Mint rendszeres pofátlankodó - miért is az, aki szabályosan, senkit fel nem tartva közlekedik? - meg kell cáfoljalak: vagy az történik, hogy könnyen legyorsulva (értsd: NEM csikorgó kerekekkel indulva, a fordulatszámmérő piros mezejét nagyon tisztes távolból szemlélve) senkit lassításra nem kényszerítve jutok elébe mindenkinek, vagy ha ez nem jön össze, az uszoda előtt szépen kivárom a soromat. Amikor 35-40-nel folyamatosan halad a sor, eszembe nem jut nagy dérrel-dúrrsl egy autónyit előrébb jutni. Pofátlankodásnak azt nevezném, amikor valaki a buszsávban végigelőzi a sort, majd az elágazásnál rád húzza a kormányt, hogy beengedd.
Ezzel egyetértek. Az agyam akkor szokott eldurranni, amikor 2-3 sáv van (pl Váci út, Üllői út stb.) és mindenki a belsőben van, mert 3 lámpa múlva balra fog kanyarodni, a többi sávon meg lehet normálisan haladni. Aztán amikor az utolsó lámpa után én is balra sorolok, akkor a többiek meg csodálkoznak... miért is?
A Soroksárin van még egy
eklatáns példája a buta lámparendszernek. Itt 3 sáv van kifelé a Soroksárin, a belsőből lehet balra kanyarodni először a Dandár utcába, vagy továbbmenve szintén balra a Haller utcába. A baj csak az, hogy a belváros felől érkezve azok akik a Haller-re akarnak menni, nagyon megszívják ha valaki éppena Dandárba kanyarodna. Ugyanis mindenkinek zöld egyenes irányba, de piros annak, aki balra akar menni. Tehát akkor mehetsz ha egyenesen akarsz, de nem, ha balra akarsz. Igen, csak én egyel odébb mennék balra, és tudom, hogy megszívhatom, ezért nem a belsőbe megyek, hanem a középsőbe. Ha már elhagytam a lámpát, akkor sorolok át a bal oldali, belső sávba. Ja hát délutánonkét ez neccesebb szokott lenni, ezért van, hogy azokat, akik a középsőbe mennének tovább, fenntartom. Sajnálom...
Ha meg "tisztességesen" beállok már a hídról jövet a balra, akkor ád 1 nagyon lelassulok mert a Dandár felé nagyon rövid a zöld, ád 2 az ideg szétvet mert mindenki más, aki arra menne mint én, már rég elhagyta az országot is a középső sávon kikerülve a balhés helyet.
Ez egy egyszerűen hülyén kitalált lámparendszer így, és arra kényszerít, hogy ügyeskedjél. Az emberek 80%-a a középsőbe kerül emiatt, mert nap mint nap arra jár, a többi 20% valszeg akkor szembesül a jelenséggel, és attól még lassabbak, hogy ők is csak bámészkodnak hogy lehet így közlekedést szervezni.