Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6790728 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33405 Dátum: 2015.11.30 10:16:04 »
Az éppen a megkerülő (alapjárati) szelep csatornája. Ha felöntöd Brigéciollal (ledugózva a csöveket), vagy átfújsz rajta féktisztítóval pl., akkor a szelepet is alaposabban ki tudod pucolni. Nem úgy mint itt alant, ahol csak külsőleges volt a pucolás:



Avagy miért is fontos az olajleválasztó és a PCV szelep pucolás...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #33406 Dátum: 2015.11.30 12:03:30 »
Én is néztem Camryt, árulták fél évig aztán elvitték előlem, első tulajos 3.0 V6 automata full extra...
Aztán néztem Subaru Impreza WRX-et, egy évig árulták, mikor nekem kellett volna egy nappal csúsztam le róla, ismerősöm  már nyomozta az előéletét az alvázszám alapján... Aztán Honda Accord 2.4 automata full extra jött képbe, nem hiszitek el, nem fértem el kényelmesen elől! Aztán gondolkoztam még esetleg 5 ajtós Corolla TS-en, de egy ismerősöm elkezdte hirdetni amit megvettem Opelt, egyébként eszembe nem jutott volna...
megfordult a fejemben nekem is egy német autó. A japánoknak, de a Carinának mindenképpen megvan annyi hátránya, hogy mindig mizériás az alkatrész beazonosítása. Ez volt a féltengellyel is, meg a  feszszabályzóval is.
Prius 2 - a mosolygós autó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Carina
« Válasz #33407 Dátum: 2015.11.30 12:45:46 »
Majdnem eltalaltátok!
Astra H 1.7 CDTI 101 paci 240 Nm  :yes:
Amíg nincs vele gond, szépen szedi a lábát. Anyumnak is ilyen van, de az utóbbi időben elkezdett gyengülni. Sztem turbó gond lesz, jelenleg valós 195 000km van benne.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #33408 Dátum: 2015.11.30 15:52:14 »
Sziasztok!
Volt itt már szó a különböző váltóolajokról, xado, castrol, stb...
Aki probált már esetleg több márkát annak melyik jött be? Egy kissé kopottabb szinkronizációval rendelkező váltót kellene ilyen módon a lehető legjobban feljavítani olajjal.
A xadonak vannak revitalizáló adalékjai, nem olcsóak, esetleg van valakinek tapasztalata velük?

Más téma.
Hétvégén leszedtem a folytószelep házat. Szépen megpucoltam a leömlők felőli oldalt, volt trutyi rendesen. A folytószelep házban van még egy járat, nem tudom mire való, na ott volt bőven mit pucolni.
Szerencsés ereményként azt tapasztaltam, hogy azalapjárat szebben beáll, na meg jobban ejti a fordulatot egy egy gázfröccs után.


üdv tothfeca!

Én elejétől fogva Castrol Taf-X, majd Multivehicle 75W90-el járok, tökéletes a dolog! ;)
Nyelestengely csapágy hangra használtam régebben 2 kis tubus Xado revitalizálót, ugyanolyan marad tőle.

Most is Castrol a váltóolaj, csak tettem bele pár deci Energy Release-t, ami elég borsos, valami 148ml 4 575 Ft + ÁFA.
Kaptam fél litert Pepsi-s üvegben, okosban! :D :P

---

lp!

Nem tudom kivel szerzed be az alkatrészeket, de én már elég sok mindent vettem Carinához, a Toyodiy.com és a japancars.ru oldalról minden egyes alátét beazonosítható, alvázszám alapján megtalálod a kocsid, s a Toyotás cikkszámot leírva már boldogulnak a hazai boltok is!

Így rendeltem már az utolsó talán senki által nem rendelt "O" gyűrűket is!
Volt, hogy annyira ritka alkatrészt rendeltem, hogy nem is volt Európában, 3 hét múlva jött meg Japánból! :D  [rohog]

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33409 Dátum: 2015.11.30 16:07:34 »
Amíg nincs vele gond, szépen szedi a lábát. Anyumnak is ilyen van, de az utóbbi időben elkezdett gyengülni. Sztem turbó gond lesz, jelenleg valós 195 000km van benne.
OFF esetleg EGR szelep?ON

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33410 Dátum: 2015.11.30 16:10:14 »

Így rendeltem már az utolsó talán senki által nem rendelt "O" gyűrűket is!
Volt, hogy annyira ritka alkatrészt rendeltem, hogy nem is volt Európában, 3 hét múlva jött meg Japánból! :D  [rohog]
Kamikaze!
Mesélj az átalakításról (pl. váltó), ha van érkezésed!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Carina
« Válasz #33411 Dátum: 2015.11.30 17:45:19 »
Ja! Ollan mint a szomszéd buláé!
az benzines...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #33412 Dátum: 2015.11.30 19:29:45 »
kalapos!

Nem felejtettem el, folyamatban a sztori! :D

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #33413 Dátum: 2015.11.30 19:46:19 »
Én elejétől fogva Castrol Taf-X, majd Multivehicle 75W90-el járok, tökéletes a dolog! ;)
Nyelestengely csapágy hangra használtam régebben 2 kis tubus Xado revitalizálót, ugyanolyan marad tőle.

üdv,

Ami nekem bejött:
Castrol SMX-S 75W-85
Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90

Ami nagyon nem volt jó a váltónak:
XADO Atomic oil API GL 3-4-5
Akadós lett az 1-2 az R pedig rosszabb, és nem revitalizált semmit, pedig hónapokig benne hagytam az akadások ellenére. Ugyanúgy búg valami a váltóban, mint előtte.

Ha már váltó hangok:
Egy fórumtárs azt írta privátban, hogy a "sírós" váltóhang ezeknél a régi japán gépeknél megszokott és normális, 1-2 fokozatban. Lehet, hogy igaza van. Nekem viszont a sajátomon kívül nem volt szerencsém más régi japán kocsihoz. 98-as 1.0 Swift (170e km) a legrégebbi amit vezettem, de annak nem volt semmiféle váltóhangja. Az OFF E36 váltója is hangtalanul működött.

Carinánál mennyire jellemző a váltó búgása?

Ez alatt azt értem, amikor mondjuk 2-esben 2000-3000 közt vagy fölötte gázt adok, akkor a motor hangja mellett jól kivehetően van egy visító (búgó, síró, ki minek írja le) hang. Engem ez a hang arra emlékeztet, mint amikor a régi fajta villamos/trolibusz gyorsít.

Ha csökkentem a gázt (ezzel lecsökken a nyomaték a váltón) megszűnik a hang, motorféknél ismét előjön. Időnként hangosabbnak hallom, mint a motort. Valamikor egész halknak, szinte nem is, hallom, valamikor baromi hangosnak, lehet hogy hangulatfüggő is.

Ez a váltó melyik részéről jöhet?
A nyeles-tengely csapágynak mikor hallható a hangja, és milyen jellegű?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Carina
« Válasz #33414 Dátum: 2015.11.30 19:46:49 »

OFF esetleg EGR szelep?ON
OFF Az volt már tisztítva, ha jól emlékszem, de az EGR-nek nincs csúnya vonyító hangja a gázpedál mozditasara... ON
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33415 Dátum: 2015.11.30 20:51:33 »
[...]
Carinánál mennyire jellemző a váltó búgása?
Ez alatt azt értem, amikor mondjuk 2-esben 2000-3000 közt vagy fölötte gázt adok, akkor a motor hangja mellett jól kivehetően van egy visító (búgó, síró, ki minek írja le) hang. Engem ez a hang arra emlékeztet, mint amikor a régi fajta villamos/trolibusz gyorsít.
Ha csökkentem a gázt (ezzel lecsökken a nyomaték a váltón) megszűnik a hang, motorféknél ismét előjön.[...]
Ez a váltó melyik részéről jöhet?
Nem tudom, mikor beletoltam a 2 tubus Xadot, nekem eltűnt  :D
Ennyi sem volt, de semmi sem maradt  :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #33416 Dátum: 2015.11.30 21:02:43 »
...
Ha már váltó hangok:
Egy fórumtárs azt írta privátban, hogy a "sírós" váltóhang ezeknél a régi japán gépeknél megszokott és normális, 1-2 fokozatban. Lehet, hogy igaza van. Nekem viszont a sajátomon kívül nem volt szerencsém más régi japán kocsihoz. 98-as 1.0 Swift (170e km) a legrégebbi amit vezettem, de annak nem volt semmiféle váltóhangja. Az OFF E36 váltója is hangtalanul működött.

Carinánál mennyire jellemző a váltó búgása?

Ez alatt azt értem, amikor mondjuk 2-esben 2000-3000 közt vagy fölötte gázt adok, akkor a motor hangja mellett jól kivehetően van egy visító (búgó, síró, ki minek írja le) hang. Engem ez a hang arra emlékeztet, mint amikor a régi fajta villamos/trolibusz gyorsít.

Ha csökkentem a gázt (ezzel lecsökken a nyomaték a váltón) megszűnik a hang, motorféknél ismét előjön. Időnként hangosabbnak hallom, mint a motort. Valamikor egész halknak, szinte nem is, hallom, valamikor baromi hangosnak, lehet hogy hangulatfüggő is.

Ez a váltó melyik részéről jöhet?
A nyeles-tengely csapágynak mikor hallható a hangja, és milyen jellegű?

üdv Kalmi!
Szerintem ha volt benne olaj cserélve, nem búghat üzemszerűen!
Minimális nyelestengely hang jellemző szerintem,  de laikus meg sem hallja, amikkel én találkoztam.
2-3000 rpm-en nem inkább ékszíj visít már?  :hmmmm:

Amit most feltettem C51-es váltót, elég jó állapotban van, hidegen mégis elenyésző sustorgó hangja van, ami bemelegedéssel elhallgat!
Olyankor nem hallani különbséget kinyomott és felengedett kuplung közt. :D

Menet közben motorfék üzemben, amikor alacsony a fordulat, pici csapágyhang van a nyeles felől, de a régin is megvolt (C52) 5 év alatt semmit nem változott!

Sírós hang az egyenes fogazás miatt lehet, és csak a rückverz ilyen a mi a autóinknál, meg manapság úgy általában.
Az előre fokozatok ferde fogazásúak, csendesebbek.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33417 Dátum: 2015.11.30 22:06:36 »
Amíg nincs vele gond, szépen szedi a lábát. Anyumnak is ilyen van, de az utóbbi időben elkezdett gyengülni. Sztem turbó gond lesz, jelenleg valós 195 000km van benne.
Szerintem meg EGR szelep meg az ujjnyi koromlerakódás a környékén a csövekben.
Ajánlom ezt a videót már csak a Supra miatt is:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33418 Dátum: 2015.11.30 22:08:36 »
OFF esetleg EGR szelep?ON
Megelőztél már megint!  ;)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33419 Dátum: 2015.11.30 22:12:29 »
OFF Az volt már tisztítva, ha jól emlékszem, de az EGR-nek nincs csúnya vonyító hangja a gázpedál mozditasara... ON
A csövek is körülötte? Mi vonyíthat abban?
Nem a lefújószelepre gondolsz, mint itt is hallatszik a videó elején?
Hú de jól lehet húzni ezt a motort, most akkor melyikből csináljak versenyautót?  [rohog]
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.30 22:20:00 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...