkebben reagál a gázra, afölött nincs változás.
Lemértem a rugalmasságát, hogy valami kézzelfogható adat is legyen, és ez igazolta a benyomást: 60-100 3-ban 8,3 mp., ez nem változott, 80-120 5-ben 13,2 (ez 15,5 körül volt korábban).
Kitekertem a gyertyákat, és ez látszott. a koromréteg eltűnt, egy fekete filmréteg van a fémen, de a jelzések tisztán kivehetőek a rossz képek ellenére is:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kíváncsi vagyok, hogy a kormos kipufogóvég tisztul-e majd?  :hmmmm:
Olajcsere előtt még megismétlem a procedúrát (anyag maradt bőven a flakonban), annak az eredményeit is megosztom majd.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #33328 Dátum: 2015.11.09 20:53:23 »
üdv,

Mennyi olajat eszik a motor amúgy?
Látványos a különbség. Kíváncsi vagyok, lesz e egyéb pozitív hatása.
Az olajba nem került az anyagból? (szaga alapján talán észre lehet venni vagy a szint emelkedésen)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33329 Dátum: 2015.11.10 16:56:02 »
üdv,

Mennyi olajat eszik a motor amúgy?
Látványos a különbség. Kíváncsi vagyok, lesz e egyéb pozitív hatása.
Az olajba nem került az anyagból? (szaga alapján talán észre lehet venni vagy a szint emelkedésen)
Hali!
Nem emelkedett az olajszint  :)
Olajevés most úgy néz ki, hogy 8000 km alatt 7 deci, azaz most töltöttem bele a 4 literes kanna maradék tartalmát. Ilyet évek óta nem csinált, de tény, hogy a Xado 5W40-es hígabb, mint a hasonló viszkozitásindexű Eneos, amit korábban használtam, és a magas fordulatú pályázáshoz kötött ez az olajfogyasztás. Benzinszag nincs, az olaj színe ilyen (mai kép):

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

8000 km után nem rossz, úgy tűnik, koromdarabkák sincsenek.
Egyébként a dugótetők teljesen szárazak voltak, ez a lerakódás nem friss olajfogyi eredménye. Hanem azon morfondírozok, hogy a kompressziós gyűrűk mellett a kipufogószelepek beégésének mennyire van szerepe. Magyarán rááldozzak-e egy új leömlőtömítést, hogy a szelepekhez hozzá lehessen férni, és  tovább pucolni? Arra tippelek, hogy az alacsonyabb fordulaton jelentkező nagyobb nyomaték a jobb levegőáramlásnak köszönhető inkább, azaz a szelepvezetők korábbinál nagyobb átmérőjének (a koromlerakódás csökkenése miatt) de a szelepeket direkt módon nem tudom másként egyszerűbben elérni.  :hmmmm: