Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6790772 alkalommal)

0 Felhasználó és 21 vendég van a témában

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #30855 Dátum: 2014.07.09 18:39:49 »
...
Menet közben elég idegesítő,durva kopogást hallok. Kormányon, pedálokon nem érzem. Nagyobb gázadásra elhallgat, fékezésre is elhallgat. Akkor csinálja igazán amikor gurulok vagy egyenletes gázzal haladok. Valamint a kopogás intenzitása egyenesen arányos a sebességgel.
...
Szia Márton!

Tudom elemi dolog, de a kerekek meg vannak húzva?

Múlt héten járt nálam egy off Focus, a tulaj nagy pánikban hívott fel pontosan a fenti tüneteket ecsetelve.
Neki a jobb első szólt - itt 3, a többi keréken 2 fogást tudtam húzni.
Azonnal megszűnt a zaj.

Elmondása szerint kb egy hónapja járt gumisnál. ::)



Egyébiránt üdv az Uraknak!
Rég jártam erre...  :innocent:
üdv, offday

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Carina
« Válasz #30856 Dátum: 2014.07.09 22:00:01 »
Sziasztok
A 7 végén hirtelen felindulásból (ugyanis fel lettem spanolva) meg néztem a Carinám mit tud :hmmmm:
Nos:1-3.ig szabályzásig forgattam szegényt ,majd 4. és 5.
A vége 250 km/ h volt :clap:
200 felett már a zabszem sem fért volna a seggembe annyira féltem :yes:
Végeredményképp:megy ez még mint a rakéta,csak nyomni kell neki :D
De persze ez csak egyszeri alkalom volt,nem szeretném széthajtani a lelkét!

Ez komoly? :)

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Carina
« Válasz #30857 Dátum: 2014.07.09 22:02:09 »
250??

Óra szerint?  csal egy kicsit nem?

Kicsit? :D

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #30858 Dátum: 2014.07.10 10:12:16 »
na miután kicseréltük a gyújtást és beállították az előgyújtást, elvittem CO mérésre, mert tavaly a műszakin magas volt minden érték, és kíváncsi voltam, hogy ezek a mostani buherálások változtattak-e ezen.
ezek lettek az eredmények:

első két mérésnél megint magas volt, de aztán beálltak a jó értékek. mondta a szaki, hogy szerinte már sz@r a katalizátor vagy sérült, és lassan melegszik be. de ez mondjuk engem cseppet sem zavar. :innocent:

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30859 Dátum: 2014.07.10 11:39:04 »
Tőlem kb 6km-re van a hely ahol mérték, de még meg kellett kergetnem, hogy bemelegedjen mert csak akkor lett jó az érték. Nem azt mondták, hogy rossz a katalizátor hanem, hogy elég távol van a rendszerben és több idő kell, hogy bemelegedjen. 

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #30860 Dátum: 2014.07.10 12:11:11 »
tőlem is kábé annyira van, ezért másodikban-harmadikban mentem odáig országúton. mondjuk sokat nem ért, mert hiába volt 8 órára időpontom, annak ellenére, hogy totál üres volt az egész műhely és céltalanul lófráltak meg trécseltek a dolgozók, sikerült nekik egy 3/4 óra várakozás után megmérni az autót 5 perc alatt :censored: szóval valamennyire visszahűlt addigra.

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #30861 Dátum: 2014.07.10 18:29:08 »
Üdv mindenkinek!

Lambdaszonda csere esetén van-e valami extra eljárás magán az alkatrész cserén kívül? Gondolok ezalatt arra, hogy áramtalanítás (akksi saru lekötése), EFI biztosíték kihúzása x időre? Egyebek?

Köszönöm előre is! :)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30862 Dátum: 2014.07.10 18:48:28 »
üdv!

Elvileg nincs teendő. Gondolom a szonda csere a működésének ellenőrzését is magában foglalja. Ha mégsem, akkor ellenőrizni kell.
A fent említett ECU áramtalanítás viszont biztos nem árt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30863 Dátum: 2014.07.10 19:23:50 »
Üdv!

Ma voltunk Pécsen, és megvan az Eneos Sustina 5w40, Mann w68/3 olajszűrővel, a Szakálmetáltól.
Itt már volt egy pozitív tapasztalatom, az két darab Eneos-os rendszámtáblatartót megkaptam "a cég ajándéka"-ként  :yes:
Megvétel óta VW meg Castrol feliratos a rendszámtáblatartóm, ideje lecserélni. 400 Ft lett volna darabja, de ha reklámnak is adták ide ingyen, rendesek voltak  :yes:

14:00-ra mentem eztán a Pécsi Gázautóhoz lengéscsillapító mérésre és fékfolyadék cserére. Ez utóbbit vittem, Ferodo DOT 4.
Itt volt a második meglepetés, ugyanis 2100 Ft volt a mérés, és mivel fél óra alatt megvolt a csere (néztem és tényleg), fél órát fizettettek! Arra számítottam, hogy megkezdett óra az egész óra, de itt nem, és 5000 Ft-ból megvolt minden! Általában nem szeretek szervizbe járni, ahogy tudjátok is, és ez ráadásul még számlás ár is  :1eye:

Lengéscsillapítók mind jók, az első kettő új Kayaba 59% és 63%, a hátsó két Sachs (nem SCT, ahogy hittem, mint a régi elsők) kissé kevesebb, de nem cserés. Srác szerint az első kettő szint az az új autók szintjét hozza. Elmesélte, hogy egyik ismerőse kicserélte a tartályban a fékfolyadékot, és nem sokkal később félreállították a pályán, lemérték a fékfolyadékot, a hűtőfolyadékot (!), és akinek nem volt jó, azt tréleren lehetett szervizbe vinni, német mintára. Nyáron a hűtőfolyadéknak nem sok értelmét látom, meg nem is tudom, ez tényleg igaz-e?? Mindenesetre érdekes  :hmmmm:

Szóval nagyon jól sikerült mindkét akció hála Istennek, most nagyon örülök!

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30864 Dátum: 2014.07.10 19:50:12 »
Dani, ENEOS PH 5W-40-ből mennyire jött ki az olajfogyasztásod?

Ez a fagyállós dolog szerintem baromság, mármint ha jól értem, hogy amiatt megállitanak (feltartanak) valakit és ha nem fagyálló, akkor szervízbe kell vigye?? Nincs is előírva gyárilag fagyálló, csak korróziógátló adalék nyárra... A fék megfelelőségének ellenőrzése meg a műszaki vizsgára tartozik, ha nem cserélik a lötyit, akkor úgyis szétrohad előbb utóbb valami és megbukik. Mondjuk marketingeltek már ilyen mobil vizsgaállomásos féktesztpados akciónapokat errefelé is, erre még azt mondom, hogy OK ha kiintik a szemre is veszélyesnek tűnő kocsikat egy tesztre, de a lötyik állapota az szerintem eléggé intim. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30865 Dátum: 2014.07.10 20:28:15 »
Dani, ENEOS PH 5W-40-ből mennyire jött ki az olajfogyasztásod?
...

Csak olajevős korában volt benne, akkor kb. ugyanúgy ette, mint a többi 5w40-et, talán kicsit kevéssé, mint a Q8 Formula Excel-t, de nem jelentősen.
Most Eneos PH 5w30-ból  semmit nem eszik lassan 2500 km óta, pedig ma is elpörgettem tiltásig :)

...
Ez a fagyállós dolog szerintem baromság, mármint ha jól értem, hogy amiatt megállitanak (feltartanak) valakit és ha nem fagyálló, akkor szervízbe kell vigye?? Nincs is előírva gyárilag fagyálló, csak korróziógátló adalék nyárra... A fék megfelelőségének ellenőrzése meg a műszaki vizsgára tartozik, ha nem cserélik a lötyit, akkor úgyis szétrohad előbb utóbb valami és megbukik. Mondjuk marketingeltek már ilyen mobil vizsgaállomásos féktesztpados akciónapokat errefelé is, erre még azt mondom, hogy OK ha kiintik a szemre is veszélyesnek tűnő kocsikat egy tesztre, de a lötyik állapota az szerintem eléggé intim. :)
Mondom, nem tudom, hogy igaz-e, de el tudom képzelni annak alapján, hogy Mo-on az autóst eléggé fejőstehénnek nézik  :wacko: Lehet, hogy túl nagy a képzelőerőm  :hmmmm:
Annyira nem zavar, nincs egy éve, hogy Eneos készrekevert fagyállóval töltöttem fel, most meg lecserélték a fékfolyadékot, egy darabig el lesz, hála Istennek  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #30866 Dátum: 2014.07.10 20:36:22 »
...
Next: Kíváncsi leszek, mi jön elő műszakin… :whistling:  :devil:
  :)
Ó, én kis naív!  :lol: És addig??? :devil:
Egy mondat lemaradt az előző beszámolómból: "Nincs több dobása a szenzornak!"
Azt is meglépte hétfőn. Erő elszáll, 21-s hiba, OX1-E1 közt fix 0.43 V - ez kaput, még ha random fel is támad.  :no:
Idő nincs már gyárit kergetni, azonmód rendeltem egy univerzális Denso szondát (japán kipufba japán szenzort), másnap megjött, hibakódostul beállítottam egy gyorsszervizbe, ahol műszakiztatnak is, mondtam, mi az igényem. Munkafelvevő:
-"A hibakód még nem jelenti a szonda hibáját!:)
Megdicsértem a lelkiismeretességéért, és röviden felsoroltam az előzményeket - nem volt több kérdése  :lol:
Nem tudtam megvárni, így csak a kinyomtatott űrlap van meg és azon nincsenek adatok, csupán azt mondták el, hogy azért megmérték a régi szondával is az emissziót, és borzalmas adatok jöttek ki, szondacsere után a műszakin alig a léc fölött már átment.
Persze kérdés, hogy felmelegítették-e a rendszert eléggé? (papír szerint 90mp 2500 fordulat kellene előtte), vagy hogy miért nem ütötték ki a hibakódot - ha már az EFI biztosítékot nem vették ki 1percre, legalább az aksit leköthették volna  a szenzor cseréjének idejére, hiszen a vezetékeket le kellett vágni a bekötéshez :whistling:
A hibakód törlése után magára talált, és most érezhető a benzinszűrő és a kábelcsere hatása is, legalábbis a tesztemelkedőn rugalmasabbnak bizonyult, mint eddig.
Összegezve: több hiba jelentkezett egyszerre: a 22-es (hőgomba) hibakód a csatlakozók megtisztításával tűnt el, a 25-ös (szegény keverék) a normális benyától, illetve a szenzor megtisztításától, a 21-es pedig ez esetben valóban a szonda kipurcanása volt.
The end (áj hóp szó)  :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #30867 Dátum: 2014.07.10 20:48:01 »
...
Szóval nagyon jól sikerült mindkét akció hála Istennek, most nagyon örülök!
Szia Dani!
Jó hallani, hogy vannak korrekt szervizek. Nálam viszont 2 órát számláztak ki a szondacserére...
Most terveztem nekiállni a hűtőfolyadék-cserének, mert már 3 éves, de nem gondoltam volna, hogy ez a hatóságokra tartozna...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30868 Dátum: 2014.07.10 21:00:11 »
Szia Dani!
Jó hallani, hogy vannak korrekt szervizek. Nálam viszont 2 órát számláztak ki a szondacserére...
Most terveztem nekiállni a hűtőfolyadék-cserének, mert már 3 éves, de nem gondoltam volna, hogy ez a hatóságokra tartozna...

Szia Zoli!

Te most sajnos nem unatkozol :( Azért remélem hamarosan vége ennek a szériának  :otlet:
2 óra  a lambdaszondacsere? Biztos a forrasztgatás miatt  :surrender: Nem műszerészek  :excl:

Hűtőfolyadéknak merem ajánlani az Eneos-t, nekem nagyon bejön  :yes: Múltkor 800 pénz körül adták literjét. Te nézted anno, hogy 5 évig jó?

Egyébként szerintem sincs semmi közük ehhez, de kíváncsi vagyok, hogy máshonnan megerősítik-e ezt a sztorit??

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #30869 Dátum: 2014.07.10 21:03:41 »
A két perces javítás lényegét ha jól értem: azért kell visszanyomni a munkahenger tolórúdját, hogy utána a villát visszafelé elmozdítva, hozzá lehessen férni a villán a gömbbel érintkező területhez és meg lehessen zsírozni?

Az egészből a két perces dolog keltette fel a figyelmem. Nekem nincs tücsök szerencsére -mert nem volt cserélve a kuplung-, viszont a pedál minden egyes lenyomása és felengedése közben hangosan nyikorog, főleg a mélygarázsban ciki. (Újabban már üresben szoktam legurulni a sorompótól a helyemig.   :D )
Biztos, hogy a váltó felől kintről jön a hang, a hiba fennálása óta már cseréltem a két munkahengert.
A ciripelés nálam több okból eredt. Egyrészt szerintem valóban nem volt (eléggé) megkenve a villa - később zsírsprayt fújtam be -, másrészt lelevegősödött a kuplung munkahenger (bár ez nem a szerelés hibája). Az tűnt fel, hogy bemelegedés után kezdődött a zaj. Rájöttem, hogy a levegő felmelegedve kitágul, és nagyobb nyomást fejt ki a rúdra, amit a rugó nem képes ellensúlyozni. Ez az egyszeri beavatkozás nem volt elég az elhárításra, mert újra és újra megtörtént, végül cserélnem kellett munkahengert, de végül akkor hallgatott el, mikor a munkahenger belső felét síkosítottam teflonspray-vel, hogy a dugattyú könnyebben járjon.

Vsz. idővel elfárad az a belső rugó, aminek feladata lenne nyugalmi állapotba visszahúzni a dugattyút. Erre is rásegíthetünk a kenéssel. Tehát a kenés (zsír) nem a tolórúd végére kell, hanem inkább a porvédő gumi alá.

Nyikorgás felderítése két emberes, ha a motortérből jön.