Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6786508 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #33330 Dátum: 2015.11.10 18:44:24 »
Sziasztok!

Hátha valaki tudja, hogy a klímakompresszor szabadonfutójának milyen számú csapágya van?
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1997_TOYOTA_CARINA+E_AT191L-BWMDKW_8719.html
88301 Amin ez forog.
Az előd
És az utód 4.3l/100Km

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33331 Dátum: 2015.11.10 21:19:07 »
úgy tudtam, a gti az alapból turbós, nem?
hátsó tárcsán is gondolkodtam, de egyelőre letettem róla, mert nagyon sok meló, meg problémákról is olvastam, meg hogy nem sokat ér igazából. te hogy csináltad? abs-t is cseréltél? vagy neked az nincs is, ha jól rémlik? kézifék bowdenezés meg minden sima ügy volt?
Nem, a GTi az nem turbós, 2000ccm szívó, 150 paci körül van mert más a hengerfej és a vezérlés mint a GLi-ben, ami "csak" 128 paci.
Turbós 3S-GTE blokkos moci gyárilag csak az összkerekes Celicákba van, meg a ritka kiadású középmotoros, hátsókerekes MR-2-ben, meg a nálunk nem kapható sosem látott Caldinákban.
Amikor a Hungaroringen simán tartottam a célegyenesben fokozatosan gyorsulva a távolságot az ismerősöm 160 lovas Honda Civic VTi-jével az én 115 pacis 1.6-os Carinámmal, na akkor döntöttem el, hogy pár lóerőért nem éri meg nekem tuningolni, ha már hozzányúlok majd akkor az egy nagyobb fajta beavatkozás lesz nem holmi pár tíz lóerő, hanem akkor 200+ paci kell, de megértem azt is ha valaki csak optimalizál és úgy nyer ki még pár lóerőt a motorból, pláne, ha úgyis hozzá kell nyúlni. A saját tapasztalatom viszont az, hogy a teljesítményhez nagyon gyorsan hozzá lehet szokni, emiatt sosem elég. Én ezért a súlycsökkentés, a futómű fejlesztése és a fékhatás növelése felé vettem az irányt, és a kanyarsebesség által lesz számomra élvezetes egy autó vezetése, ha már a teljesítménye alapján nem az.
Hátsó tárcsafék:
egyáltalán nem nehéz a cseréje, ugyan az a tengelycsonk a Carinában mint a Celicában, tehát azt sem kell cserélni. Igen, az enyémben nincs ABS, de az érzékelő és a recés műanyag kerék a kerékcsapágyba van beépítve, emiatt semmi gondod nem lenne neked sem a cserénél ha Celicából kinyert bontott cuccokat szerzel, mint én. Nekem mielőtt beépítettem a hátsó tárcsafékeket, előtte volt kerékcsapágycsere mind a négy oldalon ezért nálam az ABS nélküli új kerékcsapágy maradt bent, meg is van a bontott ABS-es, szóljon ha valakinek kell ilyen. Kézifék bowden kell a Celicából, mert az más mint a Carináé, erre figyelni kell, én is megszívtam, mert a konzol ami kapcsolódik két oldalt a kasztnihoz az a Celicán külön van, a Carinán egybe van a kötéllel, tehát erre figyelni kell és elhozni azokat is, tanuljatok a hibámból, de egyébként sima ügy, ha az is megvan a bontott autóból.
Hogy nem sokat ér-e a hátsó tárcsafék? Hát ezt cáfolnám! Persze amikor akkorát fékezel, hogy a hátsó kerék már nincs a talajon, akkor persze már nem sokat ér, na de az nincs olyan gyakran! A másik a fék fogáspontja olyan frankó lesz a dobfék után, hogy hihetetlen, nincs többet az a nyúlós érzés és a fékhatás is sokkal jobb, én az első fékemet is nagyobbra akartam cserélni, de annyit javított csak a hátsó átalakítás, hogy azóta az el is maradt.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33332 Dátum: 2015.11.10 22:28:04 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33333 Dátum: 2015.11.10 22:30:42 »
Üdv! Ezt ajánlom

Ugyanez a márkakereskedésben 500-1000 Ft-ig....
Megelőztél :clap: , ugyan ezt akartam ajánlani, csak régen patentdepó néven futott.  ;)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33334 Dátum: 2015.11.10 22:34:30 »
Sziasztok,
ti hol szoktatok patenteket rendelni?  Motortér burkolat, ajtó, stb. Ebay vagy itthon? Látszólag sehol sem túl olcsó...
üdv:Norbi
Szia Norbi!
Mi újság a GTi-jal? Mesélhetnél...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33335 Dátum: 2015.11.10 22:36:22 »
Köszönöm a válaszodat :)
Nincs mit!
Mennyit adnál egy 3S-FE hengerfejért? Látom keresel...
Mi a baja a tiednek?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Zsotti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Carina
« Válasz #33336 Dátum: 2015.11.11 21:01:58 »
Pár éve kezdődött a melegedés, egyre alacsonyabb tartós tempónál. Volt termosztát csere, hűtőtisztítás, kihagytuk a termosztátot. Már csak 90km/h-ás állandó tempót bírt. Aztán véletlenül észrevettem hogy 2000rpm felett buborékok jelennek meg a hűtővizemben :( . Nekiugrottunk a  hengerfejtömítés cserének de amikor szétszedtük látszott hogy gátas... Most Kamikaze fórumtárstól sikerült szereznem egy hengerfejet, amit beszereltünk (hengerfej szép, nem sérült). Még este mentünk vele kb 10km-ert de még mindíg melegszik  :censored: . Most félretettem az autót nincs rá időm. Meg kell néznünk még a hűtőrendszert nem-e tömődött el, illetve a katalizátor nincs-e eltörve-összeégve. Röviden ennyi
2006-2009 skoda 120l :) , 2009-.... Carina-e 2.0gli

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33337 Dátum: 2015.11.11 22:06:30 »
vízpumpa lapátok nem olvadtak el?  :otlet:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

norbi55

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re:Carina
« Válasz #33338 Dátum: 2015.11.12 09:06:33 »
Szia Norbi!
Mi újság a GTi-jal? Mesélhetnél...

Szia! Köszöni, jól van. Azt leszámítva, hogy a magyar útminőség és a superstrut futómű nincsenek túl jó viszonyban (ebből adódóan a legkülönbözőbb zajok tudnak belőle jönni, itt azért 1-2 dolog cserés), minden a legnagyobb rendben. Napi használatban van, elég sokat járok vele.

Teljesen más kérdés, de azt meg tudja valaki mondani, hogy a Carina 185/65r14- es méretére mitől váltóméret a 195/60r15 (mert ugye a gti-nek ez a gyári)? Vagy egyszerűen a gti egy másik típus, és fogadjam el? :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #33339 Dátum: 2015.11.12 11:47:01 »
üdv norbi55!

Ajánlom ezt az oldalt böngészni alvázszám alapján, a gumiméretet is megtalálod! ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33340 Dátum: 2015.11.12 13:16:30 »
Teljesen más kérdés, de azt meg tudja valaki mondani, hogy a Carina 185/65r14- es méretére mitől váltóméret a 195/60r15 (mert ugye a gti-nek ez a gyári)? Vagy egyszerűen a gti egy másik típus, és fogadjam el? :)
Üdv! Nem lehet, hogy a jobb úttartás miatt? (az ET szám is kisebb!) A rugózatlan tömeg növekedését bőven ellensúlyozza a nagyobb teljesítmény, ami viszont megkívánja a stabilitás növekedését. Talán e célból lett ez az Ave1-nél standard méret. A nagyobb féktárcsa átmérő indokolja a nagyobb felnit, de a kerék átmérő növelésének más előnyét nem látom :hmmmm:
Én is Avensis felnikkel járok a nagyobb nyomtáv miatt, és érezhető a különbség a stabilitásban. A tökéletes váltóméret  a 195/55 a r15-nél, nyári gumiban most váltottam erre a /60-ról , és valamivel jobb fogyasztást, kicsivel élénkebb mozgást eredményezett. De ez a GTi-nél nem tudom, mennyit számítana...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33341 Dátum: 2015.11.12 14:26:35 »
... a kerék átmérő növelésének más előnyét nem látom :hmmmm:
Kivéve persze a nagyobb végsebességet...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33342 Dátum: 2015.11.12 23:57:48 »
Kivéve persze a nagyobb végsebességet...
Nem biztos, hogy ki tudja forogni a nagyobb kerékkel is ugyan azt a fordulatszámot a legnagyobb sebességi fokozatban, tehát szerintem nem egyértelmű, hogy nő-e a végsebesség...
Például miután elfogyott az első két gumim, a 225/45R17-ről átváltottam a Carinán a gyári 185/65R14-es 17-es váltóméretére: 205/40R17-re és sokkal jobban is gyorsul az autó és most lazán pörög a motor 6000 percenkénti fordulatszám fölé is ötödikben, míg a 6,5%-al nagyobb kerületű 225/45R17-esekkel nem ment fölé soha, éppen, hogy elérte persze az is már 200 km/h GPS szerint. Pár éve viszont mértem én 209 Km/h-át is az enyémmel váltómérethez közeli gumikkal, tehát lehet, hogy a kisebb átmérőjű gumival nagyobb a végsebessége a Carinának, legalábbis az enyémnek, de ez persze nagyon autófüggő dolog, a váltóáttétel, teljesítmény és a légellenállás miatt. Aki a Carinánál (nem GTi) 17"-ban gondolkodik, annak azért a 205/40R17-es váltóméretet javaslom, max. a 215/40R17-et, ha minden cm számít valakinek a gumi szélességében, mint pl. nekem.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33343 Dátum: 2015.11.13 00:04:53 »
18 x 7.5 OZ felnik (Toyota Avensis T25-ös gyári felnik) 215/35R18-as gumikkal:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #33344 Dátum: 2015.11.13 09:13:23 »
üdv Carinások!

Örömmel jelentem, elkészült a nagyszervíz! ::)

Még a futómű beállítására vár a kicsike, utána részletesen beszámolok majd, számokkal, adatokkal, addig is gondoltam megosztom a jó hírt!  ;)

Elöljáróban:
kapott a gép japán kormányművet + szervoszivattyút, C51-es váltót (!), kuplungszettet, lengőkar homokozás-festés + poliuretán hátsó szilent, első fékcsövek, alsó talpasok, új olaj mindenhová + az említett egységekben az összes szimering cseréje.  :whistling: