úgy tudtam, a gti az alapból turbós, nem?
hátsó tárcsán is gondolkodtam, de egyelőre letettem róla, mert nagyon sok meló, meg problémákról is olvastam, meg hogy nem sokat ér igazából. te hogy csináltad? abs-t is cseréltél? vagy neked az nincs is, ha jól rémlik? kézifék bowdenezés meg minden sima ügy volt?
Nem, a GTi az nem turbós, 2000ccm szívó, 150 paci körül van mert más a hengerfej és a vezérlés mint a GLi-ben, ami "csak" 128 paci.
Turbós 3S-GTE blokkos moci gyárilag csak az összkerekes Celicákba van, meg a ritka kiadású középmotoros, hátsókerekes MR-2-ben, meg a nálunk nem kapható sosem látott Caldinákban.
Amikor a Hungaroringen simán tartottam a célegyenesben fokozatosan gyorsulva a távolságot az ismerősöm 160 lovas Honda Civic VTi-jével az én 115 pacis 1.6-os Carinámmal, na akkor döntöttem el, hogy pár lóerőért nem éri meg nekem tuningolni, ha már hozzányúlok majd akkor az egy nagyobb fajta beavatkozás lesz nem holmi pár tíz lóerő, hanem akkor 200+ paci kell, de megértem azt is ha valaki csak optimalizál és úgy nyer ki még pár lóerőt a motorból, pláne, ha úgyis hozzá kell nyúlni. A saját tapasztalatom viszont az, hogy a teljesítményhez nagyon gyorsan hozzá lehet szokni, emiatt sosem elég. Én ezért a súlycsökkentés, a futómű fejlesztése és a fékhatás növelése felé vettem az irányt, és a kanyarsebesség által lesz számomra élvezetes egy autó vezetése, ha már a teljesítménye alapján nem az.
Hátsó tárcsafék:
egyáltalán nem nehéz a cseréje, ugyan az a tengelycsonk a Carinában mint a Celicában, tehát azt sem kell cserélni. Igen, az enyémben nincs ABS, de az érzékelő és a recés műanyag kerék a kerékcsapágyba van beépítve, emiatt semmi gondod nem lenne neked sem a cserénél ha Celicából kinyert bontott cuccokat szerzel, mint én. Nekem mielőtt beépítettem a hátsó tárcsafékeket, előtte volt kerékcsapágycsere mind a négy oldalon ezért nálam az ABS nélküli új kerékcsapágy maradt bent, meg is van a bontott ABS-es, szóljon ha valakinek kell ilyen. Kézifék bowden kell a Celicából, mert az más mint a Carináé, erre figyelni kell, én is megszívtam, mert a konzol ami kapcsolódik két oldalt a kasztnihoz az a Celicán külön van, a Carinán egybe van a kötéllel, tehát erre figyelni kell és elhozni azokat is, tanuljatok a hibámból, de egyébként sima ügy, ha az is megvan a bontott autóból.
Hogy nem sokat ér-e a hátsó tárcsafék? Hát ezt cáfolnám! Persze amikor akkorát fékezel, hogy a hátsó kerék már nincs a talajon, akkor persze már nem sokat ér, na de az nincs olyan gyakran! A másik a fék fogáspontja olyan frankó lesz a dobfék után, hogy hihetetlen, nincs többet az a nyúlós érzés és a fékhatás is sokkal jobb, én az első fékemet is nagyobbra akartam cserélni, de annyit javított csak a hátsó átalakítás, hogy azóta az el is maradt.